Nevrací se volant

Co a jak opravit v E30? Standardní servisní úkony. A podobně.
Odpovědět
Uživatelský avatar
Dymak
Příspěvky: 567
Registrován: 24. 07. 2003 18:02
Bydliště: Praha

Nevrací se volant

Příspěvek od Dymak » 12. 09. 2004 10:19

po výměně všech kuláků v ramenech, stabi a čepů řízení se za jízdy ztuha vrací volant - poslední čtvrtotáčka. Ochodí se to, nebo je něco špatně - třeba geometrie
ps: mám servo
(oo=[][]=oo) origo power (oo=[][]=xo) žižka power (ox=[][]=xo) EX DC power (xx=[][]=xo) super žižka power (xx=[][]=xx) slepejš power

Uživatelský avatar
DC
Příspěvky: 9362
Registrován: 26. 08. 2003 06:10
Bydliště: Řáholec
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od DC » 12. 09. 2004 10:23

to vypadá na rozštelovanou sbíhavost...
Docent Chocholoušek BMW světa...
pořádám BIG BMW Classic a sbírám starý klumpry

Uživatelský avatar
Dymak
Příspěvky: 567
Registrován: 24. 07. 2003 18:02
Bydliště: Praha

Příspěvek od Dymak » 12. 09. 2004 10:28

no já doufám, že to nebude nic hošího..
přeměříme, uvidíme, děkujeme
(oo=[][]=oo) origo power (oo=[][]=xo) žižka power (ox=[][]=xo) EX DC power (xx=[][]=xo) super žižka power (xx=[][]=xx) slepejš power

Uživatelský avatar
Hanis
Moderátor e30.cz
Příspěvky: 2298
Registrován: 09. 06. 2003 11:25
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Re: Nevrací se volant

Příspěvek od Hanis » 12. 09. 2004 19:45

Dymak píše:po výměně všech kuláků v ramenech
Jak jsi tam ty kuláky do ramen dostával?
Lidi jsou zlí, lžou, mrdaj a kradou

Uživatelský avatar
Dymak
Příspěvky: 567
Registrován: 24. 07. 2003 18:02
Bydliště: Praha

Re: Nevrací se volant

Příspěvek od Dymak » 12. 09. 2004 20:23

Hanis píše:
Dymak píše:po výměně všech kuláků v ramenech
Jak jsi tam ty kuláky do ramen dostával?
nechal sem si je tam nalisovat, neboť ve svěráku sem se na to necejtil (ale taky to jde ) a mlátit do toho palicí je kravina
(oo=[][]=oo) origo power (oo=[][]=xo) žižka power (ox=[][]=xo) EX DC power (xx=[][]=xo) super žižka power (xx=[][]=xx) slepejš power

Venca.

Příspěvek od Venca. » 12. 09. 2004 21:36

I tou palicí to jde, musí se s citem :D

Uživatelský avatar
Dymak
Příspěvky: 567
Registrován: 24. 07. 2003 18:02
Bydliště: Praha

Příspěvek od Dymak » 12. 09. 2004 21:40

Venca. píše:I tou palicí to jde, musí se s citem :D
nezlob se, ale slova PALICE a CIT jsou NESLUČITELNÁ :!: :lol: :lol:
(oo=[][]=oo) origo power (oo=[][]=xo) žižka power (ox=[][]=xo) EX DC power (xx=[][]=xo) super žižka power (xx=[][]=xx) slepejš power

Venca.

Příspěvek od Venca. » 12. 09. 2004 22:14

Dymak:

Slova PALICE a CIT jsou zatraceně dost slučitelná, zejména v případě výměny kulových čepů v předních ramenech BMW E30.

Kdybych to nedělal, nedovolil bych si tohle tvrdit. :D

Uživatelský avatar
Hanis
Moderátor e30.cz
Příspěvky: 2298
Registrován: 09. 06. 2003 11:25
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Hanis » 13. 09. 2004 10:45

Venco sorry, ale musím souhlasit s Dymakem. Čepy do ramen se lisují, mlátit do nich kladivem i přes nějakej kroužek je trochu prasárna. Pár už jsem jich nalisoval a vím jaká je potřebná síla na zális do ramene což se s kladivem opravdu moc neslučuje. Každopádně jakékoliv poškození spodní časti čepu má za následek ztuhnutí čepu kdy je potom třeba větší síla na volant.
Lidi jsou zlí, lžou, mrdaj a kradou

Venca.

Příspěvek od Venca. » 13. 09. 2004 11:02

Hanis píše:Venco sorry, ale musím souhlasit s Dymakem. Čepy do ramen se lisují, mlátit do nich kladivem i přes nějakej kroužek je trochu prasárna. Pár už jsem jich nalisoval a vím jaká je potřebná síla na zális do ramene což se s kladivem opravdu moc neslučuje. Každopádně jakékoliv poškození spodní časti čepu má za následek ztuhnutí čepu kdy je potom třeba větší síla na volant.
Kdybych onehdá měl lis (možná že si ho stejně udělám), dělal bych to na lisu.

Mlátit do nich palicí přes vhodné kroužky se mi jako prasárna vůbec nejeví.
Síla na zális čepu do ramene se velmi dobře slučuje s palicí (kladivo jsem nejmenoval).

K poškození spodní části čepu dojít nemohlo (jak...?).

