Vstřikovací trysky M20B20 vs. M20B25

Co a jak opravit v E30? Standardní servisní úkony. A podobně.
Uživatelský avatar
DVORIS
Příspěvky: 6423
Registrován: 21. 12. 2005 21:01
Bydliště: Agip

Vstřikovací trysky M20B20 vs. M20B25

Příspěvek od DVORIS » 26. 05. 2008 19:41

Nazdar chlapi mám tu ´pár dotazů na odborníky na tyto typy motorů.Tatík vlstní e30 M20B20 Motronic a má problem.Studený motor chytá na drc po startu motor pěkně vrní,tzv.sametový chod.Po uplynutí cca 60sec. motor začne taročit podobným způsobem jako zahřátá Š120 s vytaženým sytičem a motor má cca 500ot/min.Pátrali jsme po možných příčinách problému,až došlo k tomu že jsem poradil ať sundá sací parohy a při tom mrkne na vstřiky.A ouha trysky v dezolátu 2trysky měly poškozený ten jako by rozprašovací klobouček jedna tryska uplně jiná,5 trysek má bílé konektory a ta jedna žlutý a nemá vůbec ten klobouček na konci tryskya po obvodu je větší.Trysky by jsme i vyměnili ale mám jen z motoru M20B25

Tudíž se ptám:
Jsou trysky-vstřiky z 2litra zaměnitelné s 2,5litrovými?(1,8i M10?)
Je možno funkčnost vstřiků ověřit v domácích podmínkách?S natlakováním problém není ale co potřebuje vstřik za impulz k otevření
Jemožné aby tenhle mišmaš v tryskách způsoboval problém s chodem motoru?Diagnostika nic neodhalila.

Za vaše objektivní rady vám mockrát děkuji,s pozdravem Dvořisci
:wink:
Obrázek

Uživatelský avatar
Fugo
Příspěvky: 525
Registrován: 10. 08. 2004 19:58
Bydliště: LBC
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Fugo » 26. 05. 2008 20:29

tohle diagnostika nevidí, nejjednodušší je porovnat bosch čísla jsou na bokách ventilů, pokud nesedí tak vstřiky záměné nejsou ale neznamená to že to na ně nepojede, jiné číslo může znamenat jiné množství paliva,rozptyl,impedance, ondra_m sem někam dával tabulku kde se dalo dohledat dle čísla bosch kolik daný vstřik dává a jeho impedanci.

na otevření vstřiku je třeba 12V.
Kawasaki ZX-10R
>>>Pneuservis, Klimatizace<<<
>>>Antény a satelity<<<
www.volny.cz/antenysatelity

Uživatelský avatar
Pinki
Příspěvky: 1788
Registrován: 12. 05. 2005 06:37
Bydliště: Ostrava-Bartovice

Příspěvek od Pinki » 26. 05. 2008 20:33

Ahoj.2.0 má bílé vstřiky 133ccm a 2,5 , m10 má 147 ccm a modré vstřiky.Může to dělat to tarokování,ale nemusí.

Uživatelský avatar
DVORIS
Příspěvky: 6423
Registrován: 21. 12. 2005 21:01
Bydliště: Agip

Příspěvek od DVORIS » 26. 05. 2008 20:45

Pinki píše:Ahoj.2.0 má bílé vstřiky 133ccm a 2,5 , m10 má 147 ccm a modré vstřiky.Může to dělat to tarokování,ale nemusí.
Tak co radíš odborníku,sehnat ten origo vstřik na 2litra nebo tam šupnout ty z 2,5ky,ale aby to na to jelo :roll: M10 má stejný vstřiky jako M20B25?
Obrázek

Uživatelský avatar
Fugo
Příspěvky: 525
Registrován: 10. 08. 2004 19:58
Bydliště: LBC
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Fugo » 26. 05. 2008 21:04

pokud má ta 2.5 147ccm tak to bude uchcaný, zkusit to ale můžeš.
Kawasaki ZX-10R
>>>Pneuservis, Klimatizace<<<
>>>Antény a satelity<<<
www.volny.cz/antenysatelity

Uživatelský avatar
DVORIS
Příspěvky: 6423
Registrován: 21. 12. 2005 21:01
Bydliště: Agip

