[quote=Gabo post_id=948615 time=1624595815 user_id=2233]
Ekonoměr v podstatě počítá poměr rychlosti a otáček a podle toho ukazuje hodnotu.
[/quote]
Uričtě to není poměr rychlosti a otáček. Je to poměr rychlosti a délky vstřiku, co má jako impulz z řidicí jednotky. Proto taky když vyměníš například M40 za M20B20 která má menší vstřiky, ale za to jich má šest, tak ti bude ekonoměr ukazovat špatně. A zároveň, když brzdíš motorem klidně v 5000 otáčkách, tak ekonoměr ukáže nulu, protože vstřiky jsou zavřené.
nejdou budíky
Re: nejdou budíky
[quote=Greeny post_id=948617 time=1624617712 user_id=9323]
[quote=Gabo post_id=948615 time=1624595815 user_id=2233]
Ekonoměr v podstatě počítá poměr rychlosti a otáček a podle toho ukazuje hodnotu.
[/quote]
Uričtě to není poměr rychlosti a otáček. Je to poměr rychlosti a délky vstřiku, co má jako impulz z řidicí jednotky. Proto taky když vyměníš například M40 za M20B20 která má menší vstřiky, ale za to jich má šest, tak ti bude ekonoměr ukazovat špatně. A zároveň, když brzdíš motorem klidně v 5000 otáčkách, tak ekonoměr ukáže nulu, protože vstřiky jsou zavřené.
[/quote]
Je to tak, uvedený příklad výměny motorizace řeší u plasťáka Code stecker v budíkách/BC2, který obsahuje mimo jiné informaci o jakési výchozí hodnotě délky otevření vstřiku.
Tzn. jak píšu, když s E30 občas jezdím, není problém. Po odstávce cca. půl roku je třeba jet např. 1 hodinu, než začne ekonoměr ukazovat normálně. Do té doby do cca. 2800 ot/min. ukazuje spotřebu 0 a výše pak zas max.
[quote=Gabo post_id=948615 time=1624595815 user_id=2233]
Ekonoměr v podstatě počítá poměr rychlosti a otáček a podle toho ukazuje hodnotu.
[/quote]
Uričtě to není poměr rychlosti a otáček. Je to poměr rychlosti a délky vstřiku, co má jako impulz z řidicí jednotky. Proto taky když vyměníš například M40 za M20B20 která má menší vstřiky, ale za to jich má šest, tak ti bude ekonoměr ukazovat špatně. A zároveň, když brzdíš motorem klidně v 5000 otáčkách, tak ekonoměr ukáže nulu, protože vstřiky jsou zavřené.
[/quote]
Je to tak, uvedený příklad výměny motorizace řeší u plasťáka Code stecker v budíkách/BC2, který obsahuje mimo jiné informaci o jakési výchozí hodnotě délky otevření vstřiku.
Tzn. jak píšu, když s E30 občas jezdím, není problém. Po odstávce cca. půl roku je třeba jet např. 1 hodinu, než začne ekonoměr ukazovat normálně. Do té doby do cca. 2800 ot/min. ukazuje spotřebu 0 a výše pak zas max.
Re: nejdou budíky
No nic, tak jsem se ztrapnil ... Ja to tak nejak podobne myslel. Vzdyt je to logicke, ta u me asi mela slabsi chvilku kdyz jsem to psal. Kazdopádne bych spoje v budikach propajel ...
EX: E36 318i 4/94, e30 325iT LPG 8/88, Favo 7/90, Golf II 1.8 GT 1986, Škoda 120 M1 1984
Akt:
Octavia 1 TDi 2000
Peugeot 106 1.1 1996
E36 316i Compact 26.6.1998
PER ASPERA AD ASTRA
Akt:
Octavia 1 TDi 2000
Peugeot 106 1.1 1996
E36 316i Compact 26.6.1998
PER ASPERA AD ASTRA