Co a jak opravit v E30? Standardní servisní úkony. A podobně.
-
Jech
- Příspěvky: 1070
- Registrován: 18. 05. 2008 13:46
- Bydliště: Východní Čechy
-
Kontaktovat uživatele:
Příspěvek
od Jech » 25. 03. 2010 15:12
Zdravim, na vraku mám menší problém. Když bylo auto ještě kompletní, nedopatřením ho někdo zamkl a dveře (krom řidičových) se dostaly do fáze mechanické blokace. Prostě nejde vzít a vytáhnout.
V autě už není řj centrálu (ustřiženo ...) takže napájet či přidělávat by byl poměrně problém.
Nenapadá vás jiné řešení jak dveře odlokovat? Strhnout zevnitř tapec a povrtat se v nich? Případně mě napadlo připojit se na jejich kabeláž za reprákem a zvolením správných drátů dát dveřím signál odemčení ... ale nevím jak na to

.
za rady díky.
-
Max-Max
- Moderátor e30.cz
- Příspěvky: 8452
- Registrován: 04. 10. 2003 02:25
- Bydliště: Košice, +421948901915
Příspěvek
od Max-Max » 26. 03. 2010 14:40
jak mechanicky zablokovany? bud jsou zamknute nebo ne. Tvrda blokace je mozna jen pokud je pod napetim a RJ skrz signal double locku tahne skrz motorky tahla, takze se nedaji vytahnout cudliky, ale kdyz neni RJ, nema co poroucet, aby byli zablokovany.
a kdyz si nevis rady, dej dole tapec a skrz diry potahni tahlo otevreni na mechanice zamku.
325i, 635CSiA, FJR 1300A, W638 V220
-
Macek
- Příspěvky: 4100
- Registrován: 12. 02. 2003 06:11
- Bydliště: Psáry
-
Kontaktovat uživatele:
Příspěvek
od Macek » 26. 03. 2010 16:05
Nene, funguje to trošku jinak, poduď neni připojena ř.j. tak stačí dát impulz k odemknutí a normálně se to odemkne... myslím že to je modrý a bílý připojit na baterku...
tel. 777595357
GPS: 49°56'13.208"N, 14°31'2.521"E
Nic neposílám poštou, prosím nežádejte mě o to. Díky
-
Vasa
- Moderátor e30.cz
- Příspěvky: 3034
- Registrován: 17. 05. 2005 17:30
- Bydliště: Plzeň +420775466722
Příspěvek
od Vasa » 26. 03. 2010 16:12
Pravdu ma Macek, RJ centralu da povel "zamkni s blokaci" a motorky centralu se uvedou do teto polohy (je tam vylozene mechanicka blokace posuvu tahla uvnitr motorku). Neni potreba trvaleho prisunu "stavy" do motorku aby se udrzely v teto poloze.
Lze delat 2 veci:
1, zahrat si na RJ cetralu a pomoci 12V uvest motorky centralu do polohy odblokovano - neni to MODRY s BILYM, ale ty 2 druhy draty
2, mechanicky povolit motorek centralu aby se tahlo uvolnilo, ale to znamena mit sundan tapecirunk coz se pri zavrenych dverich dost nepohodlne dela a destrukce mi prijde trochu primitivni...
Co si kdo vybere je ciste jeho vec

90' 318iT M40 410tkm / 87' 325i M20 96tkm / 86' 316 M10 BaurTC 80tkm / 85' 325e M50 284tkm / 83' 318i M10 129tkm / 85' 325e M20 226tkm
-
Max-Max
- Moderátor e30.cz
- Příspěvky: 8452
- Registrován: 04. 10. 2003 02:25
- Bydliště: Košice, +421948901915
Příspěvek
od Max-Max » 26. 03. 2010 16:32
no tak to se omlouvam
stejne mi ale nejde do hlavy, kdyz mam zamklou karu na central, klicem ji odemknu pac tahlo potahne motore..jde to sice vic ztuha, ale je to jen o posuvu tahla
pravda zkousel jsem to jen s obycejnym centralem, ne s doublem... ja to testnu hned dneska v garazi

