Teplota motoru

Co a jak opravit v E30? Standardní servisní úkony. A podobně.
Uživatelský avatar
Jech
Příspěvky: 1070
Registrován: 18. 05. 2008 13:46
Bydliště: Východní Čechy
Kontaktovat uživatele:

Teplota motoru

Příspěvek od Jech » 16. 11. 2008 16:08

Zdravim, mám problém s teplotou motoru. Když jedu jakoukoli dálku, motor se neohřeje, respektive ohřeje se k tý rvní čárce (kousek za modro) ne až do středu. Pak zastavim, chvíli stojim s vypnutym motorem a teplota je rázem na prostředku (resp. ukazuje to tak no). Mám podezření na termostat, navíc mi roste nějak spotřeba. Když jsem jezdil převážně město, byla kolem 9 ti, teď jezdim kolem 50 km a spotřeba stejná, spíš větší. Neměřim to nárazově, jedná se o dlouhodobnější pozorování spotřeby.
Je v pytli termostat nebo proč to tak je že teplota se neukáže na prostředek? Jinak touring M40, 1.8.
e46 330d, e46 325i cabrio, e46 320i LPG
ex E30 316i Touring, 14" BBS, jechuv-touring-316i-bbs-14-foto-3-6-2012-t74431.html

Venca
Příspěvky: 3497
Registrován: 04. 04. 2004 08:09

Re: Teplota motoru

Příspěvek od Venca » 16. 11. 2008 16:11

Jech píše:Zdravim, mám problém s teplotou motoru. Když jedu jakoukoli dálku, motor se neohřeje, respektive ohřeje se k tý rvní čárce (kousek za modro) ne až do středu. Pak zastavim, chvíli stojim s vypnutym motorem a teplota je rázem na prostředku (resp. ukazuje to tak no). Mám podezření na termostat, navíc mi roste nějak spotřeba. Když jsem jezdil převážně město, byla kolem 9 ti, teď jezdim kolem 50 km a spotřeba stejná, spíš větší. Neměřim to nárazově, jedná se o dlouhodobnější pozorování spotřeby.
Je v pytli termostat nebo proč to tak je že teplota se neukáže na prostředek? Jinak touring M40, 1.8.
Vyndej termostat ven a odzkoušej jeho funkci - s nejvyšší pravděpodobností podchází (zůstává pootevřenej) a zastudena jde chladící kapalina přes velký okruh do chladiče.
Zatraceně hodně se tím kurví motor.

Uživatelský avatar
Jech
Příspěvky: 1070
Registrován: 18. 05. 2008 13:46
Bydliště: Východní Čechy
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Jech » 16. 11. 2008 16:35

Ještě jednou si odpovím sám, pro ostatní co by čestli tohle téma by mohl být zajmavý odkaz vymena-termostatu-m40s-vobrazkama-t48122.html
e46 330d, e46 325i cabrio, e46 320i LPG
ex E30 316i Touring, 14" BBS, jechuv-touring-316i-bbs-14-foto-3-6-2012-t74431.html

Uživatelský avatar
mivrda
Příspěvky: 176
Registrován: 18. 08. 2007 21:29
Bydliště: Praha

mám ten samy problém 2roky

Příspěvek od mivrda » 25. 11. 2008 00:02

mám ten samy problém uz dva roky na 325i vyměnil jsem uz 2termostaty a mám tam třetí a je to pořád stejný v vždy jsem koupil nový a zkusil jsem je i s lihovym teplomerem a jsou ok. Měřil jsem i čidlo a to se taky tváři ok takze např u me je to spíš budíkem v palubce... Takže doporučuji opravdu zkusit termostat driv nez koupíš nový zbytečně. Držím palce at je to jen jim

Uživatelský avatar
Jech
Příspěvky: 1070
Registrován: 18. 05. 2008 13:46
Bydliště: Východní Čechy
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Jech » 25. 11. 2008 08:54

Nakonec jsem ho vyměnil, teplota se o kousek zvedla, ale furt to neni ideální ... asi to taky svedu na budík ... ale jinak auto jede o poznání "jinak", jako spíš líp. Hlavně teda na studeno.
e46 330d, e46 325i cabrio, e46 320i LPG
ex E30 316i Touring, 14" BBS, jechuv-touring-316i-bbs-14-foto-3-6-2012-t74431.html

Venca
Příspěvky: 3497
Registrován: 04. 04. 2004 08:09

Re: mám ten samy problém 2roky

Příspěvek od Venca » 25. 11. 2008 08:55

mivrda píše:mám ten samy problém uz dva roky na 325i vyměnil jsem uz 2termostaty a mám tam třetí a je to pořád stejný v vždy jsem koupil nový a zkusil jsem je i s lihovym teplomerem a jsou ok. Měřil jsem i čidlo a to se taky tváři ok takze např u me je to spíš budíkem v palubce...
.. ne bo taky studeným spojem v přístrojovce - signál od čidla jde nejdřív do SI a z něj teprve do budíku.

