palubní deska

Co a jak opravit v E30? Standardní servisní úkony. A podobně.
Odpovědět
Uživatelský avatar
kdo.
Příspěvky: 651
Registrován: 02. 04. 2003 06:18
Bydliště: Odolena Voda

palubní deska

Příspěvek od kdo. » 17. 04. 2003 08:51

řekněte mi, jak to má správně být? Má palubní deska vepředu u skla být zahnutá svou přední hranou dolu pod gumu skla, nebo má být vodorovně a směrovat k hraně mezi gumou a sklem?? :roll:

Uživatelský avatar
Huska
Příspěvky: 2372
Registrován: 17. 02. 2003 10:06
Bydliště: Brno / Olomouc
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Huska » 17. 04. 2003 11:54

Co jsem koukal na svoje tak to je přiražené ke gumě, ale moje auto má podle dokladů třetí karoserii a desátej motor :roll: Určitě to je jen doražený k té gumě od skla :wink:
:-) Born to be for BMW :-)
:-) 344ic E30+i30N Fastback+Hyundai SantaFe IV+Š1000MB+ 2CV+Jawa+ DAF LF+Volvo FM a EC55B, MB Atego, Hilux, Boxer,7x Caddy, Komatsu,JCB EX: GSF, MGA, E30 318i,325e,318i, E36 323i/LPGi,318iA,328i, E46 328iT-320d-320dT :-)

Uživatelský avatar
kdo.
Příspěvky: 651
Registrován: 02. 04. 2003 06:18
Bydliště: Odolena Voda

Příspěvek od kdo. » 18. 04. 2003 10:01

Možná vás bude zajímat, proč jsme se ptal na takovou věc. Mám totiž zkušenost, která stojí za zmínku. Byl jsem v pondělí ve skloservisu v Praze 9 - Prosek, Nad Krocínkou na výměnu předního okna a když odhlédnu od toho, že mi suše oznámil, že gumu dali starou, protože jim nová praskla a že když jsem auto přebíral, byly střepy i na zadních sedadlech a auto i okno upatlané, což oni nemůžou ostranit, protože nemají vysavač a asi ani vodu, doma jsem zjistil, že mi palubní desku od prostředka doprava zalomili pod gumu okna. ačkoliv byla rovně ke sklu. Jel jsem tam druhý den a chtěl to opravit, ale majitel mi tvrdil, že to tak má být, že to auto měl taky a že jsem to měl špatně já :shock: . Na otázku, proč je to tak i u jiných vozů měl odpověď, že všechny už měli nové sklo a všem tu palubku dali špatně (až na něj :crazy: ), takže všichni máte bastly :evil: . Na otázku, proč to teda nedal po celé délce argumentoval, že auto je po ráně a prostě to tam nedrží. Proto ten dotaz tady, wentyll dokonce běžel k autu to vyfotit a poslal mi fotku, taky jsem psal dotaz do servisu BMW a od technika (který E30 má shodou okolností taky a taky se běžel podívat) jsem dostal vyjádření, že má být tak jak byla a že montáž ve skloservisu je chybná, že se palubka může zlomit a abych to hned nechal v rámci reklamace opravit. Toto jsem faxoval do skloservisu s tím, že chci udat termín přistavení a že vyžaduji svou přítomnost po dobu opravy a když jsem tam posléze volal pro termín, majitel mi sdělil, že mám přistavit auto ráno a odpoledne si přijít. Na můj požadavek, že chci termín, kdy na tom bude dělat a že u toho chci být mi sdělil, že moje přítomnost je vyloučená (údajně, že tam za to zodpovídá a cokdyby na mě něco spadlo, nebo mi sklo prořízlo tepnu a navíc by ho to znervózňovalo). Ptal jsem se zda, když budu muset odjet, odpoledne jet zpět, zda mi zaplatí náklady na dopravu a ušlou mzdu, mi řekl, že mi samozřejmě nic nedá, ale že tam prostě nebudu - konec, tečka. Abych pravdu řek, mám bobky tam jet a nechat tam auto, protože absolutně nemám jistotu, že ten dacan něco neudělá, aby se pomstil, když to přeženu, třeba špony do motoru. Uvažuju i o tom, že se prostě pokusím na pravé straně povolit palubku, stačilo by s ní hnout asi o 2 cm dozadu, aby ta hrana přelezla přes ten profil a hned zpět. Vím, že se to tu někde probíralo (myslím Huska), ale prosím znovu, kdo máte zkušenost s palubkou, co ev. musím sundat, kde co povolit a pod., abych mohl s tou palubkou hnout, myslím, že by se toho nemuselo moc odpojovat, když ji nebudu vyndavat. Prosím o rychlou odpověď, když tak bych to zkusil přes víkend. Díky všem. (Vlastně jen těm, co mi pomůžou :D :D )

