Problém teplého startu M20B20

Co a jak opravit v E30? Standardní servisní úkony. A podobně.
Odpovědět
Uživatelský avatar
DVORIS
Příspěvky: 6423
Registrován: 21. 12. 2005 21:01
Bydliště: Agip

Příspěvek od DVORIS » 22. 09. 2014 19:44

Venca píše:
DVORIS píše:...myslíš že na tyhle změny může reagovat nějaká součástka-obvod v řídící jednotce?Kdyby to udělalo jednou,řeknu o.k.náhoda,jedeme dál,ale co s tím teď jezdím tak jsou teplý starty relativně v pohodě a tuším že celou zimu budou.Ona už tak podobně reagovala i bývalá M10,ale nevím co by s tím mohla mít společnýho "kabinová elektrika",od její patice na příčce motoru je vše přeinstalováno z M20,možná blbá náhoda :?
Tohle bych neřekl.
Spíš třeba čidlo teploty vzduchu.

Ale těžko říct, někomu podobný věci dělalo i to, že mu nešlo palivo hned při pokusu o start - točil a svíčky byly suchý. V zimě problém nebyl. Zmizelo to po výměně různých hadic v odzvdušňovacím sytému nádrže.
Ty hadice,to je dobrej tip člověče,protože mi přijde že jak stoupne hladina benzinu v nádrži nad určité množství tak motor jede citelně hůř.
Jinak po takovém dlouhém startu je cítit benzín z výfuku,takže benzin tam jde i svíčky byly mokrý.Co já mám praxi tak i ten nejvydechlejší dvoulitr co jsem kdy měl to nedělal,všeobecně ani u jednoho plasťáka se mi tenhle problém nestal.Na tatíkovým kabru byl tenhle problém taky ale jak se udělala částečná pologenerálka motoru,hlavně se přetěsnil a vyčistila se elektrika tak bylo po problému+se vyměnila dvaapůlitrová jednotka za dvoulitrovou která tam má být.Ta šla z plasťáka.Tošičku mi takhle zlobila i dvaapůle chromák.
Obrázek

Uživatelský avatar
BobbySD
Příspěvky: 2200
Registrován: 25. 02. 2007 13:00
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od BobbySD » 23. 09. 2014 07:41

sic to s tim asi nebude mit nic moc spolecneho ale u me se tenhle problem obevil po vymene vstriku za 3,5kove. ale u me je to asi tim ze se to prechcava benzinem... vypada to ale podobne nepamatuju se ze by to nechytlo na drnc kdyz je venku zima
http://www.cardiagova.cz
[b][url=http://www.bimmer-tech.cz]htt ... er-tech.cz[/b]
FB: Róbert CabrioLetec Dunička
E30 328iC - dráždidlo debilů
E65 745i
E39 525iA

Brunsson
Příspěvky: 22
Registrován: 16. 01. 2015 22:09
Bydliště: Hranice na Moravě

Re: Problém teplého startu M20B20

Příspěvek od Brunsson » 16. 04. 2015 20:58

Už se někomu podařilo zjistit co je příčinou toho špatného staru pouze u toho typu motoru. Mě to totiž děla taky.

Podařilo se mi to částečně omezit tím že jsem zjistil že mi propouští podtlakový regulátor tlaku paliva (asi steřelá membrána) a tekl benzín do sání takže pak i do válců. Poté jsem vyměnil svíčky, rodělal a komplet vyčistil celé sání + škrtící klapku + volnoběžný ventil + nová hlavní hadice sání ke škrtící klapce + pročištění a diagnostika vstřiků ultrazvukem. Tento problém byl všemi těmito kroky lehce omezen ale né úplně vyřešen. Pořád když nechám zahřáté auto stá cca 20 - 30 min a pak do něj sednu a chci nastartovat tak točí cca 5 - 7 vteřin než chytne. Když jej pak zas hned zdechnu a znova nastartuju tak chytne na drc :-D .. vstřiky neuchcávají, to vím jistě protože borec na diagnostice říkal že jsou ok .. tak já fakt nevím :-D