Uživatelský avatar
Jech
Příspěvky: 1070
Registrován: 18. 05. 2008 13:46
Bydliště: Východní Čechy
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Jech » 08. 02. 2009 13:25

Hmm tak mi to vyleze do půlky nad modrý ale ne úplně na ideální teplotu. I s vypnuutym topenim. Když zastavim a vypnu motor, po chvíli zapnu klíček tak se teplota vyškrábe na ideální, jinak zůstává v půlce mezi dvěma čárkama :(. Termostat vyměněn (o něco se to zlepšilo) a přeměřoval jsem ho a otvírá jak má. Jiné příčiny někoho napadají?
e46 330d, e46 325i cabrio, e46 320i LPG
ex E30 316i Touring, 14" BBS, jechuv-touring-316i-bbs-14-foto-3-6-2012-t74431.html

Venca
Příspěvky: 3497
Registrován: 04. 04. 2004 08:09

Příspěvek od Venca » 08. 02. 2009 13:38

Jech píše:Hmm tak mi to vyleze do půlky nad modrý ale ne úplně na ideální teplotu. I s vypnuutym topenim. Když zastavim a vypnu motor, po chvíli zapnu klíček tak se teplota vyškrábe na ideální, jinak zůstává v půlce mezi dvěma čárkama :(. Termostat vyměněn (o něco se to zlepšilo) a přeměřoval jsem ho a otvírá jak má. Jiné příčiny někoho napadají?
Zkontroloval bych hodnoty čidla pro přístrojovku, ev. zda není přechodovej odpor v cestě až k přístrojovce.

Další potíž může být studeňák v samotný přístrojovce; signál od čidla jde nejdřív do SI - ale to už jsem psal...
----

Pokud je tohle vše správně, pak se motor skutečně přechlazuje (visco jde dobře, není trvale unášená...?)

.

Uživatelský avatar
Jech
Příspěvky: 1070
Registrován: 18. 05. 2008 13:46
Bydliště: Východní Čechy
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Jech » 08. 02. 2009 13:46

Právě v tý přístrojovce se mi to moc nezdá, prtože když zastavim, tak a motor neběží, teplota vyleze na optímální, tj možná to bude ta visco, nějak to zkusim pořešit až zas někam pojedu ...
Jinak tady na foru jsem našel spoustu "teorií" o tom, jak má visco SPRÁVNĚ pracovat a nějak si nemůžu vybrat tu správnou :-).
e46 330d, e46 325i cabrio, e46 320i LPG
ex E30 316i Touring, 14" BBS, jechuv-touring-316i-bbs-14-foto-3-6-2012-t74431.html

Venca
Příspěvky: 3497
Registrován: 04. 04. 2004 08:09

Příspěvek od Venca » 08. 02. 2009 14:02

Jech píše:Právě v tý přístrojovce se mi to moc nezdá, prtože když zastavim, tak a motor neběží, teplota vyleze na optímální, tj možná to bude ta visco, nějak to zkusim pořešit až zas někam pojedu ...
Jinak tady na foru jsem našel spoustu "teorií" o tom, jak má visco SPRÁVNĚ pracovat a nějak si nemůžu vybrat tu správnou :-).
1.
Pokud bude přechodový odpor v přístrojovce v cestě signálu teploty, bude ukazatel zkreslovat směrem dolů k nižší hodnotě.
Není tedy nic divnýho, že rafička nedoleze na střed, a taky není nic divnýho, že teplota vyleze při stání s vypnutým motorem nad střed - a u tvýho pak jen do středu.

2.
..."spoustu teorií" o visco - on tady kdeco kdekdo nableje, nutno nebrat vážně hloupé rady...

Ale jasný je, že při ohřevu samotného tělesa spojky na 80° dojde k jejímu záběru - jinak je unášena volně (teď nemluvím o studeném stavu a prvotním spuštění motoru).
Takže žádná záhada, jak má fungovat - odzkoušej, zda běží volně a zda zabírá, kde má.

.

Uživatelský avatar
Jech
Příspěvky: 1070
Registrován: 18. 05. 2008 13:46
Bydliště: Východní Čechy
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Jech » 09. 08. 2009 18:40

Tak už mě to pronásleduje opět. Nyní M40 316 a problém je následující:

Když normal jedu i za těhle veder tak teplota motoru se prostě nedostane na optimální (ani po 30 min. jízdy), spíš je tak v polovině mezi optimem a modrým polem (u první čárky). Stačí zastavit a courat se chvíli v koloně a motor se ohřeje jak má.

