Relé žhavení

Co a jak opravit v E30? Standardní servisní úkony. A podobně.
dragodrift
Příspěvky: 5
Registrován: 02. 09. 2012 18:39

zhavici rele

Příspěvek od dragodrift » 05. 02. 2013 19:02

zdravicko nemate nekdo zhavici rele na 2.4 td total vyhorelo a pak teprv roztekla pojistka ubec nechapu jak je to mozny ale budiz kdyztak fon na me je 728968091 popripade kdyby mel naky schema nekdo bodlo by diks :-D

dragodrift
Příspěvky: 5
Registrován: 02. 09. 2012 18:39

zhavko

Příspěvek od dragodrift » 05. 02. 2013 19:03

koubik1 píše:rele zhaveni je toto ty dve nevim na co jsou ale bez nich prel nejde nastartovat tak typuji ze budou na spousteni cerpadla a starteru to jen odhaduji.Obrázek
Obrázek
ma nekdo prosimvas na prodej naky tohle velky zhavic rele klidne dve :-D728968091 dik

Uživatelský avatar
nnoorrbbii
Příspěvky: 135
Registrován: 06. 01. 2010 11:04
Bydliště: Kosice

Příspěvek od nnoorrbbii » 14. 08. 2013 08:09

zdravim,

potreboval by som radu, mam 324td, motor klakol, tak sme dali druhy ale s mech. cerpadlom, vsetko sme napojili, ale nechce zhavit. nesvieti kontrolka zhavenia, a ked premeram kontakty na rele tak ani do jednej zhavicky nejde napatie. ako nahle odpojim kabely zhaviciek od rele, tak to napatie tam je. zhavicky sme vybrali a vsetky su v poriadku.
poistka na rele je prepojena dratikom, je premerana je ok.
moze byt ze nejake cidlo na motore je zle zapojene ? neviem kde hladat chybu, dik

Uživatelský avatar
Míšánek
Příspěvky: 3495
Registrován: 12. 09. 2005 13:33
Bydliště: Uherský Brod

Příspěvek od Míšánek » 14. 08. 2013 18:49

To mi přijde jako blbost. Máš možnost zkusit dát celou druhou jednotku žhavení?
No smoke, no fun...
Obrázek

Uživatelský avatar
nnoorrbbii
Příspěvky: 135
Registrován: 06. 01. 2010 11:04
Bydliště: Kosice

Příspěvek od nnoorrbbii » 14. 08. 2013 20:07

tak vyskusali sme rele zhavenia na druhom aute, a je to v poriadku.

dalsie poznatky su taketo :

prechadzali sme vsetky kable ktore idu z rele.
hrube su v poriadku, kazdy jeden ide na dany zhavic.
tie tenke su nasledovne :
jeden ide na kontrolku zhavenia
druhy ide na zelenu kontrolku ked je nazhavene
treti sme nasli kabel kt. by mal ist na riadiaci vstrek, ktory ale ani predtym nebol na tomto motore pripojeny.
stvrty bol z poistkovej skrine.
piaty ide na cidlo, ktore ale zatial nebolo zapojene a odhadom by to mohlo byt cidlo na studeny start (nachadza sa v prednej casti motora kde ide hruba hadica od vody)
siesty kabel som uz nestihol zistit ale ide tiez do interieru.

tento motor bol v e30, ale tiez bol meneny ale nevieme z akeho auta (bolo na nom o dost vacsie turbo ako na nasom).
kablovacka z motora nesedela, tak sme museli dat nasu.

odhadujem ze tie kable by mali byt pripojene, cidlo ma tri kontakty, kablovacka len dva, cize mali by sme vymenit cidlo za ine.
ale co s tym riadiacim vstrekom to neviem.

ako by sa dalo bezpecne napojit zhavenie na gombik ?
na aute v ktorom bol tento motor to tak mali spravene.
uz mam toho vyse hlavy, hlavne to chcem spojazdnit aby to spolahlivo fungovalo.

