Vule mezi poloosou a diferencialem - je to normalni?
Vule mezi poloosou a diferencialem - je to normalni?
Dneska sem mel zvednute auto, koukal sem s mechanikem na to, co budeme po zime na podvozku menit a prekvapilo nas, jak je odskocena poloosa od diferencialu. Relativne volne se na obou kolech pohybuje tato cast asi o 1 cm:
Je to normalni? Chci na nem vymenit gufera protoze dost chcije, ale tohle me zarazilo. Diky
Je to normalni? Chci na nem vymenit gufera protoze dost chcije, ale tohle me zarazilo. Diky
- Chvalda 318iS
- člen E30.cz
- Příspěvky: 3731
- Registrován: 28. 06. 2005 09:53
- Bydliště: Poděbrady
Tak tohle by se ti nemělo hejbat vůbec... Poloosa sama o sobě změnu vzdáleností při propérování kryje roztahováním poloosy samotné... Tohle co máš označený má zůstat pevně na svým místě... Dokonce je tam takovej aretační kroužek, kterej slouží k tomu aby se tahle část diffu zaaretovala (zacvakla) v diferáku... To je možná taky důvod proč ti difer chčije, že to nemáš zacvaklý... Už jsem viděl takovej případ...
- Chvalda 318iS
- člen E30.cz
- Příspěvky: 3731
- Registrován: 28. 06. 2005 09:53
- Bydliště: Poděbrady
No v těch kloubech ne, Maxi? Aspoň mě se to takhle chovalo, u diferu se nic nehejbalo, jen jakoby v těch kloubech... Pokud je něco špatně, tak mě oprav. O ten cenťák to bylo, ale ne u diffu, jak píše a označuje kolegaMax-Max píše:jako ze se roztahne nebo zmrsti poloosa?Chvalda 318iS píše:Poloosa sama o sobě změnu vzdáleností při propérování kryje roztahováním poloosy samotné...
tak jako v difu by se to hejbat nemělo, ten rozdíl samozřejmě vyrovnávají kineťáky, jako BMW dif sem eště rozdělanej neměl , ale čekal bych tam taky ty kroužky ale tady je nějak nevidim http://bmwfans.info/original/E30/2-T/31 ... l-33_0142/
Zde malý dif o průměru hřídele 35mm.Zajišťovací kroužek-díl č.13 tam je samozřejmě také
dvorisuv-sedan-t24968,start,195.html
dvorisuv-sedan-t24968,start,195.html
- Chvalda 318iS
- člen E30.cz
- Příspěvky: 3731
- Registrován: 28. 06. 2005 09:53
- Bydliště: Poděbrady
¨Caleb píše:No kdyz sem zatlacil na tu vylezlou cast, tak zajela do difu a vylezla na druhe strane
Jdou ty poloosy docvaknout do diferu normalne na aute? Zkusil bych to hnedka zejtra zvednout a z obou stran to stuknout dohromady.
No nezkoušel jsem to, teoreticky by to mělo jít, prakticky asi bude záležet na tom jakou máš sílu...
Nějaká axiální vůle v unašeči-přírubě vycházející z diferenciálu je možná,protože je ve skříni zajištěn pouze ocelovým pružným kroužkem a ten není nějak extra fest uvnitř zasazen.Kolik ti ta vůle dělá?Pár mm nebo centimetrůChvalda 318iS píše:¨Caleb píše:No kdyz sem zatlacil na tu vylezlou cast, tak zajela do difu a vylezla na druhe strane
Jdou ty poloosy docvaknout do diferu normalne na aute? Zkusil bych to hnedka zejtra zvednout a z obou stran to stuknout dohromady.
No nezkoušel jsem to, teoreticky by to mělo jít, prakticky asi bude záležet na tom jakou máš sílu...
- Max-Max
- Moderátor e30.cz
- Příspěvky: 8452
- Registrován: 04. 10. 2003 02:25
- Bydliště: Košice, +421948901915
no tak to je uz presnejsi, jo, klouby jsou od toho. Nicmene nakej pohyb je i na unasecech z difu, ale nijak dramaticke hodnoty.Chvalda 318iS píše:No v těch kloubech ne, Maxi? Aspoň mě se to takhle chovalo, u diferu se nic nehejbalo, jen jakoby v těch kloubech... Pokud je něco špatně, tak mě oprav. O ten cenťák to bylo, ale ne u diffu, jak píše a označuje kolegaMax-Max píše:jako ze se roztahne nebo zmrsti poloosa?Chvalda 318iS píše:Poloosa sama o sobě změnu vzdáleností při propérování kryje roztahováním poloosy samotné...
325i, 635CSiA, FJR 1300A, W638 V220
Silu mam takovou, jakou mi umozni naradi
Otazkou spis bylo, jestli se ty poloosy pri montazi takhle narazeji na ten aretacni krouzek normalne, nebo jestli se pri montazi musi rozmontovat dif, pripadne, jestli neni pravdepodobne, ze v tom difu neco vypadlo nebo se vyvliklo a tedy snazit se o opravit touto cestou je nesmysl ...
Otazkou spis bylo, jestli se ty poloosy pri montazi takhle narazeji na ten aretacni krouzek normalne, nebo jestli se pri montazi musi rozmontovat dif, pripadne, jestli neni pravdepodobne, ze v tom difu neco vypadlo nebo se vyvliklo a tedy snazit se o opravit touto cestou je nesmysl ...
Aretační kroužek jistící unašeč tam buď nemáš vůbec,nebo praskl.Zvedni auto na zvedák vypusť olej a ohlídni magnetickou zátku jestli na ní něco nemáš-špónky-zbytky něčeho,popř.zhoď dekl a zkoumej dálCaleb píše:Silu mam takovou, jakou mi umozni naradi
Otazkou spis bylo, jestli se ty poloosy pri montazi takhle narazeji na ten aretacni krouzek normalne, nebo jestli se pri montazi musi rozmontovat dif, pripadne, jestli neni pravdepodobne, ze v tom difu neco vypadlo nebo se vyvliklo a tedy snazit se o opravit touto cestou je nesmysl ...
- Dolfa 325i
- Příspěvky: 372
- Registrován: 12. 11. 2005 11:33
- Bydliště: Blansko
Ten pojist. kroužek se dává k orig. guferu, jestli ti ho dají i samotný nevím..Caleb píše:Diky vsem, jeste 2 dotazty
- kde bych ten zajistovaci krouzek mohl sehnat - jakej to je rozmer.
- jak se takovej krouzek meni - je potreba dif sundat a rozebrat? Pokud bych se to snazil vymenit na aute, rozdelal ulozeni toho unasece z jedne strany, nehrozi mi, ze se mi neco v difu vysype?
Je tam jen zastrčený v drážce (zápichu) uvnitř, to uvidíš když vyděláš ten unašeč..když ti tam plandá tak by měl jít bez problému ven, jinak stačí pořádně zabrat směrem od difu v ose (třeba přes nějakou páku), prostě to drží jen na tom pružným kroužku v zápichu..nic se ti tam vysypat nemůže, unačeč sedí v ložisku a drážkování..
Poloosy
Mám 318i a předělávám z bubnovky na kotoučovku. Kotoučovku mám z 325i a tam jsou silnější poloosy. Diff budu nechávat z 1.8 malý obal, bude pasovat nápravnice z 325i touring na ten malý diff? Pak mě zajímá, jestli není na škodu nebo jestli je vůbec možné zanechat původní poloosy na kotoučovce z 325i a dát je na můj malý původní diff?
Díky
Díky