Relé žhavení
-
- Příspěvky: 5
- Registrován: 02. 09. 2012 18:39
zhavici rele
zdravicko nemate nekdo zhavici rele na 2.4 td total vyhorelo a pak teprv roztekla pojistka ubec nechapu jak je to mozny ale budiz kdyztak fon na me je 728968091 popripade kdyby mel naky schema nekdo bodlo by diks
-
- Příspěvky: 5
- Registrován: 02. 09. 2012 18:39
- nnoorrbbii
- Příspěvky: 135
- Registrován: 06. 01. 2010 11:04
- Bydliště: Kosice
zdravim,
potreboval by som radu, mam 324td, motor klakol, tak sme dali druhy ale s mech. cerpadlom, vsetko sme napojili, ale nechce zhavit. nesvieti kontrolka zhavenia, a ked premeram kontakty na rele tak ani do jednej zhavicky nejde napatie. ako nahle odpojim kabely zhaviciek od rele, tak to napatie tam je. zhavicky sme vybrali a vsetky su v poriadku.
poistka na rele je prepojena dratikom, je premerana je ok.
moze byt ze nejake cidlo na motore je zle zapojene ? neviem kde hladat chybu, dik
potreboval by som radu, mam 324td, motor klakol, tak sme dali druhy ale s mech. cerpadlom, vsetko sme napojili, ale nechce zhavit. nesvieti kontrolka zhavenia, a ked premeram kontakty na rele tak ani do jednej zhavicky nejde napatie. ako nahle odpojim kabely zhaviciek od rele, tak to napatie tam je. zhavicky sme vybrali a vsetky su v poriadku.
poistka na rele je prepojena dratikom, je premerana je ok.
moze byt ze nejake cidlo na motore je zle zapojene ? neviem kde hladat chybu, dik
- nnoorrbbii
- Příspěvky: 135
- Registrován: 06. 01. 2010 11:04
- Bydliště: Kosice
tak vyskusali sme rele zhavenia na druhom aute, a je to v poriadku.
dalsie poznatky su taketo :
prechadzali sme vsetky kable ktore idu z rele.
hrube su v poriadku, kazdy jeden ide na dany zhavic.
tie tenke su nasledovne :
jeden ide na kontrolku zhavenia
druhy ide na zelenu kontrolku ked je nazhavene
treti sme nasli kabel kt. by mal ist na riadiaci vstrek, ktory ale ani predtym nebol na tomto motore pripojeny.
stvrty bol z poistkovej skrine.
piaty ide na cidlo, ktore ale zatial nebolo zapojene a odhadom by to mohlo byt cidlo na studeny start (nachadza sa v prednej casti motora kde ide hruba hadica od vody)
siesty kabel som uz nestihol zistit ale ide tiez do interieru.
tento motor bol v e30, ale tiez bol meneny ale nevieme z akeho auta (bolo na nom o dost vacsie turbo ako na nasom).
kablovacka z motora nesedela, tak sme museli dat nasu.
odhadujem ze tie kable by mali byt pripojene, cidlo ma tri kontakty, kablovacka len dva, cize mali by sme vymenit cidlo za ine.
ale co s tym riadiacim vstrekom to neviem.
ako by sa dalo bezpecne napojit zhavenie na gombik ?
na aute v ktorom bol tento motor to tak mali spravene.
uz mam toho vyse hlavy, hlavne to chcem spojazdnit aby to spolahlivo fungovalo.
dalsie poznatky su taketo :
prechadzali sme vsetky kable ktore idu z rele.
hrube su v poriadku, kazdy jeden ide na dany zhavic.
tie tenke su nasledovne :
jeden ide na kontrolku zhavenia
druhy ide na zelenu kontrolku ked je nazhavene
treti sme nasli kabel kt. by mal ist na riadiaci vstrek, ktory ale ani predtym nebol na tomto motore pripojeny.
stvrty bol z poistkovej skrine.
