Váha vzduchu

Co a jak opravit v E30? Standardní servisní úkony. A podobně.
Milan

Váha vzduchu

Příspěvek od Milan » 16. 04. 2003 08:51

Ahoj všichni, chtěl jsem se zeptat jestli jde nějakým způsobem a jak zjistit správná funkce vzduchováhy? (dá se nějak proměřit?). Díky

Uživatelský avatar
GeRoX
Příspěvky: 2113
Registrován: 12. 03. 2003 14:09
Bydliště: Praha

Příspěvek od GeRoX » 16. 04. 2003 09:40

Tahle odpoved te asi nepotesi pac nevim presne jak ale 100 pro ze se da promerit...:). Ted vazne...nekde na netu jsem nasel podrobny popis k nastaveni vahy, ale bohuzel uz ho nemam..:( Nicmene fakta na ktere si pamatuju:

voltmetr by mel ukazovat od 0,4-0,7 myslim. prepojit se musi lambda jeste s jednim kabelem...:) (ja jsem ale presnej vid?:))

...jinak ja jsem "ladil" vahu na oko...a zatim s tim nemam problemy..:)

pokusim se ti to najit a kdyz tak dam vedet.
Obrázek

Venca

Příspěvek od Venca » 16. 04. 2003 09:53

GeRoX píše:Tahle odpoved te asi nepotesi pac nevim presne jak ale 100 pro ze se da promerit...:). Ted vazne...nekde na netu jsem nasel podrobny popis k nastaveni vahy, ale bohuzel uz ho nemam..:( Nicmene fakta na ktere si pamatuju:

voltmetr by mel ukazovat od 0,4-0,7 myslim. prepojit se musi lambda jeste s jednim kabelem...:) (ja jsem ale presnej vid?:))

...jinak ja jsem "ladil" vahu na oko...a zatim s tim nemam problemy..:)

pokusim se ti to najit a kdyz tak dam vedet.
Nastavení váhy - co, jak, proč?

"voltmetr by mel ukazovat od 0,4-0,7 " - kde to měřit? Váha vzduchu a lambda, jak to souvisí?

"ja jsem "ladil" vahu na oko" - Vaha vzduchu? Jak, proč?

Mám z toho nějaký guláš, prosím pěkně, GeRoXi, alespoň trochu přesnějších iformací...

Uživatelský avatar
ondra_m
Site admin
Příspěvky: 2704
Registrován: 11. 02. 2003 20:27
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od ondra_m » 16. 04. 2003 12:25

GeRoX píše:Tahle odpoved te asi nepotesi pac nevim presne jak ale 100 pro ze se da promerit...:). Ted vazne...nekde na netu jsem nasel podrobny popis k nastaveni vahy, ale bohuzel uz ho nemam..:( Nicmene fakta na ktere si pamatuju:

voltmetr by mel ukazovat od 0,4-0,7 myslim. prepojit se musi lambda jeste s jednim kabelem...:) (ja jsem ale presnej vid?:))

...jinak ja jsem "ladil" vahu na oko...a zatim s tim nemam problemy..:)

pokusim se ti to najit a kdyz tak dam vedet.

Ladit váhu vzduchu? To snad ne :shock:

Čeho jsi tím dosáhl?

Můj tip: kompenzoval jsi faješnej vzduch, co? : :wink:

...
Ondra ex.M-Fahrer

Uživatelský avatar
GeRoX
Příspěvky: 2113
Registrován: 12. 03. 2003 14:09
Bydliště: Praha

Příspěvek od GeRoX » 16. 04. 2003 13:00

ondra_m píše:
GeRoX píše:Tahle odpoved te asi nepotesi pac nevim presne jak ale 100 pro ze se da promerit...:). Ted vazne...nekde na netu jsem nasel podrobny popis k nastaveni vahy, ale bohuzel uz ho nemam..:( Nicmene fakta na ktere si pamatuju:

voltmetr by mel ukazovat od 0,4-0,7 myslim. prepojit se musi lambda jeste s jednim kabelem...:) (ja jsem ale presnej vid?:))

...jinak ja jsem "ladil" vahu na oko...a zatim s tim nemam problemy..:)

pokusim se ti to najit a kdyz tak dam vedet.

