Váha vzduchu
Váha vzduchu
Ahoj všichni, chtěl jsem se zeptat jestli jde nějakým způsobem a jak zjistit správná funkce vzduchováhy? (dá se nějak proměřit?). Díky
Tahle odpoved te asi nepotesi pac nevim presne jak ale 100 pro ze se da promerit...
. Ted vazne...nekde na netu jsem nasel podrobny popis k nastaveni vahy, ale bohuzel uz ho nemam..
Nicmene fakta na ktere si pamatuju:
voltmetr by mel ukazovat od 0,4-0,7 myslim. prepojit se musi lambda jeste s jednim kabelem...
(ja jsem ale presnej vid?:))
...jinak ja jsem "ladil" vahu na oko...a zatim s tim nemam problemy..![Smile :)](./images/smilies/icon_smile.gif)
pokusim se ti to najit a kdyz tak dam vedet.
![Smile :)](./images/smilies/icon_smile.gif)
![Sad :(](./images/smilies/icon_sad.gif)
voltmetr by mel ukazovat od 0,4-0,7 myslim. prepojit se musi lambda jeste s jednim kabelem...
![Smile :)](./images/smilies/icon_smile.gif)
...jinak ja jsem "ladil" vahu na oko...a zatim s tim nemam problemy..
![Smile :)](./images/smilies/icon_smile.gif)
pokusim se ti to najit a kdyz tak dam vedet.
![Obrázek](http://i14.photobucket.com/albums/a301/GeRoX/other%20stuff/fotka-na-podpis_01.jpg)
Nastavení váhy - co, jak, proč?GeRoX píše:Tahle odpoved te asi nepotesi pac nevim presne jak ale 100 pro ze se da promerit.... Ted vazne...nekde na netu jsem nasel podrobny popis k nastaveni vahy, ale bohuzel uz ho nemam..
Nicmene fakta na ktere si pamatuju:
voltmetr by mel ukazovat od 0,4-0,7 myslim. prepojit se musi lambda jeste s jednim kabelem...(ja jsem ale presnej vid?:))
...jinak ja jsem "ladil" vahu na oko...a zatim s tim nemam problemy..
pokusim se ti to najit a kdyz tak dam vedet.
"voltmetr by mel ukazovat od 0,4-0,7 " - kde to měřit? Váha vzduchu a lambda, jak to souvisí?
"ja jsem "ladil" vahu na oko" - Vaha vzduchu? Jak, proč?
Mám z toho nějaký guláš, prosím pěkně, GeRoXi, alespoň trochu přesnějších iformací...
GeRoX píše:Tahle odpoved te asi nepotesi pac nevim presne jak ale 100 pro ze se da promerit.... Ted vazne...nekde na netu jsem nasel podrobny popis k nastaveni vahy, ale bohuzel uz ho nemam..
Nicmene fakta na ktere si pamatuju:
voltmetr by mel ukazovat od 0,4-0,7 myslim. prepojit se musi lambda jeste s jednim kabelem...(ja jsem ale presnej vid?:))
...jinak ja jsem "ladil" vahu na oko...a zatim s tim nemam problemy..
pokusim se ti to najit a kdyz tak dam vedet.
Ladit váhu vzduchu? To snad ne
![Shocked :shock:](./images/smilies/icon_eek.gif)
Čeho jsi tím dosáhl?
Můj tip: kompenzoval jsi faješnej vzduch, co? :
![Wink :wink:](./images/smilies/icon_wink.gif)
...
Ondra ex.M-Fahrer
Vidim ze tema je zhava tak to upresnim....ondra_m píše:GeRoX píše:Tahle odpoved te asi nepotesi pac nevim presne jak ale 100 pro ze se da promerit.... Ted vazne...nekde na netu jsem nasel podrobny popis k nastaveni vahy, ale bohuzel uz ho nemam..
Nicmene fakta na ktere si pamatuju:
voltmetr by mel ukazovat od 0,4-0,7 myslim. prepojit se musi lambda jeste s jednim kabelem...(ja jsem ale presnej vid?:))
...jinak ja jsem "ladil" vahu na oko...a zatim s tim nemam problemy..
pokusim se ti to najit a kdyz tak dam vedet.
Ladit váhu vzduchu? To snad ne![]()
Čeho jsi tím dosáhl?
Můj tip: kompenzoval jsi faješnej vzduch, co? :![]()
...
![Smile :)](./images/smilies/icon_smile.gif)
jen par veci nez se do toho pustim....:
1) doufam ze se bavime o stejne veci...vaha vzduchu (luftmenge messer).