Uživatelský avatar
Míšánek
Příspěvky: 3495
Registrován: 12. 09. 2005 13:33
Bydliště: Uherský Brod

Příspěvek od Míšánek » 14. 08. 2013 20:28

Nevím, proč kabeláž žhavení vede i na řídící vstřik :roll: Nějak moc mi to smysl nedává ale je fakt, že v kabeláži E30 td, tzn m21 s el.čerpadlem jsem se nikdy nějak extra nevrtal. U E28 řídící vstřik neni, tudíž tam jdou jenom výstupy do kontrolek žhavení a na teplotní čidlo. Nechápu jak to, že bez zátěže (rozuměj bez zapojených žhavičů na výstupy ke žhavičům šťáva jde ale se zapojenýma žhavkama ne, to jey právě divné a myslel jsem si, že bude chyba právě v té jednotce žhavení
No smoke, no fun...
Obrázek

Uživatelský avatar
Míšánek
Příspěvky: 3495
Registrován: 12. 09. 2005 13:33
Bydliště: Uherský Brod

Příspěvek od Míšánek » 14. 08. 2013 20:31

Jo a jestli na něm bylo větší turbo, tak ty se dávaly do E28 524td. Takže je možné že buďto měnil jenom turbo na motoru s el. čerpadlem anebo někdo měnil celý motor z e28 a akorát mechaniku nahradil elektronikou. Takovéto skládačky jsou nejvíc nejlepší :lol:
No smoke, no fun...
Obrázek

Uživatelský avatar
nnoorrbbii
Příspěvky: 135
Registrován: 06. 01. 2010 11:04
Bydliště: Kosice

Příspěvek od nnoorrbbii » 14. 08. 2013 20:46

ved prave to je na tom najlepsie ze to je uz cele pomotane, a ako poslednu sancu davam tomu teplotnemu cidlu.

nasiel som nejay manual na 524td, a tam pise ze ak nenabehne zlta kontrolka tak treba preskusat kontrolku, ktora je ok, alebo teplotny senzor je v haji, resp. nie je zapojeny, tak si mysli ze je zohriaty a nezhavi.
na teplotnom senzori by ale mali byt 2 kontakty a tu su tri, pretoze jeden kontakt by mal ukazovat teplotu kvapaliny a z druheho dostava signal podla teploty na dlzku alebo dobu zhavenia.
zajtra to skusim nejak zapojit, a modlim sa aby to bolo toto, lebo nic dalsie ma uz nenapada.

a inac dik :)

Uživatelský avatar
Míšánek
Příspěvky: 3495
Registrován: 12. 09. 2005 13:33
Bydliště: Uherský Brod

Příspěvek od Míšánek » 14. 08. 2013 21:22

Dle mého je délka žhavení konstatní. Teplotní čidlo jenom jednotce žhavení říká, jestli má do žhavičů pustit plný výkon (rozsvícená oranžžová kontrolka) nebo jenom jestli má dožhavit (rozsvícená zelená kontrolka se šipkou). Popravdě nevím, jak se jednotka žhavení chová bez zapojeného čidla a taky netuším, jaké hodnoty má mít teplotní čidlo při studeném a ohřátém motoru, což je asi právě ta chyba nad kterou bádáme. Ale dle mého je klidně možné, že jednotka žhavení právě potřebuje mít připojeno teplotní čidlo, které má při studeném motoru určitý odpor a díky tomu jednotka ví, že čidlo je připojeno, je funkční atd... Ale je to pouze moje doměnka.

Btw neni jednotka připojená spíš k čidlu (jednomu z čidel) pod sáním? Je možné že už si to pletu s m51, protože ta má v palici pod sáním vzadu u pátého nebo čtvrtého válce taky teplotní čidla, ale mám za to, že i m21 má někde v těchle místech minimálně jedno čidlo, které je u e28 napojeno na el.mag. ventil přesuvníku vstřiku na mechanickém vstřikovacím čerpadle
No smoke, no fun...
Obrázek

Uživatelský avatar
nnoorrbbii
Příspěvky: 135
Registrován: 06. 01. 2010 11:04
Bydliště: Kosice

Příspěvek od nnoorrbbii » 15. 08. 2013 06:51

dnes to zistime ci to pomoze alebo nie.

na sani je samozrejme tiez cidlo, ktore je zapojene spravne.
avsak, sanie sme museli menit, lebo na sani bolo cidlo v strede take vacsie, a na nasom sani je tam plomba a cidlo je posunute smerom ku kabine, a taktiez je tam jedna tensia kostra.

Uživatelský avatar
Míšánek
Příspěvky: 3495
Registrován: 12. 09. 2005 13:33
Bydliště: Uherský Brod

Příspěvek od Míšánek » 15. 08. 2013 07:12

O čidlechna sání se vůbec nebavím, ty s tím nemají nic společného. Říkám teplotní čidla pod sáním v hlavĕ. Je tam určitĕ minimálnĕ jedno
No smoke, no fun...
Obrázek

Uživatelský avatar
nnoorrbbii
Příspěvky: 135
Registrován: 06. 01. 2010 11:04
Bydliště: Kosice

Příspěvek od nnoorrbbii » 15. 08. 2013 12:58

tak to cidlo na hlave skontrolujem ale sa mi zda ze je pripojene.

avsak to cidlo teploty sme zapojili, ale stale nezhavi, uz neviem co s tym.
naviac som prisiel na to ze kurenie tiez nejde.

