Pherson 51 mm x 45 mm - rozpoznání, použití

Co a jak opravit v E30? Standardní servisní úkony. A podobně.
Odpovědět
Gabo
člen E30.cz
Příspěvky: 4293
Registrován: 20. 02. 2006 18:51
Bydliště: Nížkov (ZR)

Pherson 51 mm x 45 mm - rozpoznání, použití

Příspěvek od Gabo » 06. 02. 2010 12:25

Dobre poobědí přátelé.

Včera jsem si koupil phersony s tlumičema a sníženejma pužinama, údajně o 40 mm. Kupoval jsem to celkem v chvatu a hlavně jsem sebou neměl šupleru. Dneska při rozdělávání mě taky napadlo, že bych si to mohl přeměřit, protože se mi pořád něco nezdálo a ejhle - naměřil jsem 45 mm. Měřil jsem vnější průměr patrony - je to to správný místo? Ale snad jo ... Otázka zní - má cenu to vůbec dávat na šestiválec? Potřebuju to na 325iT, mám vepředu vyteklej tlumič a tak jsem si řekl, že dočasně koupim jiné komplet Phersony, abych mohl pořád jezdit (auto potřebuju denně) a ty svoje zrepasuju. Nejvíc se bojím snížení, ptz prodávají tvrdi, že snížení je 40 mm, pokud je to ale podvozek na čtyřválec, tak na šestiválci to asi klesne ještě víc, že?

Takže co radíte? Hodit to tam s tim, že ten měsíc, dva co to bude na autě se to nezblázní a nebo se na to vyprdnout, sehnat tlumiče nebo phersony na chřestiválec a dát tam ty?

Díky za ohlasy
Naposledy upravil(a) Gabo dne 06. 02. 2010 13:04, celkem upraveno 1 x.
EX: E36 318i 4/94, e30 325iT LPG 8/88, Favo 7/90, Golf II 1.8 GT 1986, Škoda 120 M1 1984
Akt:
Octavia 1 TDi 2000
Peugeot 106 1.1 1996
E36 316i Compact 26.6.1998
PER ASPERA AD ASTRA

Uživatelský avatar
BobbySD
Příspěvky: 2200
Registrován: 25. 02. 2007 13:00
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od BobbySD » 06. 02. 2010 13:13

mam zkusenost pouze se 4valcovyma pruzinama na 6valu a teda nic moc... jsou snizene nejspis 60mm a teda krom toho ze auto je prakticky na zemi tak nepruzi ani mm... vjet na nejaky hrbol nebo surt = vyrazene zuby...a neni to takova tvrdost jako ze by to tak melo byt :-D proste to sedi uplne dole a je to kapku na hovno...
http://www.cardiagova.cz
[b][url=http://www.bimmer-tech.cz]htt ... er-tech.cz[/b]
FB: Róbert CabrioLetec Dunička
E30 328iC - dráždidlo debilů
E65 745i
E39 525iA

Uživatelský avatar
Max-Max
Moderátor e30.cz
Příspěvky: 8452
Registrován: 04. 10. 2003 02:25
Bydliště: Košice, +421948901915

Příspěvek od Max-Max » 06. 02. 2010 15:45

45mm se davali bezne origo na 2.0... tzn ze je lze bez obav pouzit na sestivalec, ale driv tlumice odejdou pri snizeni, protoze je tam mensi vnitrni objem tlumiciho media a tim padem se to rychleji ohrejva a nestiha chladit.

pokud ale je casem vymenis, klidne jezdi a neres.
325i, 635CSiA, FJR 1300A, W638 V220

Gabo
člen E30.cz
Příspěvky: 4293
Registrován: 20. 02. 2006 18:51
Bydliště: Nížkov (ZR)

Příspěvek od Gabo » 06. 02. 2010 15:57

Tak to je tam teda dám a uvidíme ...