2) v pripade, ze ano tak musim zduraznit, ze tahle vaha resp. vahy vubec by se nemeli rozebirat vubec...mam na mysli ten cernej plastovej kryt na nem...
3) pod tim krytem je kontakt (ja mu rikam potenciometr) ktery ovlivnuje signal vysilany do řj. tenhle kontakt (sorac ale fakt nevim jak to nazvat)
![Smile :)](./images/smilies/icon_smile.gif)
4) tahle pruzinka byla projektovana tak aby se na ni v zasade nemuselo sahat. no samozrejme tomu tak neni. je zcela logické, ze tato vecicka se po letech unavi. no a kdyz se to stane, tak vlastne klapka, o kterou se "opírá" nasávaný vzduch otevre vic, nez to je potrebne. vaha tak hlasi blbe hodnoty rj...bude to spis to, ze hlasi vic vzduchu nez tam doopravdu proudi - pokud se nemylim ma to dost zasadny vlyv na bohatost potazmo na vykon motoru.
5) no a kvuly teto veci jsem brouzdal na netu a nasel jsem nakej clanek s podrobnym popisem prace a s upozornenim, ze se to nesmi...
![Smile :)](./images/smilies/icon_smile.gif)
6) no a tam bylo napsano, ze kvuly eliminaci vyse popsaneho jevu se musi ototcit tim plastovym ozubenym krouzkem aby se pruzinka napnula vic a tak vlastne vic "drzela" klapku. Bylo tam napsano, ze se to ma delat pomoci voltmetru. tzn. jeden konec na kabel od lambdy a druhy nekam do svazku (sorry ale fakt to nevim). no a kdyz je to zapojeny tak se muze "ladit". proste se otoci tim plastovym krouzkem bud do leva nabo prava v zavislosti na hodnotach ukazovanych na voltmetru. k tem hodnotam jen tolik, ze na volnobeh by mel ukazovat neco kolem 0,4 a na plnej kotel (tzn. vaha je otevrena uplne) neco kolem 0,9 voltu.
7) ja, jelikoz se do techle veci moc nevyznam (mozna ani voltmetr neni voltmetr a mozna se bavime o jinych velicinach ale pro pochopeni myslim ze staci)
![Smile :)](./images/smilies/icon_smile.gif)
![Smile :)](./images/smilies/icon_smile.gif)
![Cool 8)](./images/smilies/icon_cool.gif)
![Cool 8)](./images/smilies/icon_cool.gif)
9) ja jsem to otocil asi o trinact, ale to bylo zpusobeno tim, ze s naplnenim motoru vzduchem pres vahu mi pomaha kompressor z G60. je jasny ze je rozdil mezi podtlakem nasavanym a pretlakem vhanenym vzduchem a je jasny ze vaha se otevrela uplne jiz na volnobeh...takze auto zralo snad padesat litru a vojaci me zastavovali abych jim delal na cvicisti kourovou clonu...
![Smile :)](./images/smilies/icon_smile.gif)
takze tolik k veci...kdyz se mylim tak jsem genius pac auto jezdi a nezere vic nez 11 l na sto...
doufam ze vam to staci a v pripade jakychkoliv otazek jsem vam k dispozici....
![Obrázek](http://i14.photobucket.com/albums/a301/GeRoX/other%20stuff/fotka-na-podpis_01.jpg)
váha
napiš co to máš za káru
Re: váha
"lehce předělaná" ehm... je to menší odkrvovač mozgu... a inak, ako je to vlastne s tou vzduchováhou? Keď dobre rozumiem, v každom aute sa po čase tá pružinka uľaví, zoslabne, a čiste teoreticky by sa to malo "natiahnuť" trochu?GeRoX píše:je to eta....lehce predelana...tzn. řj. je z 320 -ky takze motor ted toci plnech 6000 namisto 4500 co ma eta omezovac...a je tam kompresor z corrado G60...Philipson píše:napiš co to máš za káru
...co jeste?
![Rolling Eyes :roll:](./images/smilies/icon_rolleyes.gif)
Faszom a seggedbe verem te buzi ![Exclamation :!:](./images/smilies/icon_exclaim.gif)
![Exclamation :!:](./images/smilies/icon_exclaim.gif)
Re: váha
ciste teoreticky ano...no jako jsem rikal kazdy na vlastni zodpovednost...opakuji "NESMI SE TO DELAT!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!"SlimShady píše:"lehce předělaná" ehm... je to menší odkrvovač mozgu... a inak, ako je to vlastne s tou vzduchováhou? Keď dobre rozumiem, v každom aute sa po čase tá pružinka uľaví, zoslabne, a čiste teoreticky by sa to malo "natiahnuť" trochu?GeRoX píše:je to eta....lehce predelana...tzn. řj. je z 320 -ky takze motor ted toci plnech 6000 namisto 4500 co ma eta omezovac...a je tam kompresor z corrado G60...Philipson píše:napiš co to máš za káru
...co jeste?
takze tuneri je to jen a jen na Vasem rozhodnuti....
