Problém teplého startu M20B20

Co a jak opravit v E30? Standardní servisní úkony. A podobně.
Odpovědět
Uživatelský avatar
M40TURBO
sponzor E30.cz
Příspěvky: 1630
Registrován: 26. 06. 2007 21:49
Bydliště: Prdel na kopci

Příspěvek od M40TURBO » 12. 06. 2013 20:59

jedina věc u m20 je opravdu to čidlo kliky
EX e30 1,8 m40 TURBO EVO II http://www.youtube.com/watch?v=YUUkI4YJC-U
EX e30 1,8 m42 Touring
EX e36 2,5 m52 BEZVANOS Saloon
e39 3,0 m57 Touring
e46 3,0 m54 compost

Uživatelský avatar
Max-Max
Moderátor e30.cz
Příspěvky: 8452
Registrován: 04. 10. 2003 02:25
Bydliště: Košice, +421948901915

Příspěvek od Max-Max » 16. 06. 2013 15:38

M40TURBO píše:jedina věc u m20 je opravdu to čidlo kliky
coz je ovsem velice zajimave, pac cidlo je to same co b25 a dvaapule timhle trpi docela vyjimecne

cidla stejny, ozubeni stejne, kabelaz stejna,.... ja bych to videl na nakou serii opotrebeni a chyb
325i, 635CSiA, FJR 1300A, W638 V220

Uživatelský avatar
Semry
Příspěvky: 2164
Registrován: 07. 04. 2007 11:19
Bydliště: Vinohrady
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Semry » 16. 06. 2013 18:36

Tak moje 2,5 tím trpí taky. A vysvětlení nemám, lambda je nová, svíčky taky, celkově ten motor chodí vcelku dobře, ale je nevyzvypatelný. Minulý rok jsem na Jaře nahodil baterku, točil točil a hrůza, chytalo to jako 300D které nežhaví.... Letos, po 3/4 roku stání přijdu, dám baterku a auto chytne na otočení. Nechápu. Po ohřátí mi to sporadicky dělá to samé co popisují výše, zejména po 10 a více minutách stání.
Rezavějící stodvacetštyry, zinkovaná 996, W211 type RAL 1015 v astronomickym nájezdu, hrdý majitel fichtla

Uživatelský avatar
DVORIS
Příspěvky: 6423
Registrován: 21. 12. 2005 21:01
Bydliště: Agip

Příspěvek od DVORIS » 16. 06. 2013 20:25

Jak píšu,mě to čerpadlo zjevně při tom strtu tlačí "do zdi" a ajako by až se vstřiky otevřou tak se srovná.Tlak se v systému udrží tak 4hoďky,než padne,při studeným startu je v mžiku systém pod tlakem,tak uvažuji že vstřiky nedostávají signál k otevření laicky řečeno
Obrázek

Ada_CZ
člen E30.cz
Příspěvky: 758
Registrován: 13. 10. 2006 20:06
Bydliště: Havířov

Příspěvek od Ada_CZ » 17. 06. 2013 06:14

Pokud lze, možná bych zkusmo zapojil ŘJ z 2,5... a zkusit jestli vstřiky otvírají hned při teplém startu. Popřípadě odpojit čidlo teploty pro řj.. Protože je divné, že na to trpí převážně 2litry..

Ada_CZ
člen E30.cz
Příspěvky: 758
Registrován: 13. 10. 2006 20:06
Bydliště: Havířov

Příspěvek od Ada_CZ » 17. 06. 2013 06:24

Ještě mě napadlo, ono není úplně zřejmé, že vstřiky neotvírají - to že je na liště vyšší tlak může být dáno i tím, že jsou startovací otáčky menší..

