Problém teplého startu M20B20

Co a jak opravit v E30? Standardní servisní úkony. A podobně.
Odpovědět
Uživatelský avatar
DVORIS
Příspěvky: 6423
Registrován: 21. 12. 2005 21:01
Bydliště: Agip

Příspěvek od DVORIS » 21. 05. 2014 20:41

lubeec píše:mam doma dve e30 s m20 a obe maji-mame stejny problem
na jedne je vsechno novy-cidla, pumpa vstriky atd a porad zlobi
vymontoval jsem zanovni svicku a zkontroloval jsem odtrh
a byl moc velky.
Po uprave na spravny odtrh jsem vypozoroval zlepseni ale porad to neni 100%. Jezdim NGK (ty co tam patri) priste skusim jinou znacku
Chystam se zkontrolovat i dvoulitr protoze tam ty starty jsou horsi a horsi
a doufam ze to trochu pomuze nebo mne baterka ukamenuje.
O tu baterku mi jde nejvíc,dostává šílený prdy,zvlášť při krátkých trasách.Já mám taky NGK.Dle jejich stavu motor "pálí" dobře,z prdele jsem dnes nechal i změřit emise a taky cajk.Motor jde perfektně jak na volnoběh tak v tahu,výkon mu na dvoulitra určitě nechybí.Co si myslím tak ty necelé 2 bary je určitě na liště málo,původně byla v autě M10 a pumpa zůstala původní,pouze pod prahem,v nádrži je jen plovák.Už s M10tkou byly teplý starty taky všelijaký ale ne jako teď.No nic,za měsíc mám narozky tak si předčasně nadělím čerpadlo a rovnou to projdu od nádrže až po filtr :wink: U otce tomuhle problému dost pomohla výměna 3ks vstřiků za fungl nový ale 20 táců na ně nemám :lol:
Obrázek

lubeec
Příspěvky: 496
Registrován: 24. 12. 2009 14:07
Bydliště: Brno

Příspěvek od lubeec » 21. 05. 2014 20:50

ja su taky v koncich a pomale zacinam rezignovat
protoze uz nevim na co se mam podivat. Ani pohadka na dobrou noc
nezabrala :D
e39 528i touring
e39 520i touring Lifestyle Edition
e83 x3 3.0ia
e85 Z4 2.5i Merlot rot
e32 740ia Alpina look
e30 328i coupe M-technikII
R1100s Mandarin
R1150gs twin spark

Uživatelský avatar
alkaba
Příspěvky: 2329
Registrován: 11. 01. 2010 00:25
Bydliště: Štramberk (Severní Morava)
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od alkaba » 21. 05. 2014 21:58

Vstřiky jsi aspoň nechal čistit? Přece jen, 25+ let staré vstřikovače mají nejlepší slávu už za sebou...a pokud motor nebyl nějakou tu dobu v provozu, tak se klidně mohly přicpat :) Já jsem se nestačil divit, co to udělalo na mojem isu, jede to úplně jinak :)
BMW E30 320i Turbo
BMW E46 328i Turbo tour
BMW E12 528i

Jednou tříca, pořád tříca...

Obrázek Instagram (ECU Garage CZ)
Úprava ŘJ MS41, MS42, MS43, Bosch Motronic, Ecumaster, kdfi

Uživatelský avatar
Shima
člen E30.cz
Příspěvky: 278
Registrován: 23. 05. 2011 21:49
Bydliště: Česka Lípa - Provodín

Příspěvek od Shima » 22. 05. 2014 08:43

alkaba píše:Vstřiky jsi aspoň nechal čistit? Přece jen, 25+ let staré vstřikovače mají nejlepší slávu už za sebou...a pokud motor nebyl nějakou tu dobu v provozu, tak se klidně mohly přicpat :) Já jsem se nestačil divit, co to udělalo na mojem isu, jede to úplně jinak :)
Kdo, kdy ,kde a za kolik prosimte vyjde vycisteni tech vstriku?
Diky za odp.
Obrázek

Uživatelský avatar
alkaba
Příspěvky: 2329
Registrován: 11. 01. 2010 00:25
Bydliště: Štramberk (Severní Morava)
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od alkaba » 22. 05. 2014 09:21

Uz se tady o tom na foru psalo. Staci najit kohokoliv s ultrazvukem a vyrobit si pripravek, ktery otevira a zavira vstriky behem cisteni :) Mam pocit ze lze na vstriky pripojit konektor z blinkru a nechat je cvakat :) Samozrejme tohle je ta levnejsi varianta (kterou jsem pouzil ja). V tomhle pripade je lepsi mit treba dve sady vstriku a potom z nich vybrat tak, aby davkovaly vsechny +/- stejne (jak to udelat uz necham na tobe :) )
Nebo druha varianta (drazsi) nechat vstriky repasovat a seridit u nejakefirmy ktera se tim zabyva :) Pokud to chces poradne, zvol tuto variantu :) Ve vysledku ti vstriky odladi tak, ze davaji treba 95% sve puvodni hodnoty.
BMW E30 320i Turbo
BMW E46 328i Turbo tour
BMW E12 528i

Jednou tříca, pořád tříca...

