Vůle v řazení - v táhle
Vůle v řazení - v táhle
Už jste to někdo řešil?
Chci aby to bylo perfektní, absoultně bez vůle.
Jsou dvě varianty, buď koupit novou řadičku a tu objímku na převodovce a nebo to nějak vyvložkovat.
A právě s vložkováním, máte někdo nějaké skušenosti? Co jaký použít materiál, nebo naopak co raději nepoužít?
Chci aby to bylo perfektní, absoultně bez vůle.
Jsou dvě varianty, buď koupit novou řadičku a tu objímku na převodovce a nebo to nějak vyvložkovat.
A právě s vložkováním, máte někdo nějaké skušenosti? Co jaký použít materiál, nebo naopak co raději nepoužít?
Ondra ex.M-Fahrer
Konkrétně v tomhle případě s tím zkušenosti nemám. Taky bych potřeboval ty vůle nějak vyřešit, ale ještě jsem se k tomu nedostal. Ale mám zkušenosti od nás z práce. Dělám ve firmě na balící techniku a dost často různý pouzdra používáme, tak vím, že takový věci jako silon, alkamid jsou na h....o, a bronz když se nemaže taky. Existujou samomazný poudra ze spékanýho bronzu nebo oceli, ale jenom určité rozměry, takže taky napd. Rozhodně nejlepší matroš na to je "ZEDEX", je to plast a má výborný vlastnosti na pouzdra. U nás v práci se už nic jinýho nepoužívá. Mám ověřený, že vydrží opravdu hodně. Nevydírá se a vydrží hodně moc. V tom řazení by měl vydržet navěky. Zeptám se zítra v práci, kde ho nakupujou a dám vědět.
E30 340ic V8 6q- EX
E39 M5-AC Schnitzer shortshift, AC Schnitzer racing wheels type III 19", AC Schnitzer rear roof spoiler, AC Schnitzer ECU, AC Schnitzer suspension, LPG-power
SUZUKI GSX-R 600 K6 - GSX-R 1000 K7
E39 M5-AC Schnitzer shortshift, AC Schnitzer racing wheels type III 19", AC Schnitzer rear roof spoiler, AC Schnitzer ECU, AC Schnitzer suspension, LPG-power

SUZUKI GSX-R 600 K6 - GSX-R 1000 K7

Našel jsem stránku firmy od které ten "ZEDEX" berem. Je to www.wolkoplast.cz , ten "ZEDEX" je ten materiál ZX-100.
E30 340ic V8 6q- EX
E39 M5-AC Schnitzer shortshift, AC Schnitzer racing wheels type III 19", AC Schnitzer rear roof spoiler, AC Schnitzer ECU, AC Schnitzer suspension, LPG-power
SUZUKI GSX-R 600 K6 - GSX-R 1000 K7
E39 M5-AC Schnitzer shortshift, AC Schnitzer racing wheels type III 19", AC Schnitzer rear roof spoiler, AC Schnitzer ECU, AC Schnitzer suspension, LPG-power

SUZUKI GSX-R 600 K6 - GSX-R 1000 K7

Už jsem to sem jednou psal. Nechal jsem si dělat obě pouzdra u jednoho nástrojaře v Modřanech. Chtěl za to asi 200kč a jsou z bronzu.Pro něj to je ůplná banalita. Horší ale je demontáž a montáž. Bez vymontování převodovky to asi nepůjde. Aspoň mě se to nepovedlo.
Potom to řazení chodí fajnově.
To co je na tý fotce nějak nechápu, pač originál pouzdra na táhlech jsou malinký a tohle navíc vypadá jako z gumy. Něco podobnýho koupil brácha do Fiata ale BMW?

Potom to řazení chodí fajnově.

