dotaz pro elektromaniky - nevim co je to za el. soucastku:-(

Co a jak opravit v E30? Standardní servisní úkony. A podobně.
Uživatelský avatar
Maranelo
Bublik a Ondrášek
Příspěvky: 3777
Registrován: 24. 02. 2003 00:52
Bydliště: někde v CZ... možná
Kontaktovat uživatele:

dotaz pro elektromaniky - nevim co je to za el. soucastku:-(

Příspěvek od Maranelo » 01. 08. 2008 20:32

:oops: nevite nekdo jak se tomu nadava a jestli se to da sehnat? At zbytecne neplacam cas a nervy po praze :roll:
mam to rozlamany a ten druhy ctverec by melo funkcne byt to same ale asi taky nepremava :cry:
dikes moc
Obrázek
Mam shnilou 325i s KO motorem :-(
Obrázek
325>kundolap/ 320>pracant/ 318>sekačka/ 316>nemám slov
Obrázek

Uživatelský avatar
Maranelo
Bublik a Ondrášek
Příspěvky: 3777
Registrován: 24. 02. 2003 00:52
Bydliště: někde v CZ... možná
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Maranelo » 01. 08. 2008 21:26

ja to fakt potrebuju cmeldove Na 90% mi kuli tomu nejdou sterace :cry: a jestli ne musim najit tech 10% :twisted:
je to vrazeny mezi dva plisky jeden vede k motorku a druhej asi na 12v ale to nevim jiste jeste sem to nepromeroval a to ted neni dulezity jen bych se potreboval dozvedet co a kde :lol:
Mam shnilou 325i s KO motorem :-(
Obrázek
325>kundolap/ 320>pracant/ 318>sekačka/ 316>nemám slov
Obrázek

Venca
Příspěvky: 3497
Registrován: 04. 04. 2004 08:09

Příspěvek od Venca » 01. 08. 2008 22:07

Ta součástka ale skutečně vypadá dost nepatřičně na spojitost se stěračema.

Vzhledem opravdu připomíná nějaký keramický filtr.

Něco takovýho v okruhu el. motůrku je dost neobvyklý.
Leda snad v cyklovači, ale to by musel být spíš kondenzátor...

Uživatelský avatar
Maranelo
Bublik a Ondrášek
Příspěvky: 3777
Registrován: 24. 02. 2003 00:52
Bydliště: někde v CZ... možná
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Maranelo » 01. 08. 2008 22:23

je to primo v tele motorku sterace svetel

1 motorek se ctvercem funguje ale neudela ani jedno tempo a pomalu zastavi jako kdyby dosla baterka

2 motorek co mam na dily jede ale kdyz sepne druhej okruh ktery ma motorek dostat do konecny polohy misto toho zustane stat a horej kabely :cry:

Kdyz vemu ctverec a dam ho do druhyho motorku dela to co motorek 1 :roll: a kdyz vezmu rozlamane kolecko dam ho do motorku 1 horej kabely :lol: Tim padem mam dojem ze je to neco s temahle dvema plackama :?
Mam shnilou 325i s KO motorem :-(
Obrázek
325>kundolap/ 320>pracant/ 318>sekačka/ 316>nemám slov
Obrázek

Venca
Příspěvky: 3497
Registrován: 04. 04. 2004 08:09

Příspěvek od Venca » 02. 08. 2008 11:15

Maranelo píše:..
pravej nebo levej? potrebuju pravej (strana spolujezdce)...
Co to je za auto...?

euromen
Příspěvky: 2050
Registrován: 13. 06. 2005 10:39
Bydliště: Děčín

Příspěvek od euromen » 02. 08. 2008 12:26

Maranelo píše:
euromen píše:mám jeden motorek stěračů, 100% funkční, prodám
pravej nebo levej? potrebuju pravej (strana spolujezdce)
a jinak nevis co je to za placky?
bohužel ten levej.. osobně si myslim že se jedná o nějaký mechanický díly než přímo elektrocký..
i když 0R2 je označení pro odpor 0,2Ohmu..možná nějaký vložkový odpory... rozhodně to vidim poprvé..kouknu se ti na motorek kde to je a co to dělá...
dočasný konec BMW :-(

euromen
Příspěvky: 2050
Registrován: 13. 06. 2005 10:39
Bydliště: Děčín

Příspěvek od euromen » 02. 08. 2008 12:45

nic takovýho tam nenám...v převodovce pouze plíšek jako přerušovač a v motoru vůbec nic
dočasný konec BMW :-(

Venca
Příspěvky: 3497
Registrován: 04. 04. 2004 08:09

Příspěvek od Venca » 02. 08. 2008 12:52

euromen píše:nic takovýho tam nenám...v převodovce pouze plíšek jako přerušovač a v motoru vůbec nic
- odrušovací kondenzátor (ten ale vypadá trochu jinak)
- cosi, co nahrazuje tlumivku kvůli proudovým rázům (..??)
- odpor (k čemu ale zrovna tam...?)