Ladit váhu vzduchu? To snad ne :shock:

Čeho jsi tím dosáhl?

Můj tip: kompenzoval jsi faješnej vzduch, co? : :wink:

...
Vidim ze tema je zhava tak to upresnim....:)

jen par veci nez se do toho pustim....:

1) doufam ze se bavime o stejne veci...vaha vzduchu (luftmenge messer).
2) v pripade, ze ano tak musim zduraznit, ze tahle vaha resp. vahy vubec by se nemeli rozebirat vubec...mam na mysli ten cernej plastovej kryt na nem...
3) pod tim krytem je kontakt (ja mu rikam potenciometr) ktery ovlivnuje signal vysilany do řj. tenhle kontakt (sorac ale fakt nevim jak to nazvat) :) je vlastne napnuty pruzinkou, která je uvnitř plastového kružku, který má na vnějším okraji zuby. takto se vlastne reguluje sila pruzinky, potazmo i signal davany do řj.
4) tahle pruzinka byla projektovana tak aby se na ni v zasade nemuselo sahat. no samozrejme tomu tak neni. je zcela logické, ze tato vecicka se po letech unavi. no a kdyz se to stane, tak vlastne klapka, o kterou se "opírá" nasávaný vzduch otevre vic, nez to je potrebne. vaha tak hlasi blbe hodnoty rj...bude to spis to, ze hlasi vic vzduchu nez tam doopravdu proudi - pokud se nemylim ma to dost zasadny vlyv na bohatost potazmo na vykon motoru.
5) no a kvuly teto veci jsem brouzdal na netu a nasel jsem nakej clanek s podrobnym popisem prace a s upozornenim, ze se to nesmi...:) no jo no nemci!!!:)
6) no a tam bylo napsano, ze kvuly eliminaci vyse popsaneho jevu se musi ototcit tim plastovym ozubenym krouzkem aby se pruzinka napnula vic a tak vlastne vic "drzela" klapku. Bylo tam napsano, ze se to ma delat pomoci voltmetru. tzn. jeden konec na kabel od lambdy a druhy nekam do svazku (sorry ale fakt to nevim). no a kdyz je to zapojeny tak se muze "ladit". proste se otoci tim plastovym krouzkem bud do leva nabo prava v zavislosti na hodnotach ukazovanych na voltmetru. k tem hodnotam jen tolik, ze na volnobeh by mel ukazovat neco kolem 0,4 a na plnej kotel (tzn. vaha je otevrena uplne) neco kolem 0,9 voltu.
7) ja, jelikoz se do techle veci moc nevyznam (mozna ani voltmetr neni voltmetr a mozna se bavime o jinych velicinach ale pro pochopeni myslim ze staci) :), tak jsem tu vahu poladil po svem....:.) Proste jsem sundal kryt a podle barvy svicek a barvy koure z vyfuku jsem poladil svoji karku...:) vim je to barbarstvi, ale jinou moznost jsem nemel pac lambdu nemam, resp. mam ale nefunguje... 8)
8) k veci je jeste nunte dodat, ze v tom clanku psali neco o dvou az trech zubech, ale prej autor clanku se uz setkal i s deseti zoubky. (hodnota posunu).

9) ja jsem to otocil asi o trinact, ale to bylo zpusobeno tim, ze s naplnenim motoru vzduchem pres vahu mi pomaha kompressor z G60. je jasny ze je rozdil mezi podtlakem nasavanym a pretlakem vhanenym vzduchem a je jasny ze vaha se otevrela uplne jiz na volnobeh...takze auto zralo snad padesat litru a vojaci me zastavovali abych jim delal na cvicisti kourovou clonu...:)

takze tolik k veci...kdyz se mylim tak jsem genius pac auto jezdi a nezere vic nez 11 l na sto...

doufam ze vam to staci a v pripade jakychkoliv otazek jsem vam k dispozici....
Obrázek

Uživatelský avatar
Philipson
Příspěvky: 106
Registrován: 09. 03. 2003 20:58
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

váha

Příspěvek od Philipson » 16. 04. 2003 16:13

napiš co to máš za káru

Uživatelský avatar
GeRoX
Příspěvky: 2113
Registrován: 12. 03. 2003 14:09
Bydliště: Praha

Re: váha

Příspěvek od GeRoX » 16. 04. 2003 16:30

Philipson píše:napiš co to máš za káru
je to eta....lehce predelana...tzn. řj. je z 320 -ky takze motor ted toci plnech 6000 namisto 4500 co ma eta omezovac...a je tam kompresor z corrado G60...