![Twisted Evil :twisted:](./images/smilies/icon_twisted.gif)
![Twisted Evil :twisted:](./images/smilies/icon_twisted.gif)
ale kdyby jste se ptali na muj nazor tak bych do toho rozhodne sel....fakt je to znat....
![Laughing :lol:](./images/smilies/icon_lol.gif)
![Twisted Evil :twisted:](./images/smilies/icon_twisted.gif)
![Twisted Evil :twisted:](./images/smilies/icon_twisted.gif)
![Obrázek](http://i14.photobucket.com/albums/a301/GeRoX/other%20stuff/fotka-na-podpis_01.jpg)
RE:
Napíšem niečo za GeRoXa... výkon nevie aký má, ešte nebol meraný, auto ešte potrebuje menšie úpravičky, ale inak to je už ok. Inak ide jak báseň spod Wolkrovho peraMára 320i píše:Ahoj,docela by me zajimalo jakej ma tvoje auto vykon a jakou praci ti dalo tam nacpat ten kompresor.A k ty vzduchovy vaze.Co se muze posrat kdyz to poladis spatne???
![Twisted Evil :twisted:](./images/smilies/icon_twisted.gif)
![Rolling Eyes :roll:](./images/smilies/icon_rolleyes.gif)
Fakt, viete kde by sa to dalo odmerať? Myslím ten výkon...
![Cool 8)](./images/smilies/icon_cool.gif)
Faszom a seggedbe verem te buzi ![Exclamation :!:](./images/smilies/icon_exclaim.gif)
![Exclamation :!:](./images/smilies/icon_exclaim.gif)
Jak jiz to vite od mého tiskového mluvčího (Shady)Mára 320i píše:Ahoj,docela by me zajimalo jakej ma tvoje auto vykon a jakou praci ti dalo tam nacpat ten kompresor.A k ty vzduchovy vaze.Co se muze posrat kdyz to poladis spatne???
![Cool 8)](./images/smilies/icon_cool.gif)
Jinak práce trvala asi dva měsíce...okolnosti rozvádět nebudu... dělal to jeden týpek, který ty kompressory repasuje a prodává. On mi ho tam namontoval a zapojil. Eletriku jsem jiz ladil ja...
![Cool 8)](./images/smilies/icon_cool.gif)
To jste meli videt jak jsem odjizdel od nej...takovou kourovou clonu jste jeste nevideli...
![Laughing :lol:](./images/smilies/icon_lol.gif)
![Laughing :lol:](./images/smilies/icon_lol.gif)
![Laughing :lol:](./images/smilies/icon_lol.gif)
No a jak jsem rikal...(jo uz vim odkud mam ten navod: www.e30.de) pak jsem se zacal hrat s vahou pac zatim na novou jednotku ktera by taky pracovala s tlakem zatim nemam...
![Crying or Very sad :cry:](./images/smilies/icon_cry.gif)
![aaa :aaa:](./images/smilies/icon_confused.gif)
Ted uvazuji o jednotce ktera se da zbastlit tak za 3000, která by mela oblbovat řj...je to jednotka na řízení vstřikování...dá se jí přes notebook poladit po 500 otaáčkách na motoru...podle nákresů a plánků to vypadá dost dobře...uvidíme zda se jí dá oživit...viď Shady. (On totiž jen slibuje...
![Twisted Evil :twisted:](./images/smilies/icon_twisted.gif)
![Cool 8)](./images/smilies/icon_cool.gif)
Takze ted to jezdi slusne...rekl bych ze tak na 60-70% efektivity...zere to kolem 11L/100Km....a rve to jako krava.
Jinak poznámky k věci:
1) G60 tlaci max 1,0 bar-u na 1.8-ce.
2) Ja mam 2776 nebo kolik
![Laughing :lol:](./images/smilies/icon_lol.gif)
3) Jinak diff se ozval asi po 500Km a spojka vydrzela tak 2500Km.
![Laughing :lol:](./images/smilies/icon_lol.gif)
4) No a cela srandicka me vysla asi na 50 litru...trochu moc, ale vzhledem k tomu ze to je prvni pokusny model tak to jde....priste uz budu vedet jak nato a rozhodne to bude levnejsi....koukal jsem se na 535i...mam tam spousta mista pod haubnou na bastleni....takze tam bude jak kompressor tak turbina...
