Chod studeného M20B25 - vyřešeno.

Co a jak opravit v E30? Standardní servisní úkony. A podobně.
Uživatelský avatar
Tweety
Příspěvky: 6122
Registrován: 16. 07. 2004 17:52
Bydliště: Ústí nad Labem
Kontaktovat uživatele:

Chod studeného M20B25 - vyřešeno.

Příspěvek od Tweety » 13. 05. 2008 22:22

Pořád se člověk snaží, aby si tu každej myslel, jakou má voňavku a ono mu to stále nevychází :)

No nic, k věci. Auto stojí 4hod a déle (čím déle, tím větší problém).

Ráno (nebo po delší době) to nastartuji a auto nedrží otáčky. Kdyby jen nedrželo otáčky, ono se mu vůbec nechce do činnosti, pro kterou byl stvořen. Chcípá to, až se rozsvícejí kontrolky. Při těchto výpadkách, kdy to vypadá, že motor zdechne, padá i ekonoměr až na nulu. Nepomáhá ani přidání plynu. Prostě jako by nedostával benzín. Čerpadlo bzučí pořád stejně (nicméně funkčnost co se týká průtoku paliva jsem neřešil - důvodem je problém pouze za studena). Nechá se auto 0,5 - 1 min zahřát a problém pomalu odchází až se neobjevuje vůbec. Auto potom jede zcela bez problémů. Za celou dobu problému smrdí benzín z výfuku.

EDIT, nepomáhá ani výhružky, že ho prodám a koupim Vento v TDi.

Pokud by byla alespoň malá ochota pomoci, mám tu i video otáčkoměru v šílený kvalitě, aby alespoň trochu bylo vidět, co to dělá (teď si nejsem jistý, ale myslím, že na videu jsem se to snažil držet alespoň v nízkých otáčkách, aby se to rychleji zahřálo). Nicméně video zkusím uploadovat na youtube až zítra, jelikož nyní mám nějaké problémy s připojením

Díky

BMW324M3
Příspěvky: 556
Registrován: 01. 08. 2007 18:43
Bydliště: Běstovice

Příspěvek od BMW324M3 » 13. 05. 2008 22:50

zkus se mrknou ta rampu. Jednou jsem něco podobnýho řešil. vyměnil jsem rampu a byl klid. Nezkoumal jsem přesně co to bylo. Zkoušel jsem to pokus omyl.Ale nejspíš to byl ten regulátor tlaku.

Uživatelský avatar
Max-Max
Moderátor e30.cz
Příspěvky: 8452
Registrován: 04. 10. 2003 02:25
Bydliště: Košice, +421948901915

Příspěvek od Max-Max » 13. 05. 2008 22:52

lambda
325i, 635CSiA, FJR 1300A, W638 V220

Uživatelský avatar
Helldiver
Příspěvky: 855
Registrován: 16. 01. 2007 22:43
Bydliště: Bratislava

Příspěvek od Helldiver » 13. 05. 2008 23:18

Pre sichr skontroluj volu ventilov a nastav o chlp viac ako udava BMW, teda nie 0,25 mm, ale 0,30 mm (vyfukove aj sacie) prinesie to trocha lepsi volnobeh a skludnenie motora, odskusane. Lambda sa sice javi ako mozny zdroj problemu, ale ty vravis ze po 30-60 sec to postupne odide, hned ako sa to co len trosku ohreje, lambdu som meral na viacerych autach a hned po starte je vzdy mrtva, lebo sa musi najprv vyhriat, nedava este skoro ziadne hodnoty a ECU by ju mala ignorovat vtedy, tato doba celkom sedi s dobou ktoru popisujes, docital som sa ze do doby nabehu lambdy je pre volnobeh velmi dolezite teplotne cidlo, takze mozny problem by som urcite hladal aj tu, premeraj odpor za studena a porovnaj s tabulkovymi hodnotami.
E30 325i
E34 535i

Uživatelský avatar
Max-Max
Moderátor e30.cz
Příspěvky: 8452
Registrován: 04. 10. 2003 02:25
Bydliště: Košice, +421948901915