Děkuju všem za rady
EX: E36 318i 4/94, e30 325iT LPG 8/88, Favo 7/90, Golf II 1.8 GT 1986, Škoda 120 M1 1984
Akt:
Octavia 1 TDi 2000
Peugeot 106 1.1 1996
E36 316i Compact 26.6.1998
PER ASPERA AD ASTRA

Uživatelský avatar
Pinki
Příspěvky: 1788
Registrován: 12. 05. 2005 06:37
Bydliště: Ostrava-Bartovice

Příspěvek od Pinki » 07. 02. 2010 13:45

měří se šířka mcphersnu

Uživatelský avatar
Max-Max
Moderátor e30.cz
Příspěvky: 8452
Registrován: 04. 10. 2003 02:25
Bydliště: Košice, +421948901915

Příspěvek od Max-Max » 07. 02. 2010 13:45

meri se vnejsi prumer McPhersnu
325i, 635CSiA, FJR 1300A, W638 V220

Uživatelský avatar
ondra_m
Site admin
Příspěvky: 2704
Registrován: 11. 02. 2003 20:27
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od ondra_m » 07. 02. 2010 19:49

Myslím, že není třeba měřit. Matka nahoře na phersnu, je buď vnitřní, nebo vnější - tak to poznáte na první pohled.....
Ondra ex.M-Fahrer

Gabo
člen E30.cz
Příspěvky: 4293
Registrován: 20. 02. 2006 18:51
Bydliště: Nížkov (ZR)

Příspěvek od Gabo » 08. 02. 2010 17:57

já včera jedny 45 mm rozdělával a měli vnější matice. Až shodim auta chřestiválcové, tak se uvidí ...
EX: E36 318i 4/94, e30 325iT LPG 8/88, Favo 7/90, Golf II 1.8 GT 1986, Škoda 120 M1 1984
Akt:
Octavia 1 TDi 2000
Peugeot 106 1.1 1996
E36 316i Compact 26.6.1998
PER ASPERA AD ASTRA

Gabo
člen E30.cz
Příspěvky: 4293
Registrován: 20. 02. 2006 18:51
Bydliště: Nížkov (ZR)

Příspěvek od Gabo » 06. 03. 2010 15:08

Co mám doma já, tak 45 mm maj vnější matici a 51 mm vnitřní
EX: E36 318i 4/94, e30 325iT LPG 8/88, Favo 7/90, Golf II 1.8 GT 1986, Škoda 120 M1 1984
Akt:
Octavia 1 TDi 2000
Peugeot 106 1.1 1996
E36 316i Compact 26.6.1998
PER ASPERA AD ASTRA

Uživatelský avatar
meda.
Příspěvky: 956
Registrován: 15. 01. 2006 18:29
Bydliště: Olomouc
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od meda. » 07. 03. 2010 18:13

Jsem slyšel, že se do McPhersnu dává olej. Nevíte o tom něco?
Obrázek
Osobní individuální přeprava osob.

Uživatelský avatar
ALA E30
člen E30.cz
Příspěvky: 1553
Registrován: 09. 07. 2007 15:44
Bydliště: Krásná Hora(Příbramsko)

Příspěvek od ALA E30 » 07. 03. 2010 18:20

Jo já to už kdysi taky slyšel a pokaždé když jsem měnil tlumiče jsem tam dal trochu.Ale jedinej rozumnej důvod mě napadá aby tam ta patrona nepřirezla,protože se tam vejde opravdu jen malý množství a přebytek se vytlačí ven.Pak při demontáži vždy pěkně vyjel ven.jestli je i jinej důvod,rád se přiučim. :wink:
90´- E30sedan-316i(M42) /// 88´- E30cabrio-318i(M40) /// 91´- E30touring-324td(M21) /// 99´ - E46sedan - 318i(M43) /// 03´- E46sedan-330d(M57N)

Uživatelský avatar
aula
člen E30.cz
Příspěvky: 1924
Registrován: 26. 11. 2005 13:44
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od aula » 07. 03. 2010 18:41

Asi se i líp odvádí teplo z tlumiče na těhlici
325iC: LSD, StarTec, semi M-Technic I, Smoked Hella

Odpovědět