Praskaj konici na ventilech! Proč?

Co a jak opravit v E30? Standardní servisní úkony. A podobně.
Uživatelský avatar
lucky325i
Příspěvky: 803
Registrován: 16. 04. 2004 01:15
Bydliště: Florida

Praskaj konici na ventilech! Proč?

Příspěvek od lucky325i » 08. 06. 2004 21:11

Mam uz druhy Bawo a stale stejnej problem... pokazdy 325i M20. Najeto podle budiku 240.000 koupeno v D . Ulamou se me konici na ventilech a neznam pricinu.. :shock: Unava materialu? Mate nekdo zkusenosti s timto problemem?? kdyz jsem to dovezl - 4 praskle.. oprava - pak pohoda.. dneska sem jel do PHA a celou dobu sem jel tak 110km na konci dalnice sem doslapl a cca v 100km podradil na 2 (automat), ozval se jakoby omezovac a uz to bylo.. druhej valec - oba konici.. :( predtim na 5 a 1 valci. Jinak stim jezdim "normalne" 8) dle potreby.. :)

A kdyz uz to nekdo bude snad cist tak bych se rad zeptal jestli nahodou tady nekdo nema dva koniky co by mohl postradat.. Nebo za rozumnej peniz.. :D treba i na dobirku nebo nejlepe PLZEN. 8)

Uživatelský avatar
Mirek
Příspěvky: 1089
Registrován: 09. 02. 2004 11:46
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Re: Praskaj konici na ventilech! Proč?

Příspěvek od Mirek » 08. 06. 2004 21:38

lucky325i píše:... a celou dobu sem jel tak 110km na konci dalnice sem doslapl a cca v 100km podradil na 2 -automat...
a ty se divíš ???
z E 30 bych vyrost kdybych měl na tohle

Uživatelský avatar
BaVomil
Příspěvky: 259
Registrován: 12. 02. 2003 00:14
Bydliště: děčín
Kontaktovat uživatele:

Re: Praskaj konici na ventilech! Proč?

Příspěvek od BaVomil » 08. 06. 2004 21:46

lucky325i píše:a neznam pricinu..
nauč se vo autech a jak s nima jezdit aby ti vydržely dýl jak půl dne.

Uživatelský avatar
lucky325i
Příspěvky: 803
Registrován: 16. 04. 2004 01:15
Bydliště: Florida

Příspěvek od lucky325i » 08. 06. 2004 21:47

No trochu se divim.. :) i kdyz je me jasny ze je to uz tak trochu dedecek ale na druhou stranu znam jiny 2.5i ktery maj najeto 300 a sou v pohode.. :? Prece tady nejsem sam kdo to toci skoro na doraz a ma najeto pres 200.000...

Uživatelský avatar
Mirek
Příspěvky: 1089
Registrován: 09. 02. 2004 11:46
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Mirek » 08. 06. 2004 21:59

lucky325i píše: znam jiny 2.5i ktery maj najeto 300 a sou v pohode..
jsou v pohodě protože s nima nejezdíš ty !!
z E 30 bych vyrost kdybych měl na tohle

Uživatelský avatar
lucky325i
Příspěvky: 803
Registrován: 16. 04. 2004 01:15
Bydliště: Florida

Příspěvek od lucky325i » 08. 06. 2004 22:34

:shock: Takze me chcete tvrdit ze stim jezdite jako duchodci a otacky nad 4tis. neznate? Za tu dobu co jezdim a vystridal jsem hodne aut se me tohle nikdy nestalo.. Mam XM V6 aut. najeto 250 a neni problem stim jezdit nadoraz.. a je bez udrzby.. (no v tom uznavam ze sem pra..e :oops: ) jak se rika "kovarova vzdycky chodi bosa.." :oops: Tohle jsem koupil uz ve stavu kdyz to bylo uz popraskany.. Na prvnim Bawu sem pak nechal udelat GO hlavy a bylo po problemech... Jinak ten problem na prvnim vzniknul na dalnici pri ustaleny jizde pri 4tis. tudiz to nemohlo byt jen rychlym prerazenim a vytocenim motoru.. Jen me zajima jestli to muze bejt unavou matrialu.. Nebo necim jinym.. (vacka, vule ventilu, olej, nebo ja nevim cim.. ) a pokud rikate ze je to tim ze se to vytoci na max otacky a je normalni ze to rupne tak to sorry..

Uživatelský avatar
Mirek
Příspěvky: 1089
Registrován: 09. 02. 2004 11:46
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Mirek » 08. 06. 2004 22:49

každý motor je konstruován na nějaké použití, třeba pro motor v Yamaze R 1 je normální když bude točit 10 000-14 000 ot/min, samozřejmě po důkladném zahřátí pomalejší jízdou...prostě je důležité používat motor snesitelně tvrdě-což mi nepříjde po jízdě ustálenou rychlostí 110 km/h u automatu podřazovat na 2, když podradíš u manuálu tak taky nepustíš spojku hned, ale postupně jí uvolňuješ, takže ti asi koníci praskli tím rázem co jsi vyrobil, u toho prvního BMW už možná byly načatý neboť jak se říká do hlavy a do motoru není vidět, kdyby jsi takový ráz vyrobil u zmiňované Yamahy už by jsi v Annonci sháněl přinejmenším plasty...