Příspěvek od DVORIS » 26. 05. 2008 21:10

Fugo píše:pokud má ta 2.5 147ccm tak to bude uchcaný, zkusit to ale můžeš.
No zkoušet to radši nee,tatik byl rád že ty parohy sundal,zrovna sranda to není,osobně bych šel cestou na jisto.
Obrázek

Uživatelský avatar
Fugo
Příspěvky: 525
Registrován: 10. 08. 2004 19:58
Bydliště: LBC
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Fugo » 26. 05. 2008 21:12

jediná jistota jsou správné vstřiky.
Kawasaki ZX-10R
>>>Pneuservis, Klimatizace<<<
>>>Antény a satelity<<<
www.volny.cz/antenysatelity

Uživatelský avatar
Pinki
Příspěvky: 1788
Registrován: 12. 05. 2005 06:37
Bydliště: Ostrava-Bartovice

Příspěvek od Pinki » 26. 05. 2008 21:16

mám doma nějaké vstřiky na 2.0,tak pokud bys chtěl tak Ti můžu nějaký dát,TAdy tabulka těch vstřiků- 47 kB
http://www.edisk.cz/stahnout-soubor/508 ... .34KB.html

Uživatelský avatar
DVORIS
Příspěvky: 6423
Registrován: 21. 12. 2005 21:01
Bydliště: Agip

Příspěvek od DVORIS » 26. 05. 2008 21:24

Díky Pinki
Obrázek

Uživatelský avatar
Pinki
Příspěvky: 1788
Registrován: 12. 05. 2005 06:37
Bydliště: Ostrava-Bartovice

Příspěvek od Pinki » 26. 05. 2008 21:31

Ještě jsem chtěl dodat,že bílé vstřiky má i eta.Ta má ,ale malou impedanci vstřiků a větší kapacitu,takže zaměnit nejdou.Eta má 0280 150 126.

Uživatelský avatar
Roomin325
Příspěvky: 350
Registrován: 12. 01. 2007 21:51

V

Příspěvek od Roomin325 » 26. 05. 2008 21:55

0280 150 716 MAM JA..))

Uživatelský avatar
Pinki
Příspěvky: 1788
Registrován: 12. 05. 2005 06:37
Bydliště: Ostrava-Bartovice

Re: V

Příspěvek od Pinki » 26. 05. 2008 21:58

Roomin325 píše:0280 150 716 MAM JA..))
No a ty mají 151ccm a 16 Ohmů ,jelikož jsou z 129 PS Ety.

Uživatelský avatar
bmwm3
Lon Don
Příspěvky: 2437
Registrován: 14. 08. 2003 08:20
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od bmwm3 » 27. 05. 2008 09:50

Vem si ETK a zjisti si, co za vstřiky tam můžeš dát...

Uživatelský avatar
DVORIS
Příspěvky: 6423
Registrován: 21. 12. 2005 21:01
Bydliště: Agip

Příspěvek od DVORIS » 27. 05. 2008 14:04

Tak dostal jsem nový info,na autě byly vstiky s označením 0280 150 716,tzn dle katalogu z Ety a navíc dva při natlakování začaly prolínat.
Tudíž budu muset sehnat ty co tam mají být 0280 150 208,alespoň dle Pinkiho a toho co říká tabulka.
Obrázek

Uživatelský avatar
tichy.stepan
Příspěvky: 124
Registrován: 11. 03. 2008 22:11
Bydliště: Olomouc

Příspěvek od tichy.stepan » 27. 05. 2008 20:21

na 2L mají být na 1000000% vstřiky s označením 0 280 150 716.je to bodle Bosch esitronic(diagnostiky a databáze) jen co je ta impedance???
BMW 320i Touring
BMW 850i e31

Uživatelský avatar
Max-Max
Moderátor e30.cz
Příspěvky: 8452
Registrován: 04. 10. 2003 02:25
Bydliště: Košice, +421948901915