Obrázek Instagram (ECU Garage CZ)
Úprava ŘJ MS41, MS42, MS43, Bosch Motronic, Ecumaster, kdfi

lubeec
Příspěvky: 496
Registrován: 24. 12. 2009 14:07
Bydliště: Brno

Příspěvek od lubeec » 22. 05. 2014 11:07

ja jsem resil vstriky zde: jetservis.cz
e39 528i touring
e39 520i touring Lifestyle Edition
e83 x3 3.0ia
e85 Z4 2.5i Merlot rot
e32 740ia Alpina look
e30 328i coupe M-technikII
R1100s Mandarin
R1150gs twin spark

Uživatelský avatar
DVORIS
Příspěvky: 6423
Registrován: 21. 12. 2005 21:01
Bydliště: Agip

Příspěvek od DVORIS » 26. 05. 2014 15:49

lubeec píše:ja jsem resil vstriky zde: jetservis.cz
Po víkendovém setkání na ecce moje dožrání nad starty vyvrcholilo tak,že jsem se dnes hecnul a hodně provizorně rozjel nedodělaný tester na vstřiky.Celkem zděšení nastalo když se projevilo všech cca 12vstřiků totálně špatně rozprašujících.Některý očividně dával víc,některý míň,jeden stříkal jako metla druhý dával teňulinký pramen ale prášit jak má neprášil ani jeden.kolega to i točil na video tak snad ho sem doplním.Tahle akce mě nakopla tak,že jsem se hned pustil do kompletace a zušlechtění zařízení a budu zkoušet čím ty "dizny" vyčistím.Kdyby měl někdo návrh co tím prohnat za srajdu tak nejen já uvítám :wink:
Obrázek

Uživatelský avatar
alkaba
Příspěvky: 2329
Registrován: 11. 01. 2010 00:25
Bydliště: Štramberk (Severní Morava)
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od alkaba » 26. 05. 2014 16:23

No vidíš to, já bych ty vstřiky tak nepodceňoval...ale taky jsem k nim došel jako k poslední možnosti, když už jsem byl úplně zoufalý :?
Já bych určitě zvolil ultrazvuk a vyrobil "cvakátko" :) Jako tady:
https://www.youtube.com/watch?v=JWfnMN7Mlfo

Nebo tady: https://www.youtube.com/watch?v=iOT2gUFObqA

U toho prvního videa použil prý čistič na karburátory, já si myslím, že bude fungovat dobře obyčejný benzín nebo acetón :)

Hodil bych je do ultrazvuku, nechal nějakou tu chvíli cvakat a pak bych jednoduše vzal sprej (čistič na klapky, nebo na karburátory) nastrčil do otvoru pro přívod benzínu, otevřel vstřik 12V a profoukl to :) A potom znovu do ultrazvuku. A čistit, dokud z toho nepotečou žádné hnusy :)
BMW E30 320i Turbo
BMW E46 328i Turbo tour
BMW E12 528i

Jednou tříca, pořád tříca...

Obrázek Instagram (ECU Garage CZ)
Úprava ŘJ MS41, MS42, MS43, Bosch Motronic, Ecumaster, kdfi

Uživatelský avatar
DVORIS
Příspěvky: 6423
Registrován: 21. 12. 2005 21:01
Bydliště: Agip

Příspěvek od DVORIS » 26. 05. 2014 18:14

alkaba píše:No vidíš to, já bych ty vstřiky tak nepodceňoval...ale taky jsem k nim došel jako k poslední možnosti, když už jsem byl úplně zoufalý :?
Já bych určitě zvolil ultrazvuk a vyrobil "cvakátko" :) Jako tady:
https://www.youtube.com/watch?v=JWfnMN7Mlfo

Nebo tady: https://www.youtube.com/watch?v=iOT2gUFObqA

U toho prvního videa použil prý čistič na karburátory, já si myslím, že bude fungovat dobře obyčejný benzín nebo acetón :)

