nejdou budíky

Co a jak opravit v E30? Standardní servisní úkony. A podobně.
Uživatelský avatar
P3RF3KT
Příspěvky: 125
Registrován: 03. 11. 2008 21:32
Bydliště: Ústí nad Labem

nejdou budíky

Příspěvek od P3RF3KT » 03. 11. 2008 22:19

zdravim, pred par dny sem si poridil E30ku na zimu a potrebuju vyresit nefunkčnost budiku ukazuje jen rucicka na benzin a teplota motoru. Tachometr de jen nekdy obcas za jizdy vylitne chvili ukazuje pak zas padne a nic otackomer s ukazatelem na spotřebu je mrtvej uplne. Na pojistky sem uz koukal ty jsou ok, budiky jsem mel dnes venku a konektory zezadu jsou zapojene a kabely se zdaji byt taky vsechny ok.. neměl by někdo nejake dalsi reseni pls? předem diky

Uživatelský avatar
DVORIS
Příspěvky: 6423
Registrován: 21. 12. 2005 21:01
Bydliště: Agip

Příspěvek od DVORIS » 03. 11. 2008 23:00

Tachometr pravděpodobně nefunkční díky čidlu na diferu -špatný kontakt.
Otáčkoměr-u mne byli k.o.baterie co byly uvnitř budíků,nakonec jsem zjistil že je opálenej celej tišťák ve kterým jsou naletovaný.
Kdyby jsi potřeboval budíky na 4válec mám100%funkční :wink:
Obrázek

Uživatelský avatar
Stenlie
Příspěvky: 418
Registrován: 05. 05. 2007 20:52
Bydliště: Šumperk

Příspěvek od Stenlie » 12. 02. 2009 22:07

nam se stala uplná kravina která vyřadila rychloměr a samozřejmně ekonoměr z provozu (teda když se řízlo do palubky tak par okamžiků ukazovali ) a bylo to tím že když jsme se vrtali do budíků kvuli polepům prohodily jsme při sestavování vruty krerýma se uchycuje oil servis do budíků za asi o milimetr delší vruty z palubky. ty pak navrtali plošňáky který přerušily cestu zrovna rychloměru a ten byl tak K.O. museli jsme nakonec sehnat nový a valilo vše v pohodě :wink: motor tam byl M10 B18 2B4
Škoda 105s►BMW E30 318 karbec 2B4►E30 318is►BMW E36 328i Touring
Blog: http://www.moje.auto.cz/Stenlie/bmw-318.html

pedro
Příspěvky: 550
Registrován: 27. 08. 2007 15:53
Bydliště: praha 5

Příspěvek od pedro » 12. 02. 2009 22:51

u mě to je spíš naopak, většinou fungujou dobře ale někdy se mi stane že ručička tachometru začne lehce plandat(např. jedu 80 a plandá to kolem 70-75) jakmile do toho lehce praštím tak se to na chvilku někdy i zase na dýl dá do pohody. někdy se stane že mi to spadne uplně jak tachometr tak ekonoměr (myslím že otáčky jsou furt v poho, ale abych teď nekecal :oops: ) ale zase jakmiledo toho bouchnu vše je v pořádku a ještě se mi občas stane jedna věc, že se mi rozsvítí všechny kontrolky( teda až na mlhy, dálky, blinkry apod.) všechny ty červené ale nezářejí uplně jen tak na půl. a časem se to vždycky dá zase do pořádku. co je tam za problém? jsem přes elektriku uplnej pablb :lol: díky

