"VELKÝ BC"

Co a jak opravit v E30? Standardní servisní úkony. A podobně.
Uživatelský avatar
Chvalda 318iS
člen E30.cz
Příspěvky: 3731
Registrován: 28. 06. 2005 09:53
Bydliště: Poděbrady

Příspěvek od Chvalda 318iS » 18. 04. 2012 23:01

DVoriDK píše:Cau vymenil sem kabelaz k bc za origo a neukazuje mi dojezd, zacne ukazovat az kdyz se rozne rezerva,jinak at mam treba 20l v nadrzi ukazuje porad dojezd 36km
Nevite nekdo cim to muze byt ?
Mám to samý, v momentě, kdy odpojím baterku a zkalibruje se BC, tak dojezd funguje, ale jen chvíli... Pak zase jak píšeš... Dodnes jsem nezjistil, čím to je :wink: Pakliže ti něco pomůže, prosím o info.

Signál z budíků mě taky napadl, Maxi, ale to by to asi nejelo vůbec, ne? V momentu, kdy se rozsvítí rezerva, odečíná normálně a přesně :wink:
Obrázek
Za jedenácté: Nebudeš jiného vozu než BMW říditi...
BMW 318iS Dinan, BMW 323i TC Baur

Venca
Příspěvky: 3497
Registrován: 04. 04. 2004 08:09

Příspěvek od Venca » 19. 04. 2012 08:36

Chvalda 318iS píše: Signál z budíků mě taky napadl, Maxi, ale to by to asi nejelo vůbec, ne? V momentu, kdy se rozsvítí rezerva, odečíná normálně a přesně :wink:
Pokud nemá BC signál o hladině, chová se přesně takto.

Stav kontrolky rezervy jde po jiném okruhu a proto při jejím rozsvícení se najednou BC "dozví", kolik je v nádrži.

.

Uživatelský avatar
Chvalda 318iS
člen E30.cz
Příspěvky: 3731
Registrován: 28. 06. 2005 09:53
Bydliště: Poděbrady

Příspěvek od Chvalda 318iS » 22. 04. 2012 00:54

Venca píše:
Chvalda 318iS píše: Signál z budíků mě taky napadl, Maxi, ale to by to asi nejelo vůbec, ne? V momentu, kdy se rozsvítí rezerva, odečíná normálně a přesně :wink:
Pokud nemá BC signál o hladině, chová se přesně takto.

Stav kontrolky rezervy jde po jiném okruhu a proto při jejím rozsvícení se najednou BC "dozví", kolik je v nádrži.

.
Díky za info :wink:
Obrázek
Za jedenácté: Nebudeš jiného vozu než BMW říditi...
BMW 318iS Dinan, BMW 323i TC Baur

Uživatelský avatar
DVoriDK
Příspěvky: 313
Registrován: 29. 07. 2007 14:08
Bydliště: Olomouc

Příspěvek od DVoriDK » 23. 04. 2012 14:36

Venca píše:
Chvalda 318iS píše: Signál z budíků mě taky napadl, Maxi, ale to by to asi nejelo vůbec, ne? V momentu, kdy se rozsvítí rezerva, odečíná normálně a přesně :wink:
Pokud nemá BC signál o hladině, chová se přesně takto.

Stav kontrolky rezervy jde po jiném okruhu a proto při jejím rozsvícení se najednou BC "dozví", kolik je v nádrži.

.
A pres co presne jde ten signal nevis ?
Zlutej konektor je stopro ok protoze uz tam mam druhou kabelaz a porad to dela to same.
BMW E30 320i Ex
BMW E39 528i Ex
BMW E36 325i Touring Ex
BMW E46 323i Ex
BMW E30 318is Coupe Ex
BMW E46 330dA TouringEx
BMW E36 328i Coupe

Uživatelský avatar
Zavarenec
Brázdim Škarpovič
Příspěvky: 7770
Registrován: 23. 09. 2005 12:59
Bydliště: P9

Příspěvek od Zavarenec » 23. 04. 2012 15:05

A zkoušel jsi jiné budíky ? Info si o litrech v nádrži si bere z budíků ne?

