Getrag 240 a 242

Co a jak opravit v E30? Standardní servisní úkony. A podobně.
Odpovědět
Uživatelský avatar
Paris
Příspěvky: 281
Registrován: 15. 08. 2005 00:14
Bydliště: okolí Plzně

Getrag 240 a 242

Příspěvek od Paris » 30. 03. 2010 10:55

Dokáže někdo říct, jaké jsou rozdíly mezi těmito převodovkami? Uchycení, přev. stupně, ...
Resp. a jak je od sebe vlastně rozeznat?
Díky.
E30 318is

Venca
Příspěvky: 3497
Registrován: 04. 04. 2004 08:09

Re: Getrag 240 a 242

Příspěvek od Venca » 30. 03. 2010 15:59

Paris píše:Dokáže někdo říct, jaké jsou rozdíly mezi těmito převodovkami? Uchycení, přev. stupně, ...
Resp. a jak je od sebe vlastně rozeznat?
Díky.
242 = 4 stupně, 240 = 5 stupňů.

Uživatelský avatar
Paris
Příspěvky: 281
Registrován: 15. 08. 2005 00:14
Bydliště: okolí Plzně

Příspěvek od Paris » 31. 03. 2010 09:53

Díky Venco..
Tzn. že mám doma asi 4 převodovky Getrag 240, z čehož jsou 3 z M10 a jedna z M40. Na první pohled jsou všechny stejné, na ten druhý už je vidět např. že se liší na přirubě v délce vedení na šrouby k motoru. Je tedy +/- jedno, kterou použiji na zástavbu M42 nebo bude zatím (než seženu přímo 240 pro M42) lepší spíše ta z M40?
E30 318is

Uživatelský avatar
M40TURBO
sponzor E30.cz
Příspěvky: 1630
Registrován: 26. 06. 2007 21:49
Bydliště: Prdel na kopci

Příspěvek od M40TURBO » 31. 03. 2010 11:12

určitě ta z m40 kvuli natočení příruby aby si měl motor dobře usazený na m10 nebo m20 by si měl motor křivě
EX e30 1,8 m40 TURBO EVO II http://www.youtube.com/watch?v=YUUkI4YJC-U
EX e30 1,8 m42 Touring
EX e36 2,5 m52 BEZVANOS Saloon
e39 3,0 m57 Touring
e46 3,0 m54 compost

Uživatelský avatar
Paris
Příspěvky: 281
Registrován: 15. 08. 2005 00:14
Bydliště: okolí Plzně

Příspěvek od Paris » 31. 03. 2010 12:56

Díky, toho jsem si ani včera nevšiml, a to jsem je měl vedle sebe.
E30 318is

Uživatelský avatar
Paris
Příspěvky: 281
Registrován: 15. 08. 2005 00:14
Bydliště: okolí Plzně

Příspěvek od Paris » 01. 04. 2010 09:59

Takže včera jsem měl obě převodovky 240 vedle sebe a pokud by to někoho zajímalo, tak zjistil jsem následující:
- zmiňoval jsem již delší vedení na šrouby u příruby
- je delší vstupní hřídel cca. o 2 cm (tzn. pokud postavíte obě převodovky na přírubu, u té M10 bude překážet a u M40 je jakoby schovaný uvnitř zvonu)
- u natočení příruby jsem si ničeho nevšiml, možná to bude nějaký mnou nepostřehnutelný úhel; prostě obě skříně vypadají stejně
E30 318is

Uživatelský avatar
mychal
člen E30.cz
Příspěvky: 1790
Registrován: 06. 08. 2005 16:13
Bydliště: Příbor

Příspěvek od mychal » 01. 04. 2010 14:32

taky průměr vztupní hřídele je jiný, tak at ti to tam nelítá :wink:
E30 Drift special LS3 6.2 supercharger
E24 635CSi
Z3 roadster S54
Z3 Coupe 2.8

Uživatelský avatar
Paris
Příspěvky: 281
Registrován: 15. 08. 2005 00:14
Bydliště: okolí Plzně

Příspěvek od Paris » 01. 04. 2010 19:49

To je pravda, průměr vstupní hřídele je 12mm, co jsem se dočetl na fóru, tak pozdější převodovky z M40 měly už také 15mm.
E30 318is

Uživatelský avatar
mychal
člen E30.cz
Příspěvky: 1790
Registrován: 06. 08. 2005 16:13
Bydliště: Příbor

Příspěvek od mychal » 01. 04. 2010 22:10

Paris píše:To je pravda, průměr vstupní hřídele je 12mm, co jsem se dočetl na fóru, tak pozdější převodovky z M40 měly už také 15mm.
záleží co náš doma, radši to změř at se ti nerozmlátí lamela
E30 Drift special LS3 6.2 supercharger
E24 635CSi
Z3 roadster S54
Z3 Coupe 2.8

Odpovědět