Stale mi sviti pred startovanim oranzova kontrolka se vstrik

Co a jak opravit v E30? Standardní servisní úkony. A podobně.
Tomas Martinek
Příspěvky: 4
Registrován: 11. 12. 2008 17:40
Bydliště: Krtely

Stale mi sviti pred startovanim oranzova kontrolka se vstrik

Příspěvek od Tomas Martinek » 12. 12. 2008 18:25

Zdravim vas lidi jsem tu novy mam takovej problem pri kazdem startovani 324td musim pockat az mi zhasne oranzova kontrolka se vstrikem kde mam hledat zavadu predem diky.

fafejta
Příspěvky: 148
Registrován: 04. 01. 2008 18:22
Bydliště: Benešov u Prahy

Příspěvek od fafejta » 12. 12. 2008 18:31

To je test kontrolky,to dělá vždy.
O závadu se jedná až tehdy,svítily i po startu furt.

Tomas Martinek
Příspěvky: 4
Registrován: 11. 12. 2008 17:40
Bydliště: Krtely

Příspěvek od Tomas Martinek » 12. 12. 2008 18:41

Tim chces naznacit ze je vse v poradku a ze misim cekat az zhasne i kdyz je motor zahratej protoze driv jsem nemusel nanic cekat a hned startovat tet pokut nepockam tak nenastartuji .

Uživatelský avatar
Vasa
Moderátor e30.cz
Příspěvky: 3034
Registrován: 17. 05. 2005 17:30
Bydliště: Plzeň +420775466722

Re: Stale mi sviti pred startovanim oranzova kontrolka se vs

Příspěvek od Vasa » 12. 12. 2008 18:44

Tomas Martinek píše:Zdravim vas lidi jsem tu novy mam takovej problem pri kazdem startovani 324td musim pockat az mi zhasne oranzova kontrolka se vstrikem kde mam hledat zavadu predem diky.
je to normalni, dela mi to uplne stejne. Cekat nemusis az zhasne, ale ona sviti podobne dlouho jako kontrolka okruhu zhaveni (zeleny kruh se sipkou) tak te to muze zmast. Jinak je lepsi pockat pred startovani az temer kontrolka okruhu zhaveni zhasne (i za tepla), protoze zhavivi rele jeste "dozhavuje" a motor lepe chyta.
90' 318iT M40 410tkm / 87' 325i M20 96tkm / 86' 316 M10 BaurTC 80tkm / 85' 325e M50 284tkm / 83' 318i M10 129tkm / 85' 325e M20 226tkm

Uživatelský avatar
Míšánek
Příspěvky: 3495
Registrován: 12. 09. 2005 13:33
Bydliště: Uherský Brod

Re: Stale mi sviti pred startovanim oranzova kontrolka se vs

Příspěvek od Míšánek » 12. 12. 2008 18:46

Vasa píše:
je to normalni, dela mi to uplne stejne. Cekat nemusis az zhasne, ale ona sviti podobne dlouho jako kontrolka okruhu zhaveni (zeleny kruh se sipkou) tak te to muze zmast. Jinak je lepsi pockat pred startovani az temer kontrolka okruhu zhaveni zhasne (i za tepla), protoze zhavivi rele jeste "dozhavuje" a motor lepe chyta.
Přesně tak. Pokud svítí zeléná kontrolka ze šipkou, tak to znamená, že motor je už možno natočit, ale lepší je startovat hned po tom, jak tato kontrolka zhasne z toho důvodu jak píše Vašík :wink:
No smoke, no fun...
Obrázek

Tomas Martinek
Příspěvky: 4
Registrován: 11. 12. 2008 17:40
Bydliště: Krtely

Příspěvek od Tomas Martinek » 12. 12. 2008 18:53

Zhaveni semi rosviti jen pri studenem motoru jinak ne tak to mam nechat na pokoji a mam jeste jeden dotaz tet cose ochladilo rano spatne chyta dlouho tocim pak chytne ale drobet kucka a pak cely den chyta na otoceni bez probloblemu.

Uživatelský avatar
Míšánek
Příspěvky: 3495
Registrován: 12. 09. 2005 13:33
Bydliště: Uherský Brod

Příspěvek od Míšánek » 12. 12. 2008 19:07

Mám taky ten samý "problém" na dárcovi. Dycky když za studena na sídlišti u nás startuju, tak je zadýmená celá ulice a chvilku čekám, než se chytí 6. válec :D

Podle mně buď jeden ze žhavičů blbě žhaví (na druhé 524 mně to dělalo taky, tak jsem vyměnil komplet žhaviče a pak chytal na škaredý pohled a na všech 6 válců :) ), nebo je taky možné, že Ti padá nafta a tím pádem Ti to právě způsobí ten nerovnoměrný chod. Ale Já osobně bych šel po těch svíčkách.