Příspěvek od Max-Max » 13. 05. 2008 23:24

Helldiver píše:Pre sichr skontroluj volu ventilov a nastav o chlp viac ako udava BMW, teda nie 0,25 mm, ale 0,30 mm (vyfukove aj sacie) prinesie to trocha lepsi volnobeh a skludnenie motora, odskusane. Lambda sa sice javi ako mozny zdroj problemu, ale ty vravis ze po 30-60 sec to postupne odide, hned ako sa to co len trosku ohreje, lambdu som meral na viacerych autach a hned po starte je vzdy mrtva, lebo sa musi najprv vyhriat, nedava este skoro ziadne hodnoty a ECU by ju mala ignorovat vtedy, tato doba celkom sedi s dobou ktoru popisujes, docital som sa ze do doby nabehu lambdy je pre volnobeh velmi dolezite teplotne cidlo, takze mozny problem by som urcite hladal aj tu, premeraj odpor za studena a porovnaj s tabulkovymi hodnotami.
nie si prvy kto laboroval s ventilovymi volami, je to picovina pre bezne jazdenie... nikto nepovedal ze lambda je na hovno, ale spomenutim lambdy som ho smeroval.. co ked mu nejde ohrev lambdy? ha?
325i, 635CSiA, FJR 1300A, W638 V220

Uživatelský avatar
Helldiver
Příspěvky: 855
Registrován: 16. 01. 2007 22:43
Bydliště: Bratislava

Příspěvek od Helldiver » 13. 05. 2008 23:34

To ani nikde netvrdim ze som prvy, picovina je celkom silne slovo zvlast ked BMW samo napriklad v novsich servisnych manualoch udava pre M30 (je kludne mozne ze pre M20 nie len kvoli tomu ze skoncila o 3 roky skor...) o 0,05mm vacsiu volu ventilov a citujem z E30.de (co povazujem sa celkom kvalitny zdroj informacii) "Die gesamte Berliner www.e30.de Gemeinde fährt mit dieser Einstellung rum und kann nur positives berichten" (myslene je tym 0,30mm pri M20, a snad to tam az tolki amateri nie su tie nemci s E30...). Vyhrev lambdy moze byt samozrejme KO, ja som smeroval zasa k inemu moznemu zdroju problemov, ono je celkom pravdepodobne ze toho moze byt skutocne viac... Som celkom zvedavy co to nakoniec bude.
E30 325i
E34 535i

Uživatelský avatar
Max-Max
Moderátor e30.cz
Příspěvky: 8452
Registrován: 04. 10. 2003 02:25
Bydliště: Košice, +421948901915

Příspěvek od Max-Max » 14. 05. 2008 00:00

pleties hrusky s jabkami.. to co funguje na jednom nemusi na druhom... a german tiez nezozral vsetku mudrost sveta, o omyloch fasistov sa daju pisat cele knihy... M30 je iny motor..pre tvoje info, ja som tiez mal na skusku 0,30... dakujem, sekacku nepotrebujem a chod motora sa absolutne nezmenil, pretoze aj predtym bol ok... ventilove vole aj keby zmenil, neziska nic, pretoze to ma suvislost s ohrevom kratko po starte a minutu po starte sa este hlava nezohreje tak, aby sa roztiahli aj ventily.... bud je to ohrev lambdy, bud teplotne cidlo, ohrev klapky co je tiez blbost za taky kratky cas alebo nejaka hlupost
325i, 635CSiA, FJR 1300A, W638 V220

Uživatelský avatar
maca
člen E30.cz
Příspěvky: 6234
Registrován: 02. 01. 2005 17:51
Bydliště: osek-teplice
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od maca » 14. 05. 2008 07:58

zkouknul bych tu lambdu, nebo cidlo teploty-motor nepozna ze je studenej, tak tak neumi "zapnou sytic", predehrev klapky asi ne, pac ja ho mam na svym odpojenej a funguje to v poradku, mozna by stacilo na zkousku lambdu jen odpojit, tim by se mel v pocitaci "aktivovat" nahradni rezim kterej signal od lambdy nepotrebuje, jeste mi napada vaha vzduchu, ale u ty nevim jestli by to mohla delat, nekde sem se docetl ze v ni je taky naky snimani teploty, ale uz si nejsem jistej jestli to buylo zrovna na m 20
clovek jak starne tak zjistuje, ze original je stejne nejlepsi :mrgreen:

Venca
Příspěvky: 3497
Registrován: 04. 04. 2004 08:09

Re: Chod studeného M20B25

Příspěvek od Venca » 14. 05. 2008 08:35

Tweety píše:... padá i ekonoměr až na nulu. ...
Takže je jasný, že mu ten benzín zavírá ŘJ - třeba sama nedostává napětí nebo nějaký důležitý signál.

Uživatelský avatar
Tweety
Příspěvky: 6122
Registrován: 16. 07. 2004 17:52
Bydliště: Ústí nad Labem
Kontaktovat uživatele:

Re: Chod studeného M20B25

Příspěvek od Tweety » 14. 05. 2008 09:02

Venca píše:
Tweety píše:... padá i ekonoměr až na nulu. ...
Takže je jasný, že mu ten benzín zavírá ŘJ - třeba sama nedostává napětí nebo nějaký důležitý signál.
No tak tohle mě napadlo hned v první fázy. Takže myslíš že diagnostika je v tomhle případě asi jediné východisko. Hledat tyhle lektronické chyby, to je šílený :? Nebo myslíš zkusit vyměnit celou řj ?

Lambda sonda (co jsem se učil alespoň ve škole) v prvních 20-30sek vůbec nefunguje, tudíž lambdu bych vyloučil. Ale přesto tak za půl hodinky, až pojedu pryč ji v inkriminovanou dobu zkusím odpojit a dám vědět co to udělalo.

Ve váze vzduchu je čidlo teploty, ale mám pocit že to je čidlo teploty procházejícího vzduchu, nemělo by to mít s teplotou motoru nic společného.

Čidlo teploty (jak pro budíku tak pro řj) je nové.

Venca
Příspěvky: 3497
Registrován: 04. 04. 2004 08:09

Re: Chod studeného M20B25

Příspěvek od Venca » 14. 05. 2008 09:18

Tweety píše: Lambda sonda (co jsem se učil alespoň ve škole) v prvních 20-30sek vůbec nefunguje, tudíž lambdu bych vyloučil. Ale přesto tak za půl hodinky, až pojedu pryč ji v inkriminovanou dobu zkusím odpojit a dám vědět co to udělalo.

Ve váze vzduchu je čidlo teploty, ale mám pocit že to je čidlo teploty procházejícího vzduchu, nemělo by to mít s teplotou motoru nic společného.

Čidlo teploty (jak pro budíku tak pro řj) je nové.
Lambda sondu bych pro jistotu změřil za jízdy multimetrem.

Čidlo teploty ve váze je pro korekce směsi (studený vzduch-obohacení), s teplotou motoru nic společnýho nemá.

Čidla teplot vody asi těžko udělají úplný výpadek - tam chyba nebude, jinak hodnoty pro obě dvě znáš, ty jsme už probírali.

Uživatelský avatar
Tweety
Příspěvky: 6122
Registrován: 16. 07. 2004 17:52
Bydliště: Ústí nad Labem
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Tweety » 14. 05. 2008 21:37

Odpojení lambdy nepomohlo

Ještě zkusím zítra pohledat nějaké čidlo teploty.

Mám zkusit třeba odpojit baterku ?

Uživatelský avatar
Helldiver
Příspěvky: 855
Registrován: 16. 01. 2007 22:43
Bydliště: Bratislava

Příspěvek od Helldiver » 14. 05. 2008 22:17

Restujes tym RJ, vymazes chyby, za skusku nic nedas...
E30 325i
E34 535i

Uživatelský avatar
Max-Max
Moderátor e30.cz
Příspěvky: 8452
Registrován: 04. 10. 2003 02:25
Bydliště: Košice, +421948901915

Příspěvek od Max-Max » 14. 05. 2008 22:29

zavirani benzinu -. padani ekonomeru muze mit jednoduchou pricinu - motor chce zhasnout... muzou to napriklad delat zachlastane svice...
325i, 635CSiA, FJR 1300A, W638 V220