Uživatelský avatar
Fido
Velký bratr ..... Hartge
Příspěvky: 2117
Registrován: 12. 02. 2003 10:27
Bydliště: Southfork aka Chateau
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Fido » 18. 04. 2003 10:15

Pošli na něj hospodářskou inspekci, na hajzla. Nechápu, jak takovýhle packalové můžou mít živnost. Ale jednodušší asi bude si to spravit sám. Tak raďtě, já jsem tohle nidky nedělal.
sanguis non est aqua
E24 635CSi Hartge & E34 525iXAT & E46 M3 Cabrio & E46 325Ci & G02 X4 & G12 M760Li

Uživatelský avatar
kdo.
Příspěvky: 651
Registrován: 02. 04. 2003 06:18
Bydliště: Odolena Voda

Příspěvek od kdo. » 18. 04. 2003 11:02

Ještě mně teď napadlo, což by mohl být dobrý šprajc, když mně tam nechce, dát mu tam auto, vyndat si z něj plastovou židličku, termosku s kafem a zůstat sedět na chodníku a koukat mu na dvorek. To by nemoh nic říct. :D

Uživatelský avatar
Ralph
Příspěvky: 127
Registrován: 14. 02. 2003 13:47
Bydliště: Brno

Příspěvek od Ralph » 18. 04. 2003 13:17

Doporucoval byc jeste predtim zdokumentovat alespon vizualne stav vozu (foto ci video) - nebo to cele (vymenu na dvorku u debila) rovnou natocit. Kdyby nahodou neco dale poskodil, tak to nikdy neprizna apokud mu to neprokazes, tak ses v riti a on se ti vysmeje. Takze dokumentovat a nejlepe jeste svedka s sebou.

Tak ci onak bych na nej najkou tu inspekci stejne postval. Takovyhle hajzlove uz okradli mnoho lidi o mnoho penez. A jeste poserou co muzou. A taky ho zverejnit.

Peťas

Příspěvek od Peťas » 18. 04. 2003 17:35

Palubka jde povolit (a taky vydělat) velice jednoduše. Sundáš kryt pod volantem a odděláš odkládací schránku (3 matice zespodu - stačí povolit a vysunout). Ještě by jsi možná mohl povolit šroub co drží středový tunel k palubce. Palubka sama drží na 6-ti šroubech - po dvou na levém a pravém sloupku, jeden u hřídele volantu a jeden je u řídící jednotky (vlevo od ní). Teď si nejsem jistý, jestli se nemusí odšroubovat i řídící jednotka (i kdyby jo, tak jsou to jenom 4 šrouby a odpojovat ji nemusíš). Když odšroubuješ těch 6 šroubů tak už s ní pohneš jak chceš.

Uživatelský avatar
kdo.
Příspěvky: 651
Registrován: 02. 04. 2003 06:18
Bydliště: Odolena Voda

Příspěvek od kdo. » 22. 04. 2003 06:22

Peťas píše:Palubka jde povolit (a taky vydělat) velice jednoduše. Sundáš kryt pod volantem a odděláš odkládací schránku (3 matice zespodu - stačí povolit a vysunout). Ještě by jsi možná mohl povolit šroub co drží středový tunel k palubce. Palubka sama drží na 6-ti šroubech - po dvou na levém a pravém sloupku, jeden u hřídele volantu a jeden je u řídící jednotky (vlevo od ní). Teď si nejsem jistý, jestli se nemusí odšroubovat i řídící jednotka (i kdyby jo, tak jsou to jenom 4 šrouby a odpojovat ji nemusíš). Když odšroubuješ těch 6 šroubů tak už s ní pohneš jak chceš.
Díky za radu, přesně tak jsem to včera udělal :D , na levé straně jsem ty šrouby vyndal, vlevo jen povolil a už jsem rovnal. palubka se musí jen trochu nadzvednout, než se odtáhne od skla, sedí na přírubě tělesa topení. Sranda byla tu hranu rovnat, protože byla dost dlouho ohnutá dolu, tak si mrcha zvykla, což znamenalo ji zespodu prstama zvedat a zvrchu druhou rukou probýbat nahoru, aby ve finále zůstala rovně a nezalízala dolu, než to stihneš přidělat. Ale na třetí povolení už seděla dle mých představ. Perlička: nejlepší je to dělat na přímém sluníčku (pro desku to bylo dobře, byla změklá a neměla snahu praskat), ale máš pocit, že rovnáš desku vařiče. :D Ale ta radost, že nemusíš to auto svěřit "odborníkům". :evil:

Uživatelský avatar
Huska
Příspěvky: 2372
Registrován: 17. 02. 2003 10:06
Bydliště: Brno / Olomouc
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Huska » 22. 04. 2003 11:28

Jsem rád že se ti to povedlo. Byl jsem doma a tak jsem si tuto tvou otázečku přečetl až ted, ale Peťas to napsal perfektně tak ani nebylo třeba. Ale určitě se tam s těma hajzlíkama neser a vlet tam jak se na řidiče BMW patří. Jo a mimochodem guma co drží okno je dražší než celé okno tak to bych taky tak nenechal
:-) Born to be for BMW :-)
:-) 344ic E30+i30N Fastback+Hyundai SantaFe IV+Š1000MB+ 2CV+Jawa+ DAF LF+Volvo FM a EC55B, MB Atego, Hilux, Boxer,7x Caddy, Komatsu,JCB EX: GSF, MGA, E30 318i,325e,318i, E36 323i/LPGi,318iA,328i, E46 328iT-320d-320dT :-)

Uživatelský avatar
kdo.
Příspěvky: 651
Registrován: 02. 04. 2003 06:18
Bydliště: Odolena Voda

Příspěvek od kdo. » 22. 04. 2003 13:43

Huska: díky za podporu, na tu gumu myslím taky, protože si myslím, že je otázka času, než zjistím, že tam teče. Faktem je, že takový "hroší kůže" jsem za život snad nepotkal, prostě jednání jak řemeslník z komunálu. Taková perlička: když jsem reklamoval tu palubku, ukazoval jsem mu, že chybí ta krytka na gumě uprostřed dole mezi stěračema, co překrývá konce toho rozpěrného profilu a on mi tvrdil, že tam nebyla. Já mu řek, že auto mám čtyři roky a vím naprosto jistě, že tam byla, navíc ta guma je od té krytky omačkaná. On úplně suverénně kontroval: "a když vám řeknu, že tam nebyla, co s tím uděláte??" :evil: No není to na zabití?? :aaa:

Uživatelský avatar
Huska
Příspěvky: 2372
Registrován: 17. 02. 2003 10:06
Bydliště: Brno / Olomouc
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Huska » 22. 04. 2003 14:10

kdo. píše:Huska: díky za podporu, na tu gumu myslím taky, protože si myslím, že je otázka času, než zjistím, že tam teče. Faktem je, že takový "hroší kůže" jsem za život snad nepotkal, prostě jednání jak řemeslník z komunálu. Taková perlička: když jsem reklamoval tu palubku, ukazoval jsem mu, že chybí ta krytka na gumě uprostřed dole mezi stěračema, co překrývá konce toho rozpěrného profilu a on mi tvrdil, že tam nebyla. Já mu řek, že auto mám čtyři roky a vím naprosto jistě, že tam byla, navíc ta guma je od té krytky omačkaná. On úplně suverénně kontroval: "a když vám řeknu, že tam nebyla, co s tím uděláte??" :evil: No není to na zabití?? :aaa:
Tak to je jediný řešení dát mu do držky. Uved ho do rubriky SERVISY at už ostatní nenaletí
PS:Nemusíš mít strach že by tam teklo..... hmmm teda pokud ji tam nasadili tak jak se má. Ta guma je hodně kvalitní a pokud není natržená tak žádnej problém nebude.
:-) Born to be for BMW :-)
:-) 344ic E30+i30N Fastback+Hyundai SantaFe IV+Š1000MB+ 2CV+Jawa+ DAF LF+Volvo FM a EC55B, MB Atego, Hilux, Boxer,7x Caddy, Komatsu,JCB EX: GSF, MGA, E30 318i,325e,318i, E36 323i/LPGi,318iA,328i, E46 328iT-320d-320dT :-)

Odpovědět