Cukani od 3000 rpm - vyreseno

Co a jak opravit v E30? Standardní servisní úkony. A podobně.
Uživatelský avatar
Max-Max
Moderátor e30.cz
Příspěvky: 8452
Registrován: 04. 10. 2003 02:25
Bydliště: Košice, +421948901915

Cukani od 3000 rpm - vyreseno

Příspěvek od Max-Max » 28. 03. 2010 23:10

panove, snad nekoho neco napadne

motor M20B25, pri jemnem pridavani plynu klidne az do 6000 necukne. Jakmile ale dam podlahu, od 3000 zacne cukat, jakoby nedostaval palivo/jiskru/vzduch.

Ale! - vymeneno VSE!!! RJ, klapka, spinac klapky, volnobezak, lambda, vaha, cerpadlo, palivovej filtr, VN kabely, civka, indukcni cidlo na klice, palec, vicko rozdelovace..... motor jinak je agilni, jde do otacek, ma tah... ale cuka... je zajimave ze cuka jen od 3-vyse, na 2-ce stupni to neudela. Elektricky vse promereno, ukostreni OK...

mne napada uz jen snad pricpana palivova trubka, nebo spatnej benzin. Skoda ale ze mam plnou nadrz, jen tak vtypustit zatim tedy nechci.

nejakej napad?
Naposledy upravil(a) Max-Max dne 29. 03. 2010 23:12, celkem upraveno 1 x.
325i, 635CSiA, FJR 1300A, W638 V220

Uživatelský avatar
Kejzi
Příspěvky: 292
Registrován: 03. 06. 2009 11:37
Bydliště: Plzeň

Re: Cukani od 3000 rpm - zahada

Příspěvek od Kejzi » 29. 03. 2010 05:25

Max-Max píše:panove, snad nekoho neco napadne

motor M20B25, pri jemnem pridavani plynu klidne az do 6000 necukne. Jakmile ale dam podlahu, od 3000 zacne cukat, jakoby nedostaval palivo/jiskru/vzduch.

Ale! - vymeneno VSE!!! RJ, klapka, spinac klapky, volnobezak, lambda, vaha, cerpadlo, palivovej filtr, VN kabely, civka, indukcni cidlo na klice, palec, vicko rozdelovace..... motor jinak je agilni, jde do otacek, ma tah... ale cuka... je zajimave ze cuka jen od 3-vyse, na 2-ce stupni to neudela. Elektricky vse promereno, ukostreni OK...

mne napada uz jen snad pricpana palivova trubka, nebo spatnej benzin. Skoda ale ze mam plnou nadrz, jen tak vtypustit zatim tedy nechci.

nejakej napad?

Max Maxi mě to dělá úpa to samé akorát motor M10B18 , snažím se to řešit už celý rok a pořád jsem na nic nepřišel,je to prostě záhada,také jsem měnil vše : váhu vzduchu,teplotní čidla,spínač škrtící klapky,VN kabely,palec rozdělovače,víčko rozdělovače,svíčky,palivový filtr,palivové vedení a pořád škube,dokonce jsem zkusil tankovat u jinné benzinky a beze změny,už mě opravdu nenapadá nic.......Nevím jak to dělá tobě,ale mě škube,jen když je to studené a to až od třetího rychlostního stupně víš a cca. od 2500 ot./min.
M10B18 Power e30....
M21D24 dehet Power e28......
M43B19 Compact Power ISádlo...
M40B18 Sněhulák Power e30......
Zajištění STK + ME , autoservis

Uživatelský avatar
Pinki
Příspěvky: 1788
Registrován: 12. 05. 2005 06:37
Bydliště: Ostrava-Bartovice

Příspěvek od Pinki » 29. 03. 2010 08:25

ja bych se priklonil k te ucpane trubce/hadice nebo mozna i liste.zkus sundat palivovou hadici co jde od benz. filtru jebni konec hadice do nejake nadobky a zapni cerpadlo ,uvidis jak to potece.