Jo a kdyžtak zkus ráno nažhavit dvakrát :wink:

A ještě jedna věc - jakmile Ti to za studena nažhaví, tak se ti hned po tom žhavení rozsvítí ta zelená kontrolka ze šipkou? Jestli ne, tak to by mělo znamenat chybu žhavení a to je s největší pravděpodobností právě některý ze žhavičů v prdeli.
Naposledy upravil(a) Míšánek dne 12. 12. 2008 19:09, celkem upraveno 1 x.
No smoke, no fun...
Obrázek

fafejta
Příspěvky: 148
Registrován: 04. 01. 2008 18:22
Bydliště: Benešov u Prahy

Příspěvek od fafejta » 12. 12. 2008 19:09

Zřejmě nějaká žhavka(žhavící svíčka) na odchodu do řiti tedy KO.

Uživatelský avatar
Vasa
Moderátor e30.cz
Příspěvky: 3034
Registrován: 17. 05. 2005 17:30
Bydliště: Plzeň +420775466722

Příspěvek od Vasa » 12. 12. 2008 19:17

no "zhavky" nevynikaji zrovna dlouhou zivotnosti. Kazdy rok se nejaka porouci do vecnych lovist...
Obzvlast na 324d je to chutovka vcetne sundavani sani :)
90' 318iT M40 410tkm / 87' 325i M20 96tkm / 86' 316 M10 BaurTC 80tkm / 85' 325e M50 284tkm / 83' 318i M10 129tkm / 85' 325e M20 226tkm

Uživatelský avatar
Míšánek
Příspěvky: 3495
Registrován: 12. 09. 2005 13:33
Bydliště: Uherský Brod

Příspěvek od Míšánek » 12. 12. 2008 19:22

No na 324D to bude asi fakt porod vzhledem k tomu sání... :)
Na TD to jakžtakž de v pohodě, ale základ je mít ten dlouhý ořech, velikost tuším 12"? Nepamatuju si přesně
No smoke, no fun...
Obrázek

Tomas Martinek
Příspěvky: 4
Registrován: 11. 12. 2008 17:40
Bydliště: Krtely

Příspěvek od Tomas Martinek » 12. 12. 2008 19:26

Tak tedy zatim dekuji a rano skusim dvakrat nazhavit snad to pomuze a zitra se ozvu jak jsem dopad stejne toho mam vice co portebuji poladit smad mi poradite mate asi vice skusenosti .

Uživatelský avatar
Vasa
Moderátor e30.cz
Příspěvky: 3034
Registrován: 17. 05. 2005 17:30
Bydliště: Plzeň +420775466722

Příspěvek od Vasa » 12. 12. 2008 19:27

Míšánek píše:No na 324D to bude asi fakt porod vzhledem k tomu sání... :)
Na TD to jakžtakž de v pohodě, ale základ je mít ten dlouhý ořech, velikost tuším 12"? Nepamatuju si přesně
pamatujes si dobre - 12cka. Hlavne to chce mi neskutecnou trpelivost. sadu ruznych klicu velikosti 12 a celkem hbite prsty.
tohle se genium v BMW moc nepovedlo :)
90' 318iT M40 410tkm / 87' 325i M20 96tkm / 86' 316 M10 BaurTC 80tkm / 85' 325e M50 284tkm / 83' 318i M10 129tkm / 85' 325e M20 226tkm

fafejta
Příspěvky: 148
Registrován: 04. 01. 2008 18:22
Bydliště: Benešov u Prahy

Příspěvek od fafejta » 12. 12. 2008 19:53

No nechá se tim taky dost posrat,když se protočí a nejde tam ani tam.
Na zarostlý vstřiky se mi osvědčil ocet.
Hlavně to nervat.

Uživatelský avatar
Dan td
Site Admin
Příspěvky: 3339
Registrován: 12. 02. 2003 14:17
Bydliště: Netuníkov
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Dan td » 12. 12. 2008 20:42

wili píše:No nechá se tim taky dost posrat,když se protočí a nejde tam ani tam.
Na zarostlý vstřiky se mi osvědčil ocet.
Hlavně to nervat.
Akorát že je tady řeč o žhavicích svíčkách :roll:
http://www.e39.cz

Nic z toho, co píšu není pravda. Vymýšlím si, abych byl zajímavější ...

fafejta
Příspěvky: 148
Registrován: 04. 01. 2008 18:22
Bydliště: Benešov u Prahy

Příspěvek od fafejta » 12. 12. 2008 21:51

T vim,to jsem mu i sám psal,že to můžou být žhavky.
Ale ocelový závit v hliníkový řepě je to tak jako tak stejně.

