OIL SERVICE

Co a jak opravit v E30? Standardní servisní úkony. A podobně.
Odpovědět
Uživatelský avatar
Luda
člen E30.cz
Příspěvky: 182
Registrován: 08. 11. 2007 09:52
Bydliště: Vysočina

OIL SERVICE

Příspěvek od Luda » 25. 10. 2009 19:23

Ahojte, právě jsem vyměnil olej a pokusil se vynulovat OIL SERVICE.
Postup který jsem provedl byl:
- zapnul zapalování
- odvíčkoval konektor
- propojil 7-19 drátem
- počkal cca 5 vteřin
- zavíčkoval
- vypnul zapalování

při vypínání zapalování jsem byl překvapenej, že svítí jen 3 zelený, když jich tam je 5.

Po pár zapnutích a vypnutích zapalování se rozsvítíla 4. ledka
Nevíte proč nesvítí i ta poslední 5. LEDka?
Zkusil jsem vynulovat OIL SERVICE znovu delším čekáním, ale stále nic.
Naposledy upravil(a) Luda dne 26. 10. 2009 06:58, celkem upraveno 2 x.
BMW E30 320i Touring

Venca
Příspěvky: 3497
Registrován: 04. 04. 2004 08:09

Re: OIL SERVICE

Příspěvek od Venca » 27. 10. 2009 08:45

Luda píše:....svítí jen 3 zelený, když jich tam je 5.

Po pár zapnutích a vypnutích zapalování se rozsvítíla 4. ledka
Nevíte proč nesvítí i ta poslední 5. LEDka?
Zkusil jsem vynulovat OIL SERVICE znovu delším čekáním, ale stále nic.
Otevři přístrojovku, vyndej destičku s LED.
Vyčisti konektor, zkontroluj plošný spoj LED a případně proletuj.
Jestli to umíš, odzkoušej funkci samotné LED (pokud ne, vyžádej si pomoc od elektronika).

Lze vyměnit i samotnou LED, i sehnat celou destičku snad není velkej problém (pozor - jsou dva typy).

.

fafejta
Příspěvky: 148
Registrován: 04. 01. 2008 18:22
Bydliště: Benešov u Prahy

Re: OIL SERVICE

Příspěvek od fafejta » 28. 10. 2009 15:44

Luda píše:Ahojte, právě jsem vyměnil olej a pokusil se vynulovat OIL SERVICE.
Postup který jsem provedl byl:
- zapnul zapalování
- odvíčkoval konektor
- propojil 7-19 drátem
- počkal cca 5 vteřin
- zavíčkoval
- vypnul zapalování

při vypínání zapalování jsem byl překvapenej, že svítí jen 3 zelený, když jich tam je 5.

Po pár zapnutích a vypnutích zapalování se rozsvítíla 4. ledka
Nevíte proč nesvítí i ta poslední 5. LEDka?
Zkusil jsem vynulovat OIL SERVICE znovu delším čekáním, ale stále nic.


Toto jako propojíš natvrdo kusem drátu. :roll:

Uživatelský avatar
Kubajz von Odry
člen E30.cz
Příspěvky: 3689
Registrován: 25. 05. 2004 13:22
Bydliště: Odry

Re: OIL SERVICE

Příspěvek od Kubajz von Odry » 28. 10. 2009 19:56

fafejta píše:
Luda píše:Ahojte, právě jsem vyměnil olej a pokusil se vynulovat OIL SERVICE.
Postup který jsem provedl byl:
- zapnul zapalování
- odvíčkoval konektor
- propojil 7-19 drátem
- počkal cca 5 vteřin
- zavíčkoval
- vypnul zapalování

při vypínání zapalování jsem byl překvapenej, že svítí jen 3 zelený, když jich tam je 5.

Po pár zapnutích a vypnutích zapalování se rozsvítíla 4. ledka
Nevíte proč nesvítí i ta poslední 5. LEDka?
Zkusil jsem vynulovat OIL SERVICE znovu delším čekáním, ale stále nic.


Toto jako propojíš natvrdo kusem drátu. :roll:
jo přesně tak
Obrázek

Uživatelský avatar
Záchvat
Příspěvky: 2553
Registrován: 12. 02. 2003 08:40
Bydliště: Jindř. Hradec

Re: OIL SERVICE

Příspěvek od Záchvat » 28. 10. 2009 20:55

fafejta píše:
Luda píše:Ahojte, právě jsem vyměnil olej a pokusil se vynulovat OIL SERVICE.
Postup který jsem provedl byl:
- zapnul zapalování
- odvíčkoval konektor
- propojil 7-19 drátem
- počkal cca 5 vteřin
- zavíčkoval
- vypnul zapalování

při vypínání zapalování jsem byl překvapenej, že svítí jen 3 zelený, když jich tam je 5.