Rasputin
Příspěvky: 9
Registrován: 11. 02. 2009 20:34

Příspěvek od Rasputin » 12. 02. 2009 23:24

pedro píše:u mě to je spíš naopak, většinou fungujou dobře ale někdy se mi stane že ručička tachometru začne lehce plandat(např. jedu 80 a plandá to kolem 70-75) jakmile do toho lehce praštím tak se to na chvilku někdy i zase na dýl dá do pohody. někdy se stane že mi to spadne uplně jak tachometr tak ekonoměr (myslím že otáčky jsou furt v poho, ale abych teď nekecal :oops: ) ale zase jakmiledo toho bouchnu vše je v pořádku a ještě se mi občas stane jedna věc, že se mi rozsvítí všechny kontrolky( teda až na mlhy, dálky, blinkry apod.) všechny ty červené ale nezářejí uplně jen tak na půl. a časem se to vždycky dá zase do pořádku. co je tam za problém? jsem přes elektriku uplnej pablb :lol: díky
Co se týče ekonoměru tak ten závisý na rychloměru takže pokud blbne rychloměr tak i ekonoměr. Zkusil bych zkontrolovat kontakt na differu jak už se tu psalo (bývá uhnilý nebo jinak poškozený drát k čidlu popř. čidlo jako v mém případě), ale pokud tomu pomáhá bouchání do palubky tak bych to hledal právě tam.

Uživatelský avatar
Stenlie
Příspěvky: 418
Registrován: 05. 05. 2007 20:52
Bydliště: Šumperk

Příspěvek od Stenlie » 13. 02. 2009 16:44

pedro píše:u mě to je spíš naopak, většinou fungujou dobře ale někdy se mi stane že ručička tachometru začne lehce plandat(např. jedu 80 a plandá to kolem 70-75) jakmile do toho lehce praštím tak se to na chvilku někdy i zase na dýl dá do pohody. někdy se stane že mi to spadne uplně jak tachometr tak ekonoměr (myslím že otáčky jsou furt v poho, ale abych teď nekecal :oops: ) ale zase jakmiledo toho bouchnu vše je v pořádku a ještě se mi občas stane jedna věc, že se mi rozsvítí všechny kontrolky( teda až na mlhy, dálky, blinkry apod.) všechny ty červené ale nezářejí uplně jen tak na půl. a časem se to vždycky dá zase do pořádku. co je tam za problém? jsem přes elektriku uplnej pablb :lol: díky

a ještě se mi občas stane jedna věc, že se mi rozsvítí všechny kontrolky( teda až na mlhy, dálky, blinkry apod.) všechny ty červené ale nezářejí uplně jen tak na půl. a časem se to vždycky dá zase do pořádku.

Tak tohle je vcelku velká indicie :lol: myslím že to jsou určitě baterky v budíkách tohle mi dělalo když jsem ještě na starým karbecu měl hooodně dlouho vyhozenou baterku z auta.Tak když jsem ji dal tak mi lehce svitily červený kontrolky jak se to trochu nabilo zhasly ... zkus je vyměnit myslím že budou K.O.
Škoda 105s►BMW E30 318 karbec 2B4►E30 318is►BMW E36 328i Touring
Blog: http://www.moje.auto.cz/Stenlie/bmw-318.html

Uživatelský avatar
danulah
Příspěvky: 72
Registrován: 02. 10. 2006 02:07
Bydliště: Frenštát p/R

pomoc

Příspěvek od danulah » 22. 05. 2009 16:11

Zkoušel jsem podle návodu resetovat olejservis pin 7-19,nepovedlo se,ale nastal další problém,nejde mi otáčkoměr,palubní počítač a vnitřní osvětlení.Koukl sem na pojistky a 21 byla spalena 7,5A,dal sem druhou a hned po vložení rubla.Co ted?Auto jede normálně.Mám E30 318i M40 cabrio rok 92.Díky za radu

Uživatelský avatar
Max-Max
Moderátor e30.cz
Příspěvky: 8452
Registrován: 04. 10. 2003 02:25
Bydliště: Košice, +421948901915

Příspěvek od Max-Max » 22. 05. 2009 17:32

vyndej radio a zkus znova poistku
325i, 635CSiA, FJR 1300A, W638 V220

Uživatelský avatar
danulah
Příspěvky: 72
Registrován: 02. 10. 2006 02:07
Bydliště: Frenštát p/R

Příspěvek od danulah » 22. 05. 2009 19:02

Max-Max píše:vyndej radio a zkus znova poistku
Rádio tam nemám a piny něž sem spojil 1K odporem jsme kontroloval jestli jsou to ony.Ta 21 pojistka odpovida osvetleni interieru atd,hlavně mě štve ten otáčkoměr

