Volnoběh 320i

Co a jak opravit v E30? Standardní servisní úkony. A podobně.
Uživatelský avatar
Záchvat
Příspěvky: 2553
Registrován: 12. 02. 2003 08:40
Bydliště: Jindř. Hradec

Volnoběh 320i

Příspěvek od Záchvat » 09. 05. 2008 07:43

PAnove, poradte, co ridi volnoběh na 320i chrom motor? Nikde jsem nenasel volnobezny ventil, jako u plastaka.

A dale, ma cvakat i u tohoto motoru spinac, kdyz se zavre skrtici klapka v sani? A je tam ten spinac vubec? Me totiz necvaka a i pri jizde s kopce bez plynu mi nespadne ekonomer uplne na nulu, drzi se tak na 2-4 litrech.
------------------------
e39 530d
e39 525TDS touring
KTM EXC 520

Venca
Příspěvky: 3497
Registrován: 04. 04. 2004 08:09

Příspěvek od Venca » 09. 05. 2008 08:22

Spínač poloh klapky tam je - jak u L-Jetronic, tak Motronic.

Skutečně tam volnoběžný ventil není..?
Jestli dobře koukám, vstup vzduchu bere z hadice mezi váhou a klapkou...
http://bmwfans.info/original/E30/2-T/32 ... l-13_0597/
Naposledy upravil(a) Venca dne 09. 05. 2008 08:30, celkem upraveno 1 x.

Uživatelský avatar
Záchvat
Příspěvky: 2553
Registrován: 12. 02. 2003 08:40
Bydliště: Jindř. Hradec

Příspěvek od Záchvat » 09. 05. 2008 08:30

Venca píše:Spínač poloh klapky tam je - jak u L-Jetronic, tak Motronic.

Skutečně tam volnoběžný ventil není..?
Pod klapkou je ta cerna krabicky, to si myslim, ze je snimac polohy klapky, ale zajimalo by mne, jestli to cvaknuti pri volnobezne poloze klapky, ma vychazet prave z te krabicky. Me totiz necvaka, tak at vim, jestli ji mam shanet.

Volnobezny venti tam fakt asi neni, ani ten do L ani ten do T. Mam tam nejakej podtlakovej bezmek, kterej mi tlaci na tahlo klapky a pridava plyn ... :shock: jeste jsem to nevidel, zkusim vyfotit
------------------------
e39 530d
e39 525TDS touring
KTM EXC 520

Venca
Příspěvky: 3497
Registrován: 04. 04. 2004 08:09

Příspěvek od Venca » 09. 05. 2008 08:40

Cvaknutí dělá mikrospínač v tý černý krabičce.

Že necvaká, ještě neznamená, že je spínač vadný - možná je jen špatně nastavenej.

Uživatelský avatar
Záchvat
Příspěvky: 2553
Registrován: 12. 02. 2003 08:40
Bydliště: Jindř. Hradec

Příspěvek od Záchvat » 09. 05. 2008 08:46

Venca píše:Cvaknutí dělá mikrospínač v tý černý krabičce.

Že necvaká, ještě neznamená, že je spínač vadný - možná je jen špatně nastavenej.
Super, to jsem potreboval vedet, odkud to ma cvakat.

S tim nastavenim je to jasny, jsou tam ovalne diry .....

Venco, diky moc :wink:
------------------------
e39 530d
e39 525TDS touring
KTM EXC 520

Uživatelský avatar
M40TURBO
sponzor E30.cz
Příspěvky: 1630
Registrován: 26. 06. 2007 21:49
Bydliště: Prdel na kopci

Příspěvek od M40TURBO » 09. 05. 2008 08:56

změř to multimetrem a máš jistotu
EX e30 1,8 m40 TURBO EVO II http://www.youtube.com/watch?v=YUUkI4YJC-U
EX e30 1,8 m42 Touring
EX e36 2,5 m52 BEZVANOS Saloon
e39 3,0 m57 Touring
e46 3,0 m54 compost

Uživatelský avatar
adam320
Příspěvky: 4565
Registrován: 26. 08. 2004 16:28
Bydliště: mt. Blanc

