Vůle, neservo řízení
Vůle, neservo řízení
Napadá někoho jak ověřit vůli na nenamontovaném řízení. Kámoš mechanik má zato, že na řízení lze do určité míry vymezit vůle nějakými podložkami a to v místě převodu řízení (http://www.realoem.com/bmw/showparts.do ... g=32&fg=05) - tam kde jsou díly 8,7,6.. Tady lze teda rozpoznat vůle..
No ale povedlo se někomu vyšroubovat 8-hrannou tu matku? Na ořech tam po stranách není místo, tak asi jedině upravit.. Nebo máte jiné nápady?
Hledal jsem, a zdá se že to ještě nikdo neřešil u neserva:(
A ještě jeden dotaz- měl někdo vedle sebe hřeben s tlumičem řízení a bez? Dá se ten tlumič sundat a nechat to bez něj, nebo je tam nějaký rozdíl?
No ale povedlo se někomu vyšroubovat 8-hrannou tu matku? Na ořech tam po stranách není místo, tak asi jedině upravit.. Nebo máte jiné nápady?
Hledal jsem, a zdá se že to ještě nikdo neřešil u neserva:(
A ještě jeden dotaz- měl někdo vedle sebe hřeben s tlumičem řízení a bez? Dá se ten tlumič sundat a nechat to bez něj, nebo je tam nějaký rozdíl?
- Max-Max
- Moderátor e30.cz
- Příspěvky: 8452
- Registrován: 04. 10. 2003 02:25
- Bydliště: Košice, +421948901915
nekecej bludy. Tlumic se montoval jen a pouze na R4 a to proto, ze ma lehkej predek a neni tak velkej pritlak na kola a tudiz je citlivejsi rizeni. Na R6 se nedaval z duvodu samotne vahy motoru a jak malovalec, tak sestival se da v klidu kocirovat i bez tlumice rizeni.mišák píše:tlumič sundáš,ale bude ti to mlátit jako prase.Je tam na tlumení rázu do řízení.S tím vymezením si nejsem jist,vymezit by to mělo jít a na tu matku skus použít tisici hraný ořech jinak nějakou jinou metodu,ale asi bude trochu drastická.
325i, 635CSiA, FJR 1300A, W638 V220
můžu potvrdit, já na 4válu tlumič řízení nemám a je to v klidu, jen trošku citlivější...Max-Max píše:nekecej bludy. Tlumic se montoval jen a pouze na R4 a to proto, ze ma lehkej predek a neni tak velkej pritlak na kola a tudiz je citlivejsi rizeni. Na R6 se nedaval z duvodu samotne vahy motoru a jak malovalec, tak sestival se da v klidu kocirovat i bez tlumice rizeni.mišák píše:tlumič sundáš,ale bude ti to mlátit jako prase.Je tam na tlumení rázu do řízení.S tím vymezením si nejsem jist,vymezit by to mělo jít a na tu matku skus použít tisici hraný ořech jinak nějakou jinou metodu,ale asi bude trochu drastická.
- Adam Lipský
- Příspěvky: 141
- Registrován: 01. 07. 2007 20:31
- Bydliště: Týn n/Vlt.
Tlumič řízení se dává na drtivou většinu automobilů, které nemají posilovač řízení. Má dvě funkce: 1. tlumí rázy v řízení, způsobené nerovností vozovky, nevyvážeností kol, deformací ráfků atp. 2. Zabraňuje tzv. rozkmitání řízení, což je jev, kdy se sejdou rezonance a začnou se současně chvět - klepat přední kola do stran a volant je prakticky nemožné udržet v ruce a celý předek vozu se klepe do stran a jedinou cestou, jak to odstranit, je zabrzdit asi na 20 km/h, kdy klepání náhle přestane a projeví se až zase po delší době. Tlumič řízení se nedává na závodní vozy, kde se předpokládá dokonalý stav všech kloubů a nulová vůle, a zvyšuje to citlivost v řízení, a dále se nedává na pomalá vozidla.
U vozů s hydraulickým posilovačem řízení funguje toto jako tlumič.
Momentálně používám vůz s vypuštěným servem - proražený hliníkový plášť (pumpa odpojena), a má problém jak s rázy, tak rezonancemi. I na kvalitní dálnici se auto úplně klepe. Taky mi každá větší díra rve volant z ruky.
U vozů s hydraulickým posilovačem řízení funguje toto jako tlumič.
Momentálně používám vůz s vypuštěným servem - proražený hliníkový plášť (pumpa odpojena), a má problém jak s rázy, tak rezonancemi. I na kvalitní dálnici se auto úplně klepe. Taky mi každá větší díra rve volant z ruky.
No přímo na vymezení vůle tam asi není, nicméně ta vůle se s její pomocí v určité mezi vymezit dá. Při utahování se vůle samozřejmě snižuju, hrozí pak ale, že se ten hřeben bude hůř vracet. Vůli je lepší seřídit v krajní poloze serva, neboť tam může být "ostřejší" převod - v opačném případě by se to mohlo na krajích "šprajcovat".
