Chcipa, škube..

Co a jak opravit v E30? Standardní servisní úkony. A podobně.
Uživatelský avatar
MartyE30
Příspěvky: 435
Registrován: 20. 03. 2008 23:43
Bydliště: Praha 10 - Dubeč

Chcipa, škube..

Příspěvek od MartyE30 » 01. 01. 2009 20:01

Tak hned ze zacatku chci rict aby jstem mi sem nepsali abych pouzil funkci HLEDAT nebo jine dobre rady, vim ze to je jeden z nejvice diskutovanych problemu a samozřejmne jsem ho zkousel resit, ale bez úspěchu.

Auto 318i M40

Auto se chova:
Za studena pri volnobehu viz. video: http://www.youtube.com/watch?v=6E3pv9Rj ... annel_page

Natocil jsem kratke video abych nemusel slozite popisovat co se s autem nejcasteji deje a hlavne proto ze kdyz to uvidite tak vam to spis neco rekne.

Za studena za jizdy: pokud tocim motor maximalne lehce prez 2000ot tak kdyz mam stesti tak bezi normalne ale casto skube a nekdy chcipne pak treba popojedu kilometr a zase chcipne a to treba 5x zasebou dokud se neohreje motor. Pokud nastartuju a okamzite zacnu motor tocit do vysokych otacek tak chcipne a trva nekolik minut nez nastartuje starter toci ale motor ani neškytne.

Za tepla: Pokud jedu normalne tj max 2500ot tak jede temer OK jednou za čas skubne a jede dal.
Pokud si nekdy dovolim jit prez 2500ot tak mi to auto oplaci občasným chcípáním (hlavne ve chvili kdy to opravdu nepotrebuju vetsinou pri predjizdeni :evil: ) a škubání s velkou intenzitou (škub_0,5s_škub_0,5s_škubnutí....)

Co jsem zkoušel:
Sací trakt: --- tim to neni
Puvodne jsem myslel ze je to VÁHA VZDUCHU dokonce jsem zkousel ji vyjmout a nastartovat a motor bezel čiste (bohuzel to byla nahoda) tak jsem koupil novou váhu ale bezezměny. KOLENO od váhy k motoru jsem cele prelepil izolačkou a v mistech kde jsou ty zahyby jsem dal stahovaci pasky a pak prez ne dalsi izolačku. Vzduchový FILTR je pomerne novy uplne čisty.
Kontakty: --- tim to nejspis taky neni
Nekdo mi radil at vycistim urcite kontakty...takze na civce, od baterie na kostru, benzinove čerpadlo .... ale zacalo to zlobit v březnu a to uz je hodne dlouha doba(najel jsem za ni prez 6000km) a kdyby to bylo kontaktem tak za tu dobu uz by to podle me nefungovalo vubec.
Svičky, draty ke svickam, benzinovy filtr v tom březnu co to zacalo zlobit byly stare asi 3 mesice.
Benzinove čerpadlo a filtr: tim to taky neni
Nekdo rikal ze by mohlo byt ucpane cerpadlo ja jsem ho nevindaval jenom jsem zjistil ze nekdo uz hrabal na konektory protoze byly stazene stahovaci paskou aby nevypadly tak jsem je zkousel alespon vycistit. Zase uz je to tak dlouho ze by se to cerpadlo nejspis vypalilo.
Tak cerpadlo jsem vyndal ucpane neni a tlak ma dobry

Ja uz jsem v koncich takze mi napiste cokoliv co vas napada a ja to zkusim ! :evil:
Naposledy upravil(a) MartyE30 dne 03. 01. 2009 18:45, celkem upraveno 1 x.

