Škubání auta

Co a jak opravit v E30? Standardní servisní úkony. A podobně.
Odpovědět
Venca
Příspěvky: 3497
Registrován: 04. 04. 2004 08:09

Příspěvek od Venca » 13. 08. 2009 17:56

tuningmaster píše:..kts..
Předpokládám, že tam by se mělo ukázat, který válec vynechal.

Zkus to znovu tak, abys navodil ten poruchový stav kdy opravdu vynechává.

tuningmaster
Příspěvky: 4
Registrován: 11. 08. 2009 14:11

Příspěvek od tuningmaster » 13. 08. 2009 18:36

ukazalo je to od firmy bosh ... ted sem vytahl kabely a vynechaval zrejme 2hej valec izolace je uplne mimo

Uživatelský avatar
iCeClimber
Příspěvky: 306
Registrován: 04. 08. 2008 12:42
Bydliště: Česká Třebová / Praha4

Příspěvek od iCeClimber » 14. 08. 2009 09:22

Max-Max píše:favorit hlasil, jo?

ono nekdy neni na skodu veci rict - nevim, neumim poradit.... stava se to kazdemu, i mne, i Vencovi, ale psat totalni picoviny, to muze v budoucnu vest k fatalnim preslapum, proto je fakt lepsi znat alespon zakladni kontrolky abys pak nekde neradil ze motor chcipa protoze sviti brzdy.

jo, a navod k obsluze je ke stazeni ve FAQ.
To se fakt omlouvam. Polepsim se..
Jinak favorit opravdu hlasil. Mel jsem Le ecotronic 91. Za baterkou je ridici jednotka a pri ruzne kombinaci polohy klicku a zkratu dvou dratu na rj sla provest diagnostika elektricky a mechanickych casti (zni to hloupe ale dle servisniho manualu to fakt slo) taky nastavit volnobeh a bohatost. Diky bohu ze je to auto pryc.. delal se pul roku pred strikackama.
š105L -> Favorit 135Le-> E34 524TD (prodáno) & E36 318i & E39 528i -> OII 1.9 tdi =)

Uživatelský avatar
Stenlie
Příspěvky: 418
Registrován: 05. 05. 2007 20:52
Bydliště: Šumperk

Příspěvek od Stenlie » 21. 08. 2009 15:55

Zdravím vás

Já mám problém prakticky stejný

mám iso když je studený jede normálně bez problému ohřeje se cca na 60° a začne opravdu hodně škubat stejně tak jak tu popisuje. až na to že to neovlivňuje vlhkost . Jen teplota motoru . Dost pomáhá když vypnu rádio škubání se lehce zmírní , nebo když jedu opravdu těžkýho klobouka tzn že motor točím max do 2000 ot/min tak motor neškube prakticky vubec. paradox je že za studena to neškube ať jedu jak jedu .

Diagnostika ukázala Potenciometr - příliš velký a příliš malý signál
a zapalování neznámý válec . špatný cívky nebo zapalovací kabely

Potom je ještě problém s houpáním volnoběhu a chvilkama se v nízkých otáčkách i dusí motor. tohle ale přisuzuji Potenciometru a už je taky obědnán nový
Škoda 105s►BMW E30 318 karbec 2B4►E30 318is►BMW E36 328i Touring
Blog: http://www.moje.auto.cz/Stenlie/bmw-318.html

jajic
sponzor E30.cz
Příspěvky: 1852
Registrován: 18. 09. 2007 21:18
Bydliště: někde mezi Č.Těšínem a Třincem

Příspěvek od jajic » 21. 08. 2009 15:57

kolik ti to dobíjí?
měřils?
Obrázek
vše na prodej

Uživatelský avatar
Stenlie
Příspěvky: 418
Registrován: 05. 05. 2007 20:52
Bydliště: Šumperk

Příspěvek od Stenlie » 21. 08. 2009 18:01

13,5 V +/-
Škoda 105s►BMW E30 318 karbec 2B4►E30 318is►BMW E36 328i Touring
Blog: http://www.moje.auto.cz/Stenlie/bmw-318.html

jajic
sponzor E30.cz
Příspěvky: 1852
Registrován: 18. 09. 2007 21:18
Bydliště: někde mezi Č.Těšínem a Třincem