Rezerva sepne zvlášť.... mě to dělalo něco podobného a problém byl v budíkách.
E30 327i MK M Cabrio MTechII
E30 325i kupé MTechII
E36 318IS Motorsport International coupe
E36 323Ti Kompost power
E36 kabrio ACS3
E36 Hartge H3 2.6 Touring
E36 ALPINA B6 2.8/2
E36 M3 3.2 Individual
E46 Clubsport kupé

Uživatelský avatar
Vasa
Moderátor e30.cz
Příspěvky: 3034
Registrován: 17. 05. 2005 17:30
Bydliště: Plzeň +420775466722

Příspěvek od Vasa » 23. 04. 2012 15:17

DVoriDK píše:A pres co presne jde ten signal nevis ?
Zapojeni zluteho konektoru v budikach:

C1 - hnedy - kostra
C2 - zeleno/cerny - KL15 (OBC pin7)
C3 - N/A
C4 - hnedo/sedy - rezerva paliva (OBC pin18)
C5 - hnedo/zeleny - hladina paliva (OBC pin15)
C6 - N/A
C7 - N/A
C8 - hnedo/bily - podsviceni (OBC pin9)
C9 - N/A
C10 - N/A
C11 - N/A
C12 - N/A
C13 - sedo/fialovy - spinane + KLR (OBC pin5)
C14 - N/A
C15 - N/A
C16 - N/A
C17 - N/A
C18 - N/A
C19 - N/A
C20 - sedo/cerveny - podsviceni (OBC pin8)
C21 - neobsazeno
C22 - cerno/zluty - impuls od starteru (OBC pin22)
C23 - cerveno/bily - napajeni + (OBC pin6)
C24 - neobsazeno
C25 - bilo/cerny - hodnota pro vypocet prum. spotreby (OBC pin17)
C26 - hnedo/cerveny - signal rychlosti (OBC pin21)
90' 318iT M40 410tkm / 87' 325i M20 96tkm / 86' 316 M10 BaurTC 80tkm / 85' 325e M50 284tkm / 83' 318i M10 129tkm / 85' 325e M20 226tkm

Uživatelský avatar
DVoriDK
Příspěvky: 313
Registrován: 29. 07. 2007 14:08
Bydliště: Olomouc

Příspěvek od DVoriDK » 26. 04. 2012 14:45

Zlutej konektor ok

Takze asi problem spis v budikach ze ?
BMW E30 320i Ex
BMW E39 528i Ex
BMW E36 325i Touring Ex
BMW E46 323i Ex
BMW E30 318is Coupe Ex
BMW E46 330dA TouringEx
BMW E36 328i Coupe

Uživatelský avatar
myšák
Příspěvky: 386
Registrován: 07. 06. 2009 19:08
Bydliště: Rychnov nad kněžnou

Příspěvek od myšák » 24. 06. 2012 21:12

Zavarenec píše:Paráda, moc díky Stany, dnes to hnedka zkusim... :wink:

Jinak včera jsem udělal nové podsvětlení displeje...

starý "light bar" vyndat ven, koupit 2x žlutou diodu za 4,5kč + odpor 300mA. Práce na 15min a za 15kč. Displej svítí krásně jako nový a doufám, že už napořád :lol:

ahoj jak velkou tu diodu si koupil?????stejně velkou jako byli původní žárovičky nebo větší???
ex Citroen Saxo 1,5D
ex BMW E30 318IS sedan
BMW E36 318IS cupe
ex BMW E30 318I Touring
BMW E30 318i sedan

Uživatelský avatar
Zavarenec
Brázdim Škarpovič
Příspěvky: 7770
Registrován: 23. 09. 2005 12:59
Bydliště: P9

Příspěvek od Zavarenec » 25. 06. 2012 07:59

myšák píše:
ahoj jak velkou tu diodu si koupil?????stejně velkou jako byli původní žárovičky nebo větší???
Zhruba stejně velkou.... 2x dioda + odpor.
E30 327i MK M Cabrio MTechII
E30 325i kupé MTechII
E36 318IS Motorsport International coupe
E36 323Ti Kompost power
E36 kabrio ACS3
E36 Hartge H3 2.6 Touring
E36 ALPINA B6 2.8/2
E36 M3 3.2 Individual
E46 Clubsport kupé