Uživatelský avatar
Záchvat
Příspěvky: 2553
Registrován: 12. 02. 2003 08:40
Bydliště: Jindř. Hradec

Příspěvek od Záchvat » 13. 12. 2008 11:31

Tomas Martinek píše:Tak tedy zatim dekuji a rano skusim dvakrat nazhavit snad to pomuze a zitra se ozvu jak jsem dopad stejne toho mam vice co portebuji poladit smad mi poradite mate asi vice skusenosti .
Jak ti psal Míšánek .... rozsvítí se ti po kontrolce žhavení zelená kontrolka? Jestli ne, tak nemá cenu dvakrát žhavit, stejně to bude kuckat, protože budeš mít špatnou minimálně jednu žhavičku.

U 324d jsem měnil žhavičky i bez vyndavání sání, byl to porod, ale šlo to. U 324td je to hračka.
------------------------
e39 530d
e39 525TDS touring
KTM EXC 520

Uživatelský avatar
Míšánek
Příspěvky: 3495
Registrován: 12. 09. 2005 13:33
Bydliště: Uherský Brod

Příspěvek od Míšánek » 14. 12. 2008 17:18

Vasa píše:
Míšánek píše:No na 324D to bude asi fakt porod vzhledem k tomu sání... :)
Na TD to jakžtakž de v pohodě, ale základ je mít ten dlouhý ořech, velikost tuším 12"? Nepamatuju si přesně
pamatujes si dobre - 12cka. Hlavne to chce mi neskutecnou trpelivost. sadu ruznych klicu velikosti 12 a celkem hbite prsty.
tohle se genium v BMW moc nepovedlo :)
no mně osobně nejvíc sralo to, že jak tam nazpátek dáváš ty očka, ke kterým jsou ty dráty a nakonec tam dáváš tu matičku a šroubuješ to de facto ke žhaviči, tak je docela oser to očko nějak držet, aby se to neprotočilo zároveň s matkou a buď neurvalo z drátu anebo se nedotýkalo bloku :)

To wili: Takže říkáš pro jistotu to vždy polít octem? To slyším poprvé...
No smoke, no fun...
Obrázek

fafejta
Příspěvky: 148
Registrován: 04. 01. 2008 18:22
Bydliště: Benešov u Prahy

Příspěvek od fafejta » 14. 12. 2008 17:59

Míšánek píše:
Vasa píše:
Míšánek píše:No na 324D to bude asi fakt porod vzhledem k tomu sání... :)
Na TD to jakžtakž de v pohodě, ale základ je mít ten dlouhý ořech, velikost tuším 12"? Nepamatuju si přesně
pamatujes si dobre - 12cka. Hlavne to chce mi neskutecnou trpelivost. sadu ruznych klicu velikosti 12 a celkem hbite prsty.
tohle se genium v BMW moc nepovedlo :)
no mně osobně nejvíc sralo to, že jak tam nazpátek dáváš ty očka, ke kterým jsou ty dráty a nakonec tam dáváš tu matičku a šroubuješ to de facto ke žhaviči, tak je docela oser to očko nějak držet, aby se to neprotočilo zároveň s matkou a buď neurvalo z drátu anebo se nedotýkalo bloku :)

To wili: Takže říkáš pro jistotu to vždy polít octem? To slyším poprvé...

Tak tak,osvědčilo se mi to na pár vstřicích ,který teda opravdu nešly.Ale nesmí se předtím použít něco mastného,pak se špatně chytá.
Zalil jsem to přes noc a pomohlo mi to.
Ale je fakt,že u těch zhaviček to je na hovno v tom,že jsou vodorovně,tudíž tam to jentak nezateče.

Uživatelský avatar
Míšánek
Příspěvky: 3495
Registrován: 12. 09. 2005 13:33
Bydliště: Uherský Brod

Příspěvek od Míšánek » 14. 12. 2008 18:08

Nevim jak na D ale na TD semně zdá že jsou ze šikma. Každopádně s nima jsem neměl problem, ale teď budu něco dělat se vstřikama a jak jsem řekl, toto jsem ještě neslyšel tak se hodí každá rada, protože mně pár lidí už před tím varovalo :)
Dík :wink:
No smoke, no fun...
Obrázek

Uživatelský avatar
Záchvat
Příspěvky: 2553
Registrován: 12. 02. 2003 08:40
Bydliště: Jindř. Hradec

Příspěvek od Záchvat » 14. 12. 2008 20:02

Míšánek píše:Nevim jak na D ale na TD semně zdá že jsou ze šikma. Každopádně s nima jsem neměl problem, ale teď budu něco dělat se vstřikama a jak jsem řekl, toto jsem ještě neslyšel tak se hodí každá rada, protože mně pár lidí už před tím varovalo :)
Dík :wink:
D a TD je hlava stejna, takze pozice zhavicek taky.
------------------------
e39 530d
e39 525TDS touring
KTM EXC 520

Odpovědět