Přetěsnění diferenciálu E30-gufera

Co a jak opravit v E30? Standardní servisní úkony. A podobně.
Uživatelský avatar
DVORIS
Příspěvky: 6423
Registrován: 21. 12. 2005 21:01
Bydliště: Agip

Přetěsnění diferenciálu E30-gufera

Příspěvek od DVORIS » 20. 01. 2009 19:57

Chystám se k přetěsnění diferenciálu-samosvoru,protože se mi již delší dobu z pod přírub k polosám,v místě vstupu do skříně do diferenciálu objevuje netěsnost.Potřeboval bych vyzvědět od někoho kdo to opravdu dělal jestli se jedná o gufera,které to těsní,či okroužky + další materiál který je potřeba k výměně.Díky za informace

Předpokládám že budu potřebovat minimálně díl č.3,8,9
http://www.realoem.com/bmw/showparts.do ... g=33&fg=10
Obrázek

Uživatelský avatar
DAN
Věčně nespokojený
Příspěvky: 3683
Registrován: 24. 07. 2003 11:35
Bydliště: Mrdákov
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od DAN » 20. 01. 2009 20:26

potřebuješ jenom to gufero

Dá se koupit jen v BMW - je to spešl tovární rozměr.

Nestojí svět ( asi 270,- jedno ), ale moc bych si od toho nesliboval. Gumovej břit gufera vždy vybrousí drážku v oceli příruby ( zmenšil průměr ) a nový gufero moc dlouho 100 % těsnit nebude.

Asi se to trochu zlepší, ale prolínat olej bude pořád.

Aspoň já mám takovou zkušenost. A nemyslím si, že bych při montáži nějak pochybil.
BMW The Ultimate Driving Machine

Uživatelský avatar
Stany
Příspěvky: 3989
Registrován: 10. 02. 2004 21:42
Bydliště: Praha 9

Příspěvek od Stany » 20. 01. 2009 20:58

Mám taky jednu šperu za sebou kup rovnou i těsnění víka jinak stačí koupit 3 a 8 mohou ještě doporučit díl 2 bývá KO

Uživatelský avatar
DVORIS
Příspěvky: 6423
Registrován: 21. 12. 2005 21:01
Bydliště: Agip

Příspěvek od DVORIS » 20. 01. 2009 21:03

DAN píše:potřebuješ jenom to gufero

Dá se koupit jen v BMW - je to spešl tovární rozměr.

Nestojí svět ( asi 270,- jedno ), ale moc bych si od toho nesliboval. Gumovej břit gufera vždy vybrousí drážku v oceli příruby ( zmenšil průměr ) a nový gufero moc dlouho 100 % těsnit nebude.

Asi se to trochu zlepší, ale prolínat olej bude pořád.

Aspoň já mám takovou zkušenost. A nemyslím si, že bych při montáži nějak pochybil.
Díky mockrát,s drážkou už mám zkušenost,vím že je ta možnost že tam nějaká může být,nic méně by to šlo řešit pružinkou která bude břit více přitláčet k těsněné ploše a jinými způsoby.Řešit to musím protože únik je dost veliký a olej do svoru drahý :) Jinak ještě nevím jestli bude gufero rozměrově stejné pro svor-nesvor,318i-325i.
Zde patrný únik oleje
Obrázek
Obrázek

Uživatelský avatar
DVORIS
Příspěvky: 6423
Registrován: 21. 12. 2005 21:01
Bydliště: Agip

Příspěvek od DVORIS » 20. 01. 2009 21:05

Stany píše:Mám taky jednu šperu za sebou kup rovnou i těsnění víka jinak stačí koupit 3 a 8 mohou ještě doporučit díl 2 bývá KO
Díky kluci :wink:
Mě jde jen o to abych byl tzv.na akci připraven,ruce které to svedou mám :wink:

Jen poprosím,díval jsem se na díly v klasických difech,je to u samosvoru stejný?nebo se jednotlivé díly liší,3 by mohla být stejná,ale díl č.8 vykazuje v porovnání 318i vs 325i rozdíly.Ani nevím z čeho ten svor je,auto jsem s ním koupil :?
Obrázek

Uživatelský avatar
aula
člen E30.cz
Příspěvky: 1924
Registrován: 26. 11. 2005 13:44
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od aula » 20. 01. 2009 21:52

Ta odlišnost dílů je způsobena rozdílem velikostí difů (malej-R4, velkej R6). Ty máš malej, takže menší díly.