...co jeste? :)
Obrázek

Uživatelský avatar
SlimShady
Příspěvky: 1878
Registrován: 11. 02. 2003 20:49
Bydliště: H6 Boxer
Kontaktovat uživatele:

Re: váha

Příspěvek od SlimShady » 17. 04. 2003 19:51

GeRoX píše:
Philipson píše:napiš co to máš za káru
je to eta....lehce predelana...tzn. řj. je z 320 -ky takze motor ted toci plnech 6000 namisto 4500 co ma eta omezovac...a je tam kompresor z corrado G60...

...co jeste? :)
"lehce předělaná" ehm... je to menší odkrvovač mozgu... a inak, ako je to vlastne s tou vzduchováhou? Keď dobre rozumiem, v každom aute sa po čase tá pružinka uľaví, zoslabne, a čiste teoreticky by sa to malo "natiahnuť" trochu? :roll:
Faszom a seggedbe verem te buzi :!:

Uživatelský avatar
GeRoX
Příspěvky: 2113
Registrován: 12. 03. 2003 14:09
Bydliště: Praha

Re: váha

Příspěvek od GeRoX » 18. 04. 2003 07:50

SlimShady píše:
GeRoX píše:
Philipson píše:napiš co to máš za káru
je to eta....lehce predelana...tzn. řj. je z 320 -ky takze motor ted toci plnech 6000 namisto 4500 co ma eta omezovac...a je tam kompresor z corrado G60...

...co jeste? :)
"lehce předělaná" ehm... je to menší odkrvovač mozgu... a inak, ako je to vlastne s tou vzduchováhou? Keď dobre rozumiem, v každom aute sa po čase tá pružinka uľaví, zoslabne, a čiste teoreticky by sa to malo "natiahnuť" trochu? :roll:
ciste teoreticky ano...no jako jsem rikal kazdy na vlastni zodpovednost...opakuji "NESMI SE TO DELAT!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!"

takze tuneri je to jen a jen na Vasem rozhodnuti.... :twisted: :twisted:

ale kdyby jste se ptali na muj nazor tak bych do toho rozhodne sel....fakt je to znat.... :lol: :twisted: :twisted:
Obrázek

Mára 320i

Příspěvek od Mára 320i » 19. 04. 2003 13:29

Ahoj,docela by me zajimalo jakej ma tvoje auto vykon a jakou praci ti dalo tam nacpat ten kompresor.A k ty vzduchovy vaze.Co se muze posrat kdyz to poladis spatne???

Uživatelský avatar
SlimShady
Příspěvky: 1878
Registrován: 11. 02. 2003 20:49
Bydliště: H6 Boxer
Kontaktovat uživatele:

RE:

Příspěvek od SlimShady » 19. 04. 2003 15:41

Mára 320i píše:Ahoj,docela by me zajimalo jakej ma tvoje auto vykon a jakou praci ti dalo tam nacpat ten kompresor.A k ty vzduchovy vaze.Co se muze posrat kdyz to poladis spatne???
Napíšem niečo za GeRoXa... výkon nevie aký má, ešte nebol meraný, auto ešte potrebuje menšie úpravičky, ale inak to je už ok. Inak ide jak báseň spod Wolkrovho pera :twisted: úfam že sa GeRoX nenasere že som to tu vyvalil miesto neho... :roll:
Fakt, viete kde by sa to dalo odmerať? Myslím ten výkon... 8)
Faszom a seggedbe verem te buzi :!:

Uživatelský avatar
Prox
Příspěvky: 1363
Registrován: 11. 02. 2003 19:38
Bydliště: ČSSR

Re: RE:

Příspěvek od Prox » 20. 04. 2003 12:50

SlimShady píše:Fakt, viete kde by sa to dalo odmerať? Myslím ten výkon... 8)
V Praze to dela treba AutoJarov, ptal sem se a chtej za to 900....

