palivoměr+teploměr

Co a jak opravit v E30? Standardní servisní úkony. A podobně.
Odpovědět
Štěpa
Příspěvky: 25
Registrován: 02. 10. 2003 18:26
Bydliště: Praha

palivoměr+teploměr

Příspěvek od Štěpa » 11. 06. 2008 16:02

Chtěl bych se vás zeptat, jestli náhodou nemáte nějaké zkušenosti s kmitající ručičkou teploměru a palivoměru (ze strany na stranu ve stejném rytmu - správnou hodnotu, kterou má ručička ukazovat je ve středu kmitu). Mám BMW M535i E28. Vše funguje naprosto perfektně a k tomu kmitání dojde jen po dlouhé jízdě (např. když jedu z Prahy, tak mi to začalo blbnout až ve Vídni), ale poslední dobou k tomu stačí i kratší doba a taky se mi zdá, že se tento jev stane, když auto zmokne. A další podmínka je, že ručička palivoměru musí ukazovat 12 hodin (svisle nahoru = cca 30 litrů paliva, jindy se to neprojeví). To rozkmitání je větší, když přejíždím hrboly, při jízdě po krásné rovné dálnici se to neprojeví. Za to, začnou poskakovat do rytmu blinkru, když ho zapnu. Nevím čím to je. Zkoušel jsem kostření - dotáhnout tu matici za kterou drží v tišťáku desky, kontakty jsem procházel, očišťoval.... (jen v přístrojovce) zatím nic pozitivního. Jo a kouzlo na konec, když vypnu motor a pak ho znovu nastartuji, již se to neprojevuje...... Absolutně nechápu. Může být špatný tišťák přístrojovky? Nebo oba budíky? Nebo plovák v nádrži? Fakt nechápu.... Díky za pomoc a rady
BMW je nejlepší auto na světě, na které se můžete vždy spolehnout. BMW E46 330Ci/A & E36 323i/A & E83 X3 3,0i/A

Venca
Příspěvky: 3497
Registrován: 04. 04. 2004 08:09

Příspěvek od Venca » 11. 06. 2008 16:14

Plovák nebo čidlo lze asi vyloučit, dělají-li to dva budíky.
Asi bych zkontroloval uzemnění pro tyhle dva přístroje - u E30 je to nad pedálem brzdy, kde to má E28, nevím...

Štěpa
Příspěvky: 25
Registrován: 02. 10. 2003 18:26
Bydliště: Praha

Příspěvek od Štěpa » 11. 06. 2008 21:10

U e28 je to na stejném místě - nad pedály v blízkosti volantu a přístrojové desky..... tam je vše tak jak má být, pevně dotaženo. Je to hlavní kostřící bod všech přístrojů a zařízení, velmi nedávno jsem tam něco připojoval..... Dělají to oba a to především, když jsou obě ručičky ve svislé poloze - např. i teploměr, když se zvýší teplota chladící kapaliny, tak začnou ručičky jemně pulzovat, ale podmínkou je, že palivová ručička musí ukazovat taky svisle, jak jsem psal cca těch 30 litrů...Jakmile je v nádrži plno, nebo naopak se blíží prázdno, tak to ty ručičky nikdy neudělají i když teplota vody je přesně na svislo (12 hodin). Je to pro mě záhada.....
BMW je nejlepší auto na světě, na které se můžete vždy spolehnout. BMW E46 330Ci/A & E36 323i/A & E83 X3 3,0i/A

Venca
Příspěvky: 3497
Registrován: 04. 04. 2004 08:09

Příspěvek od Venca » 11. 06. 2008 21:31

Divný.

Ale nic jinýho společnýho než kostru ty dva budíky nemají...

Uživatelský avatar
ruffus
Příspěvky: 496
Registrován: 18. 09. 2005 16:26
Bydliště: Od Kolína

Příspěvek od ruffus » 18. 01. 2011 09:46

Zdravím, tohle téma mi přišlo asi nejbližší. Mám/měl jsem podobný problém u iS. Nechal jsem to být s tím, že až bude teplo, vyndám přístroje, očistím a dotáhnu kontakty. Dneska si ale asi auto řeklo, že už nechce čekat a odešlo tak nějak všechno. Z toho co jsem postřehnul nejde: palivoměr, teploměr, otáčkoměr, ekonoměr, kontrolky při startování kromě baterky a ventilátor topení. Může to být něco jiného než ukostření? Neměl jsem čas cokoliv prohlížet, spěchal jsem do práce. Díky za případné rady, jen na mě nechoďte s "proměř tohle a támhleto",to bych dal eletrikáři.
325i '90 -> 325i '88 -> 318iS '90 -> 535i '89 -> 318iS '91 -> e36 325i '92 + Mitsubishi Pajero 3.5 V6 '95 206hp
Obrázek