325i, 635CSiA, FJR 1300A, W638 V220
-
Jech
- Příspěvky: 1070
- Registrován: 18. 05. 2008 13:46
- Bydliště: Východní Čechy
-
Kontaktovat uživatele:
Příspěvek
od Jech » 26. 03. 2010 18:51
Vasa píše:Pravdu ma Macek, RJ centralu da povel "zamkni s blokaci" a motorky centralu se uvedou do teto polohy (je tam vylozene mechanicka blokace posuvu tahla uvnitr motorku). Neni potreba trvaleho prisunu "stavy" do motorku aby se udrzely v teto poloze.
Lze delat 2 veci:
1, zahrat si na RJ cetralu a pomoci 12V uvest motorky centralu do polohy odblokovano - neni to MODRY s BILYM, ale ty 2 druhy draty
2, mechanicky povolit motorek centralu aby se tahlo uvolnilo, ale to znamena mit sundan tapecirunk coz se pri zavrenych dverich dost nepohodlne dela a destrukce mi prijde trochu primitivni...
Co si kdo vybere je ciste jeho vec

Díky moc, zkusím variantu jedna

. Předpokládám, že stačí napojit ty dva druhý dráty na 12 V a vyjede to nahoru. Uvidíme

-
Vasa
- Moderátor e30.cz
- Příspěvky: 3034
- Registrován: 17. 05. 2005 17:30
- Bydliště: Plzeň +420775466722
Příspěvek
od Vasa » 26. 03. 2010 21:41
Jech píše:Předpokládám, že stačí napojit ty dva druhý dráty na 12 V a vyjede to nahoru. Uvidíme

Nevyjede to nahoru, odblokuje to tu zapadku a rucne vytahnes "cudl" nahoru. Vice dle obrazku:

90' 318iT M40 410tkm / 87' 325i M20 96tkm / 86' 316 M10 BaurTC 80tkm / 85' 325e M50 284tkm / 83' 318i M10 129tkm / 85' 325e M20 226tkm
-
dddd
- Příspěvky: 49
- Registrován: 25. 02. 2010 12:38
- Bydliště: C.B.
Příspěvek
od dddd » 19. 04. 2010 18:18
je mi to blbé, ale jinak to asi nejde, mám otázečku, má v zámcích motúrky na centrál, ale nějak nemohu najít RJ? pod repro není, jen asi dvě relé. e30, 320iac. r.v.92, děkuji
-
Maranelo
- Bublik a Ondrášek
- Příspěvky: 3777
- Registrován: 24. 02. 2003 00:52
- Bydliště: někde v CZ... možná
-
Kontaktovat uživatele:
Příspěvek
od Maranelo » 19. 04. 2010 20:28
asi neorigo takze hledat kam co kdo prsknul

Mam shnilou 325i s KO motorem
325>kundolap/ 320>pracant/ 318>sekačka/ 316>nemám slov