jirka tds
Příspěvky: 23
Registrován: 28. 12. 2008 19:28

Příspěvek od jirka tds » 01. 01. 2009 21:41

ahoj tezko říct muže to byt moc věcí ale připadá mi jako malo benzinu zkusil bych odpojit přívod paliva a zmerit kolik dává čerpadlo
JIRKA TDS

vrabec771
Příspěvky: 233
Registrován: 16. 01. 2008 17:05
Bydliště: bratislava

Příspěvek od vrabec771 » 01. 01. 2009 22:17

mal som podobny problem a bolo okolo elektriky.tusim nejake relatko

Uživatelský avatar
blaf
Příspěvky: 101
Registrován: 05. 08. 2008 17:30

Příspěvek od blaf » 03. 01. 2009 00:50

neco podobneho sem ted taky resil a ukazalo se ze sem podpalil dva ventily ale bylo to na isu....jak sem videl to video tak to bylo na chlup stejne.....
...

Uživatelský avatar
MartyE30
Příspěvky: 435
Registrován: 20. 03. 2008 23:43
Bydliště: Praha 10 - Dubeč

Příspěvek od MartyE30 » 03. 01. 2009 01:31

blaf píše:neco podobneho sem ted taky resil a ukazalo se ze sem podpalil dva ventily ale bylo to na isu....jak sem videl to video tak to bylo na chlup stejne.....
no tak to si me celkem vydesil, takze tobe to delalo to co je na videu a to chovani za tepla co tam popisuju jsi mel taky stejny ? zatim diky za radu zkusim se zeptat jeste nekoho jestly to potvrdi...

Uživatelský avatar
Jardžíno
Příspěvky: 731
Registrován: 25. 10. 2007 19:54
Bydliště: Havířov

Příspěvek od Jardžíno » 03. 01. 2009 22:04

nadadlo mě tlak oleje v hydroštelích že by ventily špatně otvíraly a tím pádem došlo k dušení motoru. nevím možná čerpadlo že by stratilo na chvíly tlak tím padem by to zaškubalo a pak tlak sp5 vyrovnalo a vše oka. ale s tím studeným motorem. možná klapka - klidně mi to vyvraťte asúpon je o jednu myšlenku mín
Bmw e30 318i coupé :-) m10
Teď e30 325i coupé 24V

Uživatelský avatar
blaf
Příspěvky: 101
Registrován: 05. 08. 2008 17:30

Příspěvek od blaf » 03. 01. 2009 22:19

no tak to si me celkem vydesil, takze tobe to delalo to co je na videu a to chovani za tepla co tam popisuju jsi mel taky stejny ? zatim diky za radu zkusim se zeptat jeste nekoho jestly to potvrdi...
za toho tepla to nemuzu az tak potvrdit jsem to odchytil asi hned a jel jsem s tim jen do servisu cca 2km ale jakmile se to zahralo tak pri normalni jizde max 2500ot mi to po pusteni plynu nechciplo ale jakmile sem to jen tak proslapl tak ty otacky spadly cca na 500 a jeste je to vyhodilo vys at to nechcipne ale pak uz je to neudrzelo...
...

Uživatelský avatar
Pinki
Příspěvky: 1788
Registrován: 12. 05. 2005 06:37
Bydliště: Ostrava-Bartovice

Příspěvek od Pinki » 03. 01. 2009 23:55

Já Ti jenom napíšu co by to mohlo shruba dělat:Teplotní čidlo řj ,a nejspíš to vypadá ,že máš něco s tlakem paliva.Měřil jsi ho?Psal jsi sice,že jo ,ale kolik jsi naměřil.Jen tak pro jistotu :wink: .Ještě se jenom tak zeptám.Na tom videu jsi vždycky přidával plyn, jak to už skoro chcíplo?