Příspěvek od jajic » 21. 08. 2009 18:02

pod zátěží,nebo na volnoběh?
v jakém režimu?
Obrázek
vše na prodej

Uživatelský avatar
Stenlie
Příspěvky: 418
Registrován: 05. 05. 2007 20:52
Bydliště: Šumperk

Příspěvek od Stenlie » 21. 08. 2009 18:22

uprava :-) teď jsem měřil takže altík Bosh 65A 14V při puštěným motoru 13,76V zvýšení ot nemá vliv

Potenciometr v klidu 5V a při volnoběhu má 0.13V a při plným plynu má 0,21 a plynulý zvyšování má jen nepatrný vliv. takže ten je K.O.
Škoda 105s►BMW E30 318 karbec 2B4►E30 318is►BMW E36 328i Touring
Blog: http://www.moje.auto.cz/Stenlie/bmw-318.html

Uživatelský avatar
Stenlie
Příspěvky: 418
Registrován: 05. 05. 2007 20:52
Bydliště: Šumperk

Příspěvek od Stenlie » 23. 08. 2009 12:36

takže z dneška mám nové poznatky
Včera nám tu zapršelo a já se jel projed v dešti auto chvilku jelo normálně a potom už to fungovalo tak jako by bylo nešel do motoru vzduch prostě při malém plynu a nizkých otačkách se to dusí a kdybych to neprošlápl tak by to zdechnulo . Už nejde jen o škubání . škubání nahradilo chcípání potoru . teĎ to zase jede jen když to honím jak jedu chvilku cca 1500 ot/min a do pár vteřin se to začne dusit tak, že musím podřadit a potáhnout ho na vyžších otáčkách .

Mám zapojený potenciometr a rozpojený konektor lambady co je pod čelním skle kdybych to měl spojený tak mi to prakticky v okamžiku zdechá dusilo by se to na plynu atd.... takhle to alespoň trošku jelo ale zase to žere samozřejmně dalo víc benálu .

Nevím jestli by mohl v tomhle někdo poradit. ono už asi nezbyde nic než testovat vyměnovat díly zapalování a sání a testovat . A nebo už to opravdu poslat ze skály
Škoda 105s►BMW E30 318 karbec 2B4►E30 318is►BMW E36 328i Touring
Blog: http://www.moje.auto.cz/Stenlie/bmw-318.html

Uživatelský avatar
Cubrd
Příspěvky: 706
Registrován: 13. 07. 2008 13:31
Bydliště: Liberec

Příspěvek od Cubrd » 23. 08. 2009 12:50

Mě tohle naopak dělalo když sem lambdu odpojil, pomalu motor vytočit šel, ale při prudšim přidání motor jakoby umíral a po ubrání vystřelí, mám špatnou ještě vzduhováhu.

Uživatelský avatar
***Apollo***
Příspěvky: 316
Registrován: 20. 01. 2006 07:47
Bydliště: České Budějovice

Příspěvek od ***Apollo*** » 23. 08. 2009 22:26

tuningmaster píše:zkousel sem odpojovat lambda sondu aby se jednotka prepla do nouzoveho rezimu - beze zmeny .. + kamarad pred tim menil lambdu a nic
menil sem svicky za 3bogove brisky .. zlepseni se dostavilo ale pouze na 10 minut potom zas (barva svicek cihlove cervena takze ok)
potom sem meril VN kabely vsecky maji 5kohm
potom sem meril civky (mezi kontaktem 15 a 1) vsechny maji stejny odpor
vaha vzduchu svoji funkci plni protoze pri odpojeni motor zdechne..
vymenil sem hadicku odvetravani z ventil vika (autu po nastartovani vyletel na chvili volnobeh na 2000 po proslapnuti klesl)
vyndal sem regulator tlaku paliva a zkousel funkci - v poradku
nejsem znalec autoelektriky ale co vim ze skoly pro elektotechniky tak orpor vodice (at jde o jakykoli) by mel klesnou minimalne pod 10Ω a ne 5kΩ. ted me nekamenujte pokud je to u auta jinak ale takhle nas to ucili.
Škoda Favorit 136L ==>> BMW E30 318i Touring M40 r.v. 94

