Cukani od 3000 rpm - vyreseno
Nestrašte, že NGK jsou hnoje, co tam budu dávat, vždyť tyhle svíce mě ještě nezklamali... což o boschkách říct nemůžu...
Naposledy mě Bosch dostal v elektrocentrále... při vyšroubování praskla keramika a následně jsem na těle našel nápis vysvětlující vše: CHINA
Naposledy mě Bosch dostal v elektrocentrále... při vyšroubování praskla keramika a následně jsem na těle našel nápis vysvětlující vše: CHINA
tel. 777595357
GPS: 49°56'13.208"N, 14°31'2.521"E
Nic neposílám poštou, prosím nežádejte mě o to. Díky
GPS: 49°56'13.208"N, 14°31'2.521"E
Nic neposílám poštou, prosím nežádejte mě o to. Díky
treba si uvedomit ze tie motory z ktorimi robime maju uz 20 rocnu prax.......a teda maju uplne odlisne naroky na sviecky nez im zvolil konstrukter ....mali bi sa pouzit o stupen teplejsie nez original aby dochadzalo k samocisteniu sviecky........../ano sviecka sa dokaze sama cistit pri spalovacom procese/
na novom motore spravne funguju aj najdivnejsie cinske sviecky a dokonca z garanciou na 90tis km....dovod ? motor pracuje z optimalnou zmesou ktoru mu vyhodnoti pocitac lebo je vsetko tak ako ma bit /tesnost spalovacieho priestoru/.....
preco ale nie na nasich motoroch ??? lebo dochadza k prefukovaniu do kartra a vaha nevidi mnozstvo tak da povel k takej davke aku namerala...../popisal som to v predchadzajucom texte/......v tom odpale dojde k chudobnej zmesi ktoru zaznamena az lambda ktora ma urcitu vzdialenost od vyfukoveho ventilu cize riadiaca dostane povel na dobohatenie neskoro a vtedy motor ide na chudobnu zmes ....chudobna zmes jak je zname prepaluje piesty a vseobecne ma vyssiu teplotu horenia...tato vyssia teplota chyti najtensie casti /prave kontakt sviecky/ a ten potom vykruca,odpaluje,lame,ohlodava ......a sviecka ma tendenciu vynechavat a.t.d.
samozrejme sa tento proces deje velmi rychlo .....a ani mapa v riadiacej nema siroke pasmo na dobohatenie cize uz v urcitom prekroceni skratka vyhodi chybu /aj ked je dobra/ ale riadiaca uz nema mapu na dalsiu spolupracu.....
nase motory ked nahodime na brzdu tak nameraju o 10az 15 koni menej a povieme si ze na taky vek a stav je to zanedbatelne cislo.....ale treba si uvedomit ze aj ten najvylietanejsi motor bude mat rovnaky vykon a to z dovodu konstrukcnej a mechanickej ucinnosti motora...cize cislo vykonu nejak zasadne neklesne akurat co sa prejavy bude spotreba....vylietane motory maju v priemere o 1 az 4 litre vecsiu spotrebu........
samozrejme toto zhrnutie plati pre seriove motory ......nie pre motory ktore uz presli nejakym ladenim...to znamena ze vyrobca im dal k dyspozicii 150ps a nejaky ini upravca ktory sa chysta na nejaky zavod mu nadeli vacku ,zvecsene kanale, popripade ojnice a piesty upravene a vyzmika z toho 190ps....
cize je to o konstrukcnej ucinnosti motora...
na novom motore spravne funguju aj najdivnejsie cinske sviecky a dokonca z garanciou na 90tis km....dovod ? motor pracuje z optimalnou zmesou ktoru mu vyhodnoti pocitac lebo je vsetko tak ako ma bit /tesnost spalovacieho priestoru/.....
preco ale nie na nasich motoroch ??? lebo dochadza k prefukovaniu do kartra a vaha nevidi mnozstvo tak da povel k takej davke aku namerala...../popisal som to v predchadzajucom texte/......v tom odpale dojde k chudobnej zmesi ktoru zaznamena az lambda ktora ma urcitu vzdialenost od vyfukoveho ventilu cize riadiaca dostane povel na dobohatenie neskoro a vtedy motor ide na chudobnu zmes ....chudobna zmes jak je zname prepaluje piesty a vseobecne ma vyssiu teplotu horenia...tato vyssia teplota chyti najtensie casti /prave kontakt sviecky/ a ten potom vykruca,odpaluje,lame,ohlodava ......a sviecka ma tendenciu vynechavat a.t.d.