Uživatelský avatar
MartyE30
Příspěvky: 435
Registrován: 20. 03. 2008 23:43
Bydliště: Praha 10 - Dubeč

Příspěvek od MartyE30 » 04. 01. 2009 00:32

Pinki píše:Já Ti jenom napíšu co by to mohlo shruba dělat:Teplotní čidlo řj ,a nejspíš to vypadá ,že máš něco s tlakem paliva.Měřil jsi ho?Psal jsi sice,že jo ,ale kolik jsi naměřil.Jen tak pro jistotu :wink: .Ještě se jenom tak zeptám.Na tom videu jsi vždycky přidával plyn, jak to už skoro chcíplo?
no tak ono je to tak ze kdyz to nastartuju poprvy a podruhy tak to klasicky chytne a pak jenom jede ta rucicka az k nule .. na tom videu je videt startovani az na treti pokus a to uz to dela to co vidis tj. otacky jdou pod 500 a pak vylitnou nahoru, ten plyn sem zacal pridavat az ve chvili kdy tam vidis tu ruku (sedel sem na miste spolujezdce :D) delal sem to proto ze sem ho chtel zkusit trochu ohrat protoze kdyz chvili bezi (+2minuty) tak se to celkem srovna.. absolutne nevim kde je to teplotni cidlo řidici jednotky muzes mi to prosim rict ?

Polimor
Příspěvky: 53
Registrován: 25. 12. 2008 10:19
Bydliště: Táborsko

Příspěvek od Polimor » 04. 01. 2009 00:49

cus já mám 316 M40 a delalo mi to tohle to samí skubalo to a haprovalo jako kdyby nepálily válce nebo tam nesel benzín resil sem tam spoustu věcí jako svíčky kabely vsemoznou eletriku filtry přívody odvody vseho moznýho a pak mě jednou napdlo odpojit snímač polohy skrtící klapky a pak se to najdnou po chvíly rozeslo normálne pak sem tu na foru zjistil ze je tam je dvoj stupnovej spínač kterej snímá kdy je klapka na max otevřená a kdy je uplne zavřená ( na zavření to cvakne na otevření ne ) a ono to bez toho jezdí také :) ale to je na nic tak sem si sendal tu horní polovinu sání abych na to měl přístup a rozebral sem ten senzor (de ztuha je asi zalepenej ) rozhejbal prostřík kontaktolem zavřel a zalepil silikonem a dalz pět a uz bez problémů :idea:

Uživatelský avatar
Pinki
Příspěvky: 1788
Registrován: 12. 05. 2005 06:37
Bydliště: Ostrava-Bartovice

Příspěvek od Pinki » 04. 01. 2009 10:38

U m40 je ten snímač pod sáním na hlavě motoru viz č.11
http://www.realoem.com/bmw/showparts.do ... g=11&fg=15
měl by mít hodnotu 2,3 -2,7 kiloohmů při 20 stupních celsia,a 0,3-0,36 kiloohmů pří 80 st cel.

Tím spínačem škrtící klapky by to nemělo být,protože ekonoměr se pohne až když přidá plyn.

Uživatelský avatar
MartyE30
Příspěvky: 435
Registrován: 20. 03. 2008 23:43
Bydliště: Praha 10 - Dubeč

Příspěvek od MartyE30 » 04. 01. 2009 11:10

ok zkusim se na to kouknout pak napisu jak sem dopad zatim dik moc panove !

Uživatelský avatar
MartyE30
Příspěvky: 435
Registrován: 20. 03. 2008 23:43
Bydliště: Praha 10 - Dubeč

Příspěvek od MartyE30 » 04. 01. 2009 11:30

tak snimac klapky sem odpojil a zadna zmena chova se to porad stejne to nejspis znamena ze tim snimacem to neni nn ? mam zkusit odpojit jeste ten teplotni snimac nebo podle toho nic nepoznam ?

Spolecnik
sponzor E30.cz
Příspěvky: 2440
Registrován: 08. 10. 2007 10:18

Příspěvek od Spolecnik » 04. 01. 2009 12:33

Ahoj ja mam 1.6m40 a presne tohle mi dela take . Muze to byt sposta veci ale co je hodne pravdepodobny je nasavani falesneho vzduchu jelikoz hadice jsou stare a zpuchrele okoukni vsechny hadice hlavne tuhle http://bmwfans.info/original/E30/2-T/31 ... l-13_0290/
cislo 10