Na první stránce je zajímavá teorie o přechlástání z důvodu netěsných vstřiků... Možná by stálo za pokus motor za tepla chcípnout např. stylem odpojení pal pumpy... Popřípadě ještě napomoci k okamžitému snížení tlaku na liště... Pak by vstřiky mohly těsnit lépe a nemuselo by dojít k přechlastání.. otázka je jak moc netěsní

Uživatelský avatar
Max-Max
Moderátor e30.cz
Příspěvky: 8452
Registrován: 04. 10. 2003 02:25
Bydliště: Košice, +421948901915

Příspěvek od Max-Max » 17. 06. 2013 09:40

Ada_CZ píše:Ještě mě napadlo, ono není úplně zřejmé, že vstřiky neotvírají - to že je na liště vyšší tlak může být dáno i tím, že jsou startovací otáčky menší..

Na první stránce je zajímavá teorie o přechlástání z důvodu netěsných vstřiků... Možná by stálo za pokus motor za tepla chcípnout např. stylem odpojení pal pumpy... Popřípadě ještě napomoci k okamžitému snížení tlaku na liště... Pak by vstřiky mohly těsnit lépe a nemuselo by dojít k přechlastání.. otázka je jak moc netěsní
tohle neni marnej napad, nicmene na to potrebujeme auto ktere tohle dela vzdy a pokazde, a tahle nerest se furt zjevi v nejmene vhodnou dobu

kurvy stare plechove... :lol:
325i, 635CSiA, FJR 1300A, W638 V220

Uživatelský avatar
DVORIS
Příspěvky: 6423
Registrován: 21. 12. 2005 21:01
Bydliště: Agip

Příspěvek od DVORIS » 17. 06. 2013 17:44

Max-Max píše:
Ada_CZ píše:Ještě mě napadlo, ono není úplně zřejmé, že vstřiky neotvírají - to že je na liště vyšší tlak může být dáno i tím, že jsou startovací otáčky menší..

Na první stránce je zajímavá teorie o přechlástání z důvodu netěsných vstřiků... Možná by stálo za pokus motor za tepla chcípnout např. stylem odpojení pal pumpy... Popřípadě ještě napomoci k okamžitému snížení tlaku na liště... Pak by vstřiky mohly těsnit lépe a nemuselo by dojít k přechlastání.. otázka je jak moc netěsní
tohle neni marnej napad, nicmene na to potrebujeme auto ktere tohle dela vzdy a pokazde, a tahle nerest se furt zjevi v nejmene vhodnou dobu

kurvy stare plechove... :lol:
U mně to dělá pokaždé :) tak nápad s náhlým snížením - úbytkem tlaku odstavením čerpadla dobrej,to se dá lehce ozkoušet stejně tak jako vyhodit vstřiky,strčit je v práci do pece aby se ohřály a pomalu je tlakovat co se bude dít.Jinak dvoulitrů jsem měl x a co si vzpomínám tak ani jeden takhle nezlobil až na jednoho,stejně jako dvaapůle co jsem měl,tam to dělal vadný spínač na klapce ale to se projevovalo i během jízdy že nepadaly otáčky atd...u tohodle motru je tohle všechno cajk.Inu,mám ještě asi tři jednotky jak b20,takB25,haldu vstřiků a čidel tak zkusím polaborovat.Napadlo mě při tom startu ještě změřit co je na konektorech pro vstřiky,jestli se jim dostává napětí
Obrázek

Ada_CZ
člen E30.cz
Příspěvky: 758
Registrován: 13. 10. 2006 20:06
Bydliště: Havířov

Příspěvek od Ada_CZ » 18. 06. 2013 01:22

s takovým vybavením a nasazením, bys tuhle problematiku mohl rozlousknout ;)

Uživatelský avatar
Fabio
Příspěvky: 5
Registrován: 04. 07. 2013 08:38
Bydliště: Praha a okolí

Stejný problém

Příspěvek od Fabio » 31. 07. 2013 10:31

čau kluci, mám uplně stejný problém viz první příspěvek. Ještě se v tom neorientuju tak jako Vy, proto napíšu všechno. Je to M40 1.6. Snížená hlava, vstřiky z 1.8. Tak jsem to koupil. CO se týče toho problému, začal jsem se svíčkama, dostala čtyřbodový BOSHE, vyměnil jsem modrý čidlo, vyměnil váhu vzduchu, že prý to na to může mít taky vliv, nevim. Co byste mi doporučili dál? Může to být čerpadlo? Syčí totiž jak anakonda. a když chodim kolem auta tak taky cejtím benzín. Jsem z toho úplně zoufalej.

