Netesnost - Prevodovka M30

Co a jak opravit v E30? Standardní servisní úkony. A podobně.
Odpovědět
Uživatelský avatar
pip
Příspěvky: 2161
Registrován: 28. 09. 2006 18:05

Netesnost - Prevodovka M30

Příspěvek od pip » 11. 05. 2010 22:39

Zdravim,
M30 v E30. Motor cerstve nahozen, vsechno v poradku pet kilometru testovaci jizda a rano pod prevodovkou vyteceno snad dcl oleje. Vsechna gufera na prevodovce byla vymenena a po trose skoumani jsem usoudil, ze to jde od strany motoru. Tak jsem to zas sundal (paradni prace - prodluzovaky na golu sahali snad az ven z garaze :roll: ). Vim, ze pres gufero to netece protoze ten "valec" na kterou ukazuje č. 4...

Obrázek

...je zevnitr takrka sucha. Takze to zrejme tece kolem te priruby ktera ten valec pridrzuje. Trochu ale nechapu, jelikoz dle ETK tam nepatri zadne tesneni a dal jsem tam jeste cernej tesnici silikon pro jistotu.

Na tom "valci" ze strany prevodovky (jak se to k ni priklada) jsou jeste dva plechove krouzky z nichz jeden je mirne vypoukly a ma na kraji jeste nejakej tenky maly cerny prouzek.
Je nejake urcene poradi a zpusob jak tam ty krouzky jdou? Mohlo by to zpusobovat netesnost?
Jeste jedna vec -kamosovi se povedlo ulomit kolen jednoho sroubu kus toho zakonceni valce ale tak, ze se to za to da porad pritahnout, takze jen pro uplnost.
Obrázek

Uploaded with ImageShack.us


Nekdo nejake napady?


A jeste co me napadlo, mohlo by to tect pres tohle?

Obrázek

Uploaded with ImageShack.us

Uživatelský avatar
Max-Max
Moderátor e30.cz
Příspěvky: 8452
Registrován: 04. 10. 2003 02:25
Bydliště: Košice, +421948901915

Příspěvek od Max-Max » 11. 05. 2010 22:57

stopu uniku oleje byly od hlavniho hridelenebo od pomocneho ulozeni prevodu, t.j. posledni obrazek?

dle foto si myslim ze ti netesni prave ukonceni pomocneho hridele.
325i, 635CSiA, FJR 1300A, W638 V220

Uživatelský avatar
pip
Příspěvky: 2161
Registrován: 28. 09. 2006 18:05

Příspěvek od pip » 11. 05. 2010 23:10

Stopy oleja tazko povedat, lebo tam bol olej na vsetky strany, takze na ten pomocnyto mohlo stiect kludne z hlavneho. Ale v pripade, ze by to tieklo tam, co s tym treba spravit? A hlavne predtym to jazdilo v aute a od vybrania motoru do terajsieho znovu ulozenia som s prevodovkou okrem vymeny troch gufier nic nerobil. A pri vybrani z auta pred mojou prestavbou bol stale vprevodovke olej, hoci zrejme tiekol ale bol tam. V pripade, ze by to tieklo predtym tak ako teraz mne, olej by bol vsetek v prdeli vpriebehu par dni.

Uživatelský avatar
Max-Max
Moderátor e30.cz
Příspěvky: 8452
Registrován: 04. 10. 2003 02:25
Bydliště: Košice, +421948901915

Příspěvek od Max-Max » 11. 05. 2010 23:28

tak neviem kade... ale ked sa hriadel toci, aj tak hadze olej odtsredivou silou prec a netecie axialne na hriadel ktory sa toci v strede osi... takze tipujem prezrete gufero / simmering okolo hlavneho hriadela, pripadne nevyhovujuci rozmer - obrusena osa skrine, nekvalitny matros tesnenia a pod.

btw mam doma 4ks skrine z M30 a 3 su zasrate zvnutra zvonu jak svina
325i, 635CSiA, FJR 1300A, W638 V220

Uživatelský avatar
pip
Příspěvky: 2161
Registrován: 28. 09. 2006 18:05

Příspěvek od pip » 12. 05. 2010 08:07

Cez to gufero to nejde, tym som si skoro isty. V tej trubke od gufera von nie je vobec ziadny olej a na konci tej trubky je este taky maly schodik do hora takze minimalne za nim by sa drzalo trochu oleja.

Co sa tyka este toho pomocneho hriadela, tam je len tento O-ring - č. 20?
http://bmwfans.info/parts/catalog/E34/S ... g_parts-2/

fioro
Příspěvky: 165
Registrován: 11. 07. 2006 11:10
Bydliště: kosice

Příspěvek od fioro » 12. 05. 2010 12:59

skor simering na kluke
e34-tds-t67740,start,15.html
e34 525 tds, Ford Transit 2,5 td

LukasekBMW
Příspěvky: 67
Registrován: 10. 02. 2010 15:17
Bydliště: Jihlava

Příspěvek od LukasekBMW » 12. 05. 2010 15:59

zdravím,Jaký pomocný hřídel jak říkate,ta se prěci jmenuje předlohová hřídel která přenáší točivý moment na ozubený kola rychl.stupntu a na výstupní neboli hnanou hřídel,olej je dost černej nato že je z převodovky,bych řekl že chčije zadní gufero kliky,a ten si měnil?a cona to lamela spojky?ta to musela pěkně odsrat.

Uživatelský avatar
pip
Příspěvky: 2161
Registrován: 28. 09. 2006 18:05

Příspěvek od pip » 12. 05. 2010 21:53

Simering to nebol a olej to bol z prevodovky ako som povedal. Bol cerveny na prvy pohlad, takze to bolo jasne, fotka to trochu skresluje. Kazdopadne je to asi uz vyriesene. Ta priruba ktora sa prisrobuje okolo hriadela ma na jednom mieste dve dierky vedla seba a kontaktne miesto na prevodovke ma tiez jedno miestecko na ktorom su dve dierky vedla seba, takze sa pri skladani kolega sekol a nespravne to otocil - dve dierky na dve dierky - pricom jedna v rozmere srobov ktore to drzia ostala z prevodovky volna do priestoru zvona, cize mal olej volnu cestu do zvona. Trivialna ale v tom fofre pochopitelna chyba. Bol som to prebehnut a zatial vsetko ok, takze vizera to byt vyriesene.

Len ma teraz trochu mrzi, ze som si pri objednavani dielov nevsimol ten O-ring na tom spodnom hriadeli. Pretesnil som kompletne vsetko okrem tohoto.

Odpovědět