spodní čepy
spodní čepy
ahoj chci se zeptat jak se u e30 M40 r.v 90 mění spodní čepy jako jesli to udělám před barákem vůbec nemám tušení potřebuju je viměnit
Myslíš čepy v ramenou? Je potřeba je přelisovat. takže sehnat druhý ramena, nechat přelisovat čepy a pak přehodit nebo koupit nový ramena i s čepama a přehodit ...
EX: E36 318i 4/94, e30 325iT LPG 8/88, Favo 7/90, Golf II 1.8 GT 1986, Škoda 120 M1 1984
Akt:
Octavia 1 TDi 2000
Peugeot 106 1.1 1996
E36 316i Compact 26.6.1998
PER ASPERA AD ASTRA
Akt:
Octavia 1 TDi 2000
Peugeot 106 1.1 1996
E36 316i Compact 26.6.1998
PER ASPERA AD ASTRA
mám to čerstvě za sebou tak se podělím o pocity: dělal jsem to na dvorku v největších parnech a málem sem se z toho vop***l...ale jde to, jde všechno!
rameno musí ven: potřebuješ stahovák na čepy ( já jeden zlomil, musel jsem jet pro jinej) dál trubku na páčení + klíče 17/19/22...nejhorší je povolit dlouhej čep co je v nápravnici (v motoru pod svodama není moc místa) když to zvládneš, máš vyhráno..Pherson nemusí jít pryč ale já ho vyndaval (zkontroluješ tím třeba uložení, ložisko, tlumiče)...starý čepy z ramene vymlátíš (řízneš flexou a palicí ve svěráku, nebo na trubce vymlátíš)..Nové se buď lisují (potřebuješ někoho šikovnýho a vybavenýho) a nebo se dají namlátit opět na trubce, ale je třeba přes velikej ořech, aby nedostal ránu ten čep..zpětná montáž je celkem hračka.
mě to zabralo demontáž: 3,5 hodiny i s obědem
montáž: 1,5 hodiny
byl jsem úplně sám a strašně se se všim patlám
rameno musí ven: potřebuješ stahovák na čepy ( já jeden zlomil, musel jsem jet pro jinej) dál trubku na páčení + klíče 17/19/22...nejhorší je povolit dlouhej čep co je v nápravnici (v motoru pod svodama není moc místa) když to zvládneš, máš vyhráno..Pherson nemusí jít pryč ale já ho vyndaval (zkontroluješ tím třeba uložení, ložisko, tlumiče)...starý čepy z ramene vymlátíš (řízneš flexou a palicí ve svěráku, nebo na trubce vymlátíš)..Nové se buď lisují (potřebuješ někoho šikovnýho a vybavenýho) a nebo se dají namlátit opět na trubce, ale je třeba přes velikej ořech, aby nedostal ránu ten čep..zpětná montáž je celkem hračka.
mě to zabralo demontáž: 3,5 hodiny i s obědem
montáž: 1,5 hodiny
byl jsem úplně sám a strašně se se všim patlám
Ex 316i coupe, jetzt kombajn driver mit 318i touring....
muj plne pojizdny stroj: viewtopic.php?f=22&t=45091&p=344990#p344990
muj plne pojizdny stroj: viewtopic.php?f=22&t=45091&p=344990#p344990
-
- Příspěvky: 27
- Registrován: 01. 06. 2008 18:51
- Bydliště: Krkonose
Re: spodní čepy
Hans-18 píše:ahoj chci se zeptat jak se u e30 M40 r.v 90 mění spodní čepy jako jesli to udělám před barákem vůbec nemám tušení potřebuju je viměnit
Tak to jsme dva taky mě čekaj spodni čepy
To je pravda.Dan td píše:Drtivá většina čepů, které se místo lisování mlátí kladivem, ať už přes cokoli, se " montáží " poškodí. Lepší je sehnat stará ramena, nechat si to někde přelisovat - pokud má někdo lis a umí s ním, je to práce na půl hoďky - a potom už jen přehodit rameno. Poté samozřejmě geometrii.