Uživatelský avatar
GeRoX
Příspěvky: 2113
Registrován: 12. 03. 2003 14:09
Bydliště: Praha

Příspěvek od GeRoX » 22. 04. 2003 08:20

Mára 320i píše:Ahoj,docela by me zajimalo jakej ma tvoje auto vykon a jakou praci ti dalo tam nacpat ten kompresor.A k ty vzduchovy vaze.Co se muze posrat kdyz to poladis spatne???
Jak jiz to vite od mého tiskového mluvčího (Shady) 8) výkon jsem ještě neměřil. Nemá to zatím cenu páč spojka začala klouzat asi tak po třech měsících a pořád jsou náký problémy s hadicema...pořád padají nebo praskají. (ostatně proto jsme se se Shadym ptaly tady na foru asi tak pred pul rokem zda někdo z Vás neví o náký firmě, která by prodávala 60 cm gumový hadice...)

Jinak práce trvala asi dva měsíce...okolnosti rozvádět nebudu... dělal to jeden týpek, který ty kompressory repasuje a prodává. On mi ho tam namontoval a zapojil. Eletriku jsem jiz ladil ja... 8)

To jste meli videt jak jsem odjizdel od nej...takovou kourovou clonu jste jeste nevideli... :lol: :lol: :lol:

No a jak jsem rikal...(jo uz vim odkud mam ten navod: www.e30.de) pak jsem se zacal hrat s vahou pac zatim na novou jednotku ktera by taky pracovala s tlakem zatim nemam... :cry: nejlevnejsi vychazi na 1700 EUR... :aaa:

Ted uvazuji o jednotce ktera se da zbastlit tak za 3000, která by mela oblbovat řj...je to jednotka na řízení vstřikování...dá se jí přes notebook poladit po 500 otaáčkách na motoru...podle nákresů a plánků to vypadá dost dobře...uvidíme zda se jí dá oživit...viď Shady. (On totiž jen slibuje... :twisted: 8) )

Takze ted to jezdi slusne...rekl bych ze tak na 60-70% efektivity...zere to kolem 11L/100Km....a rve to jako krava.

Jinak poznámky k věci:

1) G60 tlaci max 1,0 bar-u na 1.8-ce.
2) Ja mam 2776 nebo kolik :lol: takze vysledny tlak mam 0,2 bar na motoru...to je nic moc ale je to znat...podle teoretickych prepoctu 0,1 bar by mela davat asi +25 PS a cca. 50-60 Nm. Co vim tak standardni jednotka od bavce by se mela poprat s 0,5...alespon tak to tvrdi jedna nemecka firma co tam dava turbiny.
3) Jinak diff se ozval asi po 500Km a spojka vydrzela tak 2500Km. :lol:
4) No a cela srandicka me vysla asi na 50 litru...trochu moc, ale vzhledem k tomu ze to je prvni pokusny model tak to jde....priste uz budu vedet jak nato a rozhodne to bude levnejsi....koukal jsem se na 535i...mam tam spousta mista pod haubnou na bastleni....takze tam bude jak kompressor tak turbina... 8)

p.s.: pod 400PS nejdu.... 8) :lol: 8) :twisted: :twisted: :twisted:

a k té váze..:

posrat se muze jen to ze budes mit hodne bohatou nebo hodne chudobnou směs....ale když ji napnes asi tak o dva zoubky...melo by to být znát...o víc ne i když třeba brácha měl stejnou káru jako já...co se nalítaných kiláků týče a jeho váha byl rozhodně "tvrdší" než má...takže je to na každým autě jinak...ale jestli tvá kára je tvá první a nejvíc milovaná tak bych to rozhodně dělal přes zkoušečku tak jak jsem to už jednou napsal...na druhou stranu ale když si poznačíš zoubek na kterém je teď...aby v případě že se ti to líbit nebude tak bys nic zkazit neměl... 8) ...každopádně se musí přitáhmout ta pružinka a ne uvolnit...držím ti palce.... :twisted: 8)
Obrázek