![Cool 8)](./images/smilies/icon_cool.gif)
p.s.: pod 400PS nejdu....
![Cool 8)](./images/smilies/icon_cool.gif)
![Laughing :lol:](./images/smilies/icon_lol.gif)
![Cool 8)](./images/smilies/icon_cool.gif)
![Twisted Evil :twisted:](./images/smilies/icon_twisted.gif)
![Twisted Evil :twisted:](./images/smilies/icon_twisted.gif)
![Twisted Evil :twisted:](./images/smilies/icon_twisted.gif)
a k té váze..:
posrat se muze jen to ze budes mit hodne bohatou nebo hodne chudobnou směs....ale když ji napnes asi tak o dva zoubky...melo by to být znát...o víc ne i když třeba brácha měl stejnou káru jako já...co se nalítaných kiláků týče a jeho váha byl rozhodně "tvrdší" než má...takže je to na každým autě jinak...ale jestli tvá kára je tvá první a nejvíc milovaná tak bych to rozhodně dělal přes zkoušečku tak jak jsem to už jednou napsal...na druhou stranu ale když si poznačíš zoubek na kterém je teď...aby v případě že se ti to líbit nebude tak bys nic zkazit neměl...
![Cool 8)](./images/smilies/icon_cool.gif)
![Twisted Evil :twisted:](./images/smilies/icon_twisted.gif)
![Cool 8)](./images/smilies/icon_cool.gif)
![Obrázek](http://i14.photobucket.com/albums/a301/GeRoX/other%20stuff/fotka-na-podpis_01.jpg)
váha vzduchu
jak je to řešený u M10 318i r,.v. 1987 aneb řeším problém mezi filtrem a krytem levého světla v motorovém prostoru je gumovej mezikus do kterýho vede nějakéj kabel a když sem to sundal tak tam je uvnitř nahoře takovej čudlík mrňavej asi tam má být klapka jaký to má vliv na spotřebu když tam není žádná klapka ![Embarassed :oops:](./images/smilies/icon_redface.gif)
![Embarassed :oops:](./images/smilies/icon_redface.gif)
Re: váha vzduchu
Mám to taky. Žádná klapka tam nemá bejt, ta je za filtrem a čídlo teploty taky. Tohle je taky čidlo teploty, ale asi není využitý, stejně jako čidlo tlaku na sání vpravo.Philipson píše:jak je to řešený u M10 318i r,.v. 1987 aneb řeším problém mezi filtrem a krytem levého světla v motorovém prostoru je gumovej mezikus do kterýho vede nějakéj kabel a když sem to sundal tak tam je uvnitř nahoře takovej čudlík mrňavej asi tam má být klapka jaký to má vliv na spotřebu když tam není žádná klapka
Re: váha vzduchu
Venco to cidlo me zaujalo....o jakym cidle tlaku mluvis? Co mas za motor? A kde to presne je? Kdyz ho nepotrebujes...slo by nejak zmenit majitele?Venca píše:Mám to taky. Žádná klapka tam nemá bejt, ta je za filtrem a čídlo teploty taky. Tohle je taky čidlo teploty, ale asi není využitý, stejně jako čidlo tlaku na sání vpravo.Philipson píše:jak je to řešený u M10 318i r,.v. 1987 aneb řeším problém mezi filtrem a krytem levého světla v motorovém prostoru je gumovej mezikus do kterýho vede nějakéj kabel a když sem to sundal tak tam je uvnitř nahoře takovej čudlík mrňavej asi tam má být klapka jaký to má vliv na spotřebu když tam není žádná klapka
![Twisted Evil :twisted:](./images/smilies/icon_twisted.gif)
Dik.
![Obrázek](http://i14.photobucket.com/albums/a301/GeRoX/other%20stuff/fotka-na-podpis_01.jpg)
Re: váha vzduchu
Na sání vpravo na M10 je čidlo tlaku. neznám přesnou funkci, k tomu jsem se ještě nedostal.GeRoX píše:Venco to cidlo me zaujalo....o jakym cidle tlaku mluvis? Co mas za motor? A kde to presne je? Kdyz ho nepotrebujes...slo by nejak zmenit majitele?Venca píše: Mám to taky. Žádná klapka tam nemá bejt, ta je za filtrem a čídlo teploty taky. Tohle je taky čidlo teploty, ale asi není využitý, stejně jako čidlo tlaku na sání vpravo.![]()
Dik.
Nikdo mi zatím nevysvětlil, k čemu přesně je a kdy spíná. Asi podobně jako elmag. ventilek v podtlakovým okruhu rozdělovače.