MAGO
Příspěvky: 118
Registrován: 05. 07. 2010 21:26
Bydliště: Slowakei

Re: Problém teplého startu M20B20

Příspěvek od MAGO » 17. 04. 2015 14:00

skusil by som cerpadlo/cerpadla dat na vypinac nech bezia resp. su zapnute este pred startom. Moja M20B20 a B25 chytali na brnk po tomto zakroku. Mal som manulany regulator tlaku paliva a kym podavacie cerpadlo dodalo palivo k tlakovemu pod prahom a to dotlacilo rampu na 3 bary tak to trvalo cca 3-5 sekund (mam chromaka - preto tie dve cerpadla). a dalsi poznatok ked som vypol auto tak tlak na manometri spadol hned na 1-2 bary (zalezi v akej polohe zastali cerpadla) ALE!!! potom za 10-20min stupol sam aj na 3-4 bary- ked sa ohrialo palivo v rampe od tepleho motoru. Akonahle som sa pokusil startovat tlak spadol na 0-1 bar a znova postupne zacali cerpadla dotlacat na 3 bary (seriova hodnota serioveho regulatoru na rampe) ZAVER: Vstreky pracuju spravne pri 3 baroch nie pri 1-2. Zaver c.2 vylietane pumpy neudrzia palivo ci uz medzi sebou alebo hladinou v nadrzi, resp. Tlak medzi rampou a hladinou v nadrzi. =treba zainvvestovat do palivovej sustavy, Moje nazory: pumpy maju zivotnost cca 100 000 potom im uz trva dlhsie kym su schopne dotlacit sustavu na dany tlak regulatorom, takisto zamrdane vstreky nepomahaju tomu (nehovorim ze tie ultrazvuky vo videach tomu nepomozu, ale urcite nebudu fungovat ako po riadnom repase vo firme tj tych 95% a spravny tvar lucu ked rozprasuju atd..)

M.

Brunsson
Příspěvky: 22
Registrován: 16. 01. 2015 22:09
Bydliště: Hranice na Moravě

Re: Problém teplého startu M20B20

Příspěvek od Brunsson » 17. 04. 2015 20:25

Ok děkuji za tvůj popis problému. Řekl bych že to bude tedy na 90 % problém všech těchto motorů. Jiné logické vysvětlení už opravdu nevidím.

Uživatelský avatar
DVORIS
Příspěvky: 6423
Registrován: 21. 12. 2005 21:01
Bydliště: Agip

Re: Problém teplého startu M20B20

Příspěvek od DVORIS » 17. 04. 2015 20:34

[quote="MAGO"]skusil by som cerpadlo/cerpadla dat na vypinac nech bezia resp. su zapnute este pred startom. Moja M20B20 a B25 chytali na brnk po tomto zakroku. Mal som manulany regulator tlaku paliva a kym podavacie cerpadlo dodalo palivo k tlakovemu pod prahom a to dotlacilo rampu na 3 bary tak to trvalo cca 3-5 sekund (mam chromaka - preto tie dve cerpadla). a dalsi poznatok ked som vypol auto tak tlak na manometri spadol hned na 1-2 bary (zalezi v akej polohe zastali cerpadla) ALE!!! potom za 10-20min stupol sam aj na 3-4 bary- ked sa ohrialo palivo v rampe od tepleho motoru. Akonahle som sa pokusil startovat tlak spadol na 0-1 bar a znova postupne zacali cerpadla dotlacat na 3 bary (seriova hodnota serioveho regulatoru na rampe) ZAVER: Vstreky pracuju spravne pri 3 baroch nie pri 1-2. Zaver c.2 vylietane pumpy neudrzia palivo ci uz medzi sebou alebo hladinou v nadrzi, resp. Tlak medzi rampou a hladinou v nadrzi. =treba zainvvestovat do palivovej sustavy, Moje nazory: pumpy maju zivotnost cca 100 000 potom im uz trva dlhsie kym su schopne dotlacit sustavu na dany tlak regulatorom, takisto zamrdane vstreky nepomahaju tomu (nehovorim ze tie ultrazvuky vo videach tomu nepomozu, ale urcite nebudu fungovat ako po riadnom repase vo firme tj tych 95% a spravny tvar lucu ked rozprasuju atd..)

M.[/quote]


Mě tlak drží min 30 minut po vypnutí motru,pak náhle klesne na nulu,při pokusu o teplý start tlak krátce poskočí o půl baru po cca těch pěti sekundách motor tak nějak postupně chytne.Při startu kdy je na manometru 0 se okamžitě dotlačí na 3 bary,takže v řádech milisekund.To už mám odpozorovaný,tím to u mně není.Ví někdo zde,nebo viděl někdo jak vůbec práší např.fungl nový vstřik?Mě všechny vstřiky(mám jich asi 40 z různých motorizací)i po vyčištění v ultrazvuku nepráší ale pouští palivo tenkým proudem,prášit v pravém slova smyslu ve tvaru kužele začaly až při 5ti barech a víc

Uživatelský avatar
DC
Příspěvky: 9362
Registrován: 26. 08. 2003 06:10
Bydliště: Řáholec
Kontaktovat uživatele:

Re: Problém teplého startu M20B20

Příspěvek od DC » 18. 04. 2015 06:25

Docent Chocholoušek BMW světa...
pořádám BIG BMW Classic a sbírám starý klumpry

Uživatelský avatar
DVORIS
Příspěvky: 6423
Registrován: 21. 12. 2005 21:01
Bydliště: Agip

Re: Problém teplého startu M20B20

Příspěvek od DVORIS » 18. 04. 2015 13:40

A jseš si Viktore jistej že je to při třech barech?Takhle mi to nepráší ani náhodou

Uživatelský avatar
DC
Příspěvky: 9362
Registrován: 26. 08. 2003 06:10
Bydliště: Řáholec
Kontaktovat uživatele:

Re: Problém teplého startu M20B20

Příspěvek od DC » 18. 04. 2015 15:26

u tohodle videa přímo píše že je to při 3 barech

https://www.youtube.com/watch?v=drJiwhcxQik
Docent Chocholoušek BMW světa...
pořádám BIG BMW Classic a sbírám starý klumpry

Uživatelský avatar
DVORIS
Příspěvky: 6423
Registrován: 21. 12. 2005 21:01
Bydliště: Agip

Re: Problém teplého startu M20B20

Příspěvek od DVORIS » 18. 04. 2015 19:49

Hmmm,mě to práší tak mizerně jako ty dva vstřiky v pravo na tomhle videu,čistil jsem je v utrazvuku za pravidelnýho otvírání čističem ale výsledek byl 0
https://www.youtube.com/watch?v=Zu25-ObPUGM

Uživatelský avatar
DVORIS
Příspěvky: 6423
Registrován: 21. 12. 2005 21:01
Bydliště: Agip

Re: Problém teplého startu M20B20

Příspěvek od DVORIS » 18. 04. 2015 20:09

Po teplém dlouhém startu je navíc dost cítit z výfuku nespálený benzín,další důkaz toho že palivo se do válců dostává,tlaky na válcích ještě taky jakštakš dobrý,na všech válcích srovnaný +- okolo 10-11barů,rozdíly v řádu několika desetin mezi jednotlivými válci.Motor na dvoulitra běží klidně a vyrovnaně,ne jako většina jiných dvoulitrů.Z tohodle problému už mi fakt jde hlava kolem a jediný co mě napadá že bude problém v jednotce,laicky řečeno.

Uživatelský avatar
Zavarenec
Brázdim Škarpovič
Příspěvky: 7770
Registrován: 23. 09. 2005 12:59
Bydliště: P9

Re: Problém teplého startu M20B20

Příspěvek od Zavarenec » 21. 04. 2015 10:01

Věčný problém... dost jsem o tom vyčetl a tady to pozoruju pravidelně...

... moje bejvalá m20b25 startovala naprosto perfektně kdykoliv (resp točila 3-4sec maximálně), kdykoliv jakkoliv... potom jsem jí vyndal a dal tam komplet udělanej motor 2.7 a problém nastal...

... teplý start po malé pauze v pohodě, 20-30min stání a točim a točim... většinou na druhej pokus nastartuje hned..

Palivová pumpa je stejná a "starej" motor s ní neměl probém, najednou má... já bych chybu v čerpadle asi nehledal... ale je to fakt divnný.
E30 327i MK M Cabrio MTechII
E30 325i kupé MTechII
E36 318IS Motorsport International coupe
E36 323Ti Kompost power
E36 kabrio ACS3
E36 Hartge H3 2.6 Touring
E36 ALPINA B6 2.8/2
E36 M3 3.2 Individual
E46 Clubsport kupé

Uživatelský avatar
DVORIS
Příspěvky: 6423
Registrován: 21. 12. 2005 21:01
Bydliště: Agip

Re: Problém teplého startu M20B20

Příspěvek od DVORIS » 21. 04. 2015 13:42

Přesně,taky,krátce zatočím a napodruhý už to chytne,ale jakoby ty válce chytaj postupně,ne na drc.Pokud to tak neudělám tak točím min 7sec

Brunsson
Příspěvky: 22
Registrován: 16. 01. 2015 22:09
Bydliště: Hranice na Moravě

Re: Problém teplého startu M20B20

Příspěvek od Brunsson » 22. 04. 2015 07:39

To musím taky zkusit napoprvé to kratce protocit a pak zkusit znovu nastartovat. Ale zda se mi že jsem to už myslím zkoušel ale nepomohlo to, i napodruhé to myslím točilo dost dlouho. Ale nejsem si jistý. Taky to ještě vyzkouším

Uživatelský avatar
DVORIS
Příspěvky: 6423
Registrován: 21. 12. 2005 21:01
Bydliště: Agip