Hodil bych je do ultrazvuku, nechal nějakou tu chvíli cvakat a pak bych jednoduše vzal sprej (čistič na klapky, nebo na karburátory) nastrčil do otvoru pro přívod benzínu, otevřel vstřik 12V a profoukl to :) A potom znovu do ultrazvuku. A čistit, dokud z toho nepotečou žádné hnusy :)
Tak celkem vším disponujem.Akorát cvakátko nějak naimprovizujem.
Prosím vás berte tohle video s velikou rezervou,bo je u nás v práci lecjakej kokot s blbýma nápadama,nic méně si myslím že takhle by ten vstřik prášit,nebo spíš stříkat neměl :wink:
https://www.youtube.com/watch?v=vU8MGwl ... e=youtu.be
Obrázek

pitko
Příspěvky: 3
Registrován: 16. 04. 2014 08:37
Bydliště: POPRAD

Příspěvek od pitko » 29. 05. 2014 09:37

mal som predtym punto gt 1.4t a robilo mi presne to iste ze po zahriati a pauze 15 minut motor tocil 10s kym naskocil, jazdil som tak rok potom som sa rozhodol spravit komplet go motora plus vetsie turbo, vetsie vstreky, chip, ine vedenie vzduchu do turba, iny vyfuk, nove skoro vsetky snimace, lambda, sviecky atd, palivova pumpa......ocakaval som ze okrem vykonu sa zlepsi aj startovanie, no startovalo to rovnako:D vsetci mi radili ze to je kvoli tomu ze mam sisku filter namontovanu priamo na vahu vzduchu ze medzi tym nieje ziadna trubka kde by sa ten vzduch nejak ustalil, ale nestihol som to vyskusat kedze som auto predal

Uživatelský avatar
101330
Příspěvky: 211
Registrován: 11. 01. 2005 15:08
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od 101330 » 09. 06. 2014 13:54

Všem vám děkuji za příspěvky a za ušetřený pokusy :-)
Dělala mi to každá 2,5 a prostě to bude dělat i tahle. :-(
Obrázek325e e30; 325i e30; 325i e30 baur; 318is e30; 530d e39; 330ci e46; 730d e65; 325i e36; 325i e30; 325i e30 cabrio.

Uživatelský avatar
DVORIS
Příspěvky: 6423
Registrován: 21. 12. 2005 21:01
Bydliště: Agip

Příspěvek od DVORIS » 09. 06. 2014 19:45

101330 píše:Všem vám děkuji za příspěvky a za ušetřený pokusy :-)
Dělala mi to každá 2,5 a prostě to bude dělat i tahle. :-(
Neboj se já se nevzdám a tímhle vehementem nekončím akorát času málo a momentálně mám v garáži tak 40stupňů :wink: Jako další "štace" budou elaboráty s dodávkou paliva a regulací vstřikování :wink:
Obrázek

Uživatelský avatar
DVORIS
Příspěvky: 6423
Registrován: 21. 12. 2005 21:01
Bydliště: Agip

Příspěvek od DVORIS » 18. 09. 2014 20:56

Dnes jsem přemýšlel nad tím proč když jsem s motorem nic nedělal najednou startuje normálně :) Funguje to prakticky tak že jakmile okolní teplota poklesne na cca 22stupňů a méně a zvýší se vzdušná vlhkost tak jsou starty o.k.V letních parných pěsících je to na prd.Motor má asi alergii na léto. :)
Obrázek

Uživatelský avatar
Shima
člen E30.cz
Příspěvky: 278
Registrován: 23. 05. 2011 21:49
Bydliště: Česka Lípa - Provodín

Příspěvek od Shima » 18. 09. 2014 22:48

Sorry asi budu za tupce...nečetl jsem cely příspěvky...co svíce...jsou přeci lajcky řečeno teply a studeny.... je divný že řikáš teplota okolní klesne motor jede bez sebe menším problemu na start...
Obrázek

Venca
Příspěvky: 3497
Registrován: 04. 04. 2004 08:09

Příspěvek od Venca » 19. 09. 2014 15:45

Shima píše:...co svíce...jsou přeci lajcky řečeno teply a studeny.... je divný že řikáš teplota okolní klesne motor jede bez sebe menším problemu na start...
Těžko.
Nízká tepelná hodnota svíček se neprojeví takovým způsobem, zvlášť pak při studeným startu.

.

Uživatelský avatar
DVORIS
Příspěvky: 6423
Registrován: 21. 12. 2005 21:01
Bydliště: Agip

Příspěvek od DVORIS » 21. 09. 2014 20:00

Venca píše:
Shima píše:...co svíce...jsou přeci lajcky řečeno teply a studeny.... je divný že řikáš teplota okolní klesne motor jede bez sebe menším problemu na start...
Těžko.
Nízká tepelná hodnota svíček se neprojeví takovým způsobem, zvlášť pak při studeným startu.