-
dddd
- Příspěvky: 49
- Registrován: 25. 02. 2010 12:38
- Bydliště: C.B.
Příspěvek
od dddd » 24. 04. 2010 17:58
Zdar, prosím o další radu, RJ centrálu nalezena pod repro, u spolujezdce zaseklý nefunkční motorek, odseknut, ale stejně neodemyká, jen když zamknu tak v RJ dvakrát nebo tříkrtát cvakne, při odemknutí nic, to samé dělá řidičův motorek utržená páčka k zamykání, ale jinak funguje na zamkunití uděla to samé co spolujezdce při odemknutí nic.?? dík za každé nakopnutí. Nějaké napětí na motorkách i na RJ jsem našel vždy na jednom pinu a to jen 9.60V nebo tak nějak baterka má normálně 12V.
-
Max-Max
- Moderátor e30.cz
- Příspěvky: 8452
- Registrován: 04. 10. 2003 02:25
- Bydliště: Košice, +421948901915
Příspěvek
od Max-Max » 24. 04. 2010 18:38
zkus vymenit RJ centralu, to cvakani by mohlo byt odpojena tepelna pojistka a motroky nemaji dost stavy na otevreni
325i, 635CSiA, FJR 1300A, W638 V220
-
dddd
- Příspěvky: 49
- Registrován: 25. 02. 2010 12:38
- Bydliště: C.B.
Příspěvek
od dddd » 24. 04. 2010 19:52
jinou rj nemám a ještě teda ty dveřní konektory jsou hruza, a musí to být jen z coupe z čtyřdvířka je jina rj?
-
Vasa
- Moderátor e30.cz
- Příspěvky: 3034
- Registrován: 17. 05. 2005 17:30
- Bydliště: Plzeň +420775466722
Příspěvek
od Vasa » 24. 04. 2010 20:02
Malokdy odejde samotna RJ. Zkus nejdrive zmerit zda mas korektni napeti na + napajeni RJ (cerveno/cerny drat proti zemi/hnedy musi byt +12V). Zapojeni napajeni RJ centralu navrhl nejaky idiot, protoze nejdrive vede do konektoru dveri tam je cca 10cm kabelu a vede zpet na jiny pin dverniho konektoru a tam odtud na RJ. Uhnily drat je velice bezny jev.
Samozrejme tez muze byt vadna samotna RJ jak rikal Max.
90' 318iT M40 410tkm / 87' 325i M20 96tkm / 86' 316 M10 BaurTC 80tkm / 85' 325e M50 284tkm / 83' 318i M10 129tkm / 85' 325e M20 226tkm
-
dddd
- Příspěvky: 49
- Registrován: 25. 02. 2010 12:38
- Bydliště: C.B.
Příspěvek
od dddd » 24. 04. 2010 20:28
červeno černý a hnědy 12.34V
-
Vasa
- Moderátor e30.cz
- Příspěvky: 3034
- Registrován: 17. 05. 2005 17:30
- Bydliště: Plzeň +420775466722
Příspěvek
od Vasa » 24. 04. 2010 20:39
takze napajeni RJ je v poradku. Vykasli se na ovladani zamkem a vyzkousej zda vubec funguje ovladani z RJ. Central se ovlada "negativnim" impulzem (ukostrenim). Pozadavek na zamknuti je privedenim kostry na pin 7 (zluto-modry) a odemknuti na pin 6 (zeleno-modry).
Zkus toto zda jednotka dava inpulzy.
90' 318iT M40 410tkm / 87' 325i M20 96tkm / 86' 316 M10 BaurTC 80tkm / 85' 325e M50 284tkm / 83' 318i M10 129tkm / 85' 325e M20 226tkm
-
dddd
- Příspěvky: 49
- Registrován: 25. 02. 2010 12:38
- Bydliště: C.B.
Příspěvek
od dddd » 24. 04. 2010 21:17
tak žluto zelenej zase sepne a hned zase odskočí v rj relátko a ten druhej modro zelenej nedělá nic
-
dddd
- Příspěvky: 49
- Registrován: 25. 02. 2010 12:38
- Bydliště: C.B.
Příspěvek
od dddd » 24. 04. 2010 21:19
kecám modro žlutej nebo sakra jakou měl barvu
-
Vasa
- Moderátor e30.cz
- Příspěvky: 3034
- Registrován: 17. 05. 2005 17:30
- Bydliště: Plzeň +420775466722
Příspěvek
od Vasa » 24. 04. 2010 21:25
dddd píše:tak žluto zelenej zase sepne a hned zase odskočí v rj relátko a ten druhej modro zelenej nedělá nic
no, ono je potreba mit zavrene dvere pokud to chces zkouset (samozrejme staci zavreny zamek dveri, aby jsi mohl nechat otevrene dvere). Jinak to samozrejme ihned odemkne zpet - pojistka proti nechtenemu zamceni ridicovych dveri...
90' 318iT M40 410tkm / 87' 325i M20 96tkm / 86' 316 M10 BaurTC 80tkm / 85' 325e M50 284tkm / 83' 318i M10 129tkm / 85' 325e M20 226tkm
-
dddd
- Příspěvky: 49
- Registrován: 25. 02. 2010 12:38
- Bydliště: C.B.
Příspěvek
od dddd » 26. 04. 2010 17:58
Tak zámky zacvaklé, rj pod napětím, kontakt na otvírání zacvaká a nic a kontakt na zavírání ten vůbec nic, 2ks kontaktů opilovány v rj, řidičovo přechodka ze dveří do kastle OK, spolujezdcovo 2 piny asi KO bohužel jsem tu našel zapojení zásuvky jen u řidiče nikolivěk spolujezdce, nevíš jak proměřit motorek centrálu, jestli do něj jde impulz? díky pane
-
netkili
- Příspěvky: 5
- Registrován: 12. 07. 2008 11:29
Příspěvek
od netkili » 27. 04. 2010 09:25
ahoj mám problém se zaskočeným zámkem u spolujzcových dveří na E36 coupe. Zkoušel jsem tady vaše rady ale vubec to nereaguje.Dveře nejdou otevřít. Sundal jsem tapecírung a vedou tam poze tři dráty a to modrý bílý a černý.Zkoušel jsem to přes baterku motorek reagoval,ale dveře nejdou otevřít. Díky za radu