324 td-problém

Co a jak opravit v E30? Standardní servisní úkony. A podobně.
stonx
Příspěvky: 23
Registrován: 23. 10. 2007 23:37
Bydliště: Nové Město nad Metují

Příspěvek od stonx » 02. 07. 2009 15:19

Cus, Zkus ho promerit a mezi dvema piny by melo mit odpor 900ohm. Kdyby jsi mel nefunkcni cilo, tak by ti neukazoval otackomer a RJ by hodila nouzovy rezim pri kterem by jsi mel otacky na "volnobeh" nekde mezi 3000 ot/min az 4000 ot/min ale presne to nevim,jelikoz neukazoval otackomer, pri seslapnuti brzdoveho pedalu by to automaticky chciplo,pokud by jsi mu nepridal plyn, to se da nouzove vyresit odpojenim cidla na pedalu. Jinak nevim,jak by se dalo jeste cidlo zkontrolovat.

Stejne by se motor choval kdyby ti na setrvaku chybely 2 kolicky a vice. To zkontrolujes tak,ze povolis na prirube 4 nebo 5 sroubu s hvezdickou a pak 4 srouby zespoda na tom krytu. Po sundani uvidis asi 1/4 setrvaku a u vnejsiho obvodu budou ve stejne vzdalenosti kolicky ktere jdou primo proti cidlu. Pres paku budes otacet setrvakem pres ozubeny venec a zkontrolujes kolicky,jestli jich tam je opravdu 6.

Pokud bude vse v poradku,zavada bude nekde jinde...

Uživatelský avatar
ICO TD
Příspěvky: 138
Registrován: 12. 06. 2004 23:18
Bydliště: Komárno Slovensko

Plynový pedál nereaguje...

Příspěvek od ICO TD » 13. 03. 2010 17:28

Ahojte,už cca.mesiac mám takýto problém na mojej 324td.Naštartujem,zatlačím plynový pedál alebo práve stojím na križovatke motor beží,pohrávam sa s plyn.pedálom,krásne reaguje na každý pohyb.Na semafore potom skočí zelená,zaradím jednotku,tlačím na pedál a reakcia skoro nič.Zatlačím v rýchlom slede 5x 6x a nič.Potom sa auto sa pomaly rozbieha a na mňa ukazujú vodiči za mnou či mám veľa času navyše.Proste sa ťažko rozbieha,po zaradení jednotky akoby bol plyn. pedál úplne hluchý potom zaradím dvojku a správa sa dosť podobne.Na trojke je to už ok.V čom by mohol byť problém?
Aj pokazené hodiny ukazujú dvakrát denne správny čas

Uživatelský avatar
Iwan
Příspěvky: 4111
Registrován: 01. 02. 2004 20:36
Bydliště: Praha

Příspěvek od Iwan » 16. 03. 2010 15:07

el hlava na cerpadle ma projety drazky na potaku..jede to vic jak 160?
B ílo M odrá W rtule
To sem zvedavej, jak dlouho to vydrzi tentokrat..14372km
Opravy, upravy, G.O... :arrow: nepotrebujete-pomoc-plati-stale-t53547.html

BMWautocentrum
Příspěvky: 3
Registrován: 18. 03. 2010 21:10

Příspěvek od BMWautocentrum » 18. 03. 2010 21:33

Ahoj, četl jsem podrobně tvůj popis závad, pro které je vstřikovací soustava nefukční. Podobný problém jsem řešil na BMW 524TD, nakonec pomohla až výměna stávajícího vstřikovacího vysokotlakého čerpadla za starší mechanické z předchozího modelu BMW E28 se stejným motorem, manuální čerpadlo k tomuto motoru i bez výměny vstřiků přesně pracuje, následně nastavíš jen nový počátek vstřiku paliva, mechanické čerpadlo se dá sehnat okolo 500Kč a mělo by konečně vyřešit tvoje trápení, ŘJ už nebude zasahovat do množství vstřikovaného paliva, takže tě nějáký snímač otáček nemusí trápit, tuto úpravu má v současné době hodně vozů TD, zdárné vyřešení problému a radost z jízdy přeje Honza :)

Uživatelský avatar
E30PEPACABRIO
Příspěvky: 1008
Registrován: 24. 07. 2008 17:30
Bydliště: OSTRÝ KÁ///MEN + Janov tel:737845718
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od E30PEPACABRIO » 09. 05. 2010 11:05

chci se zeptat, zatím jsem to nikde nenašel tak se ptám zde.
324td nastartuje na poprvé, běží krásně , ale jak dosáhne 2000 otáček,
začne vynechávat a dál nejde,
nevíte někdo co to je ?
tel:737845718 (OO=()()=OO)

Uživatelský avatar
ŘezyBMWE30
Příspěvky: 136
Registrován: 13. 12. 2009 13:07
Bydliště: Ústí nad Labem