Příspěvek od adam320 » 09. 05. 2008 09:44

Ano Ljetronic nema zadnej ventyl volnobehu na principu korkovyho mtorku jako plastacky motor a 2,5i

obrazek co sem dal Venca je spatnej...to je motronic

Zachvat ma pravdu v tom co vydedukoval...ten podtlakovej predsuvnik se o ten volnobeh opravdu stara na principu odtlaceni klapky...je to pakarna a mnohdy je chyba v nem...ze se zadre nebo pod.

jinak k tomu snimaci polohy klapky...taky jsem si myslel ze musi bejt slyset jak cvakne ale opak je pravdou,..nemusi, nekdy to slyset je nekdy ne, funkci to nevylucuje
smyk prekvapi pouze toho kdo v nem neni

Uživatelský avatar
Záchvat
Příspěvky: 2553
Registrován: 12. 02. 2003 08:40
Bydliště: Jindř. Hradec

Příspěvek od Záchvat » 09. 05. 2008 10:13

adam320 píše:Ano Ljetronic nema zadnej ventyl volnobehu na principu korkovyho mtorku jako plastacky motor a 2,5i

obrazek co sem dal Venca je spatnej...to je motronic

Zachvat ma pravdu v tom co vydedukoval...ten podtlakovej predsuvnik se o ten volnobeh opravdu stara na principu odtlaceni klapky...je to pakarna a mnohdy je chyba v nem...ze se zadre nebo pod.

jinak k tomu snimaci polohy klapky...taky jsem si myslel ze musi bejt slyset jak cvakne ale opak je pravdou,..nemusi, nekdy to slyset je nekdy ne, funkci to nevylucuje
Diky, o spinaci uz mam tedy jasno, promerim a bude ....

Ale .... drzi mi to velice spatne volnobeh za studena. Kdyz je motor zastaven, tak ten bazmek na tu paku tlaci. Nastartuju chytne na vysoky otacky, ale jak vznikne v sani podtlak , tak se hned automaticky ten bazmek vrati a uz na paku netlaci a motor skoro zdechne ( nekdy uplne ). Dle mne by to melo fungovat i neco jako mezi, ne jen zaply/vyply ...
------------------------
e39 530d
e39 525TDS touring
KTM EXC 520

Venca
Příspěvky: 3497
Registrován: 04. 04. 2004 08:09

Příspěvek od Venca » 09. 05. 2008 11:19

I ten L-Jetronic má u některých verzí ŘJ volnoběhu, i 318i M10 s klimatizací.
Nevím, jak 320i...

Uživatelský avatar
Míšánek
Příspěvky: 3495
Registrován: 12. 09. 2005 13:33
Bydliště: Uherský Brod

Příspěvek od Míšánek » 09. 05. 2008 11:56

Záchvat píše:
adam320 píše:Ano Ljetronic nema zadnej ventyl volnobehu na principu korkovyho mtorku jako plastacky motor a 2,5i

obrazek co sem dal Venca je spatnej...to je motronic

Zachvat ma pravdu v tom co vydedukoval...ten podtlakovej predsuvnik se o ten volnobeh opravdu stara na principu odtlaceni klapky...je to pakarna a mnohdy je chyba v nem...ze se zadre nebo pod.

jinak k tomu snimaci polohy klapky...taky jsem si myslel ze musi bejt slyset jak cvakne ale opak je pravdou,..nemusi, nekdy to slyset je nekdy ne, funkci to nevylucuje
Diky, o spinaci uz mam tedy jasno, promerim a bude ....

Ale .... drzi mi to velice spatne volnobeh za studena. Kdyz je motor zastaven, tak ten bazmek na tu paku tlaci. Nastartuju chytne na vysoky otacky, ale jak vznikne v sani podtlak , tak se hned automaticky ten bazmek vrati a uz na paku netlaci a motor skoro zdechne ( nekdy uplne ). Dle mne by to melo fungovat i neco jako mezi, ne jen zaply/vyply ...
On je L-Jetronic hodně citlivý na falešný vzduch. Taky jsem měl s tímto problémy a u mně to nakonec vyřešila koupě všech nových hadic co se sání týče (samozřejmě druhovýroba se nedělá a prasit tam nějakou zahradní hadici jsem opravdu nechtěl, takže origo - a to bylo docela drahé), takže to může byt i tím.