Uživatelský avatar
Pinki
Příspěvky: 1788
Registrován: 12. 05. 2005 06:37
Bydliště: Ostrava-Bartovice

Příspěvek od Pinki » 29. 03. 2010 08:32

co jeste regulator tlaku?zkousels?

Uživatelský avatar
KuaJa
Příspěvky: 1596
Registrován: 31. 08. 2004 11:34
Bydliště: J. Čechy

Příspěvek od KuaJa » 29. 03. 2010 08:48

Pinki píše:ja bych se priklonil k te ucpane trubce/hadice nebo mozna i liste.zkus sundat palivovou hadici co jde od benz. filtru jebni konec hadice do nejake nadobky a zapni cerpadlo ,uvidis jak to potece.
tak to by asi dělalo bordel při jakýmkoliv vytočení a ne jen při podlaze, ne?
Není možný, aby si to někudy přisálo falešný vzdych, když to má jít rychle do otáček? - za studena (oproti uahřátýmu) to asi do 6tis. otáček vyzkoušený nemáš :twisted:
Hey dude, where is my car? :-)
M52B28 e39 Obrázek a spagheti storyObrázek

Uživatelský avatar
Max-Max
Moderátor e30.cz
Příspěvky: 8452
Registrován: 04. 10. 2003 02:25
Bydliště: Košice, +421948901915

Příspěvek od Max-Max » 29. 03. 2010 08:57

Pinki píše:co jeste regulator tlaku?zkousels?
samozrejme, vymenenej vcetne komplet rampy se vstrikama

chci zkusit externi zasobovani, na cerpadlo pripojim hadici a kabinou pres okno ji potahnu na vstup do rampy, tim obejdu cele potrubi, mozna nekde prisava falesnej vzduch - jemne napraskla trubka/hadice

KuaJa - jasne, za studena to delam bezne, aby se rychleji ohral :lol:
325i, 635CSiA, FJR 1300A, W638 V220

Uživatelský avatar
weNTyll
Site Admin
Příspěvky: 773
Registrován: 09. 02. 2003 22:04

Příspěvek od weNTyll » 29. 03. 2010 09:01

Zkus dat skoro plny, at je klapka tesne pred sepnutim spinace plneho otevreni. Jestli se to bude chovat stejne. Chtelo by to merit prubeh na lambde, bylo by hned videt co tam v te chvili chybi.

Uživatelský avatar
Vasa
Moderátor e30.cz
Příspěvky: 3034
Registrován: 17. 05. 2005 17:30
Bydliště: Plzeň +420775466722

Příspěvek od Vasa » 29. 03. 2010 09:44

Ja to znam take, delala mi to pred lety ETA a dela to i muj soucasny M20B20.
Moje postrehy jsou takove, ze motor jde bez problemu vytocit, nemusi ani kolisat volnobeh, ale pri plynulem zrychlovani ma motor tendenci tahnout, na nepatrnou chvili prestane a pak zase tahne. To cele se opakuje v cca 0,5s intervalech az do plnych otacek. Patrne je to hlavne na vyssi rychlostni stupen (na 2. temer nepostrehnutelne), idealni na pozorovani 3. a 4. rychlost.

Zatim jsem tento problem odlozil - M10 s karbecem to nedela :)
90' 318iT M40 410tkm / 87' 325i M20 96tkm / 86' 316 M10 BaurTC 80tkm / 85' 325e M50 284tkm / 83' 318i M10 129tkm / 85' 325e M20 226tkm

Uživatelský avatar
Kubajz von Odry
člen E30.cz
Příspěvky: 3689
Registrován: 25. 05. 2004 13:22
Bydliště: Odry

Příspěvek od Kubajz von Odry » 29. 03. 2010 10:02

m40 mi to dělá taky, ale né vždy. - někdy se motor prostě rozhodne že dyž ho chci vytočit tak má takové jakoby výkonové díry... do 3000 točí v klidu,ale pak do zbylích 6ti má třeba 2 3 nebo 4 takové pul vteřinové zaváhání...
Obrázek