Jinak díl 9 je součástí 3 - je to pojistka toho unašeče. Co se týká břitů u gufera a přitahování pružinkou, jde to řešit taky tak, že se gufero umístí o něco blíž/dál.

Jak už řek stany, 2 vem taky rovnou novou.

EDIT:

Nevim blbne mi imageshack ted. malej:napoušťák, vypoušták - šikmo
Naposledy upravil(a) aula dne 20. 01. 2009 22:25, celkem upraveno 1 x.
325iC: LSD, StarTec, semi M-Technic I, Smoked Hella

Uživatelský avatar
DVORIS
Příspěvky: 6423
Registrován: 21. 12. 2005 21:01
Bydliště: Agip

Příspěvek od DVORIS » 20. 01. 2009 22:06

aula píše:Ta odlišnost dílů je způsobena rozdílem velikostí difů (malej-R4, velkej R6). Ty máš malej, takže menší díly.

Jinak díl 9 je součástí 3 - je to pojistka toho unašeče. Co se týká břitů u gufera a přitahování pružinkou, jde to řešit taky tak, že se gufero umístí o něco blíž/dál.

Jak už řek stany, 2 vem taky rovnou novou.
Díky :wink: Jak píšu s drážkama na hřídeli si poradím,takže ty říkáš že na fotce vidíš malej dif :wink:
Obrázek

Uživatelský avatar
Stany
Příspěvky: 3989
Registrován: 10. 02. 2004 21:42
Bydliště: Praha 9

Příspěvek od Stany » 20. 01. 2009 22:51

Jo na tvé fotce je malí difer :wink:
Tady je pro srvnání můj velký difer
Obrázek Obrázek

hyry
Příspěvky: 943
Registrován: 02. 08. 2007 22:29
Bydliště: NEW BYDZOV

Příspěvek od hyry » 21. 01. 2009 15:50

Velkej dif má nalevací a vypouštěcí šroub pod sebou.U malýho jsou vyosený.

Uživatelský avatar
DVORIS
Příspěvky: 6423
Registrován: 21. 12. 2005 21:01
Bydliště: Agip

Příspěvek od DVORIS » 26. 01. 2009 19:20

Tak jsem dnes rozhodil difer ze 4válce kde je osazeno menší gufero 35x65x10 a to je běžně k sehnání v obchodech s ložisky ale 67x44x10 bohužel :wink:
Obrázek

Uživatelský avatar
MarfyE34
Příspěvky: 1144
Registrován: 01. 05. 2007 12:58
Bydliště: //MILOVICE und //MORDOR-Libeň :-)

Příspěvek od MarfyE34 » 28. 01. 2009 12:30

Na mém svoru na E34 co mám od Dana, jsem též měnil gufera na unašečích a též olej a vše origoš z AUTECU. K těm guferům, pracuju u firmy která se zabývá prodejem ložisek a vše co k tomu patří (takže i gufera) a čučim do našeho katalogu SKF a INA a opravdu je to atyp rozměr, který si BMW AG nechala spešl vyvinout pro svoje účely- bohužel (bohudík). Ale mě osobně to nestálo celé jmění, tak zajeď do Jeremiášky pro origoš. Jinak v mém případě stačili vyměnit jen 2 gufera a nic vydřeného na té přírubě nebylo a zatim to přes nová gufča nikde neprolíná(mám je tam od minulého léta), jen trochu pod nalívacím šroubem ale to vyřeším novým kroužkem. :lol:
Má EX nejvíc nejlepší 34:
muj-milasek-e34-t46558.html
Obrázek

Uživatelský avatar
DVORIS
Příspěvky: 6423
Registrován: 21. 12. 2005 21:01
Bydliště: Agip