Jinak volnoběh za studeného chodu motoru se seřizuje na dílu č.5 šroubkem č.19
http://bmwfans.info/original/E28/Lim/52 ... l-11_0857/
Do kterého vede hadice č.12 z kolena mezi váhou a klapkou a hadice č.13 se šoupátka, které vlastně řídí volnoběh, resp. délku "sytiče" v závislosti na teplotě vody.
http://bmwfans.info/original/E28/Lim/52 ... l-11_0849/

L-Jetro vážně volnoběžný ventil nemá, místo tohoto ventilu je tam výše zmíněný šroubek na nastavování volnoběžných otáček za studena a za tepla se podle mně nastavuje volnoběh na tom posuvném dorazu, který se zasunuje po nastartování motoru.

Jinak ten posuvný doraz podle mně je tam z toho důvodu, že se nemusí při startování šlapat na plyn, což by se u L-Jetroniců normálně mělo (aspoň pokud vím, tak třeba u Mercedesů se to píše i v příručkách - ty staré mají taky L-Jetronic zapalování), takže si to ze začátku přidá samo a po naskočení hned ubere...

Možná se v něčem mýlím, ale vím o tom svoje, tyto problémy jsem na svojem dvoulitru řešil. Nikomu názor nevnucuju a pokud se v něčem pletu, tak mně opravte :wink:

Jo a ten spínač na klapce je tam myslím kvůli tomu, aby to při volnoběhu přeplo řj do volnoběžného režimu, ne? Funkci bych taky vyzkoušel multimetrem, jak už tu někdo psal
No smoke, no fun...
Obrázek

Uživatelský avatar
Záchvat
Příspěvky: 2553
Registrován: 12. 02. 2003 08:40
Bydliště: Jindř. Hradec

Příspěvek od Záchvat » 09. 05. 2008 13:07

Chlapi ...diky moc, alespon se mam o vikendu v cem hrabat.

Je videt, ze je tu jeste par lidi, co dokaze poradit.
------------------------
e39 530d
e39 525TDS touring
KTM EXC 520

Uživatelský avatar
Míšánek
Příspěvky: 3495
Registrován: 12. 09. 2005 13:33
Bydliště: Uherský Brod

Příspěvek od Míšánek » 09. 05. 2008 13:09

Záchvat píše: Je videt, ze je tu jeste par lidi, co dokaze poradit.
Doufám že to tak bude i nadále, taky nevim všechno... :)
No smoke, no fun...
Obrázek

Uživatelský avatar
adam320
Příspěvky: 4565
Registrován: 26. 08. 2004 16:28
Bydliště: mt. Blanc

Příspěvek od adam320 » 09. 05. 2008 15:53

jo a jeste jedna vec me napdal...vliv na volnobeznej chod muze mit i rozstelovanej predstih(u tohohle motoru se stavi pomoci otaceni rozdelovace)...ale do nej bych nesahal dokud neproveris zbytek...nech ho na konec az budes mit jasno o tom ze vse ostatni je OK

jak tak koukam tak se za Tebou vydam a navzajem si prohlidmen auta co :twisted:
smyk prekvapi pouze toho kdo v nem neni

Uživatelský avatar
Záchvat
Příspěvky: 2553
Registrován: 12. 02. 2003 08:40
Bydliště: Jindř. Hradec

Příspěvek od Záchvat » 09. 05. 2008 15:59

adam320 píše:jo a jeste jedna vec me napdal...vliv na volnobeznej chod muze mit i rozstelovanej predstih(u tohohle motoru se stavi pomoci otaceni rozdelovace)...ale do nej bych nesahal dokud neproveris zbytek...nech ho na konec az budes mit jasno o tom ze vse ostatni je OK

jak tak koukam tak se za Tebou vydam a navzajem si prohlidmen auta co :twisted:
Klidne, rad te uvidim :lol:
------------------------
e39 530d
e39 525TDS touring
KTM