Uživatelský avatar
M40TURBO
sponzor E30.cz
Příspěvky: 1630
Registrován: 26. 06. 2007 21:49
Bydliště: Prdel na kopci

Příspěvek od M40TURBO » 29. 03. 2010 13:00

co ucpaný výfuk?
EX e30 1,8 m40 TURBO EVO II http://www.youtube.com/watch?v=YUUkI4YJC-U
EX e30 1,8 m42 Touring
EX e36 2,5 m52 BEZVANOS Saloon
e39 3,0 m57 Touring
e46 3,0 m54 compost

Uživatelský avatar
Max-Max
Moderátor e30.cz
Příspěvky: 8452
Registrován: 04. 10. 2003 02:25
Bydliště: Košice, +421948901915

Příspěvek od Max-Max » 29. 03. 2010 13:42

vyfuk - jo, to mne napadlo taky... protoze kdyz uvazim, ze byli vymeneny vsechny aktivni prvky a chyba je furt ta sama nezmenena, tak to muze byt uz jen naka picovina - benzin, palivove vedeni, vyfuk, tahla, a pod. No poseru se z toho.

wentyll - cuka jak pri poloplnem, tak pri plnem, tj spinac na klapce je v obou polohach jinej a cuka furt. Mimo to je stejne vymenenej a promerovanej, vcetne kabelaze.
325i, 635CSiA, FJR 1300A, W638 V220

amotorik
Příspěvky: 4
Registrován: 11. 02. 2010 22:37

slabší ETA - stejný problém

Příspěvek od amotorik » 29. 03. 2010 14:00

Mě takhle zlobí slabší eta, s tím že v průběhu zrychlování na plnej kotel cukne při 2 nebo 3 rychlostním stupni většinou tak razantně, že si člověk málem ulomí hlavu. nepřišel zatím jsem na původ nepřišel.
Ale něco podobnýho mi dělalo scorpio 3.0 a bylo to tím že zlobily dvě svíčky, který zapalovaly jen občas.
V etě mám ale svíčky docela nový, takže víc nevím...

Uživatelský avatar
sys325i
Příspěvky: 843
Registrován: 27. 12. 2004 16:20
Bydliště: bratislava

Příspěvek od sys325i » 29. 03. 2010 14:49

Maxi- somariny ako - hnile kable vstrekov pod sanim /plastak-srobovacia spojka/ alebo cerpadlo a ten zasrany medzikus medzi cerpadlom a drziakom cerpadla /biva prasknuty a nevie potom natlacit viac ako 2 bary/ alebo vymena celej rady sviecok alebo predraty kabel hallo snimaca o vodnu pumpu alebo zapchate odvetranie nadrze a motor nevie dotlacit palivo /ked otvoris nadrz tak podtlak uvolnis/ alebo pod sanim ten ventil co v urcitich impulzoch bere z nadrzi cez aktivne uhlie podtlak tak to ti popisovat nemusim kedze si vsetko uz poriesil a vysledok nedobry.........

skusme sa na to pozret inac......co sa deje ked motor tocis s polo naslapnutym plynom.....v sani je podtlak...a aj v kartri je podtlak.....vsetok nasaty vzduch cez vahu je nejak zkalkulovany a je na neho vyratana zmes /cas otvorenia vstreku/...........zatial motor ide v pohode........ale ked das plny plyn podtlak v sani zmizne ,piesty stlacaju plnu davku vzduchu a ten motor co ma uz 20 rokov,, v hornej uvrati kde bi mal bi najtesnejsi je najviac vybehany a tade kruzky prepustaju do kartra zmes ktora je nasledne tahana do sania / ale uz nie cez prietokomer/ a ten da povel na menej paliva kedze motor uz netaha vsetko iba cez prietokomer ale 30 percent stlaceneho vzduchu a vyf, plynov taha z kartra a na dochcanie benzinom mu riadiaca neda povel lebo klapkavahy neukazuje riadiacej ze nasal motor viac vzduchu......
/vlastna skusenost/

cize nejake zhrnutie....zmeraj tlaky a bude jasno

musime si uvedomit ze tie motori z ktorimi pracujeme maju uz 20 rokov a tieto problemy budu coraz castejsie a jedina zachrana je prejst na karburatory alebo nejake programovatelne jednotky.....