Uživatelský avatar
DVoriDK
Příspěvky: 313
Registrován: 29. 07. 2007 14:08
Bydliště: Olomouc

Příspěvek od DVoriDK » 07. 07. 2012 09:02

Tak sem zkousel i jine budiky a BC se chova porad stejne pri 20l v nadrzi ukazuje dojezd 47km :(
BMW E30 320i Ex
BMW E39 528i Ex
BMW E36 325i Touring Ex
BMW E46 323i Ex
BMW E30 318is Coupe Ex
BMW E46 330dA TouringEx
BMW E36 328i Coupe

Uživatelský avatar
myšák
Příspěvky: 386
Registrován: 07. 06. 2009 19:08
Bydliště: Rychnov nad kněžnou

Příspěvek od myšák » 07. 07. 2012 11:50

Zavarenec píše:
myšák píše:
ahoj jak velkou tu diodu si koupil?????stejně velkou jako byli původní žárovičky nebo větší???
Zhruba stejně velkou.... 2x dioda + odpor.

tak jsem to nakonec vyřešil úpně jinak,koupil jsem jeden článek=5cm led diodovího pásku= 3 led diody (25kč) a nalepil ho na ten plošák připájel dráty a výsledek úplně úžasnej nemusí se řešit žádný odpory a nic takovího už je to přímo na 12V můžu doporučit.
ex Citroen Saxo 1,5D
ex BMW E30 318IS sedan
BMW E36 318IS cupe
ex BMW E30 318I Touring
BMW E30 318i sedan

Uživatelský avatar
DVoriDK
Příspěvky: 313
Registrován: 29. 07. 2007 14:08
Bydliště: Olomouc

Příspěvek od DVoriDK » 22. 07. 2012 09:11

Tak sem vyresil problem toho proc ukazuje spatne dojezd...V nadrzi chybi druhy plovak :roll: bohuzel u me druha dira v nadrzi na plovak neni takze to budu muset zkusit vyresit pripojenim na ten co tam je...uvidime treba to pujde :D
BMW E30 320i Ex
BMW E39 528i Ex
BMW E36 325i Touring Ex
BMW E46 323i Ex
BMW E30 318is Coupe Ex
BMW E46 330dA TouringEx
BMW E36 328i Coupe

Dave007
Příspěvky: 425
Registrován: 02. 11. 2011 09:00

Příspěvek od Dave007 » 01. 04. 2014 17:40

Vasa píše:zastavna BC2 (spravne OBC) neni v zasade jina nez u ATA (BC1).

Drobnosti pri montazi jsou cca takove:

1, pro montaz BC ovladaci jednotky se musi demontovat stredni panel toleni a radia, protoze BC2 se uchycuje pomoci 4 sroubku na panel zevnitr. U BC1 toto odpada, protoze pouziva stejny ramecek jako hodiny (ramecek je nasroubovan zevnitr a hodiny/BC1 se "zacvaknou" do toho ramecku)

2, pro plnou funkci BC2 (fc CODE), je zapotrebi lokalizovat "bypass" kabel pro preruseni napajeni palivoveho cerpadla (plast - v miste SA konektoru 2-pinovy konektor barva kabelu svetle zelena, chrom - na leve strane u RJ motoru, kde je 3-pinovy konektor a do nej se vlozi "bypass" od BC2). Z toho nam jasne vyplyva, ze kabelaz BC2 se lysi mezi chomem a plastem. Samozrejme to lze upravit, pripadne si odpustit funkci CODE.

3, packa pro provoz BC2 nutna neni a je dobra pouze k tomu, ze se tim prepinaly funkce jedna po druhe. I kdyz ji v aute mam, tak si to radeji prepnu rucne primou volbou na BC2. Pokud ji tam chci tak samozrejme musim demontovat kryty sloupku rizeni a volant. Propojuje se jednim kablikem do kabelaze pod volantem.