Příspěvek od ŘezyBMWE30 » 25. 02. 2011 22:30

čus řešim problém s 324td. občas za jízdy přestává reagovat na plyn. pedál. a občas když se motor uplně udusí a chcípne tak nejde nastartovat, musim počkat cca 10min a pak nastartuje normálně.
diagnostika mi ukázala http://petrbmwe30.rajce.idnes.cz/100MSDCF/

mohl by mi někdo poradit něco konkrétního co by to mohlo bejt podle těch výsledků diagnostiky

rád bych zachoval ovládání čerpadla tak jak to je teď, takže předělávání na čerpadlo z 324d bych viděl až jako tu poslední možnost

předem děkuju za rady

Uživatelský avatar
Iwan
Příspěvky: 4111
Registrován: 01. 02. 2004 20:36
Bydliště: Praha

Příspěvek od Iwan » 10. 03. 2011 15:23

podle me potak na plynu nebo na cerpadle...pripadne jednotka..funguje otackomer a eko?
B ílo M odrá W rtule
To sem zvedavej, jak dlouho to vydrzi tentokrat..14372km
Opravy, upravy, G.O... :arrow: nepotrebujete-pomoc-plati-stale-t53547.html

Uživatelský avatar
ŘezyBMWE30
Příspěvky: 136
Registrován: 13. 12. 2009 13:07
Bydliště: Ústí nad Labem

Příspěvek od ŘezyBMWE30 » 11. 03. 2011 08:09

závada vyřešena. byla volná velká pojistka v tý černý krabičce co je za nádobkou na ostřikovače. ale děkuju za radu

Uživatelský avatar
Vasa
Moderátor e30.cz
Příspěvky: 3034
Registrován: 17. 05. 2005 17:30
Bydliště: Plzeň +420775466722

Příspěvek od Vasa » 11. 03. 2011 20:05

ŘezyBMWE30 píše:závada vyřešena. byla volná velká pojistka v tý černý krabičce co je za nádobkou na ostřikovače. ale děkuju za radu
no nevim nevim..., "velka" pojistka je dulezita pouze pro zhaveni. Za chodu motoru neni vubec dulezita....
90' 318iT M40 410tkm / 87' 325i M20 96tkm / 86' 316 M10 BaurTC 80tkm / 85' 325e M50 284tkm / 83' 318i M10 129tkm / 85' 325e M20 226tkm

Uživatelský avatar
ŘezyBMWE30
Příspěvky: 136
Registrován: 13. 12. 2009 13:07
Bydliště: Ústí nad Labem

Příspěvek od ŘezyBMWE30 » 12. 03. 2011 10:56

no já sem šel po všem možnym na el. a byly volný ty dva šroubky co jí držej, tak sem to vyčistil, pořádně dotáh a od tý doby to už neudělalo
když to udělá znova tak budu řešit dál

Uživatelský avatar
maca
člen E30.cz
Příspěvky: 6234
Registrován: 02. 01. 2005 17:51
Bydliště: osek-teplice
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od maca » 18. 08. 2012 06:17

koukam ze se ty TDcka furt nejak serou, tak se taky pridam k "potizistum", mam el cerpadlo a muj problem je ten, ze auto za tepla spatne chyta, normalne starter toci jak slak a auto nechytne, sem tam obcas naznak a snaha, ze se cca 1-2 valce snazi, ale nechyti to, kdyz do toho drcnu z kopce, tak chytne na 1 metru hned, dela to spis kdyz je to moc zahraty, po delsi jizde a pod, nafta nepada, mam tam jednocestny ventilky a vidim pres filtr ze tam je, za studena starty rano naprosto ok, a auto jede uplne normalne-jede jak 1.8 m 40na sprintu :lol: kostra na motoru udelana nova
clovek jak starne tak zjistuje, ze original je stejne nejlepsi :mrgreen:

Uživatelský avatar
Iwan
Příspěvky: 4111
Registrován: 01. 02. 2004 20:36
Bydliště: Praha

Příspěvek od Iwan » 18. 08. 2012 12:05

ko čerpadlo, velky vule v mechanicky casti...neudela to dostatecnej tlak pro zážeh..
B ílo M odrá W rtule
To sem zvedavej, jak dlouho to vydrzi tentokrat..14372km
Opravy, upravy, G.O... :arrow: nepotrebujete-pomoc-plati-stale-t53547.html

Uživatelský avatar
Míšánek
Příspěvky: 3495
Registrován: 12. 09. 2005 13:33
Bydliště: Uherský Brod

Příspěvek od Míšánek » 19. 08. 2012 18:17

Iwan píše:ko čerpadlo, velky vule v mechanicky casti...neudela to dostatecnej tlak pro zážeh..
Určitě tím zážehem máš na mysli otevření vstřiku, že? Já vím, jde o hovno, ale nedalo mi to už jenom z toho důvodu, že se bavíme o nějakém zážehu u vznětového motoru, což je trochu paradox :D