samozrejme mohlo bi sa to dat nejako kratkodobo este osrat ...bud vymenou vahy za nejaku inu a inu a inu a inu a inu az to bude trochu lepsie ale problem sa vrati

no kazdopadne drzim palec a daj vedet aka somarina ta vycvicila :twisted:
šiska + laďak = /-8 ps/
Na vykon sa musi ist cez železo

Uživatelský avatar
weNTyll
Site Admin
Příspěvky: 773
Registrován: 09. 02. 2003 22:04

Příspěvek od weNTyll » 29. 03. 2010 18:16

Slo mi o to, jestli to je ve chvili kdy ma byt funkcni lambda regulace ve smycce nebo kdyz jede na obohacenou smes - plny kotel.

Bylo by dobre udelat test regulace. Z minimalni rychlosti se da na dvojku skoro plny a drzi se az do maximalnich otacek. Monitoruje se prubeh lambdy (staci i dostatecne rychly LEDkovy budik kdyz neni osciloskop) a ta musi porad pendlovat. Kazde zavahani motoru je na ni videt, zustane viset nahore nebo dole. A potom podle toho vysledku navazne jit dal.

Aby to byl vzduch, muselo by neco sani zasadne priskrtit, predpokladam, ze vzduch. filtr je urcite po vymene a tam moznosti moc neni. Bude to spis vypadek v palivove casti nebo zapalovani. Staci treba aby vypadl signal z kliky a v te chvili a prestane tlacit pumpa. U zapalovani by to muselo byt neco ve spolecne ceste jednotka - civka - rozdelovac aby to vypadlo uplne. Zalezi ale jak moc je ten vypadek zasadni, jestli to odpovida vsem nebo jenom casti valcu.

Pokud by mel Max-Max natolik tlaky v haji tak to ani nenastartuje poradne. Tim ze bude merit tlak pri nizkych otackach starteru tak to skoro nic nevypovida o prubehu tlaku ve valcich v 3-6 tis otackach, kdy se chyba projevuje a navic narazove.

Startuje ti to dobre?

Uživatelský avatar
Max-Max
Moderátor e30.cz
Příspěvky: 8452
Registrován: 04. 10. 2003 02:25
Bydliště: Košice, +421948901915

Příspěvek od Max-Max » 29. 03. 2010 21:50

no panove, takze mame vysledek

dal sem na radu pana sys325, a zmeril tlaky.... nikdy sem to nedelal na tomhle motoru, protoze na to nikdy nebyl duvod, vzdy jel jak ma. Takze vysledek:

1., 500km stare svicky meli rozhozenej odtrh, z 6 ks 3 byli temer 1mm, proc, nevim, sli tam nove... z elektrody neubylo, takze jedina moznost ze se teplem natahli... vi nekdo logickej duvod jak se tohle muze stat?