Re: váha vzduchu
Dik za pohotovou odpoved. Takze asi jeho parametry taky neznas... je zapojenej nebo ne? ja prave schanim cidlo tlaku...tak jsem myslel za original od bavce nemuze skodit...Venca píše:Na sání vpravo na M10 je čidlo tlaku. neznám přesnou funkci, k tomu jsem se ještě nedostal.GeRoX píše:Venco to cidlo me zaujalo....o jakym cidle tlaku mluvis? Co mas za motor? A kde to presne je? Kdyz ho nepotrebujes...slo by nejak zmenit majitele?Venca píše: Mám to taky. Žádná klapka tam nemá bejt, ta je za filtrem a čídlo teploty taky. Tohle je taky čidlo teploty, ale asi není využitý, stejně jako čidlo tlaku na sání vpravo.![]()
Dik.
Nikdo mi zatím nevysvětlil, k čemu přesně je a kdy spíná. Asi podobně jako elmag. ventilek v podtlakovým okruhu rozdělovače.
![Smile :)](./images/smilies/icon_smile.gif)
Kdyby slo o to...domluvime se nejak?
![Cool 8)](./images/smilies/icon_cool.gif)
nebo vlastne se muzu porozhlednout taky po vrakacich zejo?
![Cool 8)](./images/smilies/icon_cool.gif)
![Obrázek](http://i14.photobucket.com/albums/a301/GeRoX/other%20stuff/fotka-na-podpis_01.jpg)
Re: váha vzduchu
Určitě chceš čidlo do okruhu turba. Tohle nevím, co má za parametry, ale pokud chceš čidlo do přeplňování, musí to mít odpovídající hodnoty a je celkem jedno, jestli je to BMW, nebo jiný výrobce. Hlavní je mezní hodnota, interval sepnutí atd.GeRoX píše:Dik za pohotovou odpoved. Takze asi jeho parametry taky neznas... je zapojenej nebo ne? ja prave schanim cidlo tlaku...tak jsem myslel za original od bavce nemuze skodit...Venca píše:Na sání vpravo na M10 je čidlo tlaku. neznám přesnou funkci, k tomu jsem se ještě nedostal.GeRoX píše: Venco to cidlo me zaujalo....o jakym cidle tlaku mluvis? Co mas za motor? A kde to presne je? Kdyz ho nepotrebujes...slo by nejak zmenit majitele?![]()
Dik.
Nikdo mi zatím nevysvětlil, k čemu přesně je a kdy spíná. Asi podobně jako elmag. ventilek v podtlakovým okruhu rozdělovače.![]()
Kdyby slo o to...domluvime se nejak?![]()
nebo vlastne se muzu porozhlednout taky po vrakacich zejo?
Re: váha vzduchu
jo tak nejak....to ja vse vim...akorat me ted napada ze mam jeden volnej kabel u vahy vzduchu ktery ma priblizne stejny konektor jako je na vahu a nevim co tam dela....mam ho tam od te doby co jsem to auto koupil....no a vzhledem k tomu ze cela elektrika je od pocatku bastl tak to klidne muze byt ten kabel od toho cidla....Venca píše:Určitě chceš čidlo do okruhu turba. Tohle nevím, co má za parametry, ale pokud chceš čidlo do přeplňování, musí to mít odpovídající hodnoty a je celkem jedno, jestli je to BMW, nebo jiný výrobce. Hlavní je mezní hodnota, interval sepnutí atd.GeRoX píše:Dik za pohotovou odpoved. Takze asi jeho parametry taky neznas... je zapojenej nebo ne? ja prave schanim cidlo tlaku...tak jsem myslel za original od bavce nemuze skodit...Venca píše: Na sání vpravo na M10 je čidlo tlaku. neznám přesnou funkci, k tomu jsem se ještě nedostal.
Nikdo mi zatím nevysvětlil, k čemu přesně je a kdy spíná. Asi podobně jako elmag. ventilek v podtlakovým okruhu rozdělovače.![]()
Kdyby slo o to...domluvime se nejak?![]()
nebo vlastne se muzu porozhlednout taky po vrakacich zejo?
....no a k tomu jsem jeste cetl na e30.de ze jednotka dokaze zvladnout tlak do 0,5 bar-u....tak se mi nejak rozsvitila zarovka nad hlavou a tohle z toho vzeslo...
![Smile :)](./images/smilies/icon_smile.gif)
...jakej k tomu cidlu vede kabel...resp. jakej to ma konektor?
dik.
![Obrázek](http://i14.photobucket.com/albums/a301/GeRoX/other%20stuff/fotka-na-podpis_01.jpg)