Jinak Máco zkus jednu -věc, až ti to zas toto udělá - Vem mokrou hadru nebo studenou vodu a pokus se na čerpadle schladit rozdělovací hlavu - to je ta část čerpadla, kde z ní vzadu lezou trubky ke vstřikům. Pak zkus nastartovat a pokud auto chytne, tak je problém ve vydřeném válci nebo výtlačném pístku.
No smoke, no fun...
Obrázek

Uživatelský avatar
maca
člen E30.cz
Příspěvky: 6234
Registrován: 02. 01. 2005 17:51
Bydliště: osek-teplice
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od maca » 19. 08. 2012 18:46

a da se nejak ta vule zmensit? nejaky jiny pistky a pod? a nebo proste mam smulu, muze to byt tim, ze auto nejezdi na naftu, ale spis na fritak a pod< ikdyz na naftu to dela to samy
clovek jak starne tak zjistuje, ze original je stejne nejlepsi :mrgreen:

Uživatelský avatar
Iwan
Příspěvky: 4111
Registrován: 01. 02. 2004 20:36
Bydliště: Praha

Příspěvek od Iwan » 19. 08. 2012 20:43

jestli to vubec neotevre vstrik nebo to tam jen malo cakne, po tom uz jsem nepatral...

ale proč to z kopce pres kvalt chytne hned, mi jasny neni vubec..

a na co to jezdi, je celkem uplne jedno..hustotu to ma vsechno cca stejnou a kdyz se to ohreje a v ty hlave se to roztahne a zvetsi se vule, tak to proste nechyta... srac :lol:
B ílo M odrá W rtule
To sem zvedavej, jak dlouho to vydrzi tentokrat..14372km
Opravy, upravy, G.O... :arrow: nepotrebujete-pomoc-plati-stale-t53547.html

Uživatelský avatar
Míšánek
Příspěvky: 3495
Registrován: 12. 09. 2005 13:33
Bydliště: Uherský Brod

Příspěvek od Míšánek » 19. 08. 2012 20:51

maca píše:a da se nejak ta vule zmensit?
Bohužel jenom pořízením nové rozdělovací hlavy, což se bavíme o pořizovačce cca 15t kč
No smoke, no fun...
Obrázek

Dalda944
Příspěvky: 9
Registrován: 05. 03. 2012 22:45

Příspěvek od Dalda944 » 01. 09. 2012 09:40

no ja mel stejny problem, a mate pravdu s temi vulemi na cerpadle a tou kostkou, ale vyresil jsem to za 3000,- Opravil mi to chlapek co dela cerpadla, hlavne bmw. (Kraus -KRNOV) Od te doby supr. Auto jede i líp, nadhera. Zdarec

Uživatelský avatar
adam320
Příspěvky: 4562
Registrován: 26. 08. 2004 16:28
Bydliště: mt. Blanc

Příspěvek od adam320 » 05. 09. 2012 11:54

stejne jako psal misanek ten trik s tim hadrem tak muzes zkusit odpojit teplotni cidlo pro RJ...dle meho o neco setrnejsi nez studenej hadr na rozehratym hliniku :D
smyk prekvapi pouze toho kdo v nem neni

Uživatelský avatar
Míšánek
Příspěvky: 3495
Registrován: 12. 09. 2005 13:33
Bydliště: Uherský Brod

Příspěvek od Míšánek » 05. 09. 2012 19:52

adam320 píše:stejne jako psal misanek ten trik s tim hadrem tak muzes zkusit odpojit teplotni cidlo pro RJ...dle meho o neco setrnejsi nez studenej hadr na rozehratym hliniku :D
Počkej, ale odpojením teplotního čidla ničemu nepomůžeš ne? On ten problém není elektronický nebo resp. neni potřeba nějak takto ojebávat elektroniku. Tím studeným hadrem se právě docílí toho, že schlazením se ta hlava stáhne a vůle se zmenší. To je právě problém těch vydřených hlav - za studena dokážou tlačit tak jak mají jenomže jak se prohřejou, tak se vůle mezi stěnou válce a výtlačným pístkem zvětší a vzniká tento problém se špatnýma startama.
No smoke, no fun...
Obrázek

Uživatelský avatar
Iwan
Příspěvky: 4111
Registrován: 01. 02. 2004 20:36
Bydliště: Praha

Příspěvek od Iwan » 05. 09. 2012 21:46

presne tak...odpojenim jakyhokoli cidla nedocilis startu..

ale je fakt, ze ani vodni lazen mi nepomohla...ale pan u bosche rikal, ze uz to bylo projety dost...tak nevim..
B ílo M odrá W rtule
To sem zvedavej, jak dlouho to vydrzi tentokrat..14372km
Opravy, upravy, G.O... :arrow: nepotrebujete-pomoc-plati-stale-t53547.html

Odpovědět