Vasa píše:zastavna BC2 (spravne OBC) neni v zasade jina nez u ATA (BC1).
Drobnosti pri montazi jsou cca takove:
1, pro montaz BC ovladaci jednotky se musi demontovat stredni panel toleni a radia, protoze BC2 se uchycuje pomoci 4 sroubku na panel zevnitr. U BC1 toto odpada, protoze pouziva stejny ramecek jako hodiny (ramecek je nasroubovan zevnitr a hodiny/BC1 se "zacvaknou" do toho ramecku)
2, pro plnou funkci BC2 (fc CODE), je zapotrebi lokalizovat "bypass" kabel pro preruseni napajeni palivoveho cerpadla (plast - v miste SA konektoru 2-pinovy konektor barva kabelu svetle zelena, chrom - na leve strane u RJ motoru, kde je 3-pinovy konektor a do nej se vlozi "bypass" od BC2). Z toho nam jasne vyplyva, ze kabelaz BC2 se lysi mezi chomem a plastem. Samozrejme to lze upravit, pripadne si odpustit funkci CODE.
3, packa pro provoz BC2 nutna neni a je dobra pouze k tomu, ze se tim prepinaly funkce jedna po druhe. I kdyz ji v aute mam, tak si to radeji prepnu rucne primou volbou na BC2. Pokud ji tam chci tak samozrejme musim demontovat kryty sloupku rizeni a volant. Propojuje se jednim kablikem do kabelaze pod volantem.
Pro funkci CODE se musi nainstalovat tzv. Relebox (spravne se montuje na pozarni pricku za SA konektor plastovymi matkami), dale se montuje nezavisla houkacka nad levy nadech k brzdam (po 3x spatnem zadani kodu se aktivuje a "houka") a jeste je potreba namontovat spinac otevreni kapoty na levy zaves kapoty (pokud to funguje a je aktivovana fc CODE tak pri otevreni kapoty houka rovnou). Kabelaz samozrejme obsahuje vsechny potrebne konektory ktere NELZE zamenit pokud k tomu mate odpovidajici periferie.
Zakladni identifikace konektoru:
VNIRNI kabelaz:
zluty - do pristrojovky do zlute diry
zeleny vicepinovy - do jednotky BC
cerny 4-pinovy - gong
zeleny 4-pinovy - konektor 1 v releboxu
modry 1-pinovy - ovladaci packa
bilo-pruhledny 2-pinovy - propojeni do externi kabelaze - cidlo teploty
bily 1-pinovy - nelze jednoznacne urcit - pravdepodobne ovladani nezavisleho topeni pres BC (v tom pripade nefunguji stopky - Timer)
1-pinovy (barvu si nepamatuji) - pripojeni do vystupu rychlosti z budiku,
samozrejme take potrebujeme takoveho zeleneho "jezka" ktery se nacvakne do zadni casti budiku
EXTERNI kabelaz:
zeleny 4-pinovy - konektor 2 v releboxu
bilo-pruhledny 2-pinovy - k cidlu teploty
bily 2-pinovy - bypass pro preruseni napajeni palivove pumpy (plast, u chroma je tento konektor na VNITRNI kabelazi a vypada trochu jinak)
ocko s hnedym kabelem - zem, montovana na uzemnovaci sroub pod volantem
cerveny 1-pinovy - napajeni releboxu - do SA konektoru
cerny maly 2-pinovy - nepodarilo se mi identifikovat (treba nekdo vi)
modry 2-pinovy (jako na svetla) - napajeni houkacky
cerny 2-pinovy (jako na svetla) - propojeni spinace kapoty (je umisten cca uprostred EXTERNI kabelaze a vystupuje v miste u pojistkovky)
cerny 2-pinovy (jako na svetla) - propojeni cidla teploty v motorovem prostoru (tvar konektoru se lisi dle plast/chrom)
Cela a UPLNA sada BC2 se vyskytuje velmi ojedinele, protoze uz je spousta veci poztracena, zapomenuta v darci ci jinak "ojebana". Me se podarilo 2 UPLNE sady poridit z USA, ale za cenu nejednoduche komunikace s prodejci co vsechno jeste musi z auta vyndat
Ale byli celkem "vnimavi".
Samozrejme pro "masirku" abychom meli v aute BC2 staci jednotka BC a vnitrni kabelaz. Datum a hodiny vam pujdou a to mnohym staci
Cena za BC2 je primo umerna tomu, "ze vsichni to chtej a moc toho k mani neni". Upozornuji na to, ze dat vice jak 4tis za neco co neni uplna (zduraznuji UPLNA) sada je nesmysl a prodejce odkazte do patricnych mist. Za vnitrni kabelaz + jednotku BC tak max 1500 a podle dostupnych jednotlivych komponent pridavat. Nastesti BC2 prilis netrpi narozdil od ATA (BC1) vadami LCD, ale zase doporucuji pred instalaci vymenit podsvetleni jak LCD tak i tlacitek. Pak se k tomu "kurevsky" spatne muze.
Prumerna spotreba se vypocitava na zaklade tzv. "code steckeru" ktery je vlozen v zadni casti BC2 a je vymeni dle motorizace. Vzhledem k tomu, ze vetsina BC2 byla nainstalovana v drazsich autech (325i apd.) tak pro majitele nizsich kubatur je celkem zazrak dostat "code stecker" co potrebuji. Ve svem Touru (1.8 M40) mam "stecker" z 2.5 M20 a pokud udelam nasledujici: prum. spotreba / 6 x 4 tak dostanu celkem spravny udaj spotrebe
Takze hura do nakupu a montaze.
PS: je mozne, ze ve vyse uvedem bude par odlisnosti od vasi reality - pisi to z hlavy a montoval jsem to pred 3 lety.