324 td-problém
- lisage & tefik
- Příspěvky: 335
- Registrován: 01. 09. 2007 19:13
- Bydliště: Plzeň
324 td-problém
Ahoj,mám dotaz na odborníky na ropu.Koupil jsem auto od čendy s tím, že nejede tak, jak má.Auto chytá celkem dobře,volnoběh nehoupe a po přidání plynu jde ochotně do otáček.Při rozjezdu ale začne motor škubat a vynechávat.To se děje do 2000 otáček,kdy motor neví, zda se rozběhne či ne.Pokud překoná 2000 otáček, tak se chová relativně normálně,ale třeba při popojíždění,pokud tuto hranici nepřekoná, tak vynechává a v určitých chvílích úplně vypne,nereaguje na plyn.Jediná pomoc je pustit plyn a asi 5 vteřin počkat,pak se zas zmotoří.Pokud nesundám nohu z plynu je schopen úplně zdechnout.Sice do tajů TD moc nevidím,ale chtěl jsem přijít na jádro pudla metodou pokus omyl.Kontrolka vstřikování zhasíná jak má,takže řídící jednotka by neměla běžet v nouzovém programu.Po výměně utrženého čidla teploty motoru a opravě pár utržených konektorů se stav nemění.Start OK,reakce na přidání plynu z volnoběhu normální,ale při rozjezdu motor začal vynechávat,škubat a pokud rychle napřekonal 2000 otáček, tak i chcípat.Auto poměrně dost kouřilo.Výměna řídících jednotek také nepomohla.Při x-tém pokusu o projetí auta se neustále projevovalo to, že z volnoběhu motor reagoval normálně, ale při rozjezdu opět zlobil. Protože jsem nevěděl už kudy kam, tak jsem se selskou dedukcí rozhodl vyzkoušet, co nastane, když řid.jedn. nedostane info, zda je auto v pohybu. Odpojil jsem na diferenciálu konektor tachometru a závada byla rázem odstraněna. Hlava mi to nebere, ale teď auto funguje úplně normálně.
Napadá vás, kde by mohl být problém??
Díky moc, Lisage
Napadá vás, kde by mohl být problém??
Díky moc, Lisage
E30 325 M-tech II Coupé - Diamantschwarz
E30 324 TD M-tech II Sedan - Granitsilber
E30 316 Touring - Daytonaviolett
E30 318 Cabrio - Diamantschwarz
E34 525 TDS Touring - Arktissilber
E30 324 TD M-tech II Sedan - Granitsilber
E30 316 Touring - Daytonaviolett
E30 318 Cabrio - Diamantschwarz
E34 525 TDS Touring - Arktissilber
Nojo,....
viewtopic,p,535269.html#535269
Existuje něco jinýho, co má u E30 324td vazbu rychlost vozidla/řízení motoru, než na přání montovanej tempomat...?
Zapojil bych konektor zpátky, pokud bude závada trvat, bude mi zajímat odpojení tempomatu...
.
viewtopic,p,535269.html#535269
Existuje něco jinýho, co má u E30 324td vazbu rychlost vozidla/řízení motoru, než na přání montovanej tempomat...?
Zapojil bych konektor zpátky, pokud bude závada trvat, bude mi zajímat odpojení tempomatu...
.
- lisage & tefik
- Příspěvky: 335
- Registrován: 01. 09. 2007 19:13
- Bydliště: Plzeň
Venca píše:Nojo,....
viewtopic,p,535269.html#535269
Existuje něco jinýho, co má u E30 324td vazbu rychlost vozidla/řízení motoru, než na přání montovanej tempomat...?
Zapojil bych konektor zpátky, pokud bude závada trvat, bude mi zajímat odpojení tempomatu...
.
Auto o které jde tempomat nemá a zřejmě nemělo.Červenej je předělanej na mech čerpadlo..
Naposledy upravil(a) lisage & tefik dne 21. 07. 2009 22:02, celkem upraveno 1 x.
E30 325 M-tech II Coupé - Diamantschwarz
E30 324 TD M-tech II Sedan - Granitsilber
E30 316 Touring - Daytonaviolett
E30 318 Cabrio - Diamantschwarz
E34 525 TDS Touring - Arktissilber
E30 324 TD M-tech II Sedan - Granitsilber
E30 316 Touring - Daytonaviolett
E30 318 Cabrio - Diamantschwarz
E34 525 TDS Touring - Arktissilber
- lisage & tefik
- Příspěvky: 335
- Registrován: 01. 09. 2007 19:13
- Bydliště: Plzeň
adam320 píše:snimač plynovyho pedalu je ok?
jak bezi motor, tvrde, mekce, pokud nedela tyhle hovadiny jede dobre? necha se lehce vytocit? jsou spravne rozvody? jsou vporadku vstriky? co cerpadlo? ma motor tlaky?