Vyrobit prasárnu, vyžadující v provozu větší sílu na volant?
To snad ani neumím... :lol:

Uživatelský avatar
Hanis
Moderátor e30.cz
Příspěvky: 2298
Registrován: 09. 06. 2003 11:25
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Hanis » 13. 09. 2004 11:25

Venca. píše:K poškození spodní části čepu dojít nemohlo (jak...?)
Pokud jakýmkoliv způsobem "zmáčkneš" spodní misku čepu zdeformuješ silonový pouzdro čepu a ten pak silně zatuhne.
Lidi jsou zlí, lžou, mrdaj a kradou

Venca.

Příspěvek od Venca. » 13. 09. 2004 11:39

Hanis píše:
Venca. píše:K poškození spodní části čepu dojít nemohlo (jak...?)
Pokud jakýmkoliv způsobem "zmáčkneš" spodní misku čepu zdeformuješ silonový pouzdro čepu a ten pak silně zatuhne.
:lol: :lol:

Jo ták, tys myslel že jsem do toho řezal zespodu rovnou palicí.... :D

"...palicí přes vhodné kroužky..."
- to znamená přes kroužek takovýho průměru, aby seděl na tělese toho kuláku (na tom plášti z ocele).

Samozřejmě, že na tu pukličku, kterou je to zavřený, nesmí přijít jakýkoli náraz při tom lisování.

Pokud bych to dělal na lisu, taky jí nesmím zmáčknout (a taky bych použil ten kroužek).

Vnitřek čepu důvěrně znám.
Všechno, co rozeberu a není už k použití, zkoumám i zevnitř :lol:
Takže vím, na co bacha.

A před tou montáží jsem taky využil teplo (rameno do trouby, čep do lednice).
-----------
Proto píšu:

S CITEM... :D

Uživatelský avatar
paca
Příspěvky: 1022
Registrován: 23. 02. 2004 12:33
Bydliště: 323i

Příspěvek od paca » 13. 09. 2004 11:39

Já jsem postupoval jak Venca, jde to, sice tím zabiješ půl dne, ale zvládl jsem vyměnit na obou stranách v pohodě.

Uživatelský avatar
Hanis
Moderátor e30.cz
Příspěvky: 2298
Registrován: 09. 06. 2003 11:25
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Hanis » 13. 09. 2004 11:49

Venca. píše:- to znamená přes kroužek takovýho průměru, aby seděl na tělese toho kuláku (na tom plášti z ocele).

Samozřejmě, že na tu pukličku, kterou je to zavřený, nesmí přijít jakýkoli náraz při tom lisování.

Pokud bych to dělal na lisu, taky jí nesmím zmáčknout (a taky bych použil ten kroužek).

Vnitřek čepu důvěrně znám.
Všechno, co rozeberu a není už k použití, zkoumám i zevnitř :lol:
Takže vím, na co bacha.

A před tou montáží jsem taky využil teplo (rameno do trouby, čep do lednice).
-----------
No to by mě mohlo... zlatej lis práce na 20 min maximálně i se silentblokama ramen
Lidi jsou zlí, lžou, mrdaj a kradou

Uživatelský avatar
Jirkoj
člen E30.cz
Příspěvky: 2029
Registrován: 12. 02. 2010 08:29
Bydliště: Kolín
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Jirkoj » 12. 01. 2011 03:55

Co když to nejde lisem? Můžu to nahřát třeba autogenem? ;-)
Autodiagnostika, převozy na platě, opravy - Kolín, Kutná Hora, Poděbrady, Nymburk a okolí - Tel.:+420 703 494 595

Cyklo servis, prodej kol, elektro kol, koloběžek atd.... www.cyklogaraz.cz

BAD
Příspěvky: 377
Registrován: 04. 11. 2004 06:49
Bydliště: Slovacko

Příspěvek od BAD » 12. 01. 2011 06:11

ja jsem ty oka nahral horkovzduskou a cepy jsem dal do mrazaku a potom uz jen presny okrouzek ze silnostenne trubky kladivo trochu tezsi a slo to tam velice dobre
Skoda 125L,BMW E30 318i M40,BMW E30 318is M42

Uživatelský avatar
Jirkoj
člen E30.cz
Příspěvky: 2029
Registrován: 12. 02. 2010 08:29
Bydliště: Kolín
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Jirkoj » 12. 01. 2011 07:01

Ja je zatím nemůžu dostat ani ven. :-( Tak jestli to má cenu nahřát když je v tom ještě čep? Respektive je tam jen ta miska, vnitřek se vytlačil lisem.
Autodiagnostika, převozy na platě, opravy - Kolín, Kutná Hora, Poděbrady, Nymburk a okolí - Tel.:+420 703 494 595

Cyklo servis, prodej kol, elektro kol, koloběžek atd.... www.cyklogaraz.cz

Uživatelský avatar
Finky iS
Příspěvky: 699
Registrován: 29. 08. 2010 19:32
Bydliště: Praha/Jesenice a okolí

Příspěvek od Finky iS » 20. 02. 2011 19:44

ahoj,to vis ze to muzes ohrat plamenem.Tak sem to take delal,pak nechat postupne schladit,ne pod vodou,kdyz bude rameno jeste teple,tak tam soupnout cep vyndany z mrazaku,lisuji skoro vzdy palici a s nastavcema.Pote ochladit vodou,at nevyhrejes vazelinu,ja jeste sundavam prachovku a davam tam vic vazeliny,nekdy se mi stalo ze tam nebyla vubec,takze to i kontroluji.Cus
E 30 1.8iS a E 30 1.8iS

Odpovědět