Problém teplého startu M20B20

Co a jak opravit v E30? Standardní servisní úkony. A podobně.
Odpovědět
Uživatelský avatar
tichy.stepan
Příspěvky: 124
Registrován: 11. 03. 2008 22:11
Bydliště: Olomouc

Problém teplého startu M20B20

Příspěvek od tichy.stepan » 19. 05. 2008 20:00

Čau vím že se tu to možná řešilo,ale nenašel jsem s toho všechno žádný východisko. Když příjdu ráno v chladnu k autu, chytne ná drc,pokud ho když běží vypnu do 10-15 minut ihned chytá bez problému, ale po cca 15 když ho nechám stát, tak točím tak 6-8s pod plným plynem než chytne, po naskočení ale smrdí hodně benzín,jako by se to uchlastávalo.Nestalo se že by nechytl,ale štve mě to,prošel jsem snad už všechno.přes teplotní čidlo,váhu,snímače,volnoběžný ventil, čerpadlo,vstřiky... a nic.nevíte čím se reguluje směs(na váze,nebo jinde)?A ještě kamoš má ten samej motor v kupé,a když jsme skoušeli ..závodit¨, bez problému mu ujedu a to mám toura,podle všech známích co mají zkušenosti s BMW mi jede jako šutr.Jen ty starty.Prosím poraďte jsem zoufalej(jsem pedant na svý auto)
BMW 320i Touring
BMW 850i e31

Kemal318i
Příspěvky: 136
Registrován: 18. 12. 2006 21:48
Bydliště: Pelhřimov

Příspěvek od Kemal318i » 20. 05. 2008 10:50

...no a co třeba svíčky...(v seznamu je nemáš :wink: )
BMW e30 318i -> BMW e30 320ic -> BMW e36 328i
Opel Ascona B 1600 ´78

Uživatelský avatar
tichy.stepan
Příspěvky: 124
Registrován: 11. 03. 2008 22:11
Bydliště: Olomouc

Příspěvek od tichy.stepan » 20. 05. 2008 20:43

svíčky jsou nový,ale lamda mi prej maká dobře,tak nevím.zkusím ju vyměnit
BMW 320i Touring
BMW 850i e31

Uživatelský avatar
Anton
Příspěvky: 360
Registrován: 22. 08. 2006 12:16
Bydliště: Plzeň/Smědčice

Příspěvek od Anton » 20. 05. 2008 20:51

mam uplně uplně to samý...svíčky nepomohly..podle mě někde udělali soudrzi z NDR chybu

Jinak asi bych nestartoval s plnym.

Taky sem teĎ vypozoroval, že když mi to dělá, tak skoro dycky je rychlejší než to točit, to nechat točit jen 3x a chcípnout to a pak znova to chytne zase hned :lol:
ex e34 525i ->ex e46 330Ci -> exE36 ///M3-> e46 m3

Uživatelský avatar
Max-Max
Moderátor e30.cz
Příspěvky: 8452
Registrován: 04. 10. 2003 02:25
Bydliště: Košice, +421948901915

Příspěvek od Max-Max » 20. 05. 2008 20:56

Anton píše:mam uplně uplně to samý...svíčky nepomohly..podle mě někde udělali soudrzi z NDR chybu

Jinak asi bych nestartoval s plnym.

Taky sem teĎ vypozoroval, že když mi to dělá, tak skoro dycky je rychlejší než to točit, to nechat točit jen 3x a chcípnout to a pak znova to chytne zase hned :lol:
cimz je temer jasny to, ze to nekde ztraci nakou slozku smesi - benzin nebo vzduch a pak po opetovnem startu je to uz ok. Budf ma moc chudou smes - moc vzduchu nebo malo benzinu - anebo pada palivo zpatky.
325i, 635CSiA, FJR 1300A, W638 V220

Uživatelský avatar
Anton
Příspěvky: 360
Registrován: 22. 08. 2006 12:16
Bydliště: Plzeň/Smědčice

Příspěvek od Anton » 21. 05. 2008 10:14

Max-Max píše:
cimz je temer jasny to, ze to nekde ztraci nakou slozku smesi - benzin nebo vzduch a pak po opetovnem startu je to uz ok. Budf ma moc chudou smes - moc vzduchu nebo malo benzinu - anebo pada palivo zpatky.
Aha, dík. Skonzultuju to s BMWAKem, ale ten mi stejně zase řekne ať to radši hodim se skály :lol:
ex e34 525i ->ex e46 330Ci -> exE36 ///M3-> e46 m3