Ahoj Adame, motor běží měkce, pravidelně, do otáček jde ochotně a na poslech se chová kultivovaně. Řekl bych, že poté, co jsem odpojil snímač rychlosti, běží úplně vzorně. Tlaky ani vstřiky jsem neměřil, ale vzhledem k bezproblémovým startům a hladkému chodu bych si dovolil tipnout, že po mech.stránce je motor ok. Jde o to, že pokud řid.jedn. nedostává signál o tom, že auto je v pohybu, tak je vše ok. Zajímá mě, co vše za signály řid.jedn. zpracovává. Domnívám se, že dostává mimojiné údaje z tachometru, spínače spojky, brzdy a plynu. Otázka zní, jak je prověřit a co rozhodí řj jen proto, že auto je v pohybu tak, že do 2tis otáček je schopná úplně vypnout dodávku nafty.
Další poznatek: před odpojením tachometru auto né moc, ale kouřilo. Teď vše ok.
E30 325 M-tech II Coupé - Diamantschwarz
E30 324 TD M-tech II Sedan - Granitsilber
E30 316 Touring - Daytonaviolett
E30 318 Cabrio - Diamantschwarz
E34 525 TDS Touring - Arktissilber
E30 324 TD M-tech II Sedan - Granitsilber
E30 316 Touring - Daytonaviolett
E30 318 Cabrio - Diamantschwarz
E34 525 TDS Touring - Arktissilber
A po připojení...?lisage píše: Ahoj Adame, motor běží měkce, pravidelně, do otáček jde ochotně a na poslech se chová kultivovaně. Řekl bych, že poté, co jsem odpojil snímač rychlosti, běží úplně vzorně. Tlaky ani vstřiky jsem neměřil, ale vzhledem k bezproblémovým startům a hladkému chodu bych si dovolil tipnout, že po mech.stránce je motor ok. Jde o to, že pokud řid.jedn. nedostává signál o tom, že auto je v pohybu, tak je vše ok. Zajímá mě, co vše za signály řid.jedn. zpracovává. Domnívám se, že dostává mimojiné údaje z tachometru, spínače spojky, brzdy a plynu. Otázka zní, jak je prověřit a co rozhodí řj jen proto, že auto je v pohybu tak, že do 2tis otáček je schopná úplně vypnout dodávku nafty.
Další poznatek: před odpojením tachometru auto né moc, ale kouřilo. Teď vše ok.
- lisage & tefik
- Příspěvky: 335
- Registrován: 01. 09. 2007 19:13
- Bydliště: Plzeň
- lisage & tefik
- Příspěvky: 335
- Registrován: 01. 09. 2007 19:13
- Bydliště: Plzeň
Venca píše:Stav celýho vedení od přístrojovky k čidlu - tj. falešný napětí, svod - tohle bych prověřil.lisage píše:Po připojení se závada opakuje.
Dál pak přístrojovka uvnitř...
Zkouknu to,ale tachometr po připojení funguje normálně a ekonoměr taky.
E30 325 M-tech II Coupé - Diamantschwarz
E30 324 TD M-tech II Sedan - Granitsilber
E30 316 Touring - Daytonaviolett
E30 318 Cabrio - Diamantschwarz
E34 525 TDS Touring - Arktissilber
E30 324 TD M-tech II Sedan - Granitsilber
E30 316 Touring - Daytonaviolett
E30 318 Cabrio - Diamantschwarz
E34 525 TDS Touring - Arktissilber
zkus s tim zajet na diagnostiku, ja bohuzel nevim k cemu je potreba pro RJ signal o rychlosti, mozna nekdo odsud poradi, ja funguju zasadne s mechanickejma cerpadlama ale kdyz to napichnes chybu neudelas, u toho el. rizenyho je toho fakt dost co zkoumat a muzes se v tom taky pekne zasekat, sou to holt stary vrany, nicmene autak moc krasnej, gratuluju ke koupi
smyk prekvapi pouze toho kdo v nem neni
- lisage & tefik
- Příspěvky: 335
- Registrován: 01. 09. 2007 19:13
- Bydliště: Plzeň
Auto jsem koupil před týdnem od čendy a tomu blbo už delší dobu.Jestli to začlo po nějakým zásahu to netuším.Venca píše:Neobjevila se ta závada po nějakým zásahu, opravě a podobně?lisage píše: Zkouknu to,ale tachometr po připojení funguje normálně a ekonoměr taky.
E30 325 M-tech II Coupé - Diamantschwarz
E30 324 TD M-tech II Sedan - Granitsilber
E30 316 Touring - Daytonaviolett
E30 318 Cabrio - Diamantschwarz
E34 525 TDS Touring - Arktissilber
E30 324 TD M-tech II Sedan - Granitsilber
E30 316 Touring - Daytonaviolett
E30 318 Cabrio - Diamantschwarz
E34 525 TDS Touring - Arktissilber
Z přístrojovky by měl jít ven výstup s údajem o rychlosti, značí se to (jak jsem viděl jsem někde ve schématu) C6, není to tedy na velkých konektorech (bílý, modrý, žlutý).lisage píše: Auto jsem koupil před týdnem od čendy a tomu blbo už delší dobu.Jestli to začlo po nějakým zásahu to netuším.