Uživatelský avatar
Míšánek
Příspěvky: 3495
Registrován: 12. 09. 2005 13:33
Bydliště: Uherský Brod

Příspěvek od Míšánek » 15. 08. 2013 15:16

Ty vole, tak tohle auto je asi slušné lego :lol: no nic, zitra v garáži mrknu na e28, jak je udĕlané el. Vedení u ní
No smoke, no fun...
Obrázek

Uživatelský avatar
nnoorrbbii
Příspěvky: 135
Registrován: 06. 01. 2010 11:04
Bydliště: Kosice

Příspěvek od nnoorrbbii » 15. 08. 2013 18:25

vychadzal som zo schemy 524td.

tu je obrazok

Obrázek

vsetko by sedelo, jedine zltocierny kabel zo spinacej skrinky je inac zapojeny, a je prepojeny s jednym z kablov ktore idu priamo na zhavice.
na tejto scheme su ale vsetky hrube kable ku zhavicom v jednej farbe, kdezto na nasej kablovacke to tak nie je.

ja si myslim, ze tento motor ktory dali do e30 je napr. z e28, a tiez mali urobene zhavenie cez gombik, zrejme preto lebo to normalne nechcelo fungovat.

momentalne sme na tom tak, ze zhaviace rele cvaka, a dava do zhavicov od 7.50-9.00V, ale urcite to tak nie je dobre.
kabel ktory bol predtym pripojeny ako riadiaci vstrek, je podla tejto schemy uzemnenie, aj sme ho uzemnili, takisto aj do cidla teploty sme zapojili dalsi.

najjednoduchsie by asi bolo prepojit to na gombik, hnedy a zelenobiely, tak by to malo fungovat, ale chcel by som to napojit tak ako to ma byt.

Uživatelský avatar
Míšánek
Příspěvky: 3495
Registrován: 12. 09. 2005 13:33
Bydliště: Uherský Brod

Příspěvek od Míšánek » 15. 08. 2013 19:27

No je fakt divné, že na žhaviče jde tak malá voltáž. Jenom plná absurdita - baterka je v pohodě, ne? Při žhavení je palubní napětí v normě?
No smoke, no fun...
Obrázek

Uživatelský avatar
nnoorrbbii
Příspěvky: 135
Registrován: 06. 01. 2010 11:04
Bydliště: Kosice

Příspěvek od nnoorrbbii » 15. 08. 2013 21:13

ano, baterka je ok, 12.3-12.5V.

Uživatelský avatar
Míšánek
Příspěvky: 3495
Registrován: 12. 09. 2005 13:33
Bydliště: Uherský Brod

Příspěvek od Míšánek » 16. 08. 2013 05:22

Kua tak už nevim :)

Asi bych jako součást výbavy auta přidal štos starých novin a zápalky - kvůli ranním startům :lol:
No smoke, no fun...
Obrázek

Uživatelský avatar
nnoorrbbii
Příspěvky: 135
Registrován: 06. 01. 2010 11:04
Bydliště: Kosice

Příspěvek od nnoorrbbii » 16. 08. 2013 07:39

akym najelegantnejsím spôsobom by som to vedel urobit cez ten gombik ?

najradsej by som bol ak by som to vedel napojit tak, ze gombik by zopinal relatko, tak isto to prepojit cez kontrolku zhavenia nech to aspon svieti.

Uživatelský avatar
Míšánek
Příspěvky: 3495
Registrován: 12. 09. 2005 13:33
Bydliště: Uherský Brod

Příspěvek od Míšánek » 16. 08. 2013 19:03

Tyy vole, tak to nevim čoveče. Čumím do toho schématu jak bacil do lékárny ale stejně jsem z toho idiot. Myslím si, že když bys zapojil kabel na tom schématu označený jako .75 GN/WT (vede z pojistkovky) natvrdo na trvalé plus, tak by to teoreticky mělo žhavit. Otázka je, co s tím teplotním čidlem, jak ojebat to. Tohle bude asi taky lidová tvořivost, stejně jako je zbytek auta :D
No smoke, no fun...
Obrázek

Uživatelský avatar
Míšánek
Příspěvky: 3495
Registrován: 12. 09. 2005 13:33
Bydliště: Uherský Brod

Příspěvek od Míšánek » 16. 08. 2013 19:05

Anebo vykopat tu jednotku úplně doprdele, nechat jenom tu 80A pojistku a dát tam nadrzo relé, což už je ale dle mého fakt prasárna :lol:
No smoke, no fun...
Obrázek

Odpovědět