***Apollo*** CAR

Uživatelský avatar
***Apollo***
Příspěvky: 316
Registrován: 20. 01. 2006 07:47
Bydliště: České Budějovice

Příspěvek od ***Apollo*** » 23. 08. 2009 22:30

tak omluva za predchozi prispevek po hledani na netu jsou tam opravdu vysoke hodnoty odporu kvuli ruseni VF zarizeni tudiz se omlouvam to jsem netusil a co jsem se docelt tak by kabely meli mit odpor cca 7 KΩ
Škoda Favorit 136L ==>> BMW E30 318i Touring M40 r.v. 94

***Apollo*** CAR

Uživatelský avatar
Max-Max
Moderátor e30.cz
Příspěvky: 8452
Registrován: 04. 10. 2003 02:25
Bydliště: Košice, +421948901915

Příspěvek od Max-Max » 23. 08. 2009 22:34

kabel ma mit 5,5 kOhm

nicmene to ze tuhle cca hodnotu nameris jeste neznamena ze je dobrej
325i, 635CSiA, FJR 1300A, W638 V220

berkelay
Příspěvky: 146
Registrován: 16. 03. 2007 23:35
Bydliště: Ústí nad Labem / Karviná

Příspěvek od berkelay » 25. 08. 2009 08:59

před týdnem mi začalo dělat auto to stejné co popisuje Stenlie. Do 2tis otáček motor "kucká" a skoro zdechne, není možné se rozjet, jakmile ale překročí 2tis tak střelí od výfuku a pak jede normálně, pak ale zase kolem 3,5tis začne škubat. Volnoběh dost kolísá víc než před tím. Chystám se vyměnit zapalovací cívku, váhu vzduchu, palec a víčko rozdělovače. Mám ale strach, aby to nebylo nějaké čidlo nebo snímač polohy klapky. (motor M30B35)
EX: E34 535i ´91, 155kW/305Nm, Sperrdifferential
aktual: E39 523i ´99, 125kW

berkelay
Příspěvky: 146
Registrován: 16. 03. 2007 23:35
Bydliště: Ústí nad Labem / Karviná

Příspěvek od berkelay » 25. 08. 2009 10:15

Venca píše:
berkelay píše: ...Chystám se vyměnit zapalovací cívku, váhu vzduchu, palec a víčko rozdělovače. Mám ale strach, aby to nebylo nějaké čidlo nebo snímač polohy klapky. ...
Nu, tak jen do toho.

Měň a měň, špekuluj a laboruj.

Možná budeš mít štěstí a trefíš se.

Hlavně se neser s měřením čidel nebo spínačů, fakt to nemá význam.

Na nějakou diagnostiku rovnou zapomeň, je k hovnu a jen stojí prachy.

:lol:
Ale no tak :) Já na diagnostice samozřejmě byl, ale prej neukázala nic špatného, zaplatil jsem 500 a nazdar. Jako je mi jasné, že to mohla být nějaká rádoby diagnostika, ale člověk pak už jen zoufá a přemýšlí, jak z toho ven. Vyzkouším proměřit ty čidla. Ale ty věci co jsem napsal stejně bude potřeba vyměnit, vypadají, že nebyly měněny nikdy.
EX: E34 535i ´91, 155kW/305Nm, Sperrdifferential
aktual: E39 523i ´99, 125kW

Venca
Příspěvky: 3497
Registrován: 04. 04. 2004 08:09

Příspěvek od Venca » 25. 08. 2009 10:20

berkelay píše: Ale no tak :) Já na diagnostice samozřejmě byl, ale prej neukázala nic špatného, zaplatil jsem 500 a nazdar. Jako je mi jasné, že to mohla být nějaká rádoby diagnostika, ale člověk pak už jen zoufá a přemýšlí, jak z toho ven. Vyzkouším proměřit ty čidla. Ale ty věci co jsem napsal stejně bude potřeba vyměnit, vypadají, že nebyly měněny nikdy.
Takže jsi na skutečný diagnostice nebyl - tohle byl nejspíš borec typu "já to umím napíchnout a vyčíst".
Na takovou snad ani nemá význam jezdit ani pokud chceš znát stav motoru, natož hledat poruchu.

