Škubání auta

Co a jak opravit v E30? Standardní servisní úkony. A podobně.
Odpovědět
freemancz
Příspěvky: 2
Registrován: 11. 05. 2008 02:03

Škubání auta

Příspěvek od freemancz » 15. 11. 2008 09:02

Ahoj, netušíte někdo čím může být škubání auta? Při zařazení dvojky vše v pořádku a pak se auto začne najednou škubat. Může to být studeným motorem?

Gabo
člen E30.cz
Příspěvky: 4267
Registrován: 20. 02. 2006 18:51
Bydliště: Nížkov (ZR)

Příspěvek od Gabo » 15. 11. 2008 10:50

Mě studený auto taky škube, musim přidávat plyn hodně jemně, hlavně na dvojku
EX: E36 318i 4/94, e30 325iT LPG 8/88, Favo 7/90, Golf II 1.8 GT 1986, Škoda 120 M1 1984
Akt:
Octavia 1 TDi 2000
Peugeot 106 1.1 1996
E36 316i Compact 26.6.1998
PER ASPERA AD ASTRA

Uživatelský avatar
Vasa
Moderátor e30.cz
Příspěvky: 3034
Registrován: 17. 05. 2005 17:30
Bydliště: Plzeň +420775466722

Příspěvek od Vasa » 19. 11. 2008 13:35

take mi zadny motor neskube ani pri -20..., at uz M40, M21, M50. Dokonce mi neskube ani SKODA 100 :)

kdyz je motor v poradku nevidim duvod proc by mel skubat.
90' 318iT M40 410tkm / 87' 325i M20 96tkm / 86' 316 M10 BaurTC 80tkm / 85' 325e M50 284tkm / 83' 318i M10 129tkm / 85' 325e M20 226tkm

Fana1
Příspěvky: 4
Registrován: 24. 07. 2009 07:40

Příspěvek od Fana1 » 24. 07. 2009 07:45

Mám prosím dotaz :( Vždy když jedu do myčky nebo nějak extrémně hodně prší, tak mi pak auto nechce cca. 10 minut nebo třeba 3-4km jet. Nesmím ho vytáčet, jinak chcípne motor, někdy chcípne i tak. Uplně se dusí, jako by docházel benzín. Ale dělá to vždy ve spojitosti s vodou. Poradí prosím někdo na co se podívat, kam by mohlo zatíkat, nebo co a jak? DĚKUJI MOC

Venca
Příspěvky: 3497
Registrován: 04. 04. 2004 08:09

Příspěvek od Venca » 24. 07. 2009 07:54

Fana1 píše:Mám prosím dotaz :( Vždy když jedu do myčky nebo nějak extrémně hodně prší, tak mi pak auto nechce cca. 10 minut nebo třeba 3-4km jet. Nesmím ho vytáčet, jinak chcípne motor, někdy chcípne i tak. Uplně se dusí, jako by docházel benzín. Ale dělá to vždy ve spojitosti s vodou. Poradí prosím někdo na co se podívat, kam by mohlo zatíkat, nebo co a jak? DĚKUJI MOC
Např. zapalovací kabely (ev. i víčko rozdělovače, VN cívka) - po navlhnutí se dělají výboje díky zhoršenému izol. stavu.

Fana1
Příspěvky: 4
Registrován: 24. 07. 2009 07:40

Příspěvek od Fana1 » 24. 07. 2009 09:03

Venca píše:
Fana1 píše:Mám prosím dotaz :( Vždy když jedu do myčky nebo nějak extrémně hodně prší, tak mi pak auto nechce cca. 10 minut nebo třeba 3-4km jet. Nesmím ho vytáčet, jinak chcípne motor, někdy chcípne i tak. Uplně se dusí, jako by docházel benzín. Ale dělá to vždy ve spojitosti s vodou. Poradí prosím někdo na co se podívat, kam by mohlo zatíkat, nebo co a jak? DĚKUJI MOC
Např. zapalovací kabely (ev. i víčko rozdělovače, VN cívka) - po navlhnutí se dělají výboje díky zhoršenému izol. stavu.
To bych chápal při mytí auta v myčce zespoda :( Ale je možné takovéto chování i po velkém dešti? Nemůže např. zatíkat někom do elektroinstalace nebo ŘJ? :oops:

Venca
Příspěvky: 3497
Registrován: 04. 04. 2004 08:09

Příspěvek od Venca » 24. 07. 2009 10:24

Fana1 píše:To bych chápal při mytí auta v myčce zespoda :( Ale je možné takovéto chování i po velkém dešti? Nemůže např. zatíkat někom do elektroinstalace nebo ŘJ? :oops:
Kde se asi tak může víc projevit vlhkost - na el. obvodech s napětím v řádu voltů, nebo tisíců voltů?