Uživatelský avatar
Max-Max
Moderátor e30.cz
Příspěvky: 8452
Registrován: 04. 10. 2003 02:25
Bydliště: Košice, +421948901915

Příspěvek od Max-Max » 22. 05. 2009 19:17

danulah píše:
Max-Max píše:vyndej radio a zkus znova poistku
Rádio tam nemám a piny něž sem spojil 1K odporem jsme kontroloval jestli jsou to ony.Ta 21 pojistka odpovida osvetleni interieru atd,hlavně mě štve ten otáčkoměr
21 nema s radiem nic? hm

na jedne strane pises ze ti nejde otackomer a pak sem tahas pojistku, ktera napaji neco zcela jineho.

pristrojovka je c. 10,zkontroluj zda pres ni jde stava.
325i, 635CSiA, FJR 1300A, W638 V220

Uživatelský avatar
danulah
Příspěvky: 72
Registrován: 02. 10. 2006 02:07
Bydliště: Frenštát p/R

Příspěvek od danulah » 22. 05. 2009 19:32

Max-Max píše:
danulah píše:
Max-Max píše:vyndej radio a zkus znova poistku
Rádio tam nemám a piny něž sem spojil 1K odporem jsme kontroloval jestli jsou to ony.Ta 21 pojistka odpovida osvetleni interieru atd,hlavně mě štve ten otáčkoměr
21 nema s radiem nic? hm

na jedne strane pises ze ti nejde otackomer a pak sem tahas pojistku, ktera napaji neco zcela jineho.

pristrojovka je c. 10,zkontroluj zda pres ni jde stava.
OK jdu to změřit,jinak mi palubka jde celá,kontrolky,osvětlení.Nejde otáčkoměr,vnitřní osvětlení

Uživatelský avatar
danulah
Příspěvky: 72
Registrován: 02. 10. 2006 02:07
Bydliště: Frenštát p/R

Příspěvek od danulah » 24. 05. 2009 12:07

danulah píše:
Max-Max píše:
danulah píše: Rádio tam nemám a piny něž sem spojil 1K odporem jsme kontroloval jestli jsou to ony.Ta 21 pojistka odpovida osvetleni interieru atd,hlavně mě štve ten otáčkoměr
21 nema s radiem nic? hm

na jedne strane pises ze ti nejde otackomer a pak sem tahas pojistku, ktera napaji neco zcela jineho.

pristrojovka je c. 10,zkontroluj zda pres ni jde stava.
OK jdu to změřit,jinak mi palubka jde celá,kontrolky,osvětlení.Nejde otáčkoměr,vnitřní osvětlení
Takže je to pojistkou č.21,odpojím baterku dám tam novou pojistku,zapnu baterku a vše jede,otáčkoměl,palubák,vnitřní osvětlení.Na druhý den jdu do auta a pojistka je zase prasklá,poradíte co s tím?????DÍKY

Venca
Příspěvky: 3497
Registrován: 04. 04. 2004 08:09

Příspěvek od Venca » 24. 05. 2009 13:39

danulah píše:
danulah píše:
Max-Max píše: 21 nema s radiem nic? hm

na jedne strane pises ze ti nejde otackomer a pak sem tahas pojistku, ktera napaji neco zcela jineho.

pristrojovka je c. 10,zkontroluj zda pres ni jde stava.
OK jdu to změřit,jinak mi palubka jde celá,kontrolky,osvětlení.Nejde otáčkoměr,vnitřní osvětlení
Takže je to pojistkou č.21,odpojím baterku dám tam novou pojistku,zapnu baterku a vše jede,otáčkoměl,palubák,vnitřní osvětlení.Na druhý den jdu do auta a pojistka je zase prasklá,poradíte co s tím?????DÍKY
Tu pojistku nejspíš spálí nadměrný proud, a ten tam asi teče kvůli zkratu na kostru - to už jsem ti tu psal.

Třeba někde leží ustřihlej kabel, např. u rádia, a svým koncem se občas dotkne kostry.