Zkoušel jsem test visco spojky, tj. přijel jsem, motor ukazoval kousek od modra (asi 10 km jsem jel), do vrtule jsem strčil noviny a s trochou té síly jsem ji zastavil (uplně hladce to nešlo). Pak jsem nechal auto chvíli stát na místě a držel ho trochu v otáčkách (cca 2000-3000 - auto nemá otáčkoměr tak nevím) a teplota se dostala na optimální a šla i vesele dál ... před další čárkou jsem toho radši nechal. Zkoušel jsem opět test s novinami a výsledek stejnej, vrtuli jsem s trochou síly zastavil.

Auto normálně topí i když ručička na budíku ukazuje kousek za modrym a třeba 90.

Celkově je tedy auto za jízdy podle budíku podchlazeno, na místě se zas dostane víš než má. Vrtule se jak při ukazování studené teploty tak při ukazování vyšší teploty novinami dala zastavit + - stejně.

Opět vadný termostat? Visco? Či snad i zavdušnění? Něco jsem zde už ale moc mi to nepomohlo, proto díky za každou radu co bych měl ještě otestovat ...
e46 330d, e46 325i cabrio, e46 320i LPG
ex E30 316i Touring, 14" BBS, jechuv-touring-316i-bbs-14-foto-3-6-2012-t74431.html

Venca
Příspěvky: 3497
Registrován: 04. 04. 2004 08:09

Příspěvek od Venca » 09. 08. 2009 19:05

Jech píše:Tak už mě to pronásleduje opět. Nyní M40 316 a problém je následující:

Když normal jedu i za těhle veder tak teplota motoru se prostě nedostane na optimální (ani po 30 min. jízdy), spíš je tak v polovině mezi optimem a modrým polem (u první čárky). Stačí zastavit a courat se chvíli v koloně a motor se ohřeje jak má.

Zkoušel jsem test visco spojky, tj. přijel jsem, motor ukazoval kousek od modra (asi 10 km jsem jel), do vrtule jsem strčil noviny a s trochou té síly jsem ji zastavil (uplně hladce to nešlo). Pak jsem nechal auto chvíli stát na místě a držel ho trochu v otáčkách (cca 2000-3000 - auto nemá otáčkoměr tak nevím) a teplota se dostala na optimální a šla i vesele dál ... před další čárkou jsem toho radši nechal. Zkoušel jsem opět test s novinami a výsledek stejnej, vrtuli jsem s trochou síly zastavil.

Auto normálně topí i když ručička na budíku ukazuje kousek za modrym a třeba 90.

Celkově je tedy auto za jízdy podle budíku podchlazeno, na místě se zas dostane víš než má. Vrtule se jak při ukazování studené teploty tak při ukazování vyšší teploty novinami dala zastavit + - stejně.

Opět vadný termostat? Visco? Či snad i zavdušnění? Něco jsem zde už ale moc mi to nepomohlo, proto díky za každou radu co bych měl ještě otestovat ...
1.
Ověřil bych funkci termostatu.

2.
Provedl bych řádný odvzdušnění.

3.
Změřil bych hodnoty z čidel a zkontroloval vedení k ŘJ a přístrojům.

.

Martin Dobrodinec
Příspěvky: 361
Registrován: 04. 04. 2006 11:22
Bydliště: valmez

Příspěvek od Martin Dobrodinec » 16. 10. 2009 23:06

a me to dela to ze pri normalni jizde v pohode, ale jak se na chvilku zastavi a motor bezi na volnobeh tak jde teplota do cerveneho, prestane topit, tak ho musim podrzet v otackach a klesne zpatky a po chvilce zacne i topit. Cim to?

A nekde se ztraci voda? Kde to nejcasteji byva? Ja vim to je tezko radit nejlepsi pod autem chvilku polezet.

Uživatelský avatar
Herák
Příspěvky: 515
Registrován: 22. 03. 2004 13:48
Bydliště: Praha

Příspěvek od Herák » 17. 10. 2009 10:48

Martin Dobrodinec píše:a me to dela to ze pri normalni jizde v pohode, ale jak se na chvilku zastavi a motor bezi na volnobeh tak jde teplota do cerveneho, prestane topit, tak ho musim podrzet v otackach a klesne zpatky a po chvilce zacne i topit. Cim to?