P.S. mám stažený video kde někdo v kravatě předvádí jak Lamborghini Diablo jede 340km/h a co myslíš vytáčí všechny rychlosti do omezovače? ne v pohodě řadí asi v polovině rozsahu a prostě pak na 6 dosáhne v klidu 340 km/h...holt profík
z E 30 bych vyrost kdybych měl na tohle

Uživatelský avatar
lucky325i
Příspěvky: 803
Registrován: 16. 04. 2004 01:15
Bydliště: Florida

Příspěvek od lucky325i » 08. 06. 2004 23:23

No konecne to zacina mit tvar diskuze.. :)
No ja stim ani nepocital ze to jeste podradi az na 2.. nepisu ze jsem to tam dal na volici.. jen sem seslapl plyn a slo to az na 2.. Neptam se jako laik na to jak muzu nebo nemuzu zachazet s motorem.. Jen me zajima jestli ma nekdo taky takovej problem a cim to muze bejt.. Docela me ale vytaci keci o tom ze stim jezdim jak nemam.. kdyz reknu ze se vejdu- 90% po meste a zbytek mino - do 10l s automatem v 2.5 tak si myslim ze si muzes udelat obrazek jak stim jezim.. kdyby ten motor mel tocit 4 tis nebude omezovac na danej na 6.5 nebo automat nastavenej tak aby radil jeste ve vysokych otackach.. myslim ze kdo to stavel vedel kam az muze zajit a nechal jeste rezervu.. uznavam brat ohled na stari a opotrebovanost..
ale zatim me tenhle problem potkal jen u BMW.. :?

toMirek:
Vim ze neni umeni to rozjizdet na studenej motor nebo stim aby se kourilo od gum tocit do cevenyho atd tech veci je spousta.. coz se nekdy pozastavuju nad fotkama i videem ze srazu ze nekdo dokaze takhle zachazet se svym autem a pak cist jak mu nevydrzelo ulozeni zadni napravy a musi to menit.. :? atd..

Uživatelský avatar
Francis
člen E30.cz
Příspěvky: 3445
Registrován: 11. 02. 2003 11:06
Bydliště: Lánov
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Francis » 09. 06. 2004 08:04

Mam uz ctvrte BMW s motorem M20 a za ty roky zatim neprasklo jedine vahadlo. Nejcastejsi pricinou prasknuti je ucpana sprchovaci trubice nad vackou, pak to jde "na sucho". Nejprve se opotrebi vacka a muze dojit i k zaderu vahadla na vacce a prasknuti vahadla.
328ti 164kW @ 6490rpm / 251Nm @ 5990rpm 244 km/h real GPS auf deutsche autobahn
323ti stock condition

Uživatelský avatar
lucky325i
Příspěvky: 803
Registrován: 16. 04. 2004 01:15
Bydliště: Florida

Příspěvek od lucky325i » 09. 06. 2004 08:37

To Francis:
No moc si me nepotesil.. :( ale asi na tom neco bude. Byl jsem na tom ze konici jsou mazany ( :D jasne ze ne jako vycurany ) ale mazany z tech tyci na kterych jsou.. Jinak vacku mam vydrenou cca 1mm ne vsude.. takze to bude asi tim.. mrknu na to mazani a dam vedet.. :)

Uživatelský avatar
Fido
Velký bratr ..... Hartge
Příspěvky: 2117
Registrován: 12. 02. 2003 10:27
Bydliště: Southfork aka Chateau
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Fido » 09. 06. 2004 08:38

Měl jsem 325iXA, na tachu přes 350tkm, kickdown jsem používal velmi často, sportovní režim, kdy to přeřazuje až v červeným taky a všechno v pohodě. Takže asi máš smůlu na neudržovaný motory.
sanguis non est aqua
E24 635CSi Hartge & E34 525iXAT & E46 M3 Cabrio & E46 325Ci & G02 X4 & G12 M760Li

Uživatelský avatar
lucky325i
Příspěvky: 803
Registrován: 16. 04. 2004 01:15
Bydliště: Florida

Příspěvek od lucky325i » 09. 06. 2004 08:50

Fido píše:Měl jsem 325iXA, na tachu přes 350tkm, kickdown jsem používal velmi často, sportovní režim, kdy to přeřazuje až v červeným taky a všechno v pohodě. Takže asi máš smůlu na neudržovaný motory.
Jezisi a ja celou noc nespal :wink: a rikal si jak mam jezdit a kam jit na to do skoly, jak me tady "nekdo moudre" poradil. I to je mozny.. Prvni bylo od nakejch turku no hruza.. :) a druhy od handlire - Uz jsem menil termostat kterej byl upraven jen dirama od sroubovaku aby pusil vodu do chladice.. :shock: Takze se nebudu nicim trapit a snad to postupne dam dohromady..
Prislo me to jako nesmysl aby to nevydrzelo.. a chtel vedet jestli to je normani nebo to holt mam jen ja. :shock: :twisted:

Uživatelský avatar
Geront
Příspěvky: 316
Registrován: 08. 12. 2003 10:53
Bydliště: 30 Km od Berouna

Příspěvek od Geront » 09. 06. 2004 09:00

2 Francis

To si nemyslím, když se nemaže zadře se, nebo zkurví vačka, ale koník? BTW, taky se mi to stalo u 2.0 M20B20LE a mazalo to bez problémů. Prasknul na prvním válci a kámoš co to opravoval říkal, že je to častá záležitost, nedělal to u báčka poprvé (pokaždé na prvním). Tak nevím, ale když jsem to viděl rozebraný nepřipadalo mi, že je tam nějakej bug, spíš jsem měl takový dva pocity:
1)mohla by být chybička někde ve vyběhanejch ložiskách vačky a následném vyosení a tudíž nežádoucímu vaklu na konci vačky,
2) takovej mlhavej pocit, jestli by to nemohlo být způsobeno unavením a ztvrdnutím vratných pružin. Jestliže se totiž unaví (zkrátí) vznikne vůle a koník pak může být namáhán ťukáním do hrníčku (nemluvím o milimetrech, spíš o nějakých desetinách). To by napovídalo, proč byl ulomen těsně za plochou dosedající na hrníček.
BMW RULEZZZ !

Uživatelský avatar
lucky325i
Příspěvky: 803
Registrován: 16. 04. 2004 01:15
Bydliště: Florida

Příspěvek od lucky325i » 09. 06. 2004 09:15

Geront píše:2 Francis

BTW, taky se mi to stalo u 2.0 M20B20LE ulomen těsně za plochou
:shock: nejsem sam... :D - sorry Geront

Uživatelský avatar
Geront
Příspěvky: 316
Registrován: 08. 12. 2003 10:53
Bydliště: 30 Km od Berouna

Příspěvek od Geront » 09. 06. 2004 09:20

2 lucky325i

??? 'sem to nějak nepobral ???
BMW RULEZZZ !

Uživatelský avatar
lucky325i
Příspěvky: 803
Registrován: 16. 04. 2004 01:15
Bydliště: Florida

Příspěvek od lucky325i » 09. 06. 2004 09:33

Nejsem skodolibej a nechtel jsem aby to tak vyznelo.. :) jen me vcelku
""potesilo"" v uvozovkach :) ze nejsem sam komu to praska jak si psal.. Je stim akorat sran... a nic z toho.. takze me to nejspis ceka o5 o vikendu..

Uživatelský avatar
Geront
Příspěvky: 316
Registrován: 08. 12. 2003 10:53
Bydliště: 30 Km od Berouna

Příspěvek od Geront » 09. 06. 2004 09:42

Já se neurazil, jen jsem to nějak nepochopil :wink:
No jo, ale jestli máš načatou vačku, tak má Francis pravdu. Mazat se musí !!!
BMW RULEZZZ !

Uživatelský avatar
lucky325i
Příspěvky: 803
Registrován: 16. 04. 2004 01:15
Bydliště: Florida

Příspěvek od lucky325i » 09. 06. 2004 09:50

2Geront 8)
a nahodou ty koniky nikdo zatim nema??

Uživatelský avatar
Francis
člen E30.cz
Příspěvky: 3445
Registrován: 11. 02. 2003 11:06
Bydliště: Lánov
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Francis » 09. 06. 2004 10:10

Geront píše:To si nemyslím, když se nemaže zadře se, nebo zkurví vačka, ale koník?...
Prodrena vacka prodre dosedaci plochu vahadla a pri neklouzani ale drbani vznikaji daleko vetsi sily.

Ted mi doslo, ja mel na mysli mazani vacky vackovate, tam co doseda vahadlo. Ma tam kapat olej ze sprchovaci trubky. Loziska vacky jsou mazana tlakovym olejem rozvadenym kanaly v hlave.
328ti 164kW @ 6490rpm / 251Nm @ 5990rpm 244 km/h real GPS auf deutsche autobahn
323ti stock condition

Uživatelský avatar
Geront
Příspěvky: 316
Registrován: 08. 12. 2003 10:53
Bydliště: 30 Km od Berouna

Příspěvek od Geront » 09. 06. 2004 10:30

Kup je na vrakáči, kolik stojí jako nový nevím, ale na vrakáči Ti nejspíš budou chtít prodat celou palici. Jestli máš starou hlavu, bez problémů to poskládáš, koníky jsou stejný u všech typů šestiválců DÁVEJ BACHA JESTLI NEJSOU NĚKDE NAČATÝ.
BMW RULEZZZ !

Odpovědět