samozrejme sa tento proces deje velmi rychlo .....a ani mapa v riadiacej nema siroke pasmo na dobohatenie cize uz v urcitom prekroceni skratka vyhodi chybu /aj ked je dobra/ ale riadiaca uz nema mapu na dalsiu spolupracu.....
nase motory ked nahodime na brzdu tak nameraju o 10az 15 koni menej a povieme si ze na taky vek a stav je to zanedbatelne cislo.....ale treba si uvedomit ze aj ten najvylietanejsi motor bude mat rovnaky vykon a to z dovodu konstrukcnej a mechanickej ucinnosti motora...cize cislo vykonu nejak zasadne neklesne akurat co sa prejavy bude spotreba....vylietane motory maju v priemere o 1 az 4 litre vecsiu spotrebu........
samozrejme toto zhrnutie plati pre seriove motory ......nie pre motory ktore uz presli nejakym ladenim...to znamena ze vyrobca im dal k dyspozicii 150ps a nejaky ini upravca ktory sa chysta na nejaky zavod mu nadeli vacku ,zvecsene kanale, popripade ojnice a piesty upravene a vyzmika z toho 190ps....
cize je to o konstrukcnej ucinnosti motora...
šiska + laďak = /-8 ps/
Na vykon sa musi ist cez železo
Na vykon sa musi ist cez železo
Samozrejme mas pravdu, ze ten bordel se tam zpatky dostava a nedela dobrotu. U noveho motoru min, u starsiho vic. Ale strih saci vyfukovy ventil tam je vzdy a ten bude asi vyznamnejsi. Kazdopadne to musi byt videt na lambde, pak je druha vec jestli to stiha jednotka v tom rozsahu uregulovat nebo ne, ale ten monitoring tam je.
Vsechno se to korigovat da, jinak by nemohl fungovat poradne zadny motor s ERG, kdy se ten bordel cpe zpatky zamerne.
U vylitaneho motoru nechat odvetrani kliky pres do luftu pro radost ekologum a na sani ucpat. A pak se podivat zase na lambde co leze ven.
Vsechno se to korigovat da, jinak by nemohl fungovat poradne zadny motor s ERG, kdy se ten bordel cpe zpatky zamerne.
U vylitaneho motoru nechat odvetrani kliky pres do luftu pro radost ekologum a na sani ucpat. A pak se podivat zase na lambde co leze ven.
Mam doma M20B20 ktoremu upadol tanier ventilu a pritom blok je v takom stave, ze este vydno honovanie na valcoch. Asi by som to nedaval do suvislosti. Skor mam pocit ze to je problem konkretne 2,0i u 2.5i som o tom este nepoculsys325i píše:este ma napadlo .....co myslite preco na motoroch odpadne ventil a rozsalatuje celi motor ?......spravne ...tlaky-chudoba=motor schaden
- Max-Max
- Moderátor e30.cz
- Příspěvky: 8452
- Registrován: 04. 10. 2003 02:25
- Bydliště: Košice, +421948901915
v kazdom pripade pri argumente, ze v systeme beha vzduch mimo luftmesser je podla mna chybny, pretoze ked berieme v uvahu ze sanie je tesne, tak jediny vstup vzduchu je vaha. Ta ten vzduch zaznamena a to, ci beha z kartra do 4 valca alebo si ten vzduch pricucne 3 valec, je de facto jedno, pretoze v systeme uz je zaratany. A nie je realne, ze zo vstupneho mnozstva je dajme cislo 20% mimo spalovacieho priestoru, pretoze by sa niekde musel stratit / "ukladat" / postupne tlakovat. To je podla mna zla teoria. S ostatnym sa da suhlasit.