325iC: LSD, StarTec, semi M-Technic I, Smoked Hella
Hmm, diskuse se konečně dostala tam, kam jsem mířil..
No, pokud se to odšroubuje tak se pravděpodobně mohou dodat podložky a tím se to při opětovném utažení "vymezí", ne každá vůle se dá vymezit - akorát ta co působí oproti té matici.. Takhle mi to obecně popsal známý... Tak jsem pátral jestli to tak funguje i u těchhle hřebenů ještě před tím, než bych vyráběl speciál klíč na tu matku..
**nakonec se vůle našla jinde..
(před sundáním hřebenu to poznat nešlo)
No, pokud se to odšroubuje tak se pravděpodobně mohou dodat podložky a tím se to při opětovném utažení "vymezí", ne každá vůle se dá vymezit - akorát ta co působí oproti té matici.. Takhle mi to obecně popsal známý... Tak jsem pátral jestli to tak funguje i u těchhle hřebenů ještě před tím, než bych vyráběl speciál klíč na tu matku..
**nakonec se vůle našla jinde..

Tak můj poznatek je takový že vůle se stou matkou seřídit dá a není to ani moc složité.Ja to udělal takhle:
1)Sundal sem komplet převodku i i čepama
2)Hodil sem to to svěráku
3)Pořádně očistil a postříkal wdčkem tu matku
4)A až sem se divil že stou matkou šlo celkem lehce pootočit(na pootočení sem použil takove ty prodkoužené ploché kombinačky)
5)Celé rízení sem natočíl na jednu stranu protože tam je ten hřeben jinak skosený tak aby to nedřelo nebo nešlo ztuha.
6)Dotáhl sem to co to šlo a pak sem to vrátil o jedu tu čárku co je na té matce zpět.
7)Namontoval sem to spátky na auto a už mám najeto asi 130km a vše ok
1)Sundal sem komplet převodku i i čepama
2)Hodil sem to to svěráku
3)Pořádně očistil a postříkal wdčkem tu matku
4)A až sem se divil že stou matkou šlo celkem lehce pootočit(na pootočení sem použil takove ty prodkoužené ploché kombinačky)
5)Celé rízení sem natočíl na jednu stranu protože tam je ten hřeben jinak skosený tak aby to nedřelo nebo nešlo ztuha.
6)Dotáhl sem to co to šlo a pak sem to vrátil o jedu tu čárku co je na té matce zpět.
7)Namontoval sem to spátky na auto a už mám najeto asi 130km a vše ok
ahoj.. konečne jsem nasel neco o klepáni rizneí .. chci se zeptat jetli mam to same co vy ?? napriklad kdyz jedu po kostkach nevo nejaky nerovnosti na silni klepe jako by rizeni volan udrzim jednim prstem jen to del hroznej zvuk jako kdybych mlatil kovovou trubkou.. servo mam taky odpojene jen sundany remen.. taky mam takovou vzlastnost kdyz se zapru do volantu tak ho otak pul cm zamacknu do vnitr je to normálni ???
BMW E30 316i TOURING Jako první kára stačí !
vůle
Taky mám jeden dotaz. U třícy 1.8M40 neservo je na jednom axiálním táhlu řízení vůle cca 5mm. Když jedu po suchý silnici, je to celkem ok, ale třeba teď jak napadalo a je troška nasmrkanýho sněhu na rovný vozovce, auto se chová tak že plave ze strany na stranu už třeba při 40km. Zkoušel sem za to vzít víc a auto při ostřejším zatočení dobře drží na slinici (sněhu), když ale jedu rovně, plave dost ten předek. Mohlo by to být tim axiálem?
Další dotaz: když přejíždím více nerovností za sebou, např.dlažky, tak cítím ve volantu kovové rány (jak psal člen výše). To by mohl být zase pro změnu tlumič řízení?
Díky
Další dotaz: když přejíždím více nerovností za sebou, např.dlažky, tak cítím ve volantu kovové rány (jak psal člen výše). To by mohl být zase pro změnu tlumič řízení?
Díky
- Greeny
- Příspěvky: 828
- Registrován: 13. 03. 2010 12:44
- Bydliště: Rožnov pod Radhoštěm
- Kontaktovat uživatele:
pokud jsi sám zjistil že máš 5mm (v mých očích velkou) vůli na axiálním táhlu, tak je celkem dost pravděpodobné, že příčina plavání bude právě ono
vyměň to axiální táhlo, asi bych to vzal rovnou zgruntu a vyměnil obě a oba čepy, nestojí to zas tak hrozně moc a uvidíš..

BMW e30 318is M42, 1987, RoyalBlau sedan
BMW e30 320i M20, 1993, DaytonaViolet touring
www.autickar.cz
BMW e30 320i M20, 1993, DaytonaViolet touring
www.autickar.cz