Pro funkci CODE se musi nainstalovat tzv. Relebox (spravne se montuje na pozarni pricku za SA konektor plastovymi matkami), dale se montuje nezavisla houkacka nad levy nadech k brzdam (po 3x spatnem zadani kodu se aktivuje a "houka") a jeste je potreba namontovat spinac otevreni kapoty na levy zaves kapoty (pokud to funguje a je aktivovana fc CODE tak pri otevreni kapoty houka rovnou). Kabelaz samozrejme obsahuje vsechny potrebne konektory ktere NELZE zamenit pokud k tomu mate odpovidajici periferie.

Zakladni identifikace konektoru:
VNIRNI kabelaz:
zluty - do pristrojovky do zlute diry
zeleny vicepinovy - do jednotky BC
cerny 4-pinovy - gong
zeleny 4-pinovy - konektor 1 v releboxu
modry 1-pinovy - ovladaci packa
bilo-pruhledny 2-pinovy - propojeni do externi kabelaze - cidlo teploty
bily 1-pinovy - nelze jednoznacne urcit - pravdepodobne ovladani nezavisleho topeni pres BC (v tom pripade nefunguji stopky - Timer)
1-pinovy (barvu si nepamatuji) - pripojeni do vystupu rychlosti z budiku, samozrejme take potrebujeme takoveho zeleneho "jezka" ktery se nacvakne do zadni casti budiku

EXTERNI kabelaz:
zeleny 4-pinovy - konektor 2 v releboxu
bilo-pruhledny 2-pinovy - k cidlu teploty
bily 2-pinovy - bypass pro preruseni napajeni palivove pumpy (plast, u chroma je tento konektor na VNITRNI kabelazi a vypada trochu jinak)
ocko s hnedym kabelem - zem, montovana na uzemnovaci sroub pod volantem
cerveny 1-pinovy - napajeni releboxu - do SA konektoru
cerny maly 2-pinovy - nepodarilo se mi identifikovat (treba nekdo vi)
modry 2-pinovy (jako na svetla) - napajeni houkacky
cerny 2-pinovy (jako na svetla) - propojeni spinace kapoty (je umisten cca uprostred EXTERNI kabelaze a vystupuje v miste u pojistkovky)
cerny 2-pinovy (jako na svetla) - propojeni cidla teploty v motorovem prostoru (tvar konektoru se lisi dle plast/chrom)

Cela a UPLNA sada BC2 se vyskytuje velmi ojedinele, protoze uz je spousta veci poztracena, zapomenuta v darci ci jinak "ojebana". Me se podarilo 2 UPLNE sady poridit z USA, ale za cenu nejednoduche komunikace s prodejci co vsechno jeste musi z auta vyndat :) Ale byli celkem "vnimavi".

Samozrejme pro "masirku" abychom meli v aute BC2 staci jednotka BC a vnitrni kabelaz. Datum a hodiny vam pujdou a to mnohym staci :)

Cena za BC2 je primo umerna tomu, "ze vsichni to chtej a moc toho k mani neni". Upozornuji na to, ze dat vice jak 4tis za neco co neni uplna (zduraznuji UPLNA) sada je nesmysl a prodejce odkazte do patricnych mist. Za vnitrni kabelaz + jednotku BC tak max 1500 a podle dostupnych jednotlivych komponent pridavat. Nastesti BC2 prilis netrpi narozdil od ATA (BC1) vadami LCD, ale zase doporucuji pred instalaci vymenit podsvetleni jak LCD tak i tlacitek. Pak se k tomu "kurevsky" spatne muze.

Prumerna spotreba se vypocitava na zaklade tzv. "code steckeru" ktery je vlozen v zadni casti BC2 a je vymeni dle motorizace. Vzhledem k tomu, ze vetsina BC2 byla nainstalovana v drazsich autech (325i apd.) tak pro majitele nizsich kubatur je celkem zazrak dostat "code stecker" co potrebuji. Ve svem Touru (1.8 M40) mam "stecker" z 2.5 M20 a pokud udelam nasledujici: prum. spotreba / 6 x 4 tak dostanu celkem spravny udaj spotrebe :)

Takze hura do nakupu a montaze.


