Odklony na zadní nápravě
Odklony na zadní nápravě
Asi je to tu už po100, ale nějak sem to nenašel
Tak jesti,..kdyby,..... zdá se mi že po tom co sem tam nacpal 215/40/17 se vnitřky trocha začínaj sjíždět, vím že je normální tvarA , ale zajímalo by mě jestli a jak jdou štelovat ty zadní kolečka.Dík
Tak jesti,..kdyby,..... zdá se mi že po tom co sem tam nacpal 215/40/17 se vnitřky trocha začínaj sjíždět, vím že je normální tvarA , ale zajímalo by mě jestli a jak jdou štelovat ty zadní kolečka.Dík
......Čára není zeď !......
- Francis
- člen E30.cz
- Příspěvky: 3445
- Registrován: 11. 02. 2003 11:06
- Bydliště: Lánov
- Kontaktovat uživatele:
No ono tohle forum ma vyhledavani ...
daji se objednat a koupit excentrické silentbloky zadních ramen, c. dilu 33 32 9 058 822, jeden stoji 1179,40 Kc, za ctyri potrebne kousky
daji se objednat a koupit excentrické silentbloky zadních ramen, c. dilu 33 32 9 058 822, jeden stoji 1179,40 Kc, za ctyri potrebne kousky
328ti 164kW @ 6490rpm / 251Nm @ 5990rpm 244 km/h real GPS auf deutsche autobahn
323ti stock condition
323ti stock condition
jÁ VÍM, ALE UŽ SEM PSAL, ŽE SEM TO NĚJAK NENAŠELFrancis píše:No ono tohle forum ma vyhledavani ...
daji se objednat a koupit excentrické silentbloky zadních ramen, c. dilu 33 32 9 058 822, jeden stoji 1179,40 Kc, za ctyri potrebne kousky
Jo, jinak dík za ty ceny, ale myslím, že ee to nebude varianta pro mne.
......Čára není zeď !......
To je to, o čem jsme spolu mluvili. Nic jednoduchýho, pokud jich nemáš celou bednu a nepereš tam jeden za druhým, abys zjistil, že je to zas blbě. Hypoteticky: pokud budem uvažovat jen vnější, tak při potřebě zmenšit odklon (tj. aby kola nebyla tak do A, mám jen možnost ho namontovat tou menší vzdáleností dolu o přesně danou odchylku, tu můžu jen znásobit opačnou montáží do vnitřního oka. Jestliže bych ho vychýlil směrem dolu a dopředu, podle úhlu zvětším danou sbíhavost, při vychýlení směrem dozadu půjdu do rozbíhavosti, samozřejmě s povinností dodržet i souosost náprav. Je to ještě blbější, pokud bys montoval excentry do obou ok. Tam to sladění bude na mašli.wentyll píše:Daji se koupit i neorigo za lepsi cenu, ale prozradte mi nekdo, jak se to tam ma nalisovat aby to bylo dobre.Francis píše:No ono tohle forum ma vyhledavani ...
daji se objednat a koupit excentrické silentbloky zadních ramen, c. dilu 33 32 9 058 822, jeden stoji 1179,40 Kc, za ctyri potrebne kousky
Silentbloky na nápravnici to neovlivní, chce to opravdu excentrická pouzdra do ramen a zvětšit odklon kola. M-ka jej mají skoro o stupeň větší než standard.fifik píše:JOjo tak tohle jsem už řešil nejmíň 20x, jeden maník na vrakovyšti mi řek¨, že je to těmi silenbloky. Nikdy jsem to ale neopravil, tak jsem koupil podle kámoša nejtvrdší pneu co je (prý) a jednu sadu zlikviduju asi za jeden a půl roku. Ale zajímalo by mě jak se to tedy dělá.