Příspěvek od Max-Max » 27. 05. 2008 21:29

DVORIS píše:Tak dostal jsem nový info,na autě byly vstiky s označením 0280 150 716,tzn dle katalogu z Ety a navíc dva při natlakování začaly prolínat.
Tudíž budu muset sehnat ty co tam mají být 0280 150 208,alespoň dle Pinkiho a toho co říká tabulka.
opet se potvrzuje ze kdo je linej hledat, picu zjisti.. protoze kdybys hledal, zjistil by si, ze 320i a Eta maji shodne vstriky, pro rejpaly je to dle ETK i dle Bosch online katalogu. Tudiz nechapu, co za vstriky tam chces dat, kdyz tam mas origo. to cislo ktere si uvedl ...208 je pouzito u 320i do ´85 a u 323i, ...716 je pro celou produkci 320i az do ´91.
325i, 635CSiA, FJR 1300A, W638 V220

Uživatelský avatar
DVORIS
Příspěvky: 6423
Registrován: 21. 12. 2005 21:01
Bydliště: Agip

Příspěvek od DVORIS » 27. 05. 2008 21:51

Max-Max píše:
DVORIS píše:Tak dostal jsem nový info,na autě byly vstiky s označením 0280 150 716,tzn dle katalogu z Ety a navíc dva při natlakování začaly prolínat.
Tudíž budu muset sehnat ty co tam mají být 0280 150 208,alespoň dle Pinkiho a toho co říká tabulka.
opet se potvrzuje ze kdo je linej hledat, picu zjisti.. protoze kdybys hledal, zjistil by si, ze 320i a Eta maji shodne vstriky, pro rejpaly je to dle ETK i dle Bosch online katalogu. Tudiz nechapu, co za vstriky tam chces dat, kdyz tam mas origo. to cislo ktere si uvedl ...208 je pouzito u 320i do ´85 a u 323i, ...716 je pro celou produkci 320i az do ´91.
No dík za odpověď,jde o to že trysky jsou na autě poškozený,jedna je uplňe jiná,2 prosakují,tak jsem se zde radši optal.Takže říkáš 716 je správně
Obrázek

Uživatelský avatar
Max-Max
Moderátor e30.cz
Příspěvky: 8452
Registrován: 04. 10. 2003 02:25
Bydliště: Košice, +421948901915

Příspěvek od Max-Max » 27. 05. 2008 22:05

DVORIS píše:
Max-Max píše:
DVORIS píše:Tak dostal jsem nový info,na autě byly vstiky s označením 0280 150 716,tzn dle katalogu z Ety a navíc dva při natlakování začaly prolínat.
Tudíž budu muset sehnat ty co tam mají být 0280 150 208,alespoň dle Pinkiho a toho co říká tabulka.
opet se potvrzuje ze kdo je linej hledat, picu zjisti.. protoze kdybys hledal, zjistil by si, ze 320i a Eta maji shodne vstriky, pro rejpaly je to dle ETK i dle Bosch online katalogu. Tudiz nechapu, co za vstriky tam chces dat, kdyz tam mas origo. to cislo ktere si uvedl ...208 je pouzito u 320i do ´85 a u 323i, ...716 je pro celou produkci 320i az do ´91.
No dík za odpověď,jde o to že trysky jsou na autě poškozený,jedna je uplňe jiná,2 prosakují,tak jsem se zde radši optal.Takže říkáš 716 je správně
no to rika i ETK i Bosch, neres, najdi si naky dobry a dej je tam...na 320i jich mam snad 20
325i, 635CSiA, FJR 1300A, W638 V220

Uživatelský avatar
M40TURBO
sponzor E30.cz
Příspěvky: 1630
Registrován: 26. 06. 2007 21:49
Bydliště: Prdel na kopci

Příspěvek od M40TURBO » 28. 05. 2008 07:43

tichy.stepan píše:na 2L mají být na 1000000% vstřiky s označením 0 280 150 716.je to bodle Bosch esitronic(diagnostiky a databáze) jen co je ta impedance???
impedance = odpor
EX e30 1,8 m40 TURBO EVO II http://www.youtube.com/watch?v=YUUkI4YJC-U
EX e30 1,8 m42 Touring
EX e36 2,5 m52 BEZVANOS Saloon
e39 3,0 m57 Touring
e46 3,0 m54 compost

Uživatelský avatar
bmwm3
Lon Don
Příspěvky: 2437
Registrován: 14. 08. 2003 08:20
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od bmwm3 » 28. 05. 2008 07:44

Nevím no, stejně mi přijde, že kdyby lidi četli FAQ a používali ETK, což jsem se naučil i já, tak by tady pak nemuseli "obtěžovat" s věcma tohodle typu....

Odpovědět