Prohlídni, co jde do přístrojovky za konektory kromě těch hlavních ( já nafťáka 324d/td ještě neprohlížel).
- lisage & tefik
- Příspěvky: 335
- Registrován: 01. 09. 2007 19:13
- Bydliště: Plzeň
Takče auto je po diagnostice a závady jsou 2 a nejdou vymazat.
-10 Regulátor rychlosti-ovl.jednotka zkrat na kostru
-144 regulace počátku dodávky vadný
Druhá závada je nefunkční řídící vstřik,ale první závada nevyřešena.
-10 Regulátor rychlosti-ovl.jednotka zkrat na kostru
-144 regulace počátku dodávky vadný
Druhá závada je nefunkční řídící vstřik,ale první závada nevyřešena.
E30 325 M-tech II Coupé - Diamantschwarz
E30 324 TD M-tech II Sedan - Granitsilber
E30 316 Touring - Daytonaviolett
E30 318 Cabrio - Diamantschwarz
E34 525 TDS Touring - Arktissilber
E30 324 TD M-tech II Sedan - Granitsilber
E30 316 Touring - Daytonaviolett
E30 318 Cabrio - Diamantschwarz
E34 525 TDS Touring - Arktissilber
- lisage & tefik
- Příspěvky: 335
- Registrován: 01. 09. 2007 19:13
- Bydliště: Plzeň
Kabeláž k tempomatu mají všechny 324td.Jestli byl v autě z výroby se dozvím zítra.Dnes jsem požádal několikrát o radu Vášu a dopadlo to tak,že jsem i s autem skončil u něj.Po zevrubné prohlídce bylo konstatováno,že auto prodělalo několik zásahů od samodomoelektro kutilů.Závada se tedy dnes nehledala,zato stav elektroinstalace je díky Vášovi 1A
E30 325 M-tech II Coupé - Diamantschwarz
E30 324 TD M-tech II Sedan - Granitsilber
E30 316 Touring - Daytonaviolett
E30 318 Cabrio - Diamantschwarz
E34 525 TDS Touring - Arktissilber
E30 324 TD M-tech II Sedan - Granitsilber
E30 316 Touring - Daytonaviolett
E30 318 Cabrio - Diamantschwarz
E34 525 TDS Touring - Arktissilber
324 td-problém
Tento problem jsem resil taky a zavadu jsem odstranil. Otacky pri rozjezdu do 2000ot/min motor poskubaval a pri odpojeni cidla tachometru na diferu jezdil normalne.
Cidlo otacek ktere snima kolicky na setrvaku musi dat 6 impulsu za 1 otacku, ja mel jeden ulomeny a tak jednotka dostavala impulsu jen 5. Vetsinou to zacina,ze se rozsype starter a jeho casti spadnou do priruby,ktere obcas pri prejeti diry nebo vysokych otackach nabere venec setrvaku,nahodne se ta nejaka vec dostane presne mezi cidlo a kolicek. Samozrejme cidlo bude obouchane a bude docela problem ho dostat ven,jestli bude potrebna vymena a kolicek toho oproti cidlu moc nevidrzi. Pritom staci sundat na prirube spodni cast na motoru a vsechny ty veci co tam nemaji co delat samy vypadnou.
Co z toho plyne?
Ze pri vysypani starteru bude dobre zkontrolovat prirubu sejmutim krytu.
Cidlo otacek ktere snima kolicky na setrvaku musi dat 6 impulsu za 1 otacku, ja mel jeden ulomeny a tak jednotka dostavala impulsu jen 5. Vetsinou to zacina,ze se rozsype starter a jeho casti spadnou do priruby,ktere obcas pri prejeti diry nebo vysokych otackach nabere venec setrvaku,nahodne se ta nejaka vec dostane presne mezi cidlo a kolicek. Samozrejme cidlo bude obouchane a bude docela problem ho dostat ven,jestli bude potrebna vymena a kolicek toho oproti cidlu moc nevidrzi. Pritom staci sundat na prirube spodni cast na motoru a vsechny ty veci co tam nemaji co delat samy vypadnou.
Co z toho plyne?
Ze pri vysypani starteru bude dobre zkontrolovat prirubu sejmutim krytu.
- lisage & tefik
- Příspěvky: 335
- Registrován: 01. 09. 2007 19:13
- Bydliště: Plzeň
Ahoj stonxi, díky moc za příspěvek. Prosím, nemáš nějaký návod, jak vyzkoušet, jestli čidlo otáček dává správné impulsy? díky, Lisage
E30 325 M-tech II Coupé - Diamantschwarz
E30 324 TD M-tech II Sedan - Granitsilber
E30 316 Touring - Daytonaviolett
E30 318 Cabrio - Diamantschwarz
E34 525 TDS Touring - Arktissilber
E30 324 TD M-tech II Sedan - Granitsilber
E30 316 Touring - Daytonaviolett
E30 318 Cabrio - Diamantschwarz
E34 525 TDS Touring - Arktissilber