PS: je mozne, ze ve vyse uvedem bude par odlisnosti od vasi reality - pisi to z hlavy a montoval jsem to pred 3 lety.
ahoj,

zminuješ se tady o nějakzem zelenem ježkovi jak to vypadá? tuší někdo? popř můžete někdo dodat prosím fotku? díky David

Uživatelský avatar
dedion
Příspěvky: 106
Registrován: 22. 08. 2013 20:45
Bydliště: Velká nad Veličkou
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od dedion » 01. 04. 2014 17:54

m-50-v-e30-elektrika-t65921,start,100.html .. mrkni zde jsou tu fotky ;)
E30 320i 90 ->> M50B25 NV
No Turbo, No nitro, Simply BMW power :)
Lakýrnické práce ----> https://www.facebook.com/DedionAutolakClub

Uživatelský avatar
MazuPm
Příspěvky: 301
Registrován: 01. 08. 2008 22:24
Bydliště: Praha

Příspěvek od MazuPm » 01. 04. 2014 18:05

ruku do ohně za to nedám, ale k funkci BC2 není signál rychlosti z toho zeleného konektoru potřeba.

Dave007
Příspěvky: 425
Registrován: 02. 11. 2011 09:00

Příspěvek od Dave007 » 01. 04. 2014 18:35

MazuPm píše:ruku do ohně za to nedám, ale k funkci BC2 není signál rychlosti z toho zeleného konektoru potřeba.
ja měl za to žeto je potřeba pro tu funkci když si nastaviš třeba 90 tak ti to při překročení cinkne.....

Uživatelský avatar
MazuPm
Příspěvky: 301
Registrován: 01. 08. 2008 22:24
Bydliště: Praha

Příspěvek od MazuPm » 01. 04. 2014 21:06

Dave007 píše:
MazuPm píše:ruku do ohně za to nedám, ale k funkci BC2 není signál rychlosti z toho zeleného konektoru potřeba.
ja měl za to žeto je potřeba pro tu funkci když si nastaviš třeba 90 tak ti to při překročení cinkne.....
To si myslím že je přes žlutý konektor v budíkách - pin 26.

Dave007
Příspěvky: 425
Registrován: 02. 11. 2011 09:00

re

Příspěvek od Dave007 » 23. 04. 2014 18:07

Ahoj,

mam dotaz ohledně potřeby rele boxu,

konkrétně : mam komplet sadu kromě sirény,
když si odpustim funkci code je potřeba montovat ten rele box?

co tam ale chci mít je teplota, cinknutí při nastavené rychlosti a spotřeba s dojezdem.

díky za radu, David

Uživatelský avatar
Vasa
Moderátor e30.cz
Příspěvky: 3034
Registrován: 17. 05. 2005 17:30
Bydliště: Plzeň +420775466722

Re: re

Příspěvek od Vasa » 23. 04. 2014 20:13

Dave007 píše:když si odpustim funkci code je potřeba montovat ten rele box?
Relebox je potreba pouze pro funkci CODE. Pokud chces vyuzivat funkci upozorneni prekroceni rychlosti je nutne zapojit gong (velky BC ma 3 pinovy, ATA ma 4 pinovy). Lze zamenit.
90' 318iT M40 410tkm / 87' 325i M20 96tkm / 86' 316 M10 BaurTC 80tkm / 85' 325e M50 284tkm / 83' 318i M10 129tkm / 85' 325e M20 226tkm

Dave007
Příspěvky: 425
Registrován: 02. 11. 2011 09:00

Příspěvek od Dave007 » 21. 05. 2014 19:55

Dave007 píše:
MazuPm píše:ruku do ohně za to nedám, ale k funkci BC2 není signál rychlosti z toho zeleného konektoru potřeba.
ja měl za to žeto je potřeba pro tu funkci když si nastaviš třeba 90 tak ti to při překročení cinkne.....
tak nemam nic v tom zelenem ježkovi a funguje mi to normálně.


David

Odpovědět