:idea:

Fana1
Příspěvky: 4
Registrován: 24. 07. 2009 07:40

Příspěvek od Fana1 » 24. 07. 2009 10:38

Venca píše:
Fana1 píše:To bych chápal při mytí auta v myčce zespoda :( Ale je možné takovéto chování i po velkém dešti? Nemůže např. zatíkat někom do elektroinstalace nebo ŘJ? :oops:
Kde se asi tak může víc projevit vlhkost - na el. obvodech s napětím v řádu voltů, nebo tisíců voltů?

:idea:
řeknu rovnou, že na elektriku jsem uplne tupej :oops: Ale i když nechápu proč by to tak mělo být, tak dle Tvé odpovědi zřejmě na obvodech s větším napětím :?

Venca
Příspěvky: 3497
Registrován: 04. 04. 2004 08:09

Příspěvek od Venca » 24. 07. 2009 10:53

Fana1 píše: řeknu rovnou, že na elektriku jsem uplne tupej :oops: Ale i když nechápu proč by to tak mělo být, tak dle Tvé odpovědi zřejmě na obvodech s větším napětím :?
Na vysokém napětí snáze přeskočí jiskra - pokud jsou kabely starší, mají mikrotrhlinky v izolaci, do kterých přijde vlhkost, pak nežádoucími výboji utíká ta energie, co má jít na jiskřiště svíček...

Fana1
Příspěvky: 4
Registrován: 24. 07. 2009 07:40

Příspěvek od Fana1 » 24. 07. 2009 11:19

Venca píše:
Fana1 píše: řeknu rovnou, že na elektriku jsem uplne tupej :oops: Ale i když nechápu proč by to tak mělo být, tak dle Tvé odpovědi zřejmě na obvodech s větším napětím :?
Na vysokém napětí snáze přeskočí jiskra - pokud jsou kabely starší, mají mikrotrhlinky v izolaci, do kterých přijde vlhkost, pak nežádoucími výboji utíká ta energie, co má jít na jiskřiště svíček...
A dá se tedy říct, že čím víc plynu přidám, tím více mi v tu chvíli utíká mimo a proto se to začne dusit? A postupně to třeba teplem z motoru vyschne? Vím že mám pro spoustu lidí asi naprosto hloupé otázky, ale jak říkám, v tomhle jsem tupec :oops: Děkuji

Uživatelský avatar
iCeClimber
Příspěvky: 306
Registrován: 04. 08. 2008 12:42
Bydliště: Česká Třebová / Praha4

Příspěvek od iCeClimber » 25. 07. 2009 17:08

Asi kazdy auto bez radne pece konveruje k tomu ze nepojede vubec.=)
Nejsem automechanik, spis elektrikar=), ale zavada taky muze byt ve vaze vzduchu Pokud se jedna o vzdusnou vlhkost a zacne ti to delat kratce po tom co zacne prset, nebo projedes myckou, VN kabely jsou preci pod kapotou, tak tam snad nestihne tak rychle dotect a pokud jo, tak by sis toho musel vsimnout. Tak zkus vzit kybl s vodou a hodit ho na predni sklo a uvidis jestli to potece do motorovyho prostoru.

Me ted zacala skubat M40. Ale nejspis kvuli cerpadlu. Za tu dobu co ho mam dosti vrci. Mel jsem asi jen 15l v nadrzi, tak jsem dolil 30l a jeste chvily skubalo a pak ok. Jenze ted mi cestou zacala problikavat kontrolka s vykricnikem (neco s motorem). Tak jsem cerpadlo vyndal prostikal a vsiml jsem si diry ve filtru 3x3 mm. Tak to je mozna zdroj toho proc vrcelo, a taky lehce opaleneho kontaktu a dratku. Snad to nebude nic dalsiho, jeste musim dojet nejakejch 200km domu a pak to vidim na vymenu cerpadla.. Nevite kde sehnat nejake nedrahe? Asi bych koupil novy, at to nemusim po par km menit znova.
š105L -> Favorit 135Le-> E34 524TD (prodáno) & E36 318i & E39 528i -> OII 1.9 tdi =)

Uživatelský avatar
iCeClimber
Příspěvky: 306
Registrován: 04. 08. 2008 12:42
Bydliště: Česká Třebová / Praha4

Příspěvek od iCeClimber » 25. 07. 2009 17:47

No nechat.... Koupil jsem ho na jezdeni po praze, takze tak nejak pocitam ze by se nekdy mohlo stat tercem nejakejch blbecku. Navic mi docela vadi to vrcení, ktery je treba vecer dost slyset. =) 4k je pecka no.. koukal jsem do autokelly. Neni neco levnejsiho? pouzity se pohybuje kolem 1500,-
š105L -> Favorit 135Le-> E34 524TD (prodáno) & E36 318i & E39 528i -> OII 1.9 tdi =)

Venca
Příspěvky: 3497
Registrován: 04. 04. 2004 08:09

Příspěvek od Venca » 25. 07. 2009 19:36

iCeClimber píše:...zavada taky muze byt ve vaze vzduchu Pokud se jedna o vzdusnou vlhkost a zacne ti to delat kratce po tom co zacne prset, nebo projedes myckou, VN kabely jsou preci pod kapotou, tak tam snad nestihne tak rychle dotect a pokud jo, tak by sis toho musel vsimnout. Tak zkus vzit kybl s vodou a hodit ho na predni sklo a uvidis jestli to potece do motorovyho prostoru.....
Už jsi někdy viděl váhu vzduchu?

