zapojení startéru M40

Co a jak opravit v E30? Standardní servisní úkony. A podobně.
Odpovědět
jajic
sponzor E30.cz
Příspěvky: 1852
Registrován: 18. 09. 2007 21:18
Bydliště: někde mezi Č.Těšínem a Třincem

zapojení startéru M40

Příspěvek od jajic » 27. 03. 2009 21:34

jsou na něm tři svorky

hrubý kabel-přívod od baterky-svorka 30
povel od starteru-svorka 50
a jeden tenký,zelenočerný-svorka 30h....nevím k čemu je,ale jezdilo to i bez něj,tak mne zajímá k čemu slouží
Obrázek
vše na prodej

Venca
Příspěvky: 3497
Registrován: 04. 04. 2004 08:09

Re: zapojení startéru M40

Příspěvek od Venca » 27. 03. 2009 21:49

jajic píše:..a jeden tenký,zelenočerný-svorka 30h....nevím k čemu je,ale jezdilo to i bez něj,tak mne zajímá k čemu slouží
...řekl bych, že k relátkům K5 a K7, svorky 85.

Pokud byl odpojen, fungoval větrák topení?

.

jajic
sponzor E30.cz
Příspěvky: 1852
Registrován: 18. 09. 2007 21:18
Bydliště: někde mezi Č.Těšínem a Třincem

Příspěvek od jajic » 27. 03. 2009 22:28

to značí,že věci,které jsou přes ty relé by neměly jet?
K5.........poj.16-výhřev sedadel-nemám
K5.........poj.17-el.šíbr a okna-nemám

K7.........poj.19-regulace a výhřev zrcátek-fungovalo i bez
K7.........poj.20-ventilátor-fungoval i bez


jediná změna je,že mi konečně zhasla kontrolka opotřebení brzd


tak nějak nevím.... :oops:
Obrázek
vše na prodej

Venca
Příspěvky: 3497
Registrován: 04. 04. 2004 08:09

Příspěvek od Venca » 27. 03. 2009 22:37

Zrcátka a větrák šly i bez?
Pak vidím dvě možnosti:

1. někdo to předělal a piny 85 relátek K5 a K7 ukostřil

2. existuje několik variant zapojení

jajic
sponzor E30.cz
Příspěvky: 1852
Registrován: 18. 09. 2007 21:18
Bydliště: někde mezi Č.Těšínem a Třincem

Příspěvek od jajic » 27. 03. 2009 22:47

proč by to ale bralo štávu ze starteru?
hledal jsem dvě hodiny v kuse a prd našel......nemá někdo odkaz na śchéma el.instalace m40?
Obrázek
vše na prodej

Venca
Příspěvky: 3497
Registrován: 04. 04. 2004 08:09

Příspěvek od Venca » 27. 03. 2009 22:53

jajic píše:proč by to ale bralo štávu ze starteru?
Přes startér si berou kostru.
V okamžiku startu ovšem dostanou i na piny 85 plus a odpadnou.
Po odpojení startéru opět dostanou mínus přes startér a přitáhnou.

jajic
sponzor E30.cz
Příspěvky: 1852
Registrován: 18. 09. 2007 21:18
Bydliště: někde mezi Č.Těšínem a Třincem

Příspěvek od jajic » 27. 03. 2009 23:01

jenže na té svorce je napětí
koukal jsem teď na druhej startér,tak je to propojené plíškem s tou svorkou cívky,co jde do motoru starteru
Obrázek
vše na prodej

Uživatelský avatar
Max-Max
Moderátor e30.cz
Příspěvky: 8452
Registrován: 04. 10. 2003 02:25
Bydliště: Košice, +421948901915

Příspěvek od Max-Max » 28. 03. 2009 01:08

v tomhle je prave rozdil mezi kabelazi R4 a R6.... tahle svorka...

napr kdyz das do R4 kastel motor R6, nejde vetrak, musis ukostrit relatka....

takze jak pise Venca.
325i, 635CSiA, FJR 1300A, W638 V220

jajic
sponzor E30.cz
Příspěvky: 1852
Registrován: 18. 09. 2007 21:18
Bydliště: někde mezi Č.Těšínem a Třincem

Příspěvek od jajic » 28. 03. 2009 01:24

jenže já mám kastli podle vin čtyřvál,motor m40
jen mne zajímá,co je na starteru ta svorka 30h
logicky to kostra nebude.......30je stálý proud
Obrázek
vše na prodej

Venca
Příspěvky: 3497
Registrován: 04. 04. 2004 08:09

Příspěvek od Venca » 28. 03. 2009 08:39

jajic píše:jenže na té svorce je napětí
koukal jsem teď na druhej startér,tak je to propojené plíškem s tou svorkou cívky,co jde do motoru starteru
Za jakých podmínek jsi to napětí na 30h naměřil?

jajic
sponzor E30.cz
Příspěvky: 1852
Registrován: 18. 09. 2007 21:18
Bydliště: někde mezi Č.Těšínem a Třincem

Příspěvek od jajic » 29. 03. 2009 12:32

měřil mi to elektrikář......i přivyplém zapalování
fakt je,že opotřebení brzd opravdu od té doby nesvítí.....nějak nechápu souvislost
Obrázek
vše na prodej

Odpovědět