Uživatelský avatar
Míšánek
Příspěvky: 3495
Registrován: 12. 09. 2005 13:33
Bydliště: Uherský Brod

Příspěvek od Míšánek » 21. 05. 2008 10:45

Taky si myslím že bude sai padat palivo, protože u Motronicu (pokud to teda vim správně a taky jsem vás pochopil, že se jedná o Motronic) netlakuje palivová pumpa hned jak se otočí klíčkem do té polohy, když svítí kontrolky (L-Jetronic totiž už v této poloze sepne na chvíli pumpu) nýbrž až při samotném startování, takže by mohl byt problém tu

EDIT: I když je zas zajímavé, že u studeného motoru to zas nedělá, což by logicky asi taky mělo... :roll:
No smoke, no fun...
Obrázek

Uživatelský avatar
DVORIS
Příspěvky: 6423
Registrován: 21. 12. 2005 21:01
Bydliště: Agip

Příspěvek od DVORIS » 21. 05. 2008 14:22

Míšánek píše:Taky si myslím že bude sai padat palivo, protože u Motronicu (pokud to teda vim správně a taky jsem vás pochopil, že se jedná o Motronic) netlakuje palivová pumpa hned jak se otočí klíčkem do té polohy, když svítí kontrolky (L-Jetronic totiž už v této poloze sepne na chvíli pumpu) nýbrž až při samotném startování, takže by mohl byt problém tu

EDIT: I když je zas zajímavé, že u studeného motoru to zas nedělá, což by logicky asi taky mělo... :roll:
A smrdí nespálený benzín,pokud by byl spadlý tak by neměl smrdět,ne?

Jinak máme ten samý problém,občas.
Obrázek

Pavel56
Příspěvky: 35
Registrován: 17. 02. 2004 17:52
Bydliště: Pardubice

Příspěvek od Pavel56 » 21. 05. 2008 15:43

netěsnící vstřiky, po zhasnutí motoru nějaký čas odkapávají a uchlastají motor. Proto cítíš nespálený benzín. Na studeno bohatá směs pomáhá rychlejšímu startu ale za tepla se to uchlastá, po delší době se zase odpaří a nastartuje v pohodě.

Sám jsem to řešil na m20b20, netěsnost není zřejmě tak velká, protože při čištění vstřiků nikdo nic nepoznal, až když jsem sundal sání a v kanálu se zavřeným ventilem bylo víc benzínu než je zdrávo.

Uživatelský avatar
Míšánek
Příspěvky: 3495
Registrován: 12. 09. 2005 13:33
Bydliště: Uherský Brod

Příspěvek od Míšánek » 22. 05. 2008 11:56

To zní celkem logicky
No smoke, no fun...
Obrázek

Uživatelský avatar
tichy.stepan
Příspěvky: 124
Registrován: 11. 03. 2008 22:11
Bydliště: Olomouc

Příspěvek od tichy.stepan » 23. 05. 2008 18:29

jo to s těma vstřikama mi taky už někdo říkal,ale když jsem to měl napojený na tlakoměru,tak mi tlak po vypnutí neklesal,a to by měl pokud by ty vstřiky uchcávaly, a nebo padal benzín.A pak ještě jsem tam dal jako zichr zpětnej ventyl hned za čerpadlo,ale beze změn.Padající benzín to určitě není.
BMW 320i Touring
BMW 850i e31

Uživatelský avatar
Pinki
Příspěvky: 1788
Registrován: 12. 05. 2005 06:37
Bydliště: Ostrava-Bartovice

Příspěvek od Pinki » 23. 05. 2008 22:10

Vyměň ty vstřiky a uvidíš.

