E34 - Přebíjení baterky - Stalo se to nekomu ????

Co a jak opravit v E30? Standardní servisní úkony. A podobně.
Odpovědět
Spider
Příspěvky: 5
Registrován: 06. 07. 2008 14:44

E34 - Přebíjení baterky - Stalo se to nekomu ????

Příspěvek od Spider » 07. 07. 2008 07:09

Ahoj potřeboval bych pomoc, Vlastnim E34 z roku 1992 2,5 TDS, a před tydnem jsem zjistil že se mi odvařila baterka že mi přebiji alternator, tak jsme vymenili usmernovací relé a bylo to vpořádku jenže když jedu z opravy tak zjistim že se mi tlumený světla rozsvitej jak dálkové a větrak se taky rozebehne rychlejš, a dneska když jsme to měřili jsme zjistili že při 3000 a více otačkách motoru najednou vlitne do baterky 20V. prostě přebiji a nemužem přijit na to co byto mohlo zpusobit. Tak bych potřeboval poradit. Diky

Uživatelský avatar
bmwm3
Lon Don
Příspěvky: 2437
Registrován: 14. 08. 2003 08:20
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od bmwm3 » 07. 07. 2008 10:08

jedině altík

Spider
Příspěvky: 5
Registrován: 06. 07. 2008 14:44

Příspěvek od Spider » 07. 07. 2008 13:57

To mi víme že to je altík ale nemužem zjistit co v nem to zpusobuje.

Uživatelský avatar
samiq
Akademik
Příspěvky: 499
Registrován: 27. 02. 2003 20:31
Bydliště: obcas Praha

Příspěvek od samiq » 07. 07. 2008 18:54

Prvni vec, kterou musis 100% zkontrolovat je zemeni, tedy propojeni kostry. Hlavne mezi motorem (alternatorem) a karoserii a accu.
Pak se da resit ostatni.

Predpokladam, ze pri zapinani svetel se to napeti meni. 20V v palubni siti uz muze ledacos popravit.

Spider
Příspěvky: 5
Registrován: 06. 07. 2008 14:44

Příspěvek od Spider » 07. 07. 2008 20:25

samiq píše:Prvni vec, kterou musis 100% zkontrolovat je zemeni, tedy propojeni kostry. Hlavne mezi motorem (alternatorem) a karoserii a accu.
Pak se da resit ostatni.

Predpokladam, ze pri zapinani svetel se to napeti meni. 20V v palubni siti uz muze ledacos popravit.
Jak jsme psal výše přebíjet to začne až po vytočení motoru nad 3000 ot. Kostru jsme zkontrolovali a tou to není. A při zapnutejch svetlech to je kolem 19V.

Venca
Příspěvky: 3497
Registrován: 04. 04. 2004 08:09

Příspěvek od Venca » 07. 07. 2008 20:39

Spider píše:Jak jsme psal výše přebíjet to začne až po vytočení motoru nad 3000 ot. Kostru jsme zkontrolovali a tou to není. A při zapnutejch svetlech to je kolem 19V.
Vadný stabilizátor napětí - ta hodnota nesmí přelézt cca 14,5 V.

Spider
Příspěvky: 5
Registrován: 06. 07. 2008 14:44

Příspěvek od Spider » 07. 07. 2008 21:07

Venca píše:
Spider píše:Jak jsme psal výše přebíjet to začne až po vytočení motoru nad 3000 ot. Kostru jsme zkontrolovali a tou to není. A při zapnutejch svetlech to je kolem 19V.
Vadný stabilizátor napětí - ta hodnota nesmí přelézt cca 14,5 V.

To je prave ten problem, už jsme vyzkoušeli 3 novy a všichni dělaj tu stejnou chybu.