Ale to musíš skutečně hledat, jak jsem, radil - odpojit baterku a měřákem ohmicky hledat svod v těch okruzích, která jistí pojistka č. 21.
Přes monitor se ti do auta nikdo nepodívá...

.

iste
Příspěvky: 13
Registrován: 18. 05. 2009 12:16

neresitelnej problem!!

Příspěvek od iste » 14. 06. 2009 13:00

hosi potrebuju poradit.daval jsem motor 318is namisto 325i. kastle je chromak. vsechno jede jako ma,jen otackomer a ekonomer nejede:( budiky jsou skouseny a jsou 100%. kde jsem to podelal? uz je to patrani po zavade promne smrtici.prosel jsem 200 stran fora a vse skousel.. ani ten bilej konektor malej pri kastliku nemam.pomoooooc :cry:

Uživatelský avatar
Max-Max
Moderátor e30.cz
Příspěvky: 8452
Registrován: 04. 10. 2003 02:25
Bydliště: Košice, +421948901915

Příspěvek od Max-Max » 14. 06. 2009 21:15

prepoj na konektore kasna-motor si kontroloval? chromak a plast R6/R4 moze mat rozdiel.
325i, 635CSiA, FJR 1300A, W638 V220

iste
Příspěvky: 13
Registrován: 18. 05. 2009 12:16

Příspěvek od iste » 15. 06. 2009 07:20

myslis ten co je nad posilovacom brzdy? ten som kukal.ten 1,8is ma 15 kolikov a 325 kovy ma iba 8.. cital som vo wiring diagrame ze su neni vsetky zapojene.. kurnik dufam ze nebudem musiet tahat nejaky kabel zas... :D

PS. kolko ohmov ma mat snimac otacok pre budiky? pocul som ze 1400 ohmov.vcera som totiz meral a hore na vacke mal snimac 300 ohmov a dole na kluke 0 ohmov.. neviem ani ktory co mera..

Uživatelský avatar
Max-Max
Moderátor e30.cz
Příspěvky: 8452
Registrován: 04. 10. 2003 02:25
Bydliště: Košice, +421948901915

Příspěvek od Max-Max » 15. 06. 2009 10:47

snimac nie je pre budiky, ale pre RJ... hodnotu do otackomera zasiela RJ

motor bezi OK?
325i, 635CSiA, FJR 1300A, W638 V220

iste
Příspěvky: 13
Registrován: 18. 05. 2009 12:16

Příspěvek od iste » 15. 06. 2009 11:27

motor ide uplne super, aj ked mam odpojene icv- lebo je vadne..upne normalne taha aj otacky drzi. uz neviem kde mam hladat:( vsetko som kukol,premeral a nic.budiky som kupil dvoje,obe idu bezproblemovo na inom aute.skusal som ich na 318i M40... poistky ok..normalne umrem s toho.ale dik za indicu.ked sa vratim z prace, rozoberem zvazok kablov rj co ide nad motorom.mozno je nejaky zlomeny.. nahodou farbu kabla kade ide signal nevies?

iste
Příspěvky: 13
Registrován: 18. 05. 2009 12:16

Příspěvek od iste » 15. 06. 2009 14:10

takze som studoval diagram a maju ist biely a cierny kabel..na motorovom konektore cislo 8 a 9...idem sa kuknut ci to tak je a dam hned vediet :wink:

iste
Příspěvky: 13
Registrován: 18. 05. 2009 12:16

uz je dobre

Příspěvek od iste » 15. 06. 2009 18:22

a je hotovo :D motorova zastrcka z 318is ma piny 8 a 9..cierny a biely kabel.cierny je otackomer a biely ekonomer.325i tam nema 8 a 9 pin.tak som tam narazil tie plechove kontakty,pretiahol kable k velkemu bielemu konektoru nad reparakom noh u vodica a spojil farby- cierny + cierny, biely + zltobiely.vsetko funguje a ja mam vyborny pocit. takze tot je navod ako to spojazdnit ked sa meni 6valec z 4valec

Odpovědět