Pokud chceš kontrolovat čidla, nejdřív zjisti správný hodnoty a kde se vůbec čidla nachází.
A samozřejmě je nutný taky zjistit, zda se údaje z nich dostávají až na ŘJ, tzn. stav vodičů.

.

.

berkelay
Příspěvky: 146
Registrován: 16. 03. 2007 23:35
Bydliště: Ústí nad Labem / Karviná

Příspěvek od berkelay » 25. 08. 2009 10:30

Venca píše: Takže jsi na skutečný diagnostice nebyl - tohle byl nejspíš borec typu "já to umím napíchnout a vyčíst".
Na takovou snad ani nemá význam jezdit ani pokud chceš znát stav motoru, natož hledat poruchu.

Pokud chceš kontrolovat čidla, nejdřív zjisti správný hodnoty a kde se vůbec čidla nachází.
A samozřejmě je nutný taky zjistit, zda se údaje z nich dostávají až na ŘJ, tzn. stav vodičů.
.
našel jsem v knize "Jak na to" tabulku s hodnotami odporů pro snímače impulsů, cívky, teploty, palce rozdělovače atd. Akorát bude u některých problém s jejich lokalizací, to budu muset ještě dohledat. Třeba "snímač impulsů pro měření otáček/polohy" nebo "snímač pro rozpoznávání válců", které jsou v knize uvedeny, mi nejsou moc jasné.
EX: E34 535i ´91, 155kW/305Nm, Sperrdifferential
aktual: E39 523i ´99, 125kW

Uživatelský avatar
Stenlie
Příspěvky: 418
Registrován: 05. 05. 2007 20:52
Bydliště: Šumperk

Příspěvek od Stenlie » 29. 08. 2009 14:08

Stenlie píše:mě nezbývá než počkat na ten novej potenciometr a pak zas zapojit lambdu a zkusit to u isa je blbý že to houpání otáček a kuckání muže dělat všechno možný prostě běh na dlouhej běh a hloubení studny v usporách :cry:
Tak potenciometr je vyměněn , lambda zapojená a zatím se to zdá být naprosto stejný jak to bylo . :wink:
Škoda 105s►BMW E30 318 karbec 2B4►E30 318is►BMW E36 328i Touring
Blog: http://www.moje.auto.cz/Stenlie/bmw-318.html

Venca
Příspěvky: 3497
Registrován: 04. 04. 2004 08:09

Příspěvek od Venca » 29. 08. 2009 17:20

Stenlie píše: Tak potenciometr je vyměněn , lambda zapojená a zatím se to zdá být naprosto stejný jak to bylo . :wink:
Kdesi v okolí OC byl někdo s diagnostikou BOSCH.
Dokonce měl i stránku na internetu...

.

berkelay
Příspěvky: 146
Registrován: 16. 03. 2007 23:35
Bydliště: Ústí nad Labem / Karviná

Příspěvek od berkelay » 29. 08. 2009 18:50

já jsem už na to neměl nervy a v pátek jsem dal auto do svého oblíbeného servisu, mají tam diag Bosch, tak snad na něco příjdou. Zvláštní je, že když jsem ráno do toho servisu jel a motor byl ještě studený, tak to vůbec necukalo a normálně jsem se plynule rozjížděl z 1200 otáček. Pak jsem si všimnul toho, že jakmile se to ohřálo a já měl sešlápnutou spojku a zařazenou jedničku tak při přidání plynu se ten motor do těch 2tis špatně vytáčel, kuckal a chtěl zdechnout, když jsem vyřadil tak normálně vytočit šel.

P.S: vím, jsem lama, že dávám 20let staré auto do servisu, ale maximum co s motorem dokážu je vyměnit svíčky :)
EX: E34 535i ´91, 155kW/305Nm, Sperrdifferential
aktual: E39 523i ´99, 125kW

Odpovědět