To co je na tý fotce nějak nechápu, pač originál pouzdra na táhlech jsou malinký a tohle navíc vypadá jako z gumy. Něco podobnýho koupil brácha do Fiata ale BMW?
Je to z gumy, je to mezi prevodovkou a radici konzolou, ale spis mam pocit, ze kolem 200Kc to bude stat asi i original, nebo se pletu?Robert píše:Už jsem to sem jednou psal. Nechal jsem si dělat obě pouzdra u jednoho nástrojaře v Modřanech. Chtěl za to asi 200kč a jsou z bronzu.Pro něj to je ůplná banalita. Horší ale je demontáž a montáž. Bez vymontování převodovky to asi nepůjde. Aspoň mě se to nepovedlo.![]()
Potom to řazení chodí fajnově.![]()
To co je na tý fotce nějak nechápu, pač originál pouzdra na táhlech jsou malinký a tohle navíc vypadá jako z gumy. Něco podobnýho koupil brácha do Fiata ale BMW?
Problem je v tom pouzdru na radici tyci, to neni nahradni dil, jenom v celku s tou objimkou, v ceniku kolem 20 euro.
Prepouzdreni jsem delal, na pouzdra pouzil bronz. Namazal grafitovou vazelinou. Vzhledem k umisteni mechanizmu (celkem v cistym prostredi) myslim, ze to vydrzi. Ten vyse zminovanej plast bude rozhodne lepsi. Ale u mne byl problem s cepy na tahle, ktery uz nemely valcovej tvar a tak sebelepsi pouzdro moc nepomuze. Pokud to chces perfektni, tak si nech vytocit novy cepy a na tahle je vymen. Jsou navareny, ale urcite to nak pujde. Nebo vyrobit cely tahlo novy, to bude mozna jeste jednodussi.
Cela operace jde provest bez demontaze prevodovky.
Cela operace jde provest bez demontaze prevodovky.
At na to koukam jakkoliv, porad tam mezi prvodovkou a konzolou radici tyce vidim gumovy pouzdro, presne to co je vyfoceny kus vys - mozna by se tomu dalo rikat silentblok. Jestli ho tam nemas, tak mas asi jiny razeni. Mimochodem nevim cim je bmw razeni vyhlaseny, ale vsechny bmw s kterejma jsem mel tu cest meli razeni celkem volny, nehlede na to, ze studena prevodovka radi dost mizerne.Robert píše:Já bych spíš řekl, že to patří mezi tu řadící konzoli a kastli. Tam je to zapíchlý přes tyčku do gumy. Jinak tam jsou všude tvrdý pouzdra.
Bejt ty pouzdra měkký, tak to asi nebude vyhlášený BMW řazení.
Jinak k dalsim prispevkum: nebylo by jednodussi, nez vyrabet cepy a navarovat, koupit novy tahlo razeni?
Jaky mate zkusenosti s vuli v kloubu kulisy, da se koupit jen to plastovy pouzdro? Nebo byva vydrena i ta koule?
Mimochodem nevim cim je bmw razeni vyhlaseny, ale vsechny bmw s kterejma jsem mel tu cest meli razeni celkem volny, nehlede na to, ze studena prevodovka radi dost mizerne.
To jsi ale asi jezdil jenom se samejma starejma (sorry za to slovo) plečkama ne? U mýho předchozího BMW mi to taky řadilo za studena blbě, ale u toho co mám teď s tím nejsou vůbec žádný problémy. Je to prostě daný stářím a opotřebením. Dal jsem jinou převodovku, zrepasoval táhla a bylo to v cajku.
Ale hlavně já měl na mysli vyhlášenou přesnost BMW řazení.
To jsi ale asi jezdil jenom se samejma starejma (sorry za to slovo) plečkama ne? U mýho předchozího BMW mi to taky řadilo za studena blbě, ale u toho co mám teď s tím nejsou vůbec žádný problémy. Je to prostě daný stářím a opotřebením. Dal jsem jinou převodovku, zrepasoval táhla a bylo to v cajku.
Ale hlavně já měl na mysli vyhlášenou přesnost BMW řazení.
- Huska
- Příspěvky: 2372
- Registrován: 17. 02. 2003 10:06
- Bydliště: Brno / Olomouc
- Kontaktovat uživatele:
Ondro nechal jsem udělat nová pouzdra z bronzu a to přesně na průmer čepu táhla...tyto čepy se musely osoustružit na kruhový průřez, protože už byly oválné. Dá se to udělat hodně přesně




Re: Vůle v řazení - v táhle
urcite mas v prdeli tu gumicku ,jak v ni lezi tahlo razeni.............je smerem za radickou pod autem,a futra na tahle rychlostky si udelej z mosazi.........ondra_m píše:Už jste to někdo řešil?
Chci aby to bylo perfektní, absoultně bez vůle.
Jsou dvě varianty, buď koupit novou řadičku a tu objímku na převodovce a nebo to nějak vyvložkovat.
A právě s vložkováním, máte někdo nějaké skušenosti? Co jaký použít materiál, nebo naopak co raději nepoužít?