Uživatelský avatar
Kozbic
Příspěvky: 2
Registrován: 22. 10. 2012 19:05

Rozlousknutí

Příspěvek od Kozbic » 05. 08. 2013 12:39

Už ten problém někdo vyřešil?
mám m40 a zahřátej motor musím kolikrát točit třeba 6x po sobě než mi to chytne..

Uživatelský avatar
DVORIS
Příspěvky: 6423
Registrován: 21. 12. 2005 21:01
Bydliště: Agip

Re: Rozlousknutí

Příspěvek od DVORIS » 19. 05. 2014 20:33

Kozbic píše:Už ten problém někdo vyřešil?
mám m40 a zahřátej motor musím kolikrát točit třeba 6x po sobě než mi to chytne..
Nevyřešil a teď jak s tím dvoulitrem jezdím legálně tak mě to čím dál víc sere :evil:
Obrázek

Uživatelský avatar
DVORIS
Příspěvky: 6423
Registrován: 21. 12. 2005 21:01
Bydliště: Agip

Re: Rozlousknutí

Příspěvek od DVORIS » 19. 05. 2014 20:35

DVORIS píše:
Kozbic píše:Už ten problém někdo vyřešil?
mám m40 a zahřátej motor musím kolikrát točit třeba 6x po sobě než mi to chytne..
Nevyřešil a teď jak s tím dvoulitrem jezdím legálně tak mě to čím dál víc sere :evil:
Na jakým principu fachá ten Hallův snímač?Je to nějaký elektromagnet co snímá impulzy.Mám tu řemenici natřenou barvou ve 2 vrstvách
Obrázek

Uživatelský avatar
DVORIS
Příspěvky: 6423
Registrován: 21. 12. 2005 21:01
Bydliště: Agip

Příspěvek od DVORIS » 21. 05. 2014 17:14

Tak,dnes jsem utekl v 9 z práce a pustil se do zjišťování.Proměřeno vyměněno čidlo teploty pro ŘJ + změřeno na konektoru do ŘJ,vše v normě signál se do 5J dostává.Další přišly na řadu elaboráty z váhama,Na té co byla na autě byl nadoraz dotažený obtokový šroub,tak jsem vzal druhou váhu kde byla čitelná vyražená hodnota u jímky pro šroub a po změření hloubky také souhlasilo.Auto jde líp do otáček a teplý start se zkrátil o cca třetinu a chytnou všechny válce najednou,ne jako před tím že se sbírali jeden po druhým.Další co mě zarazilo byl tlak paliva za chodu motoru který jsem naměřil cca 1,8baru.Po vypnutí se zvedl na cca 2,1-2,2 baru a držel.Klesne až po 3-4hodínách čímž vylučuji ukapávající vstřiky.Pochybuju že ten malý expandér u čerpadla pod prahem by ten tlak byl takhle dlouhodobě vyrovnávat,ten si spíš myslím kompenzuje rázy a malý ztráty.Zkusil jsem taky motor roztočit ale nenechat ho roztočit.Svíčky byly po vytažení prakticky suchý což mě vede k tomu že se prostě nedostává při dlouhém teplém startu dostatek paliva,nebo vůbec žádné palivo.Ale proč?Tlak se ři tomhle startu zvedne až ke třem barům,což by poukazovalo že není odběr z lišty.Ještě jsem zkusil měnit Hallův snímač+ regulátor tlaku,ale beze změny.V další etapě až opadne moje nasrání bych rád zkusil přehodit čerpadlo,vytáhnout plovák z nádrže se sítem nevím jestli by stálo za to zkusit jinou řídící jednotku.
Jednu jsem z garáže vyštrachal ale nevím z čeho je
Obrázek