Uživatelský avatar
Philipson
Příspěvky: 106
Registrován: 09. 03. 2003 20:58
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

váha vzduchu

Příspěvek od Philipson » 23. 04. 2003 20:34

jak je to řešený u M10 318i r,.v. 1987 aneb řeším problém mezi filtrem a krytem levého světla v motorovém prostoru je gumovej mezikus do kterýho vede nějakéj kabel a když sem to sundal tak tam je uvnitř nahoře takovej čudlík mrňavej asi tam má být klapka jaký to má vliv na spotřebu když tam není žádná klapka :oops:

Venca

Re: váha vzduchu

Příspěvek od Venca » 24. 04. 2003 12:11

Philipson píše:jak je to řešený u M10 318i r,.v. 1987 aneb řeším problém mezi filtrem a krytem levého světla v motorovém prostoru je gumovej mezikus do kterýho vede nějakéj kabel a když sem to sundal tak tam je uvnitř nahoře takovej čudlík mrňavej asi tam má být klapka jaký to má vliv na spotřebu když tam není žádná klapka :oops:
Mám to taky. Žádná klapka tam nemá bejt, ta je za filtrem a čídlo teploty taky. Tohle je taky čidlo teploty, ale asi není využitý, stejně jako čidlo tlaku na sání vpravo.

Uživatelský avatar
GeRoX
Příspěvky: 2113
Registrován: 12. 03. 2003 14:09
Bydliště: Praha

Re: váha vzduchu

Příspěvek od GeRoX » 24. 04. 2003 12:42

Venca píše:
Philipson píše:jak je to řešený u M10 318i r,.v. 1987 aneb řeším problém mezi filtrem a krytem levého světla v motorovém prostoru je gumovej mezikus do kterýho vede nějakéj kabel a když sem to sundal tak tam je uvnitř nahoře takovej čudlík mrňavej asi tam má být klapka jaký to má vliv na spotřebu když tam není žádná klapka :oops:
Mám to taky. Žádná klapka tam nemá bejt, ta je za filtrem a čídlo teploty taky. Tohle je taky čidlo teploty, ale asi není využitý, stejně jako čidlo tlaku na sání vpravo.
Venco to cidlo me zaujalo....o jakym cidle tlaku mluvis? Co mas za motor? A kde to presne je? Kdyz ho nepotrebujes...slo by nejak zmenit majitele? :twisted:

Dik.
Obrázek

Venca

Re: váha vzduchu

Příspěvek od Venca » 24. 04. 2003 12:55

GeRoX píše:
Venca píše: Mám to taky. Žádná klapka tam nemá bejt, ta je za filtrem a čídlo teploty taky. Tohle je taky čidlo teploty, ale asi není využitý, stejně jako čidlo tlaku na sání vpravo.
Venco to cidlo me zaujalo....o jakym cidle tlaku mluvis? Co mas za motor? A kde to presne je? Kdyz ho nepotrebujes...slo by nejak zmenit majitele? :twisted:

Dik.
Na sání vpravo na M10 je čidlo tlaku. neznám přesnou funkci, k tomu jsem se ještě nedostal.
Nikdo mi zatím nevysvětlil, k čemu přesně je a kdy spíná. Asi podobně jako elmag. ventilek v podtlakovým okruhu rozdělovače.

