Demontáž převodovky 324d..??

Co a jak opravit v E30? Standardní servisní úkony. A podobně.
Odpovědět
Uživatelský avatar
Milinek
Příspěvky: 45
Registrován: 15. 07. 2008 09:35
Bydliště: Teplice

Demontáž převodovky 324d..??

Příspěvek od Milinek » 18. 07. 2008 20:52

Nazdárek lidičy, jaký je problém samo-robo vyhodit převodovku z auta, na zemi, respektive na špalkách-nájezdech? Jde to vůbec, nebo se musí na rampu, či zvedák? Je tam nějaká záludnost?

Děkuji za vaše postřehy.

euromen
Příspěvky: 2050
Registrován: 13. 06. 2005 10:39
Bydliště: Děčín

Příspěvek od euromen » 18. 07. 2008 21:39

de to.... hůř, ale de to..dělal sem to
dočasný konec BMW :-(

Jaryn
Příspěvky: 159
Registrován: 30. 04. 2005 20:57
Bydliště: Hradec Králové

Příspěvek od Jaryn » 18. 07. 2008 21:42

Hlavní záludnost je v přístupu ke dvěma horním šroubům na převodovce.

Uživatelský avatar
Míšánek
Příspěvky: 3495
Registrován: 12. 09. 2005 13:33
Bydliště: Uherský Brod

Příspěvek od Míšánek » 19. 07. 2008 01:43

Jaryn píše:Hlavní záludnost je v přístupu ke dvěma horním šroubům na převodovce.
Můžu potvrdit. Pokud je to stejné jako u TD tak je to pěkný oser
No smoke, no fun...
Obrázek

Uživatelský avatar
Milinek
Příspěvky: 45
Registrován: 15. 07. 2008 09:35
Bydliště: Teplice

Příspěvek od Milinek » 24. 07. 2008 19:24

Tak zejtra ráno se vrhnu na tu demontáž převodovky, tak jsem na to vědav, jen doufám, že nebude pršet, jelikož to musím dělat venku...
Pak napíšu jak to šlo a jestli byl nějaký problém...

Uživatelský avatar
Tweety
Příspěvky: 6122
Registrován: 16. 07. 2004 17:52
Bydliště: Ústí nad Labem
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Tweety » 24. 07. 2008 19:37

Každopádně musíš mít správnej ořech na šrouby který převodovku držej. To já třeba zjistil až když bylo auto zvednuté :)

Uživatelský avatar
Milinek
Příspěvky: 45
Registrován: 15. 07. 2008 09:35
Bydliště: Teplice

Příspěvek od Milinek » 24. 07. 2008 19:39

Co jsem tak viděl z vrchu, tak je tam klasika, šesti hraný šrouby..

Uživatelský avatar
Tweety
Příspěvky: 6122
Registrován: 16. 07. 2004 17:52
Bydliště: Ústí nad Labem
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Tweety » 24. 07. 2008 19:40

Milinek píše:Co jsem tak viděl z vrchu, tak je tam klasika, šesti hraný šrouby..
Vydrž, mrknu se do ETK. 324 jsem doma nikdy neměl, na 325 mám hvězdice

Uživatelský avatar
Tweety
Příspěvky: 6122
Registrován: 16. 07. 2004 17:52
Bydliště: Ústí nad Labem
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Tweety » 24. 07. 2008 19:42

Tak jak jsem psal, je to stejné M12 hvězda

http://www.realoem.com/bmw/showparts.do ... g=23&fg=10

Uživatelský avatar
Milinek
Příspěvky: 45
Registrován: 15. 07. 2008 09:35
Bydliště: Teplice

Příspěvek od Milinek » 24. 07. 2008 19:46

No ze zhora jsem viděl jen dva myslím na 19-ku klíč, tak uvidíme, jinak ty hvězdy jsou ty debilní venkovní? Myslím jako že hvězda na šrouby je zvenčí? (ne torx)
BMW 324d 86´

Gabo
člen E30.cz
Příspěvky: 4293
Registrován: 20. 02. 2006 18:51
Bydliště: Nížkov (ZR)

Příspěvek od Gabo » 24. 07. 2008 19:48

Tweety píše:Tak jak jsem psal, je to stejné M12 hvězda

http://www.realoem.com/bmw/showparts.do ... g=23&fg=10
Nepišou tam M8 Torx? Ty dvanáctky by měli být normálně šetihranny, ne?
Jinak já když jsem prolejzal fórum, tak hodně lidí yhle šrouby povolovalo 11tkou prstýnkem, já to tak taky zkusim až to budu dělat ...
EX: E36 318i 4/94, e30 325iT LPG 8/88, Favo 7/90, Golf II 1.8 GT 1986, Škoda 120 M1 1984
Akt:
Octavia 1 TDi 2000
Peugeot 106 1.1 1996
E36 316i Compact 26.6.1998
PER ASPERA AD ASTRA

Uživatelský avatar
Tweety
Příspěvky: 6122
Registrován: 16. 07. 2004 17:52
Bydliště: Ústí nad Labem
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Tweety » 24. 07. 2008 19:49

Milinek píše:No ze zhora jsem viděl jen dva myslím na 19-ku klíč, tak uvidíme, jinak ty hvězdy jsou ty debilní venkovní? Myslím jako že hvězda na šrouby je zvenčí? (ne torx)
Přesně tak

