termostat - chlazení

Co a jak opravit v E30? Standardní servisní úkony. A podobně.
Odpovědět
Uživatelský avatar
tapy
Příspěvky: 56
Registrován: 30. 10. 2003 13:20

termostat - chlazení

Příspěvek od tapy » 31. 05. 2004 13:41

Zdravím,
v threadu vrtule ste mi poradili vyměnit termostat, že mi nedovírá (ručička teploměru na čárce mezi modrým a středem). O víkendu jsem to rozebral a termostat zavírá úplně normálně a otvírá při teplotě při které má, ještě jsem ho vyvařil v octě :) a narval zpátky, dolil směs, odvzdušnil a hurá to projet. Ejhle ručička nevylezla ani na tu čárku co předtím a zůstala kousek za modrým. Asi tak po 20 minutové jízdě jsem vypnul motor a pak mě napadla "spásná" myšlenka, dotáhnul jsem k autu teploměr ze zavařovacího hrnce :) a vrazil ho do nádržky kudma se lije chladící směs (320i). naměřil jsem 87 stupňů (asi 10 minut po vypnutí motoru. To mi nepřipadá jako podchlazenej motor. Nemůže bejt chyba někde jinde? Třeba čidlo nebo rafika na přistrojovce? Jen pro úplnost, jednu jízdu v zimě se mi stalo, že rafika neukazovala vůbec.

PS hadice pod chladičem je při studeným nastartování studená hodně dlouho, než se začne hřát, jak bych to čekal u motoru, kterej je v pohodě.

Díky moc za každej postřeh
Nestrkej NOS do mýho bawa

Uživatelský avatar
Max-Max
Moderátor e30.cz
Příspěvky: 8452
Registrován: 04. 10. 2003 02:25
Bydliště: Košice, +421948901915

Příspěvek od Max-Max » 31. 05. 2004 13:49

Odvzdušnil si to dobre? Topenie aj šrub na termostate? Skús trochu pohýbať kontaktami na čidle, aj mne to raz vypadlo.
325i, 635CSiA, FJR 1300A, W638 V220

Venca.

Příspěvek od Venca. » 31. 05. 2004 13:53

Já tě zrovna radil ten termostat :oops: , ale tohle vypadá na špatně ukazující teploměr.
Čidlo má měnit hodnotu odporu podle teploty, hodnoty se nepamatuju, ale myslím že i v Haynesu je to popsaný.

Uživatelský avatar
tapy
Příspěvky: 56
Registrován: 30. 10. 2003 13:20

Příspěvek od tapy » 31. 05. 2004 13:55

Max-Max píše:Odvzdušnil si to dobre? Topenie aj šrub na termostate? Skús trochu pohýbať kontaktami na čidle, aj mne to raz vypadlo.
Odvzdušňoval jsem tím šroubem na tělese termostatu až z toho tekla jen "voda". Možná jsem lama, ale co jsi myslel tím odvdušnit topení? To se dělá kde? Z mé "chytré" knížky Jak na to... jsem vyčet odvzdušnení jen na tom termostatu.

PS ty kontakty na čidle jsem čistil
Nestrkej NOS do mýho bawa

Uživatelský avatar
tapy
Příspěvky: 56
Registrován: 30. 10. 2003 13:20

Příspěvek od tapy » 31. 05. 2004 13:57

Venca. píše:Já tě zrovna radil ten termostat :oops: , ale tohle vypadá na špatně ukazující teploměr.
Čidlo má měnit hodnotu odporu podle teploty, hodnoty se nepamatuju, ale myslím že i v Haynesu je to popsaný.
Vo houby jde, aspoň jsem na něj mrknul :)
Zkusím najít ty hodnoty odporů a asi mě čeká i rozebrání přístrojovky, jestli to k něčemu je.
Nestrkej NOS do mýho bawa

Uživatelský avatar
Max-Max
Moderátor e30.cz
Příspěvky: 8452
Registrován: 04. 10. 2003 02:25
Bydliště: Košice, +421948901915

Příspěvek od Max-Max » 31. 05. 2004 14:06

tapy píše:
Max-Max píše:Odvzdušnil si to dobre? Topenie aj šrub na termostate? Skús trochu pohýbať kontaktami na čidle, aj mne to raz vypadlo.
Odvzdušňoval jsem tím šroubem na tělese termostatu až z toho tekla jen "voda". Možná jsem lama, ale co jsi myslel tím odvdušnit topení? To se dělá kde? Z mé "chytré" knížky Jak na to... jsem vyčet odvzdušnení jen na tom termostatu.

PS ty kontakty na čidle jsem čistil
Otvoríš topenie na fest a odvzdušňuješ dovtedy kým nemáš v aute saunu a teplo ide na plný kotol a zároveň z odvzdušňováku ide, príp. strieka kapalina bez bublín. Obe hadice k chladiču - vrchná aj spodnú by sa po chvíli mali zohriať a vtedy máš istotu že termostat otvoril a prúdi kapalina celým okruhom.
325i, 635CSiA, FJR 1300A, W638 V220

Uživatelský avatar
tapy
Příspěvky: 56
Registrován: 30. 10. 2003 13:20

Příspěvek od tapy » 31. 05. 2004 14:09

Max-Max píše:
tapy píše:
Max-Max píše:Odvzdušnil si to dobre? Topenie aj šrub na termostate? Skús trochu pohýbať kontaktami na čidle, aj mne to raz vypadlo.
Odvzdušňoval jsem tím šroubem na tělese termostatu až z toho tekla jen "voda". Možná jsem lama, ale co jsi myslel tím odvdušnit topení? To se dělá kde? Z mé "chytré" knížky Jak na to... jsem vyčet odvzdušnení jen na tom termostatu.

PS ty kontakty na čidle jsem čistil
Otvoríš topenie na fest a odvzdušňuješ dovtedy kým nemáš v aute saunu a teplo ide na plný kotol a zároveň z odvzdušňováku ide, príp. strieka kapalina bez bublín. Obe hadice k chladiču - vrchná aj spodnú by sa po chvíli mali zohriať a vtedy máš istotu že termostat otvoril a prúdi kapalina celým okruhom.
No jasně, já su knedla , hlavně, že jsem to takhle už minimálně jednou kdysi dělal :D Dík za osvěžení mé děravé paměti
Nestrkej NOS do mýho bawa

Odpovědět