Vstřikovací trysky M20B20 vs. M20B25

Co a jak opravit v E30? Standardní servisní úkony. A podobně.
Uživatelský avatar
Tweety
Příspěvky: 6122
Registrován: 16. 07. 2004 17:52
Bydliště: Ústí nad Labem
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Tweety » 28. 05. 2008 18:05

Jestli se můžu zeptat, dělalo to furt nebo jen při určité teplotě ?

Uživatelský avatar
DVORIS
Příspěvky: 6423
Registrován: 21. 12. 2005 21:01
Bydliště: Agip

Příspěvek od DVORIS » 28. 05. 2008 18:29

Tweety píše:Jestli se můžu zeptat, dělalo to furt nebo jen při určité teplotě ?
Už sem nic psat nebudu abych v někom nerozbouřil emoce :) :wink:

Cca 30sec po studeným startu začal taročit,prvních 30sec šel krásně,teplej na pi....
Obrázek

Uživatelský avatar
Tweety
Příspěvky: 6122
Registrován: 16. 07. 2004 17:52
Bydliště: Ústí nad Labem
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Tweety » 28. 05. 2008 19:39

DVORIS píše:
Tweety píše:Jestli se můžu zeptat, dělalo to furt nebo jen při určité teplotě ?
Už sem nic psat nebudu abych v někom nerozbouřil emoce :) :wink:

Cca 30sec po studeným startu začal taročit,prvních 30sec šel krásně,teplej na pi....
Michal je horká hlava, tak to řeš v klidu alespoň ty :D

Díky za odpověď

Uživatelský avatar
DVORIS
Příspěvky: 6423
Registrován: 21. 12. 2005 21:01
Bydliště: Agip

Příspěvek od DVORIS » 28. 05. 2008 20:41

Tweety píše:
DVORIS píše:
Tweety píše:Jestli se můžu zeptat, dělalo to furt nebo jen při určité teplotě ?
Už sem nic psat nebudu abych v někom nerozbouřil emoce :) :wink:

Cca 30sec po studeným startu začal taročit,prvních 30sec šel krásně,teplej na pi....
Michal je horká hlava, tak to řeš v klidu alespoň ty :D

Díky za odpověď
Já su klidná hlava,v pohodě,DÍKY VŠEM ZA RADY :wink:

PROSÍM SMÁZNĚTE TO AŤ TO TU NEZAVAZÍ
Obrázek

Zbrolik
Příspěvky: 41
Registrován: 12. 01. 2008 20:28
Bydliště: Střední Čechy

Hádá se motor po zahřátí

Příspěvek od Zbrolik » 19. 05. 2014 08:24

Ahoj,

trošku to tu obnovím. Po zahřátí se mi hádá motor. Kabely vyměněny, svíčky, tlaky změřeny (všechny kolem 1,0MPa). Už mne nic nenapadá, jen vstřikovače.

Nemáte někdo vstřikovače na M20B25? V ETK jsem našel verzi LUCAS (13641731357) nebo BOSCH (13641734776). Jsou záměnné? Máte někdo zkušenost?

Díky za rady.

Pepa

Uživatelský avatar
MattyX
Příspěvky: 12534
Registrován: 06. 07. 2008 17:31
Bydliště: Zatáčka před Wídňou - Štatl - Vopičí hory

Příspěvek od MattyX » 19. 05. 2014 14:18

Když tak mám sadu b25 Bosch, který byly funkční. Kdyutak SZ.
Strongflex - E30,E36,E46,E90 a i jiné značky ! pro info o cenách a dodání SZ
Obrázek

http://www.piston.cz-Service&Performance partner
https://youtu.be/VmWfNjhhCH8

Venca
Příspěvky: 3497
Registrován: 04. 04. 2004 08:09

Re: Hádá se motor po zahřátí

Příspěvek od Venca » 19. 05. 2014 14:42

Zbrolik píše:Ahoj,

trošku to tu obnovím. Po zahřátí se mi hádá motor. Kabely vyměněny, svíčky, tlaky změřeny (všechny kolem 1,0MPa). Už mne nic nenapadá, jen vstřikovače.

Nemáte někdo vstřikovače na M20B25? V ETK jsem našel verzi LUCAS (13641731357) nebo BOSCH (13641734776). Jsou záměnné? Máte někdo zkušenost?

Díky za rady.

Pepa
A co jim je? Netěsní?

.

Zbrolik
Příspěvky: 41
Registrován: 12. 01. 2008 20:28
Bydliště: Střední Čechy

Re: Hádá se motor po zahřátí

Příspěvek od Zbrolik » 19. 05. 2014 14:50

Venca píše: A co jim je? Netěsní?

.
To nevim, ještě jsem je nevyndal. Jak se zkouší?

Venca
Příspěvky: 3497
Registrován: 04. 04. 2004 08:09

Re: Hádá se motor po zahřátí

Příspěvek od Venca » 19. 05. 2014 17:24

Zbrolik píše: To nevim, ještě jsem je nevyndal. Jak se zkouší?
Vyndaná lišta se vstřikama přpojenýma na palivo, odpojený konektory, běžící čerpadlo - při tom nesmí ukapávat.

Příznak netěsnícího vstřiku je zpravidla nepravidelný chod - vynechává válec, na kterým vstřik netěsní. Svíčka je černá.

Doporučuju postupovat s rozvahou a neměnit, co tě napadne.
JAK se to "hádá"? Vypadává některej válec, nebo to dělaj všechny?
KDY to začalo dělat? Jen tak najednou, nebo po nějakým zásahu?
JAK vypadaly svíčky po vyndání?
Jdou z čidla teploty vody správný hodnoty? Jdou až do ŘJ?