Uživatelský avatar
Milinek
Příspěvky: 45
Registrován: 15. 07. 2008 09:35
Bydliště: Teplice

Příspěvek od Milinek » 24. 07. 2008 19:52

No jsem an to fakt zvědav, první asi musí ven vejfuk co? Pak kardan, řazení, odpojit aku, a vrhout se na samotnou převodoku.. Motor drží na autě sám o sobě, nebo je to uchycené jako celek? Jde mi o to, jestli musím motor nějak podkládat....
BMW 324d 86´

Uživatelský avatar
Tweety
Příspěvky: 6122
Registrován: 16. 07. 2004 17:52
Bydliště: Ústí nad Labem
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Tweety » 24. 07. 2008 19:55

Milinek píše:No jsem an to fakt zvědav, první asi musí ven vejfuk co? Pak kardan, řazení, odpojit aku, a vrhout se na samotnou převodoku.. Motor drží na autě sám o sobě, nebo je to uchycené jako celek? Jde mi o to, jestli musím motor nějak podkládat....
Podle mne bude lepší motor jemně vyvěsit abys v pohodě sundal převodovku, ale těžko radit, 24d jsem viděl jen z vlaku. Každopádně člen Záchvat by ti v tomhle dokázal výborně poradit :wink:

Uživatelský avatar
Milinek
Příspěvky: 45
Registrován: 15. 07. 2008 09:35
Bydliště: Teplice

Příspěvek od Milinek » 24. 07. 2008 19:57

Myslím že to musí bejt u všech 6-ti válcovejch motorů stejný ne?
BMW 324d 86´

Brutalni Monstrum Wole
Příspěvky: 817
Registrován: 07. 03. 2007 21:38

Příspěvek od Brutalni Monstrum Wole » 25. 07. 2008 09:36

Míšánek píše:
Jaryn píše:Hlavní záludnost je v přístupu ke dvěma horním šroubům na převodovce.
Můžu potvrdit. Pokud je to stejné jako u TD tak je to pěkný oser
demontuj držák převodovky (ten most co na něm převodovka sedí na dvou silenblokách) a spust převodovku dole, celé se to i s motorem nakloní na silenblokách. motor se jakoby posune víc do auta, tak dej bacha at ti něco nerozmačka na stěně pod čelnim oknem (kdyžtak tam dej klínek)

no a když to bude takto nakloněný , bude místo na povolení šroubu nahoře převodovky. ale stejně na to musíš jit zespodu-tři dlouhé nástavce a ořech ti zezhora nasadí kámoš :P

tak sem to dělal na e32 735 takže jen taká rada jak si to ulehčit :wink:

Uživatelský avatar
Milinek
Příspěvky: 45
Registrován: 15. 07. 2008 09:35
Bydliště: Teplice

Příspěvek od Milinek » 25. 07. 2008 20:41

Tak převodovka je venku, zabralo mi to cca 3hodinky, což si myslím že celkem jde, v podmínkách, které jsem na toměl. Jinak s tím nebyl nějak zvlášť problém, na spodku převodovky jsou skutečně ty debilní hvězdicový šrouby. Použil jsem na ně 8-ku ořech z malý goly. Vrchní šrouby jsem povolil z vrchu, stranovým klíčelm (19). No a převodovka mi padla do náruče jak malý děcko :lol: No a taky vém kde je problém! Dvouhmotovej setrvák se odporoučel, normálně se rozpůlil, fakt síla, pokud máte zájem, hodím sem fotku toho krásného setrváku...

Pokud bude mít někdo nějaký konkrétní dotaz na demontáž převodovky, tak se klidně ptejte.... :D
BMW 324d 86´

Uživatelský avatar
Helldiver
Příspěvky: 855
Registrován: 16. 01. 2007 22:43
Bydliště: Bratislava

Příspěvek od Helldiver » 25. 07. 2008 21:13

Urcite zaujem mame, lebo zrejme bojujem s podobnym problemom u 535i, za foto by som bol velmi vdacny:)) Aby bolo vidno jak to je vlastne skonstruovane ten dvojhmotak:)
E30 325i
E34 535i

Uživatelský avatar
Milinek
Příspěvky: 45
Registrován: 15. 07. 2008 09:35
Bydliště: Teplice

Příspěvek od Milinek » 28. 07. 2008 10:33

Tak tady máte nějaké fotečky toho setrváku

Tady je vidět jak jsou unavené pružiny, proto ty setrváky po vypnutí motoru tak chrastěj...

[URL=http://www.picoodle.com/view.php?i ... .jpg[/img]


[/url]Obrázek

Obzvlášť zajímavá je ta hluboká díra, ta je naprosto skrz....
BMW 324d 86´

Uživatelský avatar
Míšánek
Příspěvky: 3495
Registrován: 12. 09. 2005 13:33
Bydliště: Uherský Brod

Příspěvek od Míšánek » 28. 07. 2008 21:55

Eště že tomu nerozumím jak to funguje. Pak bych taky přijít na to, že u mně je taky v hajzlu a měl bych po ptákách :roll: :D
No smoke, no fun...
Obrázek

Odpovědět