Uživatelský avatar
ruffus
Příspěvky: 496
Registrován: 18. 09. 2005 16:26
Bydliště: Od Kolína

Příspěvek od ruffus » 18. 01. 2011 09:47

Ještě otáčkoměr má snahu po nastartování naběhnout, ale hned spadne
325i '90 -> 325i '88 -> 318iS '90 -> 535i '89 -> 318iS '91 -> e36 325i '92 + Mitsubishi Pajero 3.5 V6 '95 206hp
Obrázek

Uživatelský avatar
ruffus
Příspěvky: 496
Registrován: 18. 09. 2005 16:26
Bydliště: Od Kolína

Příspěvek od ruffus » 18. 01. 2011 11:06

Takže jsem využil obědové pauzy :lol: a po přečtení tohoto http://www.bmwforum.cz/bmw-3er-f14/e30- ... r-t34.html jsem zkontroloval aspoň pojistky a na všechny nefunkční věci stačila přepálená pojistka číslo 10. Asi to taky bude mít spojitost se zpátečkou, protože už nějaký čas nesvítí. Každopádně zatím vyřešeno.
325i '90 -> 325i '88 -> 318iS '90 -> 535i '89 -> 318iS '91 -> e36 325i '92 + Mitsubishi Pajero 3.5 V6 '95 206hp
Obrázek

Venca
Příspěvky: 3497
Registrován: 04. 04. 2004 08:09

Příspěvek od Venca » 18. 01. 2011 11:26

ruffus píše:.....Asi to taky bude mít spojitost se zpátečkou, protože už nějaký čas nesvítí...
Ta je na pojistce 9.

.

Uživatelský avatar
ruffus
Příspěvky: 496
Registrován: 18. 09. 2005 16:26
Bydliště: Od Kolína

Příspěvek od ruffus » 19. 01. 2011 07:17

Tak problém se opakuje :? Dneska ráno jsem nastartoval, všechno fungovalo. Dal jsem větrák na 4 a šel oškrábat okno. Když se mi zdálo, že to jde nějak obtížně :twisted: a uvědomil jsem si, že už větrák neslyším, kouknul jsem do auta a včerejší situace se opakovala. Už jsem věděl kam šáhnout - č. 10. Takže mě asi elektrikář nemine. Možná se to projevilo právě teď díky těm mlhám, že dostanou vlhkost i tam, kde běžně taková není. Jinak to, že č.10 je i pro zpátečku jsem vyčetl z více zdrojů na netu a když jsem dneska po výměně pojistky couval, všimnul jsem si nepatrného vynechání předních světel, ale pojistka to znovu neodnesla.
325i '90 -> 325i '88 -> 318iS '90 -> 535i '89 -> 318iS '91 -> e36 325i '92 + Mitsubishi Pajero 3.5 V6 '95 206hp
Obrázek

Venca
Příspěvky: 3497
Registrován: 04. 04. 2004 08:09

Příspěvek od Venca » 19. 01. 2011 10:03

ruffus píše:...Jinak to, že č.10 je i pro zpátečku jsem vyčetl z více zdrojů na netu a když jsem dneska po výměně pojistky couval, všimnul jsem si nepatrného vynechání předních světel, ale pojistka to znovu neodnesla.
Je to možný, v "Jak na to ..." píšou 9, já tu mám někde schéma, kde je na 10.
Např zde, strana 103:
http://shark.armchair.mb.ca/~dave/BMW/e30/e30_83.pdf
Je to ale 318i L-Jetronic.
Zřejmě drobný odchylky během výroby...

*****
Pokud ty zpátečky mrkly, zkontroloval bych jejich přívod ke spínači na převodovce pod gumovou manžetou u řadicí páky, tam může být poškozená izolace.

.

Uživatelský avatar
Max-Max
Moderátor e30.cz
Příspěvky: 8452
Registrován: 04. 10. 2003 02:25
Bydliště: Košice, +421948901915

Příspěvek od Max-Max » 19. 01. 2011 11:17

mrkani zpatecky muze byt taky z duvodu vybehaneho luzka "kulicky" kontaktu na spajzce

Uživatelský avatar
ruffus
Příspěvky: 496
Registrován: 18. 09. 2005 16:26
Bydliště: Od Kolína

Příspěvek od ruffus » 19. 01. 2011 15:09

Takže skutečně jsem si všimnul nepatřičností při řazení zpátečky (pohasnutí konrolky ručky) a to po rozpojení konektoru u řadičky zmizelo. Tak aspoň vím, kde hledat zádrhel. Díky za pomoc.
325i '90 -> 325i '88 -> 318iS '90 -> 535i '89 -> 318iS '91 -> e36 325i '92 + Mitsubishi Pajero 3.5 V6 '95 206hp
Obrázek

Uživatelský avatar
nnoorrbbii
Příspěvky: 135
Registrován: 06. 01. 2010 11:04
Bydliště: Kosice

Příspěvek od nnoorrbbii » 20. 01. 2011 01:02

popri kulise ide ten kabel, a bude to zrejme skratovat a stale vyhadzuje poistku, kt. je aj na pristrojovku.
mal som ten isty problem, staci to dobre zaizolovat a bude to fungovat v poriadku :)

Uživatelský avatar
Brilantis
člen E30.cz
Příspěvky: 73
Registrován: 07. 10. 2010 19:31
Bydliště: Vrchlabsko

Příspěvek od Brilantis » 05. 02. 2011 21:18

Nevíte co by mohlo způsobovat nepřesnost palivoměru? Po nastartování ukazuje ručička vždy plnou nádrž, a až po zhruba hodinové jízdě začne ukazovat skutečný stav. Dělá to už od podzima. E30 325
E46 330xD Touring Titansilber ,ex BMW E38 728i Oxfordgrunn ,exBMW E30 325i MtechII Lachssilber ,ex BMW E34 Touring 525 TDS Arktissilber
VW Sharan II 1,9TDI PD Tornadorot

Uživatelský avatar
Frogger
Příspěvky: 179
Registrován: 17. 01. 2010 22:36
Bydliště: Kladno
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Frogger » 05. 02. 2011 22:03

Přispěju taky troškou do mlýna. Děje se mi něco podobného a už jsem i zjistil v čem je problém. Dělá mi to (při pohledu zepředu) levý konektor za budíky. Když jej pěkně přimáčknu, všechno naskočí jak má. Tak se na to taky mrkněte :wink:
BMW X5 4.4i, BMW 735iA, BMW E30...

www.vasemisto.cz

Frank
Příspěvky: 178
Registrován: 19. 04. 2011 18:30
Bydliště: Hlinsko

palivoměr

Příspěvek od Frank » 07. 12. 2012 14:50

tak trochu oživím téma,mám E30 320i plast... Neukazuje mi palivoměr,zjištěna chyba v levém (při pohledu zepředu) konektoru asi naprd kontakt. Dřív ještě když jsem přimáčkl konektor směrem k budíkům,tak chvilku šel a ukazoval,ale teď už nikoliv. Tak bych potřeboval radu jestli to napájet,či jinak nabastlit napřímo,popř. jak? Nebo ještě něco jiného podniknout. :?:

Dík Honza
BMW e30 320i Obrázek

Uživatelský avatar
Tom911turbo
Příspěvky: 482
Registrován: 16. 03. 2007 14:16
Bydliště: Kósek od Olomóca

Příspěvek od Tom911turbo » 15. 08. 2013 18:45

Brilantis píše:Nevíte co by mohlo způsobovat nepřesnost palivoměru? Po nastartování ukazuje ručička vždy plnou nádrž, a až po zhruba hodinové jízdě začne ukazovat skutečný stav. Dělá to už od podzima. E30 325

tohle mi dělá taky, E30 320 přestavěná na 325, zjistil sem že když zahýbu konektorama co vedou do budíků ,tak to v určité poloze ukazuje dobře, děla mi to i teploměr, vystřelí za max. a pak postupně klesá a ustálí se uprostřed, ale taky až tak po hodině jízdy.. palivoměr ukazuje buď plnou a nebo zprávně - většinou prázdnou nádrž. avšak hladový oko svítí vždycky zpravně
E10 1502/1602/1802/2002/2002 Turbo - z každyho kousek
E30 coupé 320 (325i) => 327i?
E30 318i M40 POLÍZEJ LPG
E30 Touring IS

Uživatelský avatar
čambo
Příspěvky: 148
Registrován: 15. 06. 2009 17:18

Příspěvek od čambo » 25. 09. 2013 18:56

Ahoj , chtěl bych se zeptat. Neukazuje mi otáčkoměr, tudíž ani ekonoměr a malé BC.. Kabely v palubce jsou zapojené "správně" . Jiné budíky jsem zkoušel a čidlo otáčkoměru také a žádná změna, ručička otáčkoměru leží jak přilepená... Mohl by mi dát někdo, nějaký tip jestli jde signál přes nějaké relátko nebo co jiného by to mohlo být.? ? Díky moc předem..
E30 325i cupé ...

Odpovědět