2., 1-5 tlaky 10-10,2.... 6 valec 8,5.... svicka zakorbonovana za par desitek km, pravdepodobne
2a - nachcal olej, zasral svici a dochazelo ke svodu jiskry na kostru motoru, valec nepalil a svicka se zanasela dal a dal
2b - svicka jako taka na picu od zalozeni....

je mozny ze tlak ve valci je 8,5 furt, nikdy s motorem problem nebyl, tak se nemerilo... svicky jsem daval nove a povazoval je za nove, tedy nebyl duvod je podezirat...jak je videt, uz ani NGK nejsou co byvali

po vycisteni, nastaveni odtrhu jede jak z praku, startuje zcela OK (on ale startoval i predtim OK)... najezdim par desitek km, mozna par stovek a zkouknu svicky jeste jednou, predtim bych tam ale chtel dat nove, ale jake? Bosch jsou hnoje, NGK patrne taky....

takova hanba, ty vole, svicky :oops:
325i, 635CSiA, FJR 1300A, W638 V220

Uživatelský avatar
Max-Max
Moderátor e30.cz
Příspěvky: 8452
Registrován: 04. 10. 2003 02:25
Bydliště: Košice, +421948901915

Příspěvek od Max-Max » 29. 03. 2010 21:59

jinak kompresi na 6 resit zatim nebudu... uvidime po tech par km co svicky a pak se uvidi... resit tenhle motor neplanuju, v nejhorsim si pripravim do foroty dalsi dvaapuli nebo rovnou M50
325i, 635CSiA, FJR 1300A, W638 V220

Uživatelský avatar
Maranelo
Bublik a Ondrášek
Příspěvky: 3776
Registrován: 24. 02. 2003 00:52
Bydliště: někde v CZ... možná
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Maranelo » 29. 03. 2010 22:23

ja ted mozna kuli NGK svicce (nevim jiste jestli muj problem zapricinila zrovna ona) delam skoro GO motoru :cry: sice ne BMW ale to je fuk :evil:
a taky premejslim co za svice koupit priste...? ted jsem sel do Bosch se kteryma zatim problem nikdy nebyl tak ufidime :?
Mam shnilou 325i s KO motorem :-(
Obrázek
325>kundolap/ 320>pracant/ 318>sekačka/ 316>nemám slov
Obrázek

Uživatelský avatar
bmwm3
Lon Don
Příspěvky: 2437
Registrován: 14. 08. 2003 08:20
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od bmwm3 » 29. 03. 2010 22:23

Max-Max píše:jinak kompresi na 6 resit zatim nebudu... uvidime po tech par km co svicky a pak se uvidi... resit tenhle motor neplanuju, v nejhorsim si pripravim do foroty dalsi dvaapuli nebo rovnou M50
Komprese 8,5 není špatný - rozhodně ne na to, aby´s to řešil - jezdi .. :-)

Uživatelský avatar
weNTyll
Site Admin
Příspěvky: 773
Registrován: 09. 02. 2003 22:04

Příspěvek od weNTyll » 29. 03. 2010 23:05

Ta komprese neni tak spatna aby to nutne musela byt pricina. Mozna ten valec taha trochu olej a svicka dostane zabrat vic. Ale aby se kroutily elektrody, to by musel byt jo poradny smejd material. Jestli se stredova neopalila tak to uz tak asi bylo u novych, kdo nove pri vymene kontroluje, ja teda ne, ale asi zacnu.

Kupuju posledni dobou NGK na Ebay od typka z anglie, 16ks i s cestou za cenu 8ks z Elitu. Aspon je muzu menit castej.

Uživatelský avatar
Max-Max
Moderátor e30.cz
Příspěvky: 8452
Registrován: 04. 10. 2003 02:25
Bydliště: Košice, +421948901915

Příspěvek od Max-Max » 29. 03. 2010 23:11

no prave ze ja je meril, pac je to otazka sekundy dat tam merku aby byla jistota... proste tezka haluz....

on sestej valec je znamej problem u radovych motoru, ze jo... utopenej, furt v horku.... gufera trpi, krouzky trpi.... takze jak rikam, zatim neresim... navic mereni bylo de facto za polotepla, pac to bylo mimo dilnu, ostatni byli jeste horke kdyz se merili, kdybych to delal za stejna, asi by to hodnoty byli jine... to ale samozrejme je jen domnenka
325i, 635CSiA, FJR 1300A, W638 V220

Odpovědět