325i, 635CSiA, FJR 1300A, W638 V220
skusme to inac......nasaty vzduch je vahe jasny.....
ale po nasati dojde stlacenie ...pri stlaceny nieco podfukne cez kruzky a potom nasleduje vybuch ktory je 100krat silnejsi nez tlak pri stlacany a opet tlaci pomedzi kruzky....cize vzduch z kartra sa da rozdelit na zmes a vyfuk...a jej pomer je 3 percenta zmesy a 97percent vyfuku.....
a to je ten rozdiel ktory vaha nevidi
ale po nasati dojde stlacenie ...pri stlaceny nieco podfukne cez kruzky a potom nasleduje vybuch ktory je 100krat silnejsi nez tlak pri stlacany a opet tlaci pomedzi kruzky....cize vzduch z kartra sa da rozdelit na zmes a vyfuk...a jej pomer je 3 percenta zmesy a 97percent vyfuku.....
a to je ten rozdiel ktory vaha nevidi
šiska + laďak = /-8 ps/
Na vykon sa musi ist cez železo
Na vykon sa musi ist cez železo
To bych nedelal, tu vahu zaseres jako prase.
Spis dat nejaky samostatny minimeric na to odvetrani. Kazdopadne to co leze od kliky uz nema spolecneho micmoc se vzduchem normalniho slozeni a vstriknuty benzin se tam nema na co vazat krome kysliku z primo privedeneho cerstveho vzduchu ktery je mereny. Takze to spis bude tim hnusem leda zredene, spalovat se to bude hur, bude mensi ucinnost, ale o nejakem zasadnim posunu do extra chude smesi bych si nebyl jisty pokud to neni zmerene.
Myslim si, ze pri strihu kdy je chvili otevreny soucasne vyfukovy i saci ventil a na vyfukove strane je nejaky pretlak porad jeste horkych plynu a na strane sani v pripade normalni tlak pokud je klapka otevrena, nebo podtlak kdyz neni, tak se zpatky z vyfuku do valce dostane vic uz jednou spaleneho sajrajtu nez pres kliku. To je vec, se kterou se stejne pri konstrukci pocita, nekalkuluje se pro vstrik to, ze cely obsah valce bude jenom super cisty nove nasaty vzduch.
V idealnim motoru by bezelo vsechno soucasne, ale to nejde. O vzduchu se vi nejdriv, nadavkuje se palivo, po case jak dojdou plyny lambda zjisti jak dobry byl pomer a jak to shorelo a podle toho hlasi co se ma kterym smerem korigovat, tim zpozdenim a relativne nepresnym merenim je to hodne nahrubo, takze motor stejne jede chuda bohata chuda bohata a tak porad dokola v zavislosti na rychlosi lambdy a adaptacich ktere eliminuji pro dane zatizeni to zpozdeni. Proto kdyby bezel motor dlouhodobe v hodne chude smesi, coz je samo problem, da se to na lambde zjistit jak porad rikam, ale nezjistis uz jak moc je chuda.
Jak jsi rikal, ze jsi mel motor s timto problemem, meril nekdo lambdu co ukazovala a delal analyzu vyfukovych plynu pred lambdou? Protoze to je jedine vypovidajici co se tam vlastne deje.
Spis dat nejaky samostatny minimeric na to odvetrani. Kazdopadne to co leze od kliky uz nema spolecneho micmoc se vzduchem normalniho slozeni a vstriknuty benzin se tam nema na co vazat krome kysliku z primo privedeneho cerstveho vzduchu ktery je mereny. Takze to spis bude tim hnusem leda zredene, spalovat se to bude hur, bude mensi ucinnost, ale o nejakem zasadnim posunu do extra chude smesi bych si nebyl jisty pokud to neni zmerene.
Myslim si, ze pri strihu kdy je chvili otevreny soucasne vyfukovy i saci ventil a na vyfukove strane je nejaky pretlak porad jeste horkych plynu a na strane sani v pripade normalni tlak pokud je klapka otevrena, nebo podtlak kdyz neni, tak se zpatky z vyfuku do valce dostane vic uz jednou spaleneho sajrajtu nez pres kliku. To je vec, se kterou se stejne pri konstrukci pocita, nekalkuluje se pro vstrik to, ze cely obsah valce bude jenom super cisty nove nasaty vzduch.