Re: Problém teplého startu M20B20

Příspěvek od DVORIS » 22. 04. 2015 18:35

[quote="Brunsson"]To musím taky zkusit napoprvé to kratce protocit a pak zkusit znovu nastartovat. Ale zda se mi že jsem to už myslím zkoušel ale nepomohlo to, i napodruhé to myslím točilo dost dlouho. Ale nejsem si jistý. Taky to ještě vyzkouším[/quote]
Ale točí to na podruhé o poznání míň než když to držím hned ze startu.Co ten start eliminuje je že našlapávám plynovým pedálem při startování jak u staré stodvacítky.Mám doma ještě jednu ŘJ z tatíkova kabra která kdysi fungovala na dvoulitru než jsme ji vyměnili.Auto s ní sice jelo všelijak ale starty byly o.k.

MAGO
Příspěvky: 118
Registrován: 05. 07. 2010 21:26
Bydliště: Slowakei

Re: Problém teplého startu M20B20

Příspěvek od MAGO » 25. 04. 2015 01:46

napadol ma este starter, resp. nabita bateria a spravny typ... vie niekto ake tocky ma mat ked je novy ? :D (stale si stojim inak za tym cerpadlom a vstrekmi)--- M20 chyta na "brnk". 2-3 sec.... este k tym starterom presli mi rukou 2 typy z vacsim priemerom-mal zvuk ako stara M10/M30 a potom taky mensi priemer a ten mal zvuk novodobeho auta a aj viac toci.. je to zacarovany kruh treba rozmyslat uz nad blbostami ;)

Uživatelský avatar
DVORIS
Příspěvky: 6423
Registrován: 21. 12. 2005 21:01
Bydliště: Agip

Re: Problém teplého startu M20B20

Příspěvek od DVORIS » 26. 04. 2015 15:24

Dnes jsem přehodil jednotku za 2,5kovou,krom toho že motor běžel hladčeji se nic nezměnilo.Dál jsem zkusil volnoběžák protože mi přišlo divný že po jeho odpojení motor změnu nezaregistroval.Po opětovném složení se start krapet zlepšil zvláště když jsem tělesem ventilu pootočil a zvýšil tak volnoběžné otáčky.Vyměněna klapka na sání a taky bezezměny.Přikláním se opravdu ke špatným vstřikům které při startu dodávají buď málo nebo jakkoliv jinak špatnou dávku paliva.

Brunsson
Příspěvky: 22
Registrován: 16. 01. 2015 22:09
Bydliště: Hranice na Moravě

Re: Problém teplého startu M20B20

Příspěvek od Brunsson » 26. 04. 2015 18:34

Tak dneska jsem zkoušel asi 3x to že auto bylo zahřáté, na prní pokus jsem motor jen rychle protočil a zase zhasnul ale napodruhé to stejně točilo tak 5 sekund než to zase chytlo. Ještě udělám video a hodím ho sem jestli si vzpomenu ať to můžeme všeci porovnat :-)

DVORIS: to s tím volnoběžným ventilem mi taky trochu pomohlo ale né nijak značně, vyčistili jsme ho, prostříkali a dali zpátky = bylo to trochu lepší ale né tak jak to má být

Uživatelský avatar
DVORIS
Příspěvky: 6423
Registrován: 21. 12. 2005 21:01
Bydliště: Agip

Re: Problém teplého startu M20B20

Příspěvek od DVORIS » 26. 04. 2015 19:29

[quote="Brunsson"]Tak dneska jsem zkoušel asi 3x to že auto bylo zahřáté, na prní pokus jsem motor jen rychle protočil a zase zhasnul ale napodruhé to stejně točilo tak 5 sekund než to zase chytlo. Ještě udělám video a hodím ho sem jestli si vzpomenu ať to můžeme všeci porovnat :-)

DVORIS: to s tím volnoběžným ventilem mi taky trochu pomohlo ale né nijak značně, vyčistili jsme ho, prostříkali a dali spátky = bylo to trochu lepší ale né tak jak to má být[/quote]

Když jsem to zkoušel nahodit uplně bez volnoběžáku tak to vrnklo pokaždý hned na drc,ale samozřejmě hned chcíplo

Uživatelský avatar
tomik
Příspěvky: 2313
Registrován: 04. 04. 2004 10:14
Bydliště: Dvůr Králové n.Labem
Kontaktovat uživatele:

Re: Problém teplého startu M20B20

Příspěvek od tomik » 26. 04. 2015 19:45

neprochcává vám regulétor tlaku paliva podtlakovou hadičkou do sání-tohle mi přesně jednou M20 dělala,vyměnil jsem všechno a pak to bylo tímhle.
tlak držel normálně,ale netěsnil a uchcával se jim motor.

Odpovědět