piaty ide na cidlo, ktore ale zatial nebolo zapojene a odhadom by to mohlo byt cidlo na studeny start (nachadza sa v prednej casti motora kde ide hruba hadica od vody)
siesty kabel som uz nestihol zistit ale ide tiez do interieru.
tento motor bol v e30, ale tiez bol meneny ale nevieme z akeho auta (bolo na nom o dost vacsie turbo ako na nasom).
kablovacka z motora nesedela, tak sme museli dat nasu.
odhadujem ze tie kable by mali byt pripojene, cidlo ma tri kontakty, kablovacka len dva, cize mali by sme vymenit cidlo za ine.
ale co s tym riadiacim vstrekom to neviem.
ako by sa dalo bezpecne napojit zhavenie na gombik ?
na aute v ktorom bol tento motor to tak mali spravene.
uz mam toho vyse hlavy, hlavne to chcem spojazdnit aby to spolahlivo fungovalo.
Nevím, proč kabeláž žhavení vede i na řídící vstřik Nějak moc mi to smysl nedává ale je fakt, že v kabeláži E30 td, tzn m21 s el.čerpadlem jsem se nikdy nějak extra nevrtal. U E28 řídící vstřik neni, tudíž tam jdou jenom výstupy do kontrolek žhavení a na teplotní čidlo. Nechápu jak to, že bez zátěže (rozuměj bez zapojených žhavičů na výstupy ke žhavičům šťáva jde ale se zapojenýma žhavkama ne, to jey právě divné a myslel jsem si, že bude chyba právě v té jednotce žhavení
No smoke, no fun...
- nnoorrbbii
- Příspěvky: 135
- Registrován: 06. 01. 2010 11:04
- Bydliště: Kosice
ved prave to je na tom najlepsie ze to je uz cele pomotane, a ako poslednu sancu davam tomu teplotnemu cidlu.
nasiel som nejay manual na 524td, a tam pise ze ak nenabehne zlta kontrolka tak treba preskusat kontrolku, ktora je ok, alebo teplotny senzor je v haji, resp. nie je zapojeny, tak si mysli ze je zohriaty a nezhavi.
na teplotnom senzori by ale mali byt 2 kontakty a tu su tri, pretoze jeden kontakt by mal ukazovat teplotu kvapaliny a z druheho dostava signal podla teploty na dlzku alebo dobu zhavenia.
zajtra to skusim nejak zapojit, a modlim sa aby to bolo toto, lebo nic dalsie ma uz nenapada.
a inac dik
nasiel som nejay manual na 524td, a tam pise ze ak nenabehne zlta kontrolka tak treba preskusat kontrolku, ktora je ok, alebo teplotny senzor je v haji, resp. nie je zapojeny, tak si mysli ze je zohriaty a nezhavi.
na teplotnom senzori by ale mali byt 2 kontakty a tu su tri, pretoze jeden kontakt by mal ukazovat teplotu kvapaliny a z druheho dostava signal podla teploty na dlzku alebo dobu zhavenia.
zajtra to skusim nejak zapojit, a modlim sa aby to bolo toto, lebo nic dalsie ma uz nenapada.
a inac dik
Dle mého je délka žhavení konstatní. Teplotní čidlo jenom jednotce žhavení říká, jestli má do žhavičů pustit plný výkon (rozsvícená oranžžová kontrolka) nebo jenom jestli má dožhavit (rozsvícená zelená kontrolka se šipkou). Popravdě nevím, jak se jednotka žhavení chová bez zapojeného čidla a taky netuším, jaké hodnoty má mít teplotní čidlo při studeném a ohřátém motoru, což je asi právě ta chyba nad kterou bádáme. Ale dle mého je klidně možné, že jednotka žhavení právě potřebuje mít připojeno teplotní čidlo, které má při studeném motoru určitý odpor a díky tomu jednotka ví, že čidlo je připojeno, je funkční atd... Ale je to pouze moje doměnka.