:roll:

---------------------

iCeClimber píše:.... Jenze ted mi cestou zacala problikavat kontrolka s vykricnikem (neco s motorem).....
Přečti si návod k obsluze, není záhodno, abys tu psal blbosti...

8)

Uživatelský avatar
iCeClimber
Příspěvky: 306
Registrován: 04. 08. 2008 12:42
Bydliště: Česká Třebová / Praha4

Příspěvek od iCeClimber » 25. 07. 2009 19:48

Už jsi někdy viděl váhu vzduchu?
Jo. Jen se snazim pomoct. taky muze stykat voda k dratu k lambde a muze to cukat. Muze to byt cokoliv=)
Přečti si návod k obsluze, není záhodno, abys tu psal blbosti...
Nemam. To mi jaksi nikdo k autu nepribalil.. Ale jestli mas nejakou konstruktivnejsi odpoved, tak sem s ni. Ale vetsinou ta kontrolka znamena nejakej fatal error. a protoze nemam check control, tak bych s tim musel na diagnostiku.

P.S. pokud se tu snazis flamovat, tak toho muzes rovnou nechat. Na netu se fakt nehadam=)
Obrázek
š105L -> Favorit 135Le-> E34 524TD (prodáno) & E36 318i & E39 528i -> OII 1.9 tdi =)

Uživatelský avatar
Max-Max
Moderátor e30.cz
Příspěvky: 8452
Registrován: 04. 10. 2003 02:25
Bydliště: Košice, +421948901915

Příspěvek od Max-Max » 25. 07. 2009 23:58

favorit hlasil, jo?

ono nekdy neni na skodu veci rict - nevim, neumim poradit.... stava se to kazdemu, i mne, i Vencovi, ale psat totalni picoviny, to muze v budoucnu vest k fatalnim preslapum, proto je fakt lepsi znat alespon zakladni kontrolky abys pak nekde neradil ze motor chcipa protoze sviti brzdy.

jo, a navod k obsluze je ke stazeni ve FAQ.
325i, 635CSiA, FJR 1300A, W638 V220

tuningmaster
Příspěvky: 4
Registrován: 11. 08. 2009 14:11

Příspěvek od tuningmaster » 13. 08. 2009 17:32

Ahoj kluci jsem tady u vas novacek a vim ze mam problem s jinou typovou radou ale potreboval bych poradit.

k veci

Kamarad ma BMW e36 318is... kdyz nastartuje motor je vse ok ale pri rozjezdu (rychlem seslapnutim pedalu) zacne motor skubat a zda se mi ze vynechava jeden valec.
Autu jsem udelal diagnostiku (kts) ale ta nic neukazala , zkontroloval sem i vsechny provozni hodnoty a jestli sou shodne s normalem.. vse bylo ok, lambda skrtici klapka proste vse,

a tak kamarad vymenil jak palivovy tak i vzduchovy filtr a svicky (brisk iridium) bez zmeny ted mam auto pujceny na tyden a mam sve poznatky....

motor muze byt teply i studeny pri rychlem seslapnuti plynu zacne vynechavat nejaky valec.,, ale jak se de na nej plynule je vse ok. (podezreni na snimac polohy škrt klapky) promeril sem ohmetrem a odpor je cca 5kohm pri klapce zavrene a cca 1kohm pri otevrene
zkousel sem odpojovat lambda sondu aby se jednotka prepla do nouzoveho rezimu - beze zmeny .. + kamarad pred tim menil lambdu a nic
menil sem svicky za 3bogove brisky .. zlepseni se dostavilo ale pouze na 10 minut potom zas (barva svicek cihlove cervena takze ok)
potom sem meril VN kabely vsecky maji 5kohm
potom sem meril civky (mezi kontaktem 15 a 1) vsechny maji stejny odpor
vaha vzduchu svoji funkci plni protoze pri odpojeni motor zdechne..
vymenil sem hadicku odvetravani z ventil vika (autu po nastartovani vyletel na chvili volnobeh na 2000 po proslapnuti klesl)
vyndal sem regulator tlaku paliva a zkousel funkci - v poradku