- no a ty moje dohady s filtrem...

Řekni něco, jako elektronik...

:?:

euromen
Příspěvky: 2050
Registrován: 13. 06. 2005 10:39
Bydliště: Děčín

Příspěvek od euromen » 02. 08. 2008 13:25

Venca píše:
euromen píše:nic takovýho tam nenám...v převodovce pouze plíšek jako přerušovač a v motoru vůbec nic
- odrušovací kondenzátor (ten ale vypadá trochu jinak)
- cosi, co nahrazuje tlumivku kvůli proudovým rázům (..??)
- odpor (k čemu ale zrovna tam...?)

- no a ty moje dohady s filtrem...

Řekni něco, jako elektronik...

:?:
jako deskovej kendenzátor to je kovový, jako tlumivka.. neni tam žádná cívka.... odpor je tam opravdu zbytečnej..a krystal ....ne byl by minimálně v pouzdře a zcela zbytečnej...
dočasný konec BMW :-(

Uživatelský avatar
Maranelo
Bublik a Ondrášek
Příspěvky: 3777
Registrován: 24. 02. 2003 00:52
Bydliště: někde v CZ... možná
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Maranelo » 03. 08. 2008 18:42

tak pro neverici tomase ze mam uvnitr tela motorku nejakou placku sem to dneska cvaknul ale nejak spatne tak neni videt druhej plisek co vede k motorku :roll: Trosku sem ho domaloval.... :twisted:

A podle me ta placicka ma funkci ochrany pri prehrati napr. primrzlej sterac atd... ale je mi divny ze by to tu zadnej elektr. manik neznal :?
Kdyz moturek dojede a nechce se mu dal vrazim mezi ty dva plisky sroubovak tim padem obejdu placku a motorek jede jak o zavod. Vyndam sroubovak a motorek zase par sekund jede nejspis nez se placka prehreje a "odpoji" stavu do motorku...?

Plisek co je videt za plackou vede na +12v od relatka (RJ) a druhej plisek (namalovanej) k + motorku.
V pondeli se dojedu poptat do nejaky prodejny jestli to budou mit :?
Obrázek
Mam shnilou 325i s KO motorem :-(
Obrázek
325>kundolap/ 320>pracant/ 318>sekačka/ 316>nemám slov
Obrázek

Uživatelský avatar
Dušan M10B18
Příspěvky: 1376
Registrován: 19. 10. 2006 20:22
Bydliště: Zlín

Příspěvek od Dušan M10B18 » 03. 08. 2008 19:16

Už to tady sleduji chvíli, ale nechtěl jsem se do toho srát...
nicméně po těch věcech co jste tady probírali, mě napadl ještě thermistor... a jak píšeš asi to bude on...
s největší pravděpodobností bude mít ochranou funkci jak jsi říkal...
0R2 by mohl být dejme tomu jmenovitý odpor

takže v podstatě jsi na to došel sám :lol:
Obrázek

Venca
Příspěvky: 3497
Registrován: 04. 04. 2004 08:09

Příspěvek od Venca » 03. 08. 2008 20:48

Takže v podstatě to, co se používá v těch různých čidlech teploty vody a vzduchu, ovšem nikoli NTC (odpor klesá s teplotou), ale PTC (naopak stoupá s teplotou) - tady ve funkci tepelný pojistky.

Pro srandu bych to zkusil měřit ohmetrem a zahřívat, kolik to asi má odpor...