Uživatelský avatar
Tweety
Příspěvky: 6122
Registrován: 16. 07. 2004 17:52
Bydliště: Ústí nad Labem
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Tweety » 15. 05. 2008 08:22

Max-Max píše:zavirani benzinu -. padani ekonomeru muze mit jednoduchou pricinu - motor chce zhasnout... muzou to napriklad delat zachlastane svice...
Nechci se přít, jsem rád za každou radu, ale jako uchlastané svíce mi to nepřipadá. Takovej problém jsem řešil na 320i a tam se to spíše dusilo. Tady je to vyloženě vynechávání, jako by jsi na chvilku vždycky vypnul klíček :roll:

Uživatelský avatar
Max-Max
Moderátor e30.cz
Příspěvky: 8452
Registrován: 04. 10. 2003 02:25
Bydliště: Košice, +421948901915

Příspěvek od Max-Max » 15. 05. 2008 09:27

Tweety píše:
Max-Max píše:zavirani benzinu -. padani ekonomeru muze mit jednoduchou pricinu - motor chce zhasnout... muzou to napriklad delat zachlastane svice...
Nechci se přít, jsem rád za každou radu, ale jako uchlastané svíce mi to nepřipadá. Takovej problém jsem řešil na 320i a tam se to spíše dusilo. Tady je to vyloženě vynechávání, jako by jsi na chvilku vždycky vypnul klíček :roll:
jasne, pres net je vse jen toerie... co relatka pro napajeni RJ a cerpadla? zkousel si je vymenit?
325i, 635CSiA, FJR 1300A, W638 V220

Uživatelský avatar
adam320
Příspěvky: 4565
Registrován: 26. 08. 2004 16:28
Bydliště: mt. Blanc

Příspěvek od adam320 » 15. 05. 2008 09:34

hele me tohle jednou delal snimac polohy klapky, taky se to pak dalo do kupy kdyz se to ohralo...nechapu dodnes proc ale bylo to tak, po vymene za jinej to bylo oukej :?
smyk prekvapi pouze toho kdo v nem neni

Uživatelský avatar
Tweety
Příspěvky: 6122
Registrován: 16. 07. 2004 17:52
Bydliště: Ústí nad Labem
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Tweety » 15. 05. 2008 17:01

Relátka jsem nezkoušel. Ono já tu žádný ani nemám. Nicméně zkusím je alespoň vyndat a vyčistit.

Snímač škrtící klapky už mi říkal Vasa ať zkusim sundat. Zítra se do všeho pustim, koupil jsem na kšeft Felicii, tak mám čim jezdit a řešim věci kolem převodu.

Uživatelský avatar
Max-Max
Moderátor e30.cz
Příspěvky: 8452
Registrován: 04. 10. 2003 02:25
Bydliště: Košice, +421948901915

Příspěvek od Max-Max » 15. 05. 2008 17:05

spinac klapky by to mohl byt, pac nesepne a RJ si mysli ze je v otackach ale vaha dava opacnej signal protoze je na volnobehu..zkus i to
325i, 635CSiA, FJR 1300A, W638 V220

Uživatelský avatar
Tweety
Příspěvky: 6122
Registrován: 16. 07. 2004 17:52
Bydliště: Ústí nad Labem
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Tweety » 15. 05. 2008 17:09

Max-Max píše:spinac klapky by to mohl byt, pac nesepne a RJ si mysli ze je v otackach ale vaha dava opacnej signal protoze je na volnobehu..zkus i to
Je mi jen divný, proč to dělá opravdu jen když auto stojí dlouho :? A na druhou stranu, proč by to dělalo za jízdy. Jedeš a ono to prostě škubne, jako bys na setinu sekundy vypnul klíček. Nedělá to jen na volnoběh. Zítra vyndám vše na co dosáhnu a vše vyčistim. Uvidim co dál. Když to nepomůže, navštívim diagnostiku. Tohle zkoušení se mi nikdy nevyplatilo :(

Odpovědět