Uživatelský avatar
GeRoX
Příspěvky: 2113
Registrován: 12. 03. 2003 14:09
Bydliště: Praha

Re: váha vzduchu

Příspěvek od GeRoX » 24. 04. 2003 13:07

Venca píše:
GeRoX píše:
Venca píše: Mám to taky. Žádná klapka tam nemá bejt, ta je za filtrem a čídlo teploty taky. Tohle je taky čidlo teploty, ale asi není využitý, stejně jako čidlo tlaku na sání vpravo.
Venco to cidlo me zaujalo....o jakym cidle tlaku mluvis? Co mas za motor? A kde to presne je? Kdyz ho nepotrebujes...slo by nejak zmenit majitele? :twisted:

Dik.
Na sání vpravo na M10 je čidlo tlaku. neznám přesnou funkci, k tomu jsem se ještě nedostal.
Nikdo mi zatím nevysvětlil, k čemu přesně je a kdy spíná. Asi podobně jako elmag. ventilek v podtlakovým okruhu rozdělovače.
Dik za pohotovou odpoved. Takze asi jeho parametry taky neznas... je zapojenej nebo ne? ja prave schanim cidlo tlaku...tak jsem myslel za original od bavce nemuze skodit... :)

Kdyby slo o to...domluvime se nejak? 8)

nebo vlastne se muzu porozhlednout taky po vrakacich zejo? 8)
Obrázek

Venca

Re: váha vzduchu

Příspěvek od Venca » 24. 04. 2003 13:19

GeRoX píše:
Venca píše:
GeRoX píše: Venco to cidlo me zaujalo....o jakym cidle tlaku mluvis? Co mas za motor? A kde to presne je? Kdyz ho nepotrebujes...slo by nejak zmenit majitele? :twisted:

Dik.
Na sání vpravo na M10 je čidlo tlaku. neznám přesnou funkci, k tomu jsem se ještě nedostal.
Nikdo mi zatím nevysvětlil, k čemu přesně je a kdy spíná. Asi podobně jako elmag. ventilek v podtlakovým okruhu rozdělovače.
Dik za pohotovou odpoved. Takze asi jeho parametry taky neznas... je zapojenej nebo ne? ja prave schanim cidlo tlaku...tak jsem myslel za original od bavce nemuze skodit... :)

Kdyby slo o to...domluvime se nejak? 8)

nebo vlastne se muzu porozhlednout taky po vrakacich zejo? 8)
Určitě chceš čidlo do okruhu turba. Tohle nevím, co má za parametry, ale pokud chceš čidlo do přeplňování, musí to mít odpovídající hodnoty a je celkem jedno, jestli je to BMW, nebo jiný výrobce. Hlavní je mezní hodnota, interval sepnutí atd.

Uživatelský avatar
GeRoX
Příspěvky: 2113
Registrován: 12. 03. 2003 14:09
Bydliště: Praha

Re: váha vzduchu

Příspěvek od GeRoX » 24. 04. 2003 14:04

Venca píše:
GeRoX píše:
Venca píše: Na sání vpravo na M10 je čidlo tlaku. neznám přesnou funkci, k tomu jsem se ještě nedostal.
Nikdo mi zatím nevysvětlil, k čemu přesně je a kdy spíná. Asi podobně jako elmag. ventilek v podtlakovým okruhu rozdělovače.
Dik za pohotovou odpoved. Takze asi jeho parametry taky neznas... je zapojenej nebo ne? ja prave schanim cidlo tlaku...tak jsem myslel za original od bavce nemuze skodit... :)

Kdyby slo o to...domluvime se nejak? 8)

nebo vlastne se muzu porozhlednout taky po vrakacich zejo? 8)
Určitě chceš čidlo do okruhu turba. Tohle nevím, co má za parametry, ale pokud chceš čidlo do přeplňování, musí to mít odpovídající hodnoty a je celkem jedno, jestli je to BMW, nebo jiný výrobce. Hlavní je mezní hodnota, interval sepnutí atd.
jo tak nejak....to ja vse vim...akorat me ted napada ze mam jeden volnej kabel u vahy vzduchu ktery ma priblizne stejny konektor jako je na vahu a nevim co tam dela....mam ho tam od te doby co jsem to auto koupil....no a vzhledem k tomu ze cela elektrika je od pocatku bastl tak to klidne muze byt ten kabel od toho cidla....

....no a k tomu jsem jeste cetl na e30.de ze jednotka dokaze zvladnout tlak do 0,5 bar-u....tak se mi nejak rozsvitila zarovka nad hlavou a tohle z toho vzeslo...:)

...jakej k tomu cidlu vede kabel...resp. jakej to ma konektor?

dik.
Obrázek

Odpovědět