Uživatelský avatar
DAN
Věčně nespokojený
Příspěvky: 3683
Registrován: 24. 07. 2003 11:35
Bydliště: Mrdákov
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od DAN » 03. 08. 2008 20:52

Venca píše:...Pro srandu bych to zkusil měřit ohmetrem a zahřívat, kolik to asi má odpor...
Tipuju, že bude potřeba co největší rozsah. :o
BMW The Ultimate Driving Machine

Venca
Příspěvky: 3497
Registrován: 04. 04. 2004 08:09

Příspěvek od Venca » 03. 08. 2008 21:14

DAN píše:
Venca píše:...Pro srandu bych to zkusil měřit ohmetrem a zahřívat, kolik to asi má odpor...
Tipuju, že bude potřeba co největší rozsah. :o
Malý odpor zastudena, blízkej nule, cca tak do 35°C.
Pak bych viděl nárůst kolem 50°C prudce nahoru, vybuzenej proudem nad 2-3 ampéry.
Takže zastudena na malý rozsah.

Tady čtu - "zabraňuje spálení motorů..."
http://fyzika.jreichl.com/index.php?sek ... e&page=269

..

euromen
Příspěvky: 2050
Registrován: 13. 06. 2005 10:39
Bydliště: Děčín

Příspěvek od euromen » 03. 08. 2008 21:15

Venca píše:Takže v podstatě to, co se používá v těch různých čidlech teploty vody a vzduchu, ovšem nikoli NTC (odpor klesá s teplotou), ale PTC (naopak stoupá s teplotou) - tady ve funkci tepelný pojistky.

Pro srandu bych to zkusil měřit ohmetrem a zahřívat, kolik to asi má odpor...
taky mě to napadlo když sem viděl tu fotku a vysvětluje to i to co sem říkal že 0R2 je označení hodnoty odporu
jinak souhlas.. zahřej a měř hodnoru..možná bude jiná protože je to velký a ty máš jen fragmenty
dočasný konec BMW :-(

Venca
Příspěvky: 3497
Registrován: 04. 04. 2004 08:09

Příspěvek od Venca » 03. 08. 2008 21:25

euromen píše: taky mě to napadlo když sem viděl tu fotku a vysvětluje to i to co sem říkal že 0R2 je označení hodnoty odporu...
To by mohla být hodnota zastudena, tj. v tomhle případě v normálním provozním stavu.

Paráda, nakonec to vyšetříme úplně...

:D

Uživatelský avatar
DAN
Věčně nespokojený
Příspěvky: 3683
Registrován: 24. 07. 2003 11:35
Bydliště: Mrdákov
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od DAN » 04. 08. 2008 04:44

Venca píše:
Paráda, nakonec to vyšetříme úplně...

:D
Na to bych moc nespoléhal.

A kde vlastně na tom kusu hovna připojí multimetr ? Kdekoli ? :twisted: Kde to má nějaký vývody ?

Termistor. :twisted:
BMW The Ultimate Driving Machine

Venca
Příspěvky: 3497
Registrován: 04. 04. 2004 08:09

Příspěvek od Venca » 04. 08. 2008 06:42

DAN píše:
Na to bych moc nespoléhal.

A kde vlastně na tom kusu hovna připojí multimetr ? Kdekoli ? :twisted: Kde to má nějaký vývody ?

Termistor. :twisted:
Je to homogenní materiál, v podstatě jakoby jen kus tlustýho vodiče - kolečko.
Vlastnost materiálu a délka vodiče (tloušťka tý kapsle) určuje její odpor.

euromen
Příspěvky: 2050
Registrován: 13. 06. 2005 10:39
Bydliště: Děčín

Příspěvek od euromen » 04. 08. 2008 08:38

DAN píše:A kde vlastně na tom kusu hovna připojí multimetr ? Kdekoli ? :twisted: Kde to má nějaký vývody ?
připojí je na kraj materiálu... ideálně tam kam se připojuje v realnym nasazení..
dočasný konec BMW :-(

Uživatelský avatar
KuaJa
Příspěvky: 1596
Registrován: 31. 08. 2004 11:34
Bydliště: J. Čechy

Příspěvek od KuaJa » 04. 08. 2008 10:08

Venca píše: Je to homogenní materiál, v podstatě jakoby jen kus tlustýho vodiče - kolečko.
Vlastnost materiálu a délka vodiče (tloušťka tý kapsle) určuje její odpor.
A spolu s velkikostí toho předmětu taky asi celkovou tepelnou kapacitu toho fliprcajku, aby to nebylo moc citlivý a neragovalo to na nějaký hodně nízký hodnoty - proto možná čtvereček, kterej je menší utáhne sotva ten jeden pohyb stěrače.
Hey dude, where is my car? :-)
M52B28 e39 Obrázek a spagheti storyObrázek

Odpovědět