On totiž tím kladivem každý mlátit neumí.
Dělal jsem to pětikilovou palicí na kovadlině.
Použil jsem mezikruží takového průměru, aby dosedlo na okraj spodku čepu.
Zespodu jsem měl pod ramenem kus silnostěnné trubky.
Je vhodný čep před lisováním nechat v mrazáku a rameno na sluníčku - ona je každá setina rozdílu dobrá.
.
- Dan td
- Site Admin
- Příspěvky: 3339
- Registrován: 12. 02. 2003 14:17
- Bydliště: Netuníkov
- Kontaktovat uživatele:
Vzhledem k tomu, že za lisování si řeknou max. pár stovek a ušetří se tím půl dne mlácení kladivem a odpadne riziko zničení nových čepů, u mě je volba jasná. Ono se to lisuje silou 6-10 tun, což kladivem nejde právě snadnoVenca píše:To je pravda.Dan td píše:Drtivá většina čepů, které se místo lisování mlátí kladivem, ať už přes cokoli, se " montáží " poškodí. Lepší je sehnat stará ramena, nechat si to někde přelisovat - pokud má někdo lis a umí s ním, je to práce na půl hoďky - a potom už jen přehodit rameno. Poté samozřejmě geometrii.
On totiž tím kladivem každý mlátit neumí.
Dělal jsem to pětikilovou palicí na kovadlině.
Použil jsem mezikruží takového průměru, aby dosedlo na okraj spodku čepu.
Zespodu jsem měl pod ramenem kus silnostěnné trubky.
Je vhodný čep před lisováním nechat v mrazáku a rameno na sluníčku - ona je každá setina rozdílu dobrá.
.

Půl dne to skutečně s veškerou přípravou bylo.Dan td píše:Vzhledem k tomu, že za lisování si řeknou max. pár stovek a ušetří se tím půl dne mlácení kladivem a odpadne riziko zničení nových čepů, u mě je volba jasná. Ono se to lisuje silou 6-10 tun, což kladivem nejde právě snadno
Pro další podobný pokusy mám vymyšlenej rámeček, sešroubovanej z kusů traverz a hydraulickej hever z Tatry.
Lis je samozřejmě lepší, to je jasný.
k tomu bych rad obdrzel nejake info....zadny rysky na rameni nemam a mam dojem ze cepy jsou symetricke, jako ze maj do vsech stran stejny max. vychylky, nebo se pletu??mikess píše:čauki taky jsem je měnil. chce to pořádné kladivo trubku přesného rozměru a pomocníka kdo bude držet rameno a deto. jen sy dát pozor pak jak se budou lisovat nové čepy na rysky na natočení čepu!
Ex 316i coupe, jetzt kombajn driver mit 318i touring....
muj plne pojizdny stroj: viewtopic.php?f=22&t=45091&p=344990#p344990
muj plne pojizdny stroj: viewtopic.php?f=22&t=45091&p=344990#p344990
Rysky" jsou na obvodě toho vnějšího tělesa na osazení.budha píše:k tomu bych rad obdrzel nejake info....zadny rysky na rameni nemam a mam dojem ze cepy jsou symetricke, jako ze maj do vsech stran stejny max. vychylky, nebo se pletu??
Takový půlkulatý vybrání.
Origo BMW to má.
Neorigo jsem dával OPTIMAL a ty jsou ve výkyvu kruhově symetrickýa je fuk, jak tam přijdou.
no ja tam to vybrani prave mel (moog), ale na ramenu neni nikde zachytnej bod jak by to tam melo prijit, takze spoleham ne to ze jsou taky symetricky....
Ex 316i coupe, jetzt kombajn driver mit 318i touring....
muj plne pojizdny stroj: viewtopic.php?f=22&t=45091&p=344990#p344990
muj plne pojizdny stroj: viewtopic.php?f=22&t=45091&p=344990#p344990
- Dan td
- Site Admin
- Příspěvky: 3339
- Registrován: 12. 02. 2003 14:17
- Bydliště: Netuníkov
- Kontaktovat uživatele:
Na ramenu nic není, ale na to vnějším uložení, jak psal Venca. Je to takovej ten kroužek, je tím přidělané rameno na svém zadním konci.budha píše:no ja tam to vybrani prave mel (moog), ale na ramenu neni nikde zachytnej bod jak by to tam melo prijit, takze spoleham ne to ze jsou taky symetricky....
SB?? ted ste me uplne zmatli...Dan td píše:Na ramenu nic není, ale na to vnějším uložení, jak psal Venca. Je to takovej ten kroužek, je tím přidělané rameno na svém zadním konci.budha píše:no ja tam to vybrani prave mel (moog), ale na ramenu neni nikde zachytnej bod jak by to tam melo prijit, takze spoleham ne to ze jsou taky symetricky....
Ex 316i coupe, jetzt kombajn driver mit 318i touring....
muj plne pojizdny stroj: viewtopic.php?f=22&t=45091&p=344990#p344990
muj plne pojizdny stroj: viewtopic.php?f=22&t=45091&p=344990#p344990
Na rameni nikde žádná značka není.
Na tělesu čepu jsou ty výstupky/vybrání po obvodě (u origo BMW jsem měl dva - ty značí tu polohu čepu.
Logicky - čep se musí vykyvovat do stran, příčně ke směru jízdy.
Pro ujasnění pomůže se podívat pod prachovku, jak to vypadá - u toho čepu OPTIMAL je to ovšem fuk.
Tohle platí pro čepy.
Silentblok se nejdřív lisuje do toho kroužku s packou na uchycení do kastle. na kroužku je ryska-výstupek, na silentbloku je šipka. Ty musí být proti sobě.
Na rameno se pak nalisuje/natáhne silentblok tak, aby rovně - v Hayneu jsou i obrázky.
Na tělesu čepu jsou ty výstupky/vybrání po obvodě (u origo BMW jsem měl dva - ty značí tu polohu čepu.
Logicky - čep se musí vykyvovat do stran, příčně ke směru jízdy.
Pro ujasnění pomůže se podívat pod prachovku, jak to vypadá - u toho čepu OPTIMAL je to ovšem fuk.
Tohle platí pro čepy.
Silentblok se nejdřív lisuje do toho kroužku s packou na uchycení do kastle. na kroužku je ryska-výstupek, na silentbloku je šipka. Ty musí být proti sobě.
Na rameno se pak nalisuje/natáhne silentblok tak, aby rovně - v Hayneu jsou i obrázky.
ted jsem to pochopil, takze jsem to asi namontoval spatne (pokud jsou ty novy cepy jako origo) nicmene se to kejvalo spravne jen ne s takovou vychylkou jako predchozi KO cep...o SB vim jak tam ma byt...novy mam v garazi, nepodarilo se mi to proste sundat a lis nebyl k dispozici...nekdo tady psal, ze to delal na aute...to bych chtel videt!
dekuji za vyjasneni...Rada pro vsechny, kdo to nikdy nedelali: rozebirat to na ulici to proste vubec neni prdel!
dekuji za vyjasneni...Rada pro vsechny, kdo to nikdy nedelali: rozebirat to na ulici to proste vubec neni prdel!
Ex 316i coupe, jetzt kombajn driver mit 318i touring....
muj plne pojizdny stroj: viewtopic.php?f=22&t=45091&p=344990#p344990
muj plne pojizdny stroj: viewtopic.php?f=22&t=45091&p=344990#p344990
Ten silac sundas za 15-30 minut aj ked je na aute - odvrtaj tu gumu v medzikruzii a potom listovou alebou lupienkovo pilkou zvuntra prepil az na to oko to to kovove okruzie - pnutie hned poklesne a silentblok jednoducho vyberies rukou. Vacsii problem potom bude dat dam novy, preto je lepsie kupit powerflexy a tie tam jednoducho das zasa len rukou.
E30 325i
E34 535i
E34 535i