Uživatelský avatar
tichy.stepan
Příspěvky: 124
Registrován: 11. 03. 2008 22:11
Bydliště: Olomouc

Příspěvek od tichy.stepan » 25. 05. 2008 19:41

a co lambda? šel jsem po její funkci,a začne šlapat,až tak po 10 minutách běhu,mám asi prošlahlej výhřem,může to tím být??
BMW 320i Touring
BMW 850i e31

Venca
Příspěvky: 3497
Registrován: 04. 04. 2004 08:09

Příspěvek od Venca » 25. 05. 2008 20:08

tichy.stepan píše:a co lambda? šel jsem po její funkci,a začne šlapat,až tak po 10 minutách běhu,mám asi prošlahlej výhřem,může to tím být??
Jak jsi ji měřil?

Okruh vyhřívání má mít nějaký odpor.
Jde na něj 12V?

Pavel56
Příspěvky: 35
Registrován: 17. 02. 2004 17:52
Bydliště: Pardubice

Příspěvek od Pavel56 » 25. 05. 2008 23:05

podle mě to tou lambdou nebude, řídící systémy jsou nastaveny tak, že na start nemá lambda vliv, právě pro to, že za studena nefunguje. Jestli je deset min hodně nemo málo nemám tušení, ale i s vyhříváním nefunguje hned.

Vyměnit vstřiky sice jo, ale to by chtělo nový, protože jestli ňáký koupíš muže to být stejný, já jsem se na to nakonec vykašlal, a nakonec jsem tam dával 2,5 a s tou to funguje dobře.

Uživatelský avatar
Max-Max
Moderátor e30.cz
Příspěvky: 8452
Registrován: 04. 10. 2003 02:25
Bydliště: Košice, +421948901915

Příspěvek od Max-Max » 25. 05. 2008 23:07

je moc zajimave, ze tohle se tyka zejmena dvoulitru, 2.5 tim trpi velice zridka
325i, 635CSiA, FJR 1300A, W638 V220

Uživatelský avatar
tichy.stepan
Příspěvky: 124
Registrován: 11. 03. 2008 22:11
Bydliště: Olomouc

Příspěvek od tichy.stepan » 27. 05. 2008 17:04

Měřil jsem jí osciloskopem a aji na emisní analíze,a prostě maká až po nějakých 10min, je asi prošlahlý vyhřívání.jen nevím jestli by to měla tak ovlivnit
BMW 320i Touring
BMW 850i e31

Uživatelský avatar
Sean
Příspěvky: 300
Registrován: 03. 11. 2003 07:55
Bydliště: Litvínov

...

Příspěvek od Sean » 15. 07. 2008 12:10

Koukám že ten problém má každej druhej dvoulitr................stoupnu si do fronty:-(

Uživatelský avatar
DVORIS
Příspěvky: 6423
Registrován: 21. 12. 2005 21:01
Bydliště: Agip

Příspěvek od DVORIS » 11. 06. 2013 20:04

Sice starý téma ale s příchodem b20 pod kapotu mojí e30 se projevuje tenhle klasický problém.Co jsem vypozoroval?
Osadil jsem tlakoměr na lištu na přívod benzínu.Motor chytne a na volnoběh i při zvednutých otáčkách ukazuje tlak 2bar což mi přijde krapet méně.Po odpojení podtlaku pro regulátor se zvedne na 2,4bar.
Při teplém startu (cca 8sec trápení starteru)se děje to že se tlak po dobu startování zvedne na 2,8 až 2,9 bar a drží dokud motor nenaskočí,poté,jakmile dojde k prvnímu zážehu padne opět na 2bary.
Usuzuji z toho že po dobu startování jsou vstřiky zavřené a až po těch 8mi sec se knim dostane signál a začnou se otvírat i svíčky po neúspěšném startu jsou suché.
Má někdo nějaký nápad co s tím,co změřit,vyměnit? krom čidla otáček klikového hřídele na které se chystám?
Obrázek

Frank
Příspěvky: 178
Registrován: 19. 04. 2011 18:30
Bydliště: Hlinsko

.

Příspěvek od Frank » 12. 06. 2013 19:18

mám ten samej problém s m20b20.
nemohlo by to bejt tím že při zastavení ohřátého motoru se prohřeje sání na celkem slušnou teplotu a teplem se vzduch rozpíná, takže tam jde méně vzduchu než normálně (při chladném sání) ale benzínu jde furt stejně a tak to pak vypadá jako přechcaný...??? ikdyž to by pak zlobilo i u m20b25... jen taková moje úvaha :)
BMW e30 320i Obrázek

Odpovědět