Cívka-kam s ní?

Co a jak opravit v E30? Standardní servisní úkony. A podobně.
Uživatelský avatar
Atti
člen E30.cz
Příspěvky: 738
Registrován: 04. 08. 2008 13:54
Bydliště: Plzeň

Cívka-kam s ní?

Příspěvek od Atti » 10. 03. 2010 13:18

Můžete mi někdo poradit, jak dostat tu černou,kulatou věc s dírou uprostřed na kabel od rozdělovače?Myslim,že patří na 7. kabel,ale nevim jak ho rozdělat a nezničit.A k čemu ta cívka vlastně je, pokud je to vůbec cívka,nebo nějakej snímač..?
Dík

Obrázek

Uživatelský avatar
bmw316i
Příspěvky: 263
Registrován: 01. 12. 2009 20:10
Bydliště: Bartosovice-Hukovice

Příspěvek od bmw316i » 10. 03. 2010 13:27

Cau to je snimac otacek taky ho tam nemam a v poho.nema to vliv na funkci motoru kdyz tam neni

Uživatelský avatar
Atti
člen E30.cz
Příspěvky: 738
Registrován: 04. 08. 2008 13:54
Bydliště: Plzeň

Příspěvek od Atti » 10. 03. 2010 13:32

snímač otáček na kabelu od rozdělovače?

Uživatelský avatar
aula
člen E30.cz
Příspěvky: 1924
Registrován: 26. 11. 2005 13:44
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od aula » 10. 03. 2010 13:42

Snímač otáček to není. Ten je u řemenice vepředu. Toto je tam jen kvůli diagnostice, nejspíš to tam ani nedáš, to tam je z výroby.
325iC: LSD, StarTec, semi M-Technic I, Smoked Hella

Uživatelský avatar
Atti
člen E30.cz
Příspěvky: 738
Registrován: 04. 08. 2008 13:54
Bydliště: Plzeň

Příspěvek od Atti » 10. 03. 2010 13:46

aula píše:Snímač otáček to není. Ten je u řemenice vepředu. Toto je tam jen kvůli diagnostice, nejspíš to tam ani nedáš, to tam je z výroby.
Já si řikal,že ten bude někde jinde.Ok,dík,tak to nebudu řešit, jestli to nemá vliv na funkci živočicháře :)
Naposledy upravil(a) Atti dne 10. 03. 2010 13:54, celkem upraveno 1 x.

Uživatelský avatar
Max-Max
Moderátor e30.cz
Příspěvky: 8452
Registrován: 04. 10. 2003 02:25
Bydliště: Košice, +421948901915

Příspěvek od Max-Max » 10. 03. 2010 14:51

no, ten kabel neni jen pro diagnostiku, je potrebnej pro rizeni vstrikovani... pokud ho tam nedas, motor pujde, ale ne uplne na 100%...

kdysi tady probehla velika diskuze, tehdy sme jeste nevedeli co a jak... avsak ten kabel je potrebnej pro semi-sekvencni vstrikovani ktere M20/M40 pouziva
325i, 635CSiA, FJR 1300A, W638 V220

Uživatelský avatar
bmw316i
Příspěvky: 263
Registrován: 01. 12. 2009 20:10
Bydliště: Bartosovice-Hukovice

Příspěvek od bmw316i » 10. 03. 2010 16:21

Max-Max:Kua to sem netusil stejne budu menit kable tak to koupim i stim :wink:

Uživatelský avatar
Atti
člen E30.cz
Příspěvky: 738
Registrován: 04. 08. 2008 13:54
Bydliště: Plzeň

Příspěvek od Atti » 10. 03. 2010 19:37

Max-Max píše:no, ten kabel neni jen pro diagnostiku, je potrebnej pro rizeni vstrikovani... pokud ho tam nedas, motor pujde, ale ne uplne na 100%...

kdysi tady probehla velika diskuze, tehdy sme jeste nevedeli co a jak... avsak ten kabel je potrebnej pro semi-sekvencni vstrikovani ktere M20/M40 pouziva
motor chodí podle mě v poho,ale nemam srovnání no.zkusim ho tam nějak napasovat a uvidíme