Jednou mi to delalo to ze mi drzel 400 ot/min a nechtel do vysokejch no a zjistij jsem ze byl upalenej palec a to diky civce to jsem vymenil a slo v se v pohode az po case zacal zase skubat a chcipat a na volnobeh obsas spadne a pak vylitne tak jediny co jsem nemenil jsou kabely ke svickam a vsechny hadice a ze jsou zpuchrele nemalo

Jo a zkus jakou mas tesnost a to tak ze pri zapnutem motoru sejmes vicko oleje a pokud zacne chcipat tak mas tesnost ok

Jinak to muze byt cokoliv i ta elektrika a jeste jsem zapomel nemenil jsem cidla teploty motoru a vody ty by to taky mohli delat

Uživatelský avatar
Pinki
Příspěvky: 1788
Registrován: 12. 05. 2005 06:37
Bydliště: Ostrava-Bartovice

Příspěvek od Pinki » 04. 01. 2009 13:19

Píše tam ,že sacím traktem to není,tak jsem pochopil,že má všechny podlakové hadice v pořádku :wink: .

Uživatelský avatar
MartyE30
Příspěvky: 435
Registrován: 20. 03. 2008 23:43
Bydliště: Praha 10 - Dubeč

Příspěvek od MartyE30 » 04. 01. 2009 13:24

tak ja ted jdu sundat sani a zkusim opravit ten snimac podle navodu od polimora a znova se kouknu na tu hadici co psal Spolecnik..potom sem napisu jak sem dopadl :roll:

Spolecnik
sponzor E30.cz
Příspěvky: 2440
Registrován: 08. 10. 2007 10:18

Příspěvek od Spolecnik » 04. 01. 2009 14:53

no pise tam jen o vaze vzduchu a koleni ale to neni vse co patri ke vzduchovemu traktu :wink:

Polimor
Příspěvky: 53
Registrován: 25. 12. 2008 10:19
Bydliště: Táborsko

Příspěvek od Polimor » 04. 01. 2009 17:16

MartyE30 píše:tak snimac klapky sem odpojil a zadna zmena chova se to porad stejne to nejspis znamena ze tim snimacem to neni nn ? mam zkusit odpojit jeste ten teplotni snimac nebo podle toho nic nepoznam ?
Cus ne nejspíš neni kdyby to tim bylo tak po odpojení by se to tak po 5min a obcasnym proturavánim srovnalo škoda mno :(

Uživatelský avatar
MartyE30
Příspěvky: 435
Registrován: 20. 03. 2008 23:43
Bydliště: Praha 10 - Dubeč

Příspěvek od MartyE30 » 04. 01. 2009 19:15

tak hosi sem asi nevco posral..rozebral sem to sani a tim myslim ze sem sundal ty trubkjy zjistel sem ze ta gumova trubka jak psal Spolecnik je opravdu znicena no tak sem ji provizorne zalepil s tim ze koupim novou ale ted chci zkusit jetly to pomuze no tak sem to slozil zpatky nastartoval a stalo se neco trochu jineho nez jsem cekal auto naskoci a okamzite chcipa a pritom se klepe jako nikdy kouknete na video videu ... http://www.youtube.com/watch?v=Kvlr82QGYQw

jinak krome toho ze je ta gumova trubka zpuchrela tak je jeste na dvou mistech urvany kus tesneni asi 5mm a nerad to rikam ale je dost mozny ze kdyz sem sundaval to sani ze mi jeden z tech kousku spadnul dovnitr ale dost dlouho jsem ho hledal a nic sem nenasel sundal sem kuli tomu i tu druhou cast sani tak ze jsem se dostal az k ventilum tam sem sahal ale nic sem nenasmatal a ty trubky sani sem cistil a taky to tam nebylo nevim muze takovy maly kousek zpusobit to co je na videu ?

euromen
Příspěvky: 2050
Registrován: 13. 06. 2005 10:39
Bydliště: Děčín

Příspěvek od euromen » 04. 01. 2009 20:14

bejt to něco z toho kolena tak ani nechytne
dočasný konec BMW :-(

Odpovědět