Venca
Příspěvky: 3497
Registrován: 04. 04. 2004 08:09

Příspěvek od Venca » 08. 07. 2008 18:49

Spider píše: To je prave ten problem, už jsme vyzkoušeli 3 novy a všichni dělaj tu stejnou chybu.
Divný, tak nevím...
Ještě mi napadá, jestli ty stabilizátory byly i po použití v tvým altíku ještě funkční, tzn. jestli je něco neničí.

Uživatelský avatar
Vasa
Moderátor e30.cz
Příspěvky: 3034
Registrován: 17. 05. 2005 17:30
Bydliště: Plzeň +420775466722

Příspěvek od Vasa » 09. 07. 2008 02:48

Ja bych tohle vubec nezkoumal, dej jinej alternator (na tenhle motor ho lze celkem v pohode sehnat) a uvidis hned. Takhle budes vymyslet "14dni" co tomu je a mezi tim popravis par jinech daleko drazsich veci. Nejlepe je dat "vadny" altik promerit na stolici nekomu kdo se tim zivi a vi co a jak zmerit.
90' 318iT M40 410tkm / 87' 325i M20 96tkm / 86' 316 M10 BaurTC 80tkm / 85' 325e M50 284tkm / 83' 318i M10 129tkm / 85' 325e M20 226tkm

Uživatelský avatar
bmwm3
Lon Don
Příspěvky: 2437
Registrován: 14. 08. 2003 08:20
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od bmwm3 » 09. 07. 2008 09:16

Vasa píše:Ja bych tohle vubec nezkoumal, dej jinej alternator (na tenhle motor ho lze celkem v pohode sehnat) a uvidis hned. Takhle budes vymyslet "14dni" co tomu je a mezi tim popravis par jinech daleko drazsich veci. Nejlepe je dat "vadny" altik promerit na stolici nekomu kdo se tim zivi a vi co a jak zmerit.
Přesně tak...

Spider
Příspěvky: 5
Registrován: 06. 07. 2008 14:44

Příspěvek od Spider » 09. 07. 2008 10:26

Vasa píše:Ja bych tohle vubec nezkoumal, dej jinej alternator (na tenhle motor ho lze celkem v pohode sehnat) a uvidis hned. Takhle budes vymyslet "14dni" co tomu je a mezi tim popravis par jinech daleko drazsich veci. Nejlepe je dat "vadny" altik promerit na stolici nekomu kdo se tim zivi a vi co a jak zmerit.

Prave že na stolici to nezmeří protože nedokaže vyvinout 3000ot. Zatim jezdim pod 3000 protože nic nepřebiji ale jen to vytočim a začne přebijet. A kratkodoby nevadi přepjeti. A prave i ten mechanik to nikdy nevidel a to se živi opravou starteru a alternatoru hodne dlouho.

Uživatelský avatar
capicek
Příspěvky: 56
Registrován: 27. 05. 2008 13:14

Příspěvek od capicek » 09. 07. 2008 12:05

Tady je jasnej důkaz toho, že i altík může dělat nepředvídané chyby, než to k čemu byl vyroben. Já bych se přiklonil k názoru, vyzkoušet a pořídit jinej alternátor...
BMW 316i,E30,r.v.1988,černá metalíza,plně v elektrice, zkrátka můj mazlíček, kterej vobčas zlobí

Uživatelský avatar
budha
člen E30.cz
Příspěvky: 1391
Registrován: 16. 04. 2006 13:28
Bydliště: Kladno/Praha

Příspěvek od budha » 09. 07. 2008 15:51

to je hodne zvlastni...alternator, jakozto zarizeni neni vubec slozity a uz xxlet je v autech vlastne stejne staveny, jako ze se nevymysli zadne zlepsovaky a pod..nevim co reguluje budici napeti - ale zacal bych od toho, kdyz rikas ze ti to vypalilo nove regulatory...
Ex 316i coupe, jetzt kombajn driver mit 318i touring....
muj plne pojizdny stroj: viewtopic.php?f=22&t=45091&p=344990#p344990

Odpovědět