Počet závitů pružiny..

Co a jak opravit v E30? Standardní servisní úkony. A podobně.
Odpovědět
Uživatelský avatar
DAN
Věčně nespokojený
Příspěvky: 3683
Registrován: 24. 07. 2003 11:35
Bydliště: Mrdákov
Kontaktovat uživatele:

Počet závitů pružiny..

Příspěvek od DAN » 06. 05. 2004 21:05

.. je nějak stanovenej optimální počet závitů (předních, zadních) pružin.
Slyšel jsem od, že např. na E28 maj přední pružiny mít 7 závitů, jinak je to prej uříznutý.... :roll:
BMW The Ultimate Driving Machine

Uživatelský avatar
Tony
člen E30.cz
Příspěvky: 2419
Registrován: 12. 02. 2003 14:56
Bydliště: někde na jihu...

Příspěvek od Tony » 07. 05. 2004 07:36

U e 30 to podle mě takhle nejni, já mam doma troje: origo, ty maj asi osum, nižší - ty maj asi 6, pak m-tech ty sou stejně vysoký ale hustší(maji vosum závitů), na isu mam čevrený Jamex -80 se 4 závitama, přičemž sem viděl auto s 6 závitama a bylo stejně vysoký(taky červený pr.)... Všechno co sem napsal platilo o předku, zadek je kapitola sama pro sebe.
Jak to má kola nebo kozy, tak s tím budou brzo problémy.
S autama by se nemělo jezdit, hrozně se tím ku*věj.

608 / 057 967

Uživatelský avatar
Francis
člen E30.cz
Příspěvky: 3445
Registrován: 11. 02. 2003 11:06
Bydliště: Lánov
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Francis » 07. 05. 2004 08:23

Jak pise Tony, o pocet zavitu vubec nejde. Tuha pruzina ma vetsinou mene zavitu dratu o vetsim prumeru dratu, lisi se to podle vyrobcu. Ja mam vpredu MK-Motorsport pruziny tak se 4-5 zavity a drat ma znatelne vetsi prumer. Predek je tak -20 a pritom vymontovana odlehcena pruzina ma proti seriove polovicni vysku. Je DOST tuha.
328ti 164kW @ 6490rpm / 251Nm @ 5990rpm 244 km/h real GPS auf deutsche autobahn
323ti stock condition

Uživatelský avatar
DAN
Věčně nespokojený
Příspěvky: 3683
Registrován: 24. 07. 2003 11:35
Bydliště: Mrdákov
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od DAN » 07. 05. 2004 08:54

Díky hoši, myslel jsem si to, ale nebyl jse si tím jist.

Nenexistuje nějakej e-netovej katalog pružin, co se kdy cpaly do aut.
Zajímá mě to, protože občas se nepozná, jestli pružinu někdo zkracoval prasečácky fričkou.

Takhle bych se mrknul a třeba zajásal - á tak tady na těch KONI chybí závit :roll: :twisted:
Je jasný, že většina pružin už nemá žádný zjistitelný "jméno", ale... :twisted:

Jo a na tuhost pružiny má přece vliv i počet závitů. Takže, když někdo znižuje auto tím, že uřízne třeba dva závity, tak tím změní charakteristiku pružiny. Podle mě, když takhle klesne auto, tak zároveň klesne tuhost zkrácený pružiny. :roll:
Jak to je?
BMW The Ultimate Driving Machine

Uživatelský avatar
Francis
člen E30.cz
Příspěvky: 3445
Registrován: 11. 02. 2003 11:06
Bydliště: Lánov
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Francis » 07. 05. 2004 09:14

Zkracovat pruziny je kravina.

Kdyz jen kus uriznes, zaverny zavit nebude plochy - konec dratu bude trcet do prostoru, prodre se v lepsim pripade jen pryzova podlozka, casem i operna miska.

Kdyz po uriznuti pruziny ohrejes konce abys zaverny zavit srovnal, material se nekontrolovane vyziha a pruzina muze mit uplne jine vlastnosti nez predtim. Je to taktez prasarna.
328ti 164kW @ 6490rpm / 251Nm @ 5990rpm 244 km/h real GPS auf deutsche autobahn
323ti stock condition

Uživatelský avatar
Tony
člen E30.cz
Příspěvky: 2419
Registrován: 12. 02. 2003 14:56
Bydliště: někde na jihu...

Příspěvek od Tony » 07. 05. 2004 16:29

A podle toho se taky pozná jestli pružina neni řezaná - na konci neni plochá ale závit stoupá. Pokud ji teda někdo nenahřál a "nesplácnul" ale to bude zas opálená barva, nebo zakalená. Podle mě...
Jak to má kola nebo kozy, tak s tím budou brzo problémy.
S autama by se nemělo jezdit, hrozně se tím ku*věj.

608 / 057 967

Uživatelský avatar
Maranelo
Bublik a Ondrášek
Příspěvky: 3777
Registrován: 24. 02. 2003 00:52
Bydliště: někde v CZ... možná
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Maranelo » 07. 05. 2004 20:00

DAN píše:Díky hoši, myslel jsem si to, ale nebyl jse si tím jist.

Nenexistuje nějakej e-netovej katalog pružin, co se kdy cpaly do aut.
Zajímá mě to, protože občas se nepozná, jestli pružinu někdo zkracoval prasečácky fričkou.

Takhle bych se mrknul a třeba zajásal - á tak tady na těch KONI chybí závit :roll: :twisted:
Je jasný, že většina pružin už nemá žádný zjistitelný "jméno", ale... :twisted:

Jo a na tuhost pružiny má přece vliv i počet závitů. Takže, když někdo znižuje auto tím, že uřízne třeba dva závity, tak tím změní charakteristiku pružiny. Podle mě, když takhle klesne auto, tak zároveň klesne tuhost zkrácený pružiny. :roll:
Jak to je?
Čoveče nic neschánej a vem ty jak prodavam ja, rek bych ze rezany urco nejsou :arrow:
Obrázek
Mam shnilou 325i s KO motorem :-(
Obrázek
325>kundolap/ 320>pracant/ 318>sekačka/ 316>nemám slov
Obrázek

Uživatelský avatar
DAN
Věčně nespokojený
Příspěvky: 3683
Registrován: 24. 07. 2003 11:35
Bydliště: Mrdákov
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od DAN » 08. 05. 2004 06:51

Nic nescháním. :twisted:
Jsme domluveni, to je pro mě závazný.
Bavili jsme se o pružinách s kámošem. On má E28 M535 a měl tam nějaký hrozný věci na podvozku. Právě on mi říkal, že jemu nějakej odborník říkal o těch optimálních 7 závitech....
BMW The Ultimate Driving Machine

Odpovědět