V idealnim motoru by bezelo vsechno soucasne, ale to nejde. O vzduchu se vi nejdriv, nadavkuje se palivo, po case jak dojdou plyny lambda zjisti jak dobry byl pomer a jak to shorelo a podle toho hlasi co se ma kterym smerem korigovat, tim zpozdenim a relativne nepresnym merenim je to hodne nahrubo, takze motor stejne jede chuda bohata chuda bohata a tak porad dokola v zavislosti na rychlosi lambdy a adaptacich ktere eliminuji pro dane zatizeni to zpozdeni. Proto kdyby bezel motor dlouhodobe v hodne chude smesi, coz je samo problem, da se to na lambde zjistit jak porad rikam, ale nezjistis uz jak moc je chuda.
Jak jsi rikal, ze jsi mel motor s timto problemem, meril nekdo lambdu co ukazovala a delal analyzu vyfukovych plynu pred lambdou? Protoze to je jedine vypovidajici co se tam vlastne deje.
No jestli mas na to naladu, zkus jine svicky a uvidis jak budou casem vypadat. Tim muzes aspon castecne vyloucit chybu svicek, ale stejne tam bude jeste vic veci s tim dohromady a domerit se priciny.
Dalsi zajimavy test by byl zaspuntovat hadici odvetravani u sani, tu smerem od vika otocit nahoru, obalit hadrem (tolik oleje tam zase snad nepujde) a nechat funet do vzduchu at si spodek zije svym zivotem. Schvalne jaka to bude zmena. Pokud tam bude echt pretlak zmeris to i prstem a kdybys to uplne zacpal, muselo by to vytlacit i merku.
Dalsi zajimavy test by byl zaspuntovat hadici odvetravani u sani, tu smerem od vika otocit nahoru, obalit hadrem (tolik oleje tam zase snad nepujde) a nechat funet do vzduchu at si spodek zije svym zivotem. Schvalne jaka to bude zmena. Pokud tam bude echt pretlak zmeris to i prstem a kdybys to uplne zacpal, muselo by to vytlacit i merku.
- Max-Max
- Moderátor e30.cz
- Příspěvky: 8452
- Registrován: 04. 10. 2003 02:25
- Bydliště: Košice, +421948901915
nic vic dohromady tam neni... krouzky na 6 jdou pomalu srat a gufera poustej olej.... svicka nepalila a zasrala se masivne....weNTyll píše:No jestli mas na to naladu, zkus jine svicky a uvidis jak budou casem vypadat. Tim muzes aspon castecne vyloucit chybu svicek, ale stejne tam bude jeste vic veci s tim dohromady a domerit se priciny.
Dalsi zajimavy test by byl zaspuntovat hadici odvetravani u sani, tu smerem od vika otocit nahoru, obalit hadrem (tolik oleje tam zase snad nepujde) a nechat funet do vzduchu at si spodek zije svym zivotem. Schvalne jaka to bude zmena. Pokud tam bude echt pretlak zmeris to i prstem a kdybys to uplne zacpal, muselo by to vytlacit i merku.
vyvedeni kartru mimo motor podle mne zpusobi snizeni vykonu vlivem zregulovani smesi diky signalum z lambdy.
325i, 635CSiA, FJR 1300A, W638 V220
S odvetranim primo ven misto do sani je to jedno jestli tam bude membrana nebo ne, tlaky se muzou maximalne vyrovnat s vnejsim atmosferickym. Podtlak se tam vytvari prave propojenim se sanim a stejne tam v zatezi skoro zadny neni.
Spis slo o to jednoduse zjistit, jak moc to pripadne funi od kliky ven. Ale pokud to Maxovi jede uz ok, nema cenu to moc resit. Mozna po case ten tlak valce overit, kdyz to bude dobre spalovat treba si to sedne.
Spis slo o to jednoduse zjistit, jak moc to pripadne funi od kliky ven. Ale pokud to Maxovi jede uz ok, nema cenu to moc resit. Mozna po case ten tlak valce overit, kdyz to bude dobre spalovat treba si to sedne.
- Kubajz von Odry
- člen E30.cz
- Příspěvky: 3689
- Registrován: 25. 05. 2004 13:22
- Bydliště: Odry
- Kubajz von Odry
- člen E30.cz
- Příspěvky: 3689
- Registrován: 25. 05. 2004 13:22
- Bydliště: Odry