Po pár zapnutích a vypnutích zapalování se rozsvítíla 4. ledka
Nevíte proč nesvítí i ta poslední 5. LEDka?
Zkusil jsem vynulovat OIL SERVICE znovu delším čekáním, ale stále nic.


Toto jako propojíš natvrdo kusem drátu. :roll:
Wo co ti jde??

Delal to snad spatne??

Tak mu porad ....
------------------------
e39 530d
e39 525TDS touring
KTM EXC 520

Uživatelský avatar
Míšánek
Příspěvky: 3495
Registrován: 12. 09. 2005 13:33
Bydliště: Uherský Brod

Příspěvek od Míšánek » 28. 10. 2009 21:11

Myslím že fajfetovi (doufám že to dobře skloňuju, páduju nebo tak něco :) ) de o to, že nepoužil odpor. Ale ten se tam dává stejně jenom kvůli sichru, tak co. Taky na tom drátu nevidím nic špatného :wink:
No smoke, no fun...
Obrázek

Venca
Příspěvky: 3497
Registrován: 04. 04. 2004 08:09

Re: OIL SERVICE

Příspěvek od Venca » 29. 10. 2009 11:56

fafejta píše: Toto jako propojíš natvrdo kusem drátu. :roll:
U novějšího i u staršího typu přístrojovky jsem to dělal několikrát jen propojkou s pojistkou, nikdy problém nenastal.

Občas to dělám na cizím autě (novější přístrojovka) propojkou s odporem 1 kiloohm, taktéž bez potíží.

Máš nějakou negativní zkušenost, není-li při resetu použit odpor?

:?:

fafejta
Příspěvky: 148
Registrován: 04. 01. 2008 18:22
Bydliště: Benešov u Prahy

Re: OIL SERVICE

Příspěvek od fafejta » 29. 10. 2009 13:59

Venca píše:
fafejta píše: Toto jako propojíš natvrdo kusem drátu. :roll:
U novějšího i u staršího typu přístrojovky jsem to dělal několikrát jen propojkou s pojistkou, nikdy problém nenastal.

Občas to dělám na cizím autě (novější přístrojovka) propojkou s odporem 1 kiloohm, taktéž bez potíží.

Máš nějakou negativní zkušenost, není-li při resetu použit odpor?

:?:

Ano s pár přístrojovkama jsem se setkal,které už nešly nahodit do normálního odpočítávání po procedůře "drát".
Odpor,přes který se to dělá je 475Ω.
Je to přesně ten odpor z originál BMW přístroje proto určený.
Akorád se teda docela divím,že tato informace tu není už od začátku fungování tohoto fora.Přijde mi jako dost podstatná.

Venca
Příspěvky: 3497
Registrován: 04. 04. 2004 08:09

Re: OIL SERVICE

Příspěvek od Venca » 29. 10. 2009 14:14

fafejta píše:Ano s pár přístrojovkama jsem se setkal,které už nešly nahodit do normálního odpočítávání po procedůře "drát".
Odpor,přes který se to dělá je 475Ω.
Je to přesně ten odpor z originál BMW přístroje proto určený.
Akorád se teda docela divím,že tato informace tu není už od začátku fungování tohoto fora.Přijde mi jako dost podstatná.
I já bych byl rád, kdyby tu už léta tyhle informace byly.

Zřejmě jde o omezení proudu na určitou max hodnotu při resetování a je možné, že u některých součástek se třeba díky jejich krajním tolerancím spálil nějaká přechod.

K dispozici je zde jen údaj o 1 kiloohmu, viz článek ze Světa motorů:
http://www.e30.cz/reset-palubnich-kontr ... inspection

Ta hodnota 475Ω je z nějaké dokumentace, nebo jsi ho měřil na tom origo forichtungu?

.

Uživatelský avatar
Luda
člen E30.cz
Příspěvky: 182
Registrován: 08. 11. 2007 09:52
Bydliště: Vysočina

Příspěvek od Luda » 29. 10. 2009 19:06

Dneska jsem rozdělal palubku a vyndal ten modul s baterkama. Baterky jsou tam originální a jsou to dva 3V primární (nenabíjecí) Lithiový články (označení CR14250SE). Přeměřil jsem pro jistotu jejich napětí a na jednom byly 3 V a na druhým 3,1 V. Odejmul jsem modul s LEDkama a všechny ledky jsou vyzkoušel, všechny fungovaly. Pro jistotu jsem všechny odpájel. Stačilo se jen dotknou hrotem pájky a cín se sám rozjel. To značí že opravdu stářím materiálu to mohlo být nevodivé. Použil jsem pájecí kapalinu a nový cín a všechno jsem znovu zapájel.

Když jsem pak všechno zpět smontoval, tak se na mě rozsvítilo všech pět zelených. :D
BMW E30 320i Touring

Odpovědět