Btw neni jednotka připojená spíš k čidlu (jednomu z čidel) pod sáním? Je možné že už si to pletu s m51, protože ta má v palici pod sáním vzadu u pátého nebo čtvrtého válce taky teplotní čidla, ale mám za to, že i m21 má někde v těchle místech minimálně jedno čidlo, které je u e28 napojeno na el.mag. ventil přesuvníku vstřiku na mechanickém vstřikovacím čerpadle
Btw neni jednotka připojená spíš k čidlu (jednomu z čidel) pod sáním? Je možné že už si to pletu s m51, protože ta má v palici pod sáním vzadu u pátého nebo čtvrtého válce taky teplotní čidla, ale mám za to, že i m21 má někde v těchle místech minimálně jedno čidlo, které je u e28 napojeno na el.mag. ventil přesuvníku vstřiku na mechanickém vstřikovacím čerpadle
No smoke, no fun...
- nnoorrbbii
- Příspěvky: 135
- Registrován: 06. 01. 2010 11:04
- Bydliště: Kosice
- nnoorrbbii
- Příspěvky: 135
- Registrován: 06. 01. 2010 11:04
- Bydliště: Kosice
- nnoorrbbii
- Příspěvky: 135
- Registrován: 06. 01. 2010 11:04
- Bydliště: Kosice
vychadzal som zo schemy 524td.
tu je obrazok
vsetko by sedelo, jedine zltocierny kabel zo spinacej skrinky je inac zapojeny, a je prepojeny s jednym z kablov ktore idu priamo na zhavice.
na tejto scheme su ale vsetky hrube kable ku zhavicom v jednej farbe, kdezto na nasej kablovacke to tak nie je.
ja si myslim, ze tento motor ktory dali do e30 je napr. z e28, a tiez mali urobene zhavenie cez gombik, zrejme preto lebo to normalne nechcelo fungovat.
momentalne sme na tom tak, ze zhaviace rele cvaka, a dava do zhavicov od 7.50-9.00V, ale urcite to tak nie je dobre.
kabel ktory bol predtym pripojeny ako riadiaci vstrek, je podla tejto schemy uzemnenie, aj sme ho uzemnili, takisto aj do cidla teploty sme zapojili dalsi.
najjednoduchsie by asi bolo prepojit to na gombik, hnedy a zelenobiely, tak by to malo fungovat, ale chcel by som to napojit tak ako to ma byt.
tu je obrazok
vsetko by sedelo, jedine zltocierny kabel zo spinacej skrinky je inac zapojeny, a je prepojeny s jednym z kablov ktore idu priamo na zhavice.
na tejto scheme su ale vsetky hrube kable ku zhavicom v jednej farbe, kdezto na nasej kablovacke to tak nie je.
ja si myslim, ze tento motor ktory dali do e30 je napr. z e28, a tiez mali urobene zhavenie cez gombik, zrejme preto lebo to normalne nechcelo fungovat.
momentalne sme na tom tak, ze zhaviace rele cvaka, a dava do zhavicov od 7.50-9.00V, ale urcite to tak nie je dobre.
kabel ktory bol predtym pripojeny ako riadiaci vstrek, je podla tejto schemy uzemnenie, aj sme ho uzemnili, takisto aj do cidla teploty sme zapojili dalsi.
najjednoduchsie by asi bolo prepojit to na gombik, hnedy a zelenobiely, tak by to malo fungovat, ale chcel by som to napojit tak ako to ma byt.
- nnoorrbbii
- Příspěvky: 135
- Registrován: 06. 01. 2010 11:04
- Bydliště: Kosice
- nnoorrbbii
- Příspěvky: 135
- Registrován: 06. 01. 2010 11:04
- Bydliště: Kosice
Tyy vole, tak to nevim čoveče. Čumím do toho schématu jak bacil do lékárny ale stejně jsem z toho idiot. Myslím si, že když bys zapojil kabel na tom schématu označený jako .75 GN/WT (vede z pojistkovky) natvrdo na trvalé plus, tak by to teoreticky mělo žhavit. Otázka je, co s tím teplotním čidlem, jak ojebat to. Tohle bude asi taky lidová tvořivost, stejně jako je zbytek auta
No smoke, no fun...