motor 325i z chromaku do plastaku

Co a jak opravit v E30? Standardní servisní úkony. A podobně.
Odpovědět
Boban
Příspěvky: 605
Registrován: 18. 05. 2004 13:58
Bydliště: Praha

motor 325i z chromaku do plastaku

Příspěvek od Boban » 07. 06. 2004 14:55

Je nejakej problem z touhle vymenou (motor z auta bez katu do auta s katem)? Starsi 325i bez katu maji vyssi kompresi, ale vykon skoro stejny, cim to, je tam jina vacka? Muze byt nejaky problem s katem? Dik za info.

Uživatelský avatar
DAN
Věčně nespokojený
Příspěvky: 3683
Registrován: 24. 07. 2003 11:35
Bydliště: Mrdákov
Kontaktovat uživatele:

Re: motor 325i z chromaku do plastaku

Příspěvek od DAN » 07. 06. 2004 20:03

Boban píše:Je nejakej problem z touhle vymenou (motor z auta bez katu do auta s katem)? Starsi 325i bez katu maji vyssi kompresi, ale vykon skoro stejny, cim to, je tam jina vacka? Muze byt nejaky problem s katem? Dik za info.
Částečně jsi si už odpověděl - vyšší kompresní poměr - vyšší výkon.
Jsou tam jiný písty, myslím.
Ten motor je, bych řekl, lepší.
Ptal jsem se na to Krotila a věděl hovnovu, ale vačkou to nejni určitě. Ta by měla bejt stejná.
Jinak vem si taky to, o kolik se ti zvedne výkon motoru, když dáš pryč kat - překážku.
Možná, že ten motor má výkon a krouťák ještě vyšší než je udáváno v TP. :roll:
Když bych tam dával bezkatovou 2.5i, tak už bych tam kat asi nedával 8)
Jinak je to taky motronik, tak by snad neměl bejt vážnější problém.
BMW The Ultimate Driving Machine

Uživatelský avatar
Max-Max
Moderátor e30.cz
Příspěvky: 8452
Registrován: 04. 10. 2003 02:25
Bydliště: Košice, +421948901915

Příspěvek od Max-Max » 07. 06. 2004 22:16

Teraz sme to riešili s kamošom, dal tam staršiu 2.5i a bez problémov, akurát nezabudni zapojiť lambdu, tie staršie to ani neviem či mali. Motorelektrika pasuje bezo zmien.
325i, 635CSiA, FJR 1300A, W638 V220

Boban
Příspěvky: 605
Registrován: 18. 05. 2004 13:58
Bydliště: Praha

Příspěvek od Boban » 08. 06. 2004 09:47

Me jde prave o to, ze mam vyfuk s katem a chci ho tam nechat. Nevim proc snizovali kompresi pro pouziti katu, ale na motoru co ma za sebou 200k+ km je to asi bezpredmetny resit. Je mi divny, ze by pri stejny vacce a docela vyrazne nizsi kompresi ten motor mel skoro stejnej vykon. Jsou jiny jednotky (predstih)?
Taky jsem slysel o dvou typech konektoru na motorovou elektriku, nevim jestli se to tyka tehle dvou motoru, nebo neceho jinyho?
Zadny dalsi rozdily?

Uživatelský avatar
Francis
člen E30.cz
Příspěvky: 3445
Registrován: 11. 02. 2003 11:06
Bydliště: Lánov
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Francis » 08. 06. 2004 11:43

1) Je jina ridici jednotka nebot bezKATovy motor NEMA lambdasondu.
2) Jak budes resit kontrolu emisi? Uplatkem? Prestavbu KAToveho auta na bezKATove asi urad ani Stehlik nepovoli.
328ti 164kW @ 6490rpm / 251Nm @ 5990rpm 244 km/h real GPS auf deutsche autobahn
323ti stock condition

Boban
Příspěvky: 605
Registrován: 18. 05. 2004 13:58
Bydliště: Praha

Příspěvek od Boban » 08. 06. 2004 12:40

Francis píše:1) Je jina ridici jednotka nebot bezKATovy motor NEMA lambdasondu.
2) Jak budes resit kontrolu emisi? Uplatkem? Prestavbu KAToveho auta na bezKATove asi urad ani Stehlik nepovoli.
No prave, ja bych chtel nechat vyfuk s katem a lambdou a k tomu dat ten starsi motor (katovou jednotku mam). Predpokladam, ze kdyz ten motor puvodne nema lambdu, tak bude jina kabelaz motorove elektriky. Jde k tomu kabelaz k lambde nejak doplnit, nebo bych musel vymenit celou motorovou elektriku?
Jine problemy?
Co treba snimac otacek? Nemeli ho chromaci u prevodovky?

Návštěvník

Příspěvek od Návštěvník » 09. 06. 2004 14:13

Who knows? Je snimac otacek u 325i chrom vzadu u prevodovky (resp. 2 snimace) nebo vpredu za remenici, jako u plasta? Byla pro motronic vubec ta verze se snimacema vzadu? Pokud ano, v jakym roce se to zlomilo? Thank you...

Uživatelský avatar
Jirka325
Příspěvky: 2335
Registrován: 20. 06. 2003 01:36
Bydliště: Praha

Příspěvek od Jirka325 » 09. 06. 2004 14:31

Ja bych ho teda hledal vzdycky na setrvaku. Mel jsem ho tam jak u chroma, tak u plasta.

Boban
Příspěvky: 605
Registrován: 18. 05. 2004 13:58
Bydliště: Praha

Příspěvek od Boban » 09. 06. 2004 15:09

Jirka325 píše:Ja bych ho teda hledal vzdycky na setrvaku. Mel jsem ho tam jak u chroma, tak u plasta.
Ja ho mam na 206KA vepredu na klice, ozubeny kotouc cumi ven z motoru, cidlo je velmi podobny tem k ABS (ne-li stejny)...

Uživatelský avatar
Francis
člen E30.cz
Příspěvky: 3445
Registrován: 11. 02. 2003 11:06
Bydliště: Lánov
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Francis » 09. 06. 2004 16:04

Anonymous píše:Who knows? Je snimac otacek u 325i chrom vzadu u prevodovky (resp. 2 snimace) nebo vpredu za remenici, jako u plasta? Byla pro motronic vubec ta verze se snimacema vzadu? Pokud ano, v jakym roce se to zlomilo? Thank you...
Snimace vzadu na prevodovce ma jen Motronic 1.0, tedy 325e, a prvni 325i. Motronic 1.1 a vyssi uz mely pouze jeden snimac a to vpredu na klikovce. Uz spousta chromaku ma Motronic 1.1, ktery se podle neoficialnich zdroju daval od 1/87
328ti 164kW @ 6490rpm / 251Nm @ 5990rpm 244 km/h real GPS auf deutsche autobahn
323ti stock condition

Odpovědět