.
Venco ty jseš takovej "vědátor",myslíš že na tyhle změny může reagovat nějaká součástka-obvod v řídící jednotce?Kdyby to udělalo jednou,řeknu o.k.náhoda,jedeme dál,ale co s tím teď jezdím tak jsou teplý starty relativně v pohodě a tuším že celou zimu budou.Ona už tak podobně reagovala i bývalá M10,ale nevím co by s tím mohla mít společnýho "kabinová elektrika",od její patice na příčce motoru je vše přeinstalováno z M20,možná blbá náhoda :?
Obrázek

Uživatelský avatar
Zavarenec
Brázdim Škarpovič
Příspěvky: 7770
Registrován: 23. 09. 2005 12:59
Bydliště: P9

Příspěvek od Zavarenec » 22. 09. 2014 07:57

po výměně motoru se mi tento problém začal objevovat taky...

kabinová el a řj zůstala původní. V tom bych tedy problém asi neviděl...

podezíral bych lambu která na diagnostice ukazuje nic moc hodnoty... ale těžko říct... tenhle topic sleduju od začátku...
E30 327i MK M Cabrio MTechII
E30 325i kupé MTechII
E36 318IS Motorsport International coupe
E36 323Ti Kompost power
E36 kabrio ACS3
E36 Hartge H3 2.6 Touring
E36 ALPINA B6 2.8/2
E36 M3 3.2 Individual
E46 Clubsport kupé

Uživatelský avatar
Ládínek
člen E30.cz
Příspěvky: 1101
Registrován: 11. 05. 2004 13:03
Bydliště: Slapy - Praha
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Ládínek » 22. 09. 2014 09:01

Zavarenec píše:po výměně motoru se mi tento problém začal objevovat taky...

kabinová el a řj zůstala původní. V tom bych tedy problém asi neviděl...

podezíral bych lambu která na diagnostice ukazuje nic moc hodnoty... ale těžko říct... tenhle topic sleduju od začátku...
Jenže mně to čas od času udělá taky a lambádu mam odpojenou.

Můj poznatek je ten, že to dělá víc s většim nájezdem KM. Na cabriu mam 200t a udělá to tak 2-4x za sezónu, na IXu mam 170t a ještě mi to neudělalo, na coupe co sem míval a hodně sem to pozoroval, tak to dělalo každou chvíli a mělo asi 300t a na starym IXu to dělalo taky hodně a to mělo nalítáno asi 270tkm.
325iC 92" E30 ///M-technic II cabrio Sommerwagen
325iX 89" E30 sedan Winterwagen
32?i 87" E30 Chrom coupé
525iX 95" E34 touring
Obrázek

Uživatelský avatar
Zavarenec
Brázdim Škarpovič
Příspěvky: 7770
Registrován: 23. 09. 2005 12:59
Bydliště: P9

Příspěvek od Zavarenec » 22. 09. 2014 10:01

Můj původní motor měl cca 220tis km a nedělal to nikdy...

nynější motor má najeto asi tak 8 000km a dělá to...takže fakt nevim :(

Všechno je nový krom původní jednotky se kterou starej motor běžel v pohodě...

uvidim co se změní, až doladim motor na KDFI se širokopásmovou lambdou...
E30 327i MK M Cabrio MTechII
E30 325i kupé MTechII
E36 318IS Motorsport International coupe
E36 323Ti Kompost power
E36 kabrio ACS3
E36 Hartge H3 2.6 Touring
E36 ALPINA B6 2.8/2
E36 M3 3.2 Individual
E46 Clubsport kupé

Venca
Příspěvky: 3497
Registrován: 04. 04. 2004 08:09

Příspěvek od Venca » 22. 09. 2014 15:10

DVORIS píše:...myslíš že na tyhle změny může reagovat nějaká součástka-obvod v řídící jednotce?Kdyby to udělalo jednou,řeknu o.k.náhoda,jedeme dál,ale co s tím teď jezdím tak jsou teplý starty relativně v pohodě a tuším že celou zimu budou.Ona už tak podobně reagovala i bývalá M10,ale nevím co by s tím mohla mít společnýho "kabinová elektrika",od její patice na příčce motoru je vše přeinstalováno z M20,možná blbá náhoda :?
Tohle bych neřekl.
Spíš třeba čidlo teploty vzduchu.

Ale těžko říct, někomu podobný věci dělalo i to, že mu nešlo palivo hned při pokusu o start - točil a svíčky byly suchý. V zimě problém nebyl. Zmizelo to po výměně různých hadic v odzvdušňovacím sytému nádrže.

Odpovědět