A nekde se ztraci voda? Kde to nejcasteji byva? Ja vim to je tezko radit nejlepsi pod autem chvilku polezet.
To si myslim že je pumpou vodní. Budou špatný asi lopatky.
---:: www.desp.ic.cz ::--- BMW fun site
=M40 šicí stroj=

Martin Dobrodinec
Příspěvky: 361
Registrován: 04. 04. 2006 11:22
Bydliště: valmez

Příspěvek od Martin Dobrodinec » 17. 10. 2009 21:42

ted jsem jel na pul plynu a auto prestalo topit, teplota mi vyletela az do cerveneho az jsem citil smrad jako kdyz se pali voda. Tak jsem mrkl pod kapotu a mezi hlavou a blokem jsem slysel syceni a sla od tama lehka para. Auto nechal schladnout, dolel chybejici vodu a jel jsem domu, pri jizde pod plynem prestalo topit a sla teplota opet do cerveneho a kdyz jsem jel z kopce se zarazenou rychlosti 2-3tis ot/min tak jsem citil ze to zacalo celkem normalne topit a zase pri zatezi pod plynem netopi a vari a vse se opakuje.
Potrebuju poradit cim zacit?
Jestli to je jednoznacne tesnenim pod hlavou a nebo zkouset, pumpu, termostat atd. ?
Diky

Venca
Příspěvky: 3497
Registrován: 04. 04. 2004 08:09

Příspěvek od Venca » 17. 10. 2009 21:45

Martin Dobrodinec píše:ted jsem jel na pul plynu a auto prestalo topit, teplota mi vyletela az do cerveneho az jsem citil smrad jako kdyz se pali voda. Tak jsem mrkl pod kapotu a mezi hlavou a blokem jsem slysel syceni a sla od tama lehka para. Auto nechal schladnout, dolel chybejici vodu a jel jsem domu, pri jizde pod plynem prestalo topit a sla teplota opet do cerveneho a kdyz jsem jel z kopce se zarazenou rychlosti 2-3tis ot/min tak jsem citil ze to zacalo celkem normalne topit a zase pri zatezi pod plynem netopi a vari a vse se opakuje.
Potrebuju poradit cim zacit?
Jestli to je jednoznacne tesnenim pod hlavou a nebo zkouset, pumpu, termostat atd. ?
Diky
Nejspíš to fouká do vody a lítá i voda ven --> těsnení.

Martin Dobrodinec
Příspěvky: 361
Registrován: 04. 04. 2006 11:22
Bydliště: valmez

Příspěvek od Martin Dobrodinec » 17. 10. 2009 23:45

takze pokud do budoucna planuju rozvody tak nejlepe udelat pri jednom ze?
Jo a jinak kdyz mi to delalo tak vrch chladice horky a spodek uplne studeny.

Venca
Příspěvky: 3497
Registrován: 04. 04. 2004 08:09

Příspěvek od Venca » 18. 10. 2009 08:38

Martin Dobrodinec píše:takze pokud do budoucna planuju rozvody tak nejlepe udelat pri jednom ze?
Jo a jinak kdyz mi to delalo tak vrch chladice horky a spodek uplne studeny.
Jo tak - prostě si plánuješ do budoucna rozvody a tohle jen tak mimochodem ...

:lol:

Tohle je definitivní konec motoru, pokud s tím chceš jezdit dál.

.

Martin Dobrodinec
Příspěvky: 361
Registrován: 04. 04. 2006 11:22
Bydliště: valmez

Příspěvek od Martin Dobrodinec » 18. 10. 2009 11:20

ne jezdit s tim urcite nebudu, byl jsem rad ze to dojelo do garaze.
Jen mam strach aby nebyla zkroucena nebo praskla hlava ci blok motoru.

Uživatelský avatar
dvermanapred
Příspěvky: 582
Registrován: 12. 10. 2007 14:43
Bydliště: Praha

Příspěvek od dvermanapred » 30. 05. 2010 22:49

Asi zbytečně aktualizuju...

1. problém.
At jedu 100 nebo v poskakuju v zácpě teplota se ani nehne z první čárky za modr. polem. -->Nový termostat, řádně odvzdušněno a pokud stojím nebo poskakuju teplota je stejná tzn. první čárka, ale pokud jedu plynule teplota ještě klesne a pohybuje se.. viscoza by měla být ok - měněná.

zkusím těd čidlo teploty, když nic tak přeskoušim viscozku, když nic pujdu po drátkách od čidla k budíkům. Nebo mám zvolit jiný postup, co je nejpravděpodobnější??

2.
U předchozí b20 i ted b25 když plynule stoupá motor do otáček, tak zhruba okolo 2500ot se ozve nebo ozývá dál od motoru zvuk, který bych přirovnal zvuku řetězu u motorky. zvuk se jakoby změní ne plynule ale v určitim bodě, Jak kdyby se najednou přidal s cvakánim jeden vstřik nebo dva, ale motor jde jak má, jen ten zvuk :roll: co to myslíte?

Odpovědět