ale zjistil sem ze aby motor chytl musi udelat tak 2-4 otacky koukl sem tedy na snimac polohy klik hridele (ted nevim jeslti tam je indikcni nebo hall) a ma kousek izolace u snimace pryc
zajimave take je ze kdyz obcas ''hejbnu'' kabelama zda se mi ze to nedela... ale kdyz merim ohmetrem a vejbu s kazdym ma 5kohmu

uz opravdu nevim cim to muze byt .. napada me uz jen jedina chyba a to netesnost sani... treba napriklad na klapce ma jen plechovy tesneni (myslim ze by tam mel byt i silikon) a vsim sem si ze ma moc klapku spinavou jakoby od oleje....
dal me napada nejaky netesny vstrikovac


jo a hadicky na privod a odvod benzinu ze vstrik listy sou meneny (byli k.o)


prosim poradte sem v koncich

dekuji

Venca
Příspěvky: 3497
Registrován: 04. 04. 2004 08:09

Příspěvek od Venca » 13. 08. 2009 17:41

tuningmaster píše:Ahoj kluci jsem tady u vas novacek a vim ze mam problem s jinou typovou radou ale potreboval bych poradit.

k veci

Kamarad ma BMW e36 318is... kdyz nastartuje motor je vse ok ale pri rozjezdu (rychlem seslapnutim pedalu) zacne motor skubat a zda se mi ze vynechava jeden valec.
Autu jsem udelal diagnostiku (kts) ale ta nic neukazala , zkontroloval sem i vsechny provozni hodnoty a jestli sou shodne s normalem.. vse bylo ok, lambda skrtici klapka proste vse,

a tak kamarad vymenil jak palivovy tak i vzduchovy filtr a svicky (brisk iridium) bez zmeny ted mam auto pujceny na tyden a mam sve poznatky....

motor muze byt teply i studeny pri rychlem seslapnuti plynu zacne vynechavat nejaky valec.,, ale jak se de na nej plynule je vse ok. (podezreni na snimac polohy škrt klapky) promeril sem ohmetrem a odpor je cca 5kohm pri klapce zavrene a cca 1kohm pri otevrene
zkousel sem odpojovat lambda sondu aby se jednotka prepla do nouzoveho rezimu - beze zmeny .. + kamarad pred tim menil lambdu a nic
menil sem svicky za 3bogove brisky .. zlepseni se dostavilo ale pouze na 10 minut potom zas (barva svicek cihlove cervena takze ok)
potom sem meril VN kabely vsecky maji 5kohm
potom sem meril civky (mezi kontaktem 15 a 1) vsechny maji stejny odpor
vaha vzduchu svoji funkci plni protoze pri odpojeni motor zdechne..
vymenil sem hadicku odvetravani z ventil vika (autu po nastartovani vyletel na chvili volnobeh na 2000 po proslapnuti klesl)
vyndal sem regulator tlaku paliva a zkousel funkci - v poradku

ale zjistil sem ze aby motor chytl musi udelat tak 2-4 otacky koukl sem tedy na snimac polohy klik hridele (ted nevim jeslti tam je indikcni nebo hall) a ma kousek izolace u snimace pryc
zajimave take je ze kdyz obcas ''hejbnu'' kabelama zda se mi ze to nedela... ale kdyz merim ohmetrem a vejbu s kazdym ma 5kohmu

uz opravdu nevim cim to muze byt .. napada me uz jen jedina chyba a to netesnost sani... treba napriklad na klapce ma jen plechovy tesneni (myslim ze by tam mel byt i silikon) a vsim sem si ze ma moc klapku spinavou jakoby od oleje....
dal me napada nejaky netesny vstrikovac


jo a hadicky na privod a odvod benzinu ze vstrik listy sou meneny (byli k.o)


prosim poradte sem v koncich

dekuji
Jeď s tím na diagnostiku, tam bude vidět, kterej válec vynechává.

tuningmaster
Příspěvky: 4
Registrován: 11. 08. 2009 14:11

Příspěvek od tuningmaster » 13. 08. 2009 17:47

no to jo ale diagnostiku sem delal ja a fakt nic neukazala :? (ale je pravda ze sem ji delal v dobe kdy me to kamarad nevysvetlil poradne a pridaval sem plyn plynule takze nevynechaval)

Venca
Příspěvky: 3497
Registrován: 04. 04. 2004 08:09

Příspěvek od Venca » 13. 08. 2009 17:48

tuningmaster píše:no to jo ale diagnostiku sem delal ja a fakt nic neukazala :? (ale je pravda ze sem ji delal v dobe kdy me to kamarad nevysvetlil poradne a pridaval sem plyn plynule takze nevynechaval)
Co to bylo za přístroj?

tuningmaster
Příspěvky: 4
Registrován: 11. 08. 2009 14:11

Příspěvek od tuningmaster » 13. 08. 2009 17:51

kts

na osciloskopu sem nic nemeril

Odpovědět