Příspěvek od DVORIS » 28. 01. 2009 16:49

MarfyE34 píše:Na mém svoru na E34 co mám od Dana, jsem též měnil gufera na unašečích a též olej a vše origoš z AUTECU. K těm guferům, pracuju u firmy která se zabývá prodejem ložisek a vše co k tomu patří (takže i gufera) a čučim do našeho katalogu SKF a INA a opravdu je to atyp rozměr, který si BMW AG nechala spešl vyvinout pro svoje účely- bohužel (bohudík). Ale mě osobně to nestálo celé jmění, tak zajeď do Jeremiášky pro origoš. Jinak v mém případě stačili vyměnit jen 2 gufera a nic vydřeného na té přírubě nebylo a zatim to přes nová gufča nikde neprolíná(mám je tam od minulého léta), jen trochu pod nalívacím šroubem ale to vyřeším novým kroužkem. :lol:
Hned bych si je koupil origo ale solidní dealer BMW je vzdálen cca 90km-Renocar :wink:
Obrázek

Uživatelský avatar
MarfyE34
Příspěvky: 1144
Registrován: 01. 05. 2007 12:58
Bydliště: //MILOVICE und //MORDOR-Libeň :-)

Příspěvek od MarfyE34 » 28. 01. 2009 16:55

A sakra to je docela z ruky. Tak si uděláš vejlet a pro BMW žádná vzdálenost není dlouhá 8)
Má EX nejvíc nejlepší 34:
muj-milasek-e34-t46558.html
Obrázek

Uživatelský avatar
DVORIS
Příspěvky: 6423
Registrován: 21. 12. 2005 21:01
Bydliště: Agip

Příspěvek od DVORIS » 28. 01. 2009 19:11

jaradaf píše:Ja ty dve gufera vcera objednaval ve zline cena kolem 300kc za jedno
U nás je mají,dvojbřit obousměrný za cca 70kč jedno akorát na něm není nápis BMW
Obrázek

Uživatelský avatar
Caleb
Příspěvky: 191
Registrován: 01. 06. 2008 17:02

Příspěvek od Caleb » 29. 01. 2009 11:26

Ty originalni jsou take dvoubrit? A je k nim pojistnej krouzek co drzi unasec v diferencialu?

Uživatelský avatar
Dolfa 325i
Příspěvky: 372
Registrován: 12. 11. 2005 11:33
Bydliště: Blansko

Příspěvek od Dolfa 325i » 11. 02. 2009 06:04

Renocar Brno zasílá, aspoň mi to osobně říkali že to není problém...

Uživatelský avatar
Caleb
Příspěvky: 191
Registrován: 01. 06. 2008 17:02

Příspěvek od Caleb » 16. 02. 2009 12:14

Nevite nekdo part-number toho mensiho gufera 35x65x10?
A pak jeste ten dil 2.
Nebo pod jakym oznacenim se mam doptavat v BMW servisu ?

ETK online se me snazi presvedcit, ze mam na svem aute velkej diferencial, tj. mi zobrazuje pouze partnumbery pro velkej dif.
Diky

laverdak
Příspěvky: 42
Registrován: 08. 09. 2008 10:08
Bydliště: BYSTRICE NAD PERNSTEJNEM

Příspěvek od laverdak » 16. 02. 2009 19:53

ja tet delam go diferaku a gufera maji oznaceni 44 67 10/8 a druhe 45 65 10/8.

Uživatelský avatar
DVORIS
Příspěvky: 6423
Registrován: 21. 12. 2005 21:01
Bydliště: Agip

Příspěvek od DVORIS » 25. 02. 2009 21:21

Caleb píše:Ma tam prijit olej se specifikaci API GL-5. Takze ho budu muset sehnat. Podle manualu pocitam s tim, ze v malem difu je 0.9 l oleje.
JJ,jinak sežeň druhej difer pokud ti hučí,a přetěsnil bych ho zas taková práce s tím není :wink:
Obrázek

Uživatelský avatar
Caleb
Příspěvky: 191
Registrován: 01. 06. 2008 17:02

Příspěvek od Caleb » 26. 02. 2009 08:29

Praveze tenhle nehuci - ono v nem jakoby "susti". Takove kovovej treci zvuk, ktery je slyset tak mezi 30-60km/h. Uvidime co to bude delat s novym olejem a s unasecema na svych mistech.

Odpovědět