Uživatelský avatar
Max-Max
Moderátor e30.cz
Příspěvky: 8452
Registrován: 04. 10. 2003 02:25
Bydliště: Košice, +421948901915

Příspěvek od Max-Max » 10. 03. 2010 19:38

Atti píše:
myslim,že je to celistvý bez možnosti rozdělání, ten kabel od rozdělovače
Origo ano, druhovyroby jsou dva typy - lacne smejdy bez indukcniho cidla nebo kvalita, ktera je bud uz spolu s cidlem nebo je 6-tej (4-tej) kabel rozebranej bez civky a civku si technik prohodi sam a pak smontuje. Kupr Tesla Blatna dodava rozebiraci.
325i, 635CSiA, FJR 1300A, W638 V220

Uživatelský avatar
Míšánek
Příspěvky: 3495
Registrován: 12. 09. 2005 13:33
Bydliště: Uherský Brod

Příspěvek od Míšánek » 10. 03. 2010 19:45

Jenom dotaz, který tady možná byl už zodpovězen v jiném tématu, jenom jsem líný si to dohledat, když se to řeší tady - kam by měl být ten kabel od té cívky zapojený?
No smoke, no fun...
Obrázek

Uživatelský avatar
Max-Max
Moderátor e30.cz
Příspěvky: 8452
Registrován: 04. 10. 2003 02:25
Bydliště: Košice, +421948901915

Příspěvek od Max-Max » 10. 03. 2010 20:09

Míšánek píše:Jenom dotaz, který tady možná byl už zodpovězen v jiném tématu, jenom jsem líný si to dohledat, když se to řeší tady - kam by měl být ten kabel od té cívky zapojený?
protikus ma ve hlavnim svazku motorove elektriky, u e30 R6 je pod diagnostickou zasuvkou (2 stejne konektory, casto se pletou pri zapojovani a pak nejede motor, protoze ten druhej tvarove stejnej je od cidla kliky ktera ridi jiskru ) 8)
325i, 635CSiA, FJR 1300A, W638 V220

Uživatelský avatar
Caleb
Příspěvky: 191
Registrován: 01. 06. 2008 17:02

Příspěvek od Caleb » 11. 03. 2010 08:24

Teslacky kabely mam - u ktereho konce by mely jit rozebrat? A jak?
A jeste se zeptam na ktery valec ten indukcni snimac patri. Diky

Uživatelský avatar
Atti
člen E30.cz
Příspěvky: 738
Registrován: 04. 08. 2008 13:54
Bydliště: Plzeň

Příspěvek od Atti » 11. 03. 2010 12:22

Caleb píše:Teslacky kabely mam - u ktereho konce by mely jit rozebrat? A jak?
A jeste se zeptam na ktery valec ten indukcni snimac patri. Diky
Myslim,že je na kabelu z cívky a ne na válci.

Uživatelský avatar
Caleb
Příspěvky: 191
Registrován: 01. 06. 2008 17:02

Příspěvek od Caleb » 11. 03. 2010 12:37

Atti píše: Myslim,že je na kabelu z cívky a ne na válci.
No Tesla si to evidentne nemysli http://www.tesla-blatna.cz/cs/zapalovac ... 23#results

Venca
Příspěvky: 3497
Registrován: 04. 04. 2004 08:09

Příspěvek od Venca » 11. 03. 2010 13:01

Atti píše:
Caleb píše:Teslacky kabely mam - u ktereho konce by mely jit rozebrat? A jak?
A jeste se zeptam na ktery valec ten indukcni snimac patri. Diky
Myslim,že je na kabelu z cívky a ne na válci.
Samozřejmě, že je na kabelu ke svíčce.

K čemu tam vlastně u M40 je?