Vyndat rameno a vylisovat pouzdro není až tak problém, ten nastane s nastavením polohy excentru. Teoreticky: ramena musí mít alespoň mírně šikmou osu kývání, protože do zatáčky při naklonění vozu vnější kolo zalézá do podběhu a vnitřní se vyklání dolu, tak vlastně ten oblouk (při pohledu zezadu), co tvoří dráhu kola kopíruje tento pohyb a udržuje kolo v optimální poloze vůči vozovce. To je však nežádoucí, pokud použiješ kratší pružiny. Ty bez ohledu na jejich charakteristiku mají kratší dráhu a pracují vlastně jen v té horní části dráhy s původní pružinou (jako při zatížení), což jako stálý stav vede k oděru pneu zevnitř z důvodu malého odklonu kola. Proto je nutný ten odklon excentrem trochu zvětšit, aby kolo sedělo jako u původní pružiny, to znamené ho proti vozovce narovnat. Ten excentr jde použít jen tou menší vzdáleností nahoru (vniřní uložení), nebo dolu (vnější) dolu, tato nesmí být šikmo, jakákoliv jiná poloha by zároveň změnila i sbíhavost, potažmo souosost, ale... lze ho nastavit (odklon) o různé hodnoty tím, že excentr (ten víme jak vypadá) použiješ buď do vnějšího, nebo do vnitřního oka, ev. do obou obráceně. Pokud ho dáš do vnějšího kratší vzdáleností dolu, ten odklon změníš víc, protože to rameno se vyosí ve vnitřním oku a šířka ramena, resp. vzdálenost mezi vnitřním okem a vnějším okem je větší, než mezi vnějším a kolem, což tvoří páku. Pokud ho dáš do vnitřního tím kratším rozměrem nahoru, odklon upravíš míň, ta páka bude sice stejně dlouhá, ale vyosíš ji na delším konci. Pro názornost si nakresli přímku a na ní tři body: vnitřní uložení (A), vedle vnější (B) a na konci asi v třetině vzdálenosti A-B si nakresli C - kolo. Pokud zvedneš o danou odchylku A nahoru, při zachování polohy B, bod C ti poklesne (vychýlí se) míň, než když o stejnou odchylku snížíš B, při zachování polohy A.fifik píše:zajímavý, a jak je to složité namontovat? Je na to potřeba servis?
A ještě by mě zajímalo jak je to vůdec montuje. Diky
Tyto úhlové výchylky kola se sečtou při použití obou excentrů. Jednotlivé hodnoty bohužel nevím, ale není problém je spočítat při znalosti vzdáleností.
Re: !.................?odklony na zadní nápravě?...............!
Vytahnu jedno hodne stare tema. Jde nejak zmerit odklon v domacich podminkach. Zkousel jsem vodovahu a ocelove pravitko, nameril jsem 8 mm na prumer 415 mm. Coz mi dle sinusu vychazi na q
1,1 stupne. Da se tomu orinentacne verit? Nevi nekdo jaka je sprava hodnota?
Me se docela extreme sjizdi vnitku zadnich pneu a snizeno rozhodne nemam, mam zadni zesilene priziny e36 touring a jeste 3 cm podlozku pod pruzinou.
1,1 stupne. Da se tomu orinentacne verit? Nevi nekdo jaka je sprava hodnota?
Me se docela extreme sjizdi vnitku zadnich pneu a snizeno rozhodne nemam, mam zadni zesilene priziny e36 touring a jeste 3 cm podlozku pod pruzinou.
EX: E36 318i 4/94, e30 325iT LPG 8/88, Favo 7/90, Golf II 1.8 GT 1986, Škoda 120 M1 1984
Akt:
Octavia 1 TDi 2000
Peugeot 106 1.1 1996
E36 316i Compact 26.6.1998
PER ASPERA AD ASTRA
Akt:
Octavia 1 TDi 2000
Peugeot 106 1.1 1996
E36 316i Compact 26.6.1998
PER ASPERA AD ASTRA
Odklony na zadní nápravě
Rovná tvrdá lať apod., niť s jehlou opatřenou závažíčkem a nějaká stupnice v mm.Gabo píše:...Jde nejak zmerit odklon v domacich podminkach.
Na úhel si to přepočteš.
Sbíhavost na předku jsem si dělal podobně (zjištěno 8 mm, nastaveno na 2 mm, kontrola na přístroji na STK = 1,6 mm).
Re: Odklony na zadní nápravě
Nemáš spíš blbě sbíhavost?
Re: Odklony na zadní nápravě
Se omlouvám - měřil jsem odklon na zadní nápravě. to jsem nějak zapoměl zmínit ...
Na sbihavost mám udělanej (no tata kdysi udělal) takovej udělátor s hrotem, do druheho konce se pichne suplera a na vsechautech to merim takhle, je to aj docela presne.
Na sbihavost mám udělanej (no tata kdysi udělal) takovej udělátor s hrotem, do druheho konce se pichne suplera a na vsechautech to merim takhle, je to aj docela presne.
EX: E36 318i 4/94, e30 325iT LPG 8/88, Favo 7/90, Golf II 1.8 GT 1986, Škoda 120 M1 1984
Akt:
Octavia 1 TDi 2000
Peugeot 106 1.1 1996
E36 316i Compact 26.6.1998
PER ASPERA AD ASTRA
Akt:
Octavia 1 TDi 2000
Peugeot 106 1.1 1996
E36 316i Compact 26.6.1998
PER ASPERA AD ASTRA