To je zatím ode mně z dnešního dne vše :wink:
Obrázek

Uživatelský avatar
M40TURBO
sponzor E30.cz
Příspěvky: 1630
Registrován: 26. 06. 2007 21:49
Bydliště: Prdel na kopci

Příspěvek od M40TURBO » 21. 05. 2014 17:23

m20 nemá hallův snímač ale indukční můžeš na něm pokud nemáš osciloskop naměřít rostoucí napětí podle otáček
EX e30 1,8 m40 TURBO EVO II http://www.youtube.com/watch?v=YUUkI4YJC-U
EX e30 1,8 m42 Touring
EX e36 2,5 m52 BEZVANOS Saloon
e39 3,0 m57 Touring
e46 3,0 m54 compost

Frank
Příspěvky: 178
Registrován: 19. 04. 2011 18:30
Bydliště: Hlinsko

.

Příspěvek od Frank » 21. 05. 2014 17:34

možná Ti ušetřím námahu... čerpadlo jsem měnil, sítko dával nový a řídící jednotku jsem zkoušel také jinou z m20b20 a je to beze změny... bohůžel
BMW e30 320i Obrázek

Uživatelský avatar
DVORIS
Příspěvky: 6423
Registrován: 21. 12. 2005 21:01
Bydliště: Agip

Re: .

Příspěvek od DVORIS » 21. 05. 2014 19:23

Frank píše:možná Ti ušetřím námahu... čerpadlo jsem měnil, sítko dával nový a řídící jednotku jsem zkoušel také jinou z m20b20 a je to beze změny... bohůžel
Stejně nedám pokoj dokud na to nepřijdu. :evil: :wink:
Obrázek

Frank
Příspěvky: 178
Registrován: 19. 04. 2011 18:30
Bydliště: Hlinsko

Re: .

Příspěvek od Frank » 21. 05. 2014 19:36

DVORIS píše:
Frank píše:možná Ti ušetřím námahu... čerpadlo jsem měnil, sítko dával nový a řídící jednotku jsem zkoušel také jinou z m20b20 a je to beze změny... bohůžel
Stejně nedám pokoj dokud na to nepřijdu. :evil: :wink:
a to se cení, tak snad budeš mít více štěstí :)
BMW e30 320i Obrázek

Uživatelský avatar
M40TURBO
sponzor E30.cz
Příspěvky: 1630
Registrován: 26. 06. 2007 21:49
Bydliště: Prdel na kopci

Příspěvek od M40TURBO » 21. 05. 2014 19:44

a co když na zahřátým motoru před startem zkusíš odpojit čidlo teploty? chová se to stejně? bez lambdy jsi to zkoušel?
EX e30 1,8 m40 TURBO EVO II http://www.youtube.com/watch?v=YUUkI4YJC-U
EX e30 1,8 m42 Touring
EX e36 2,5 m52 BEZVANOS Saloon
e39 3,0 m57 Touring
e46 3,0 m54 compost

lubeec
Příspěvky: 496
Registrován: 24. 12. 2009 14:07
Bydliště: Brno

Příspěvek od lubeec » 21. 05. 2014 20:16

mam doma dve e30 s m20 a obe maji-mame stejny problem
na jedne je vsechno novy-cidla, pumpa vstriky atd a porad zlobi
vymontoval jsem zanovni svicku a zkontroloval jsem odtrh
a byl moc velky.
Po uprave na spravny odtrh jsem vypozoroval zlepseni ale porad to neni 100%. Jezdim NGK (ty co tam patri) priste skusim jinou znacku
Chystam se zkontrolovat i dvoulitr protoze tam ty starty jsou horsi a horsi
a doufam ze to trochu pomuze nebo mne baterka ukamenuje.
e39 528i touring
e39 520i touring Lifestyle Edition
e83 x3 3.0ia
e85 Z4 2.5i Merlot rot
e32 740ia Alpina look
e30 328i coupe M-Technik II m20b28
R1100s Mandarin
R1150gs twin spark

Odpovědět