:?:

Uživatelský avatar
Podsto
člen E30.cz
Příspěvky: 450
Registrován: 30. 11. 2008 11:53
Bydliště: Fulnek

Příspěvek od Podsto » 11. 03. 2010 13:34

Ja ten snímač měl zapojený na 3tím válci u m20 bylo to na origo zapalovacích kablech tak ikdyz sem je menil tak sem ho dal na ten 3.Kupoval sem nějake kabely Global made in USA nebo co staly 3,200kč a rozebírat šly takže uplna pohoda

Uživatelský avatar
DoDo
Příspěvky: 1468
Registrován: 23. 09. 2006 22:13
Bydliště: Lázně s minerálkou (Poděsmrady)

Příspěvek od DoDo » 11. 03. 2010 20:02

Max-Max píše:no, ten kabel neni jen pro diagnostiku, je potrebnej pro rizeni vstrikovani... pokud ho tam nedas, motor pujde, ale ne uplne na 100%...

kdysi tady probehla velika diskuze, tehdy sme jeste nevedeli co a jak... avsak ten kabel je potrebnej pro semi-sekvencni vstrikovani ktere M20/M40 pouziva
takže u novějších m20? m20 s čidlama na setrváku to maj úplně mimo?
Kde si to vyčetl? Rád bych si doplnil základní informace o m20
Díky

Uživatelský avatar
weNTyll
Site Admin
Příspěvky: 773
Registrován: 09. 02. 2003 22:04

Příspěvek od weNTyll » 11. 03. 2010 20:46

Mam za to, ze je to v podstate obdoba cidla na vacce u novejsich motoru, na synchronizaci. Pro vstrik neni dulezite kde se nachazi klika, ale v jake pozici je vacka. Z pozice na klice by se zjistilo leda jestli je pist pred horni uvrati, ale uz nevis jestli ve fazi stlacovani nebo vyfukovani.

Je rozumne vstrikovat jen tehdy, kdy valec saje a ne tehdy kdy je saci ventil zavreny ve valci je expanze. Stejne tak to plati pro jiskru. Ale s "mrtvou" jiskrou mechanicky rozdelovac problem nema, protoze je mechanicky svazany primo s vackou a palec posle energii tam kam ma.

U motoru bez mechanickeho rozdelovace kdyz je cidlo na vacce v haji tak vstrikovani se ridi jenom z kliky a dela prave ty nedobre veci, ze vstrikuje polovicni davkou i v te otacce kliky kdy nema a stejne tak "mrtva" jiskra jde pred horni uvrati kdyz valec konci vyfuk.

Proc ma M20 jenom pseudo sekvencni vstrikovani je diky "pomalosti" tehdejsi elektroniky, obslouzit vsech 6 valcu v otackach samostatne by asi nestihala a bez cidel klepani jako zpetne vazby a s pomalou lambdou je to stejne jedno.

Venca
Příspěvky: 3497
Registrován: 04. 04. 2004 08:09

Příspěvek od Venca » 11. 03. 2010 21:03

Bylo by dobrý, kdyby někdo dohledal, kam vůbec vodiče od toho snímače na kabelu vedou.
Já tu možnost bohužel nemám.

Pochybuju o tom, že informace sejmutá tímto čidlem je nějak důležitá.

.

Uživatelský avatar
weNTyll
Site Admin
Příspěvky: 773
Registrován: 09. 02. 2003 22:04

Příspěvek od weNTyll » 11. 03. 2010 21:57

Venca píše:Bylo by dobrý, kdyby někdo dohledal, kam vůbec vodiče od toho snímače na kabelu vedou.
Já tu možnost bohužel nemám.

Pochybuju o tom, že informace sejmutá tímto čidlem je nějak důležitá.

.
To co jsem popisoval jsou informace z motoru jen o generaci novejsi a to M50 a M60. Mam ty prubehy a casove vztahy i osobne overene na vicekanalovem digitalnim osciloskopu.

Naopak si nemyslim, ze by vyvojari tuto vec u predchozi generace Motronicu vubec neresili a cpali tam snimac, ktery by byl vlastne k nicemu. Merenim na E30 motorech to overeno nemam. Muzu se ale nekdy domluvit treba s Mackem, urcite nebude proti a podivame se na to.

Kdysi davno se vedla debata, ze to je nejake cidlo pro najeke v te dobe nejasne diagnosticke ucely, ale prijde mi to docela zvlastni, kdyz napojit pro diagnostikovani zapalovani klestak na kabel je stejna prace jako vrazit neco do diagnostickeho konektoru a navic aby to tam v tom aute jezdilo od vyroby porad ...

Odpovědět