Atd....

Zbrolik
Příspěvky: 41
Registrován: 12. 01. 2008 20:28
Bydliště: Střední Čechy

Vstřiky

Příspěvek od Zbrolik » 19. 05. 2014 19:38

Ahoj, díky za odpovědi,

popíšu to od začátku. Motor se hádal už od doby kdy jsem to koupil (5let). Ale časem se to stále zhoršovalo, až mi motor přestal jel na 4 válci. Nová svíčka po 100 km byla vždy černá a celá od oleje. Pravda je, že jsem doléval 1l oleje na 1000 km. Dal jsem to do dílny, kde změřili tlaky ve válcích. Byly kolem 0,7MPa, což prý je málo. Došlo tedy na to, že se motor rozebral a verdikt byl: je to vyběhané - dal se na výbrus.
Motor rok stál, nebyl čas a teď jsem ho složil. Olej už nežere, všechny svíčky vypadají stejně, u závitu jsou trochu černé, na špičce jsou světle hnědé. Po odpojení jednotlivých zapalovacích kabelů ze svíček se chod motoru vždy zhorší. Zapalování bych vyloučil. Teď jsem meřil tlaky znovu jsou kolem 1,0MPa.
Co se týče čidel, nic jsem ještě neměřil. Diagnostiku u nás na 15pin nikdo nemá. Zkoušeli to dva řekl bych zkušení automechanici.
Napadá Vás něco. Rád Vám reknu další podrobnosti, které budu vědět.

Venca
Příspěvky: 3497
Registrován: 04. 04. 2004 08:09

Re: Vstřiky

Příspěvek od Venca » 19. 05. 2014 20:04

Zbrolik píše:....Olej už nežere, všechny svíčky vypadají stejně, u závitu jsou trochu černé, na špičce jsou světle hnědé. Po odpojení jednotlivých zapalovacích kabelů ze svíček se chod motoru vždy zhorší. Zapalování bych vyloučil. Teď jsem meřil tlaky znovu jsou kolem 1,0MPa.
Co se týče čidel, nic jsem ještě neměřil. Diagnostiku u nás na 15pin nikdo nemá. Zkoušeli to dva řekl bych zkušení automechanici.
...
Jestli jsou svíčky všechny stejně hnědý, nevypadá to na netěsnost vstřiků.

Pokud se závada projevuje po ohřátí, jako první věc bych se zajímal o čidlo teploty vody.

.

Zbrolik
Příspěvky: 41
Registrován: 12. 01. 2008 20:28
Bydliště: Střední Čechy

Příspěvek od Zbrolik » 21. 05. 2014 13:28

Díky, koukal jsem, že čidel ve vodě jsou 4 kusy. 2ks na chladiči zboku a 2 u termostatu. Nechají se ty čidla nějak měřit nebo se musí měnit? Tohle už na mne bude asi moc složité.

Pepa

Uživatelský avatar
pavel1164
Příspěvky: 369
Registrován: 19. 08. 2007 16:56
Bydliště: Chomutov

Příspěvek od pavel1164 » 21. 05. 2014 20:22

Ahoj.jestli můžu měl bych dotaz.
Jedná se mi o to jak by mělo vypadat palivo vycházející ze vstřikovače.
Mysle jsem si,že by to mělo vypadat zhruba jako kužel palivové mlhy.
Když jsem to sledoval u starýhoM20B20 tak do mlhy to mělo hodně daleko a kužel dost nepovedenej spíš to vypadalo jak výstřel z vodní pistole.
Jak to bylo u vás co jste to zkoušeli?

Uživatelský avatar
alkaba
Příspěvky: 2329
Registrován: 11. 01. 2010 00:25
Bydliště: Štramberk (Severní Morava)
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od alkaba » 21. 05. 2014 22:01

http://1.bp.blogspot.com/_MKbuwoRPYEk/T ... ectors.png

Měl by to být pravidelný kužel, jako je na obrázku ten prvni vstřik...jak to prská do strany anebo kape, tak je průser :) Většinou pomáhá vyčištění ultrazvukem :)
BMW E30 320i Turbo
BMW E46 328i Turbo tour
BMW E12 528i

Jednou tříca, pořád tříca...

Obrázek Instagram (ECU Garage CZ)
Úprava ŘJ MS41, MS42, MS43, Bosch Motronic, Ecumaster, kdfi

Uživatelský avatar
pavel1164
Příspěvky: 369
Registrován: 19. 08. 2007 16:56
Bydliště: Chomutov

Příspěvek od pavel1164 » 21. 05. 2014 22:33

Jo.Vypadalo to asi jako 2. nebo 3. obrázek.

Venca
Příspěvky: 3497
Registrován: 04. 04. 2004 08:09

Příspěvek od Venca » 22. 05. 2014 13:31

Zbrolik píše:Díky, koukal jsem, že čidel ve vodě jsou 4 kusy. 2ks na chladiči zboku a 2 u termostatu. Nechají se ty čidla nějak měřit nebo se musí měnit? Tohle už na mne bude asi moc složité..
Na chladiči jsou čidla pro verze s klimatizací, přídavným ventilátorem apod., ty nic.

U termostatu je jedno pro teploměr (ten po odpojení konektoru nebude ukazovat) a druhý je pro ŘJ.
Hodnoty odporu jsou v manuálech - pokud se nepletu, při provozní teplotě cca 200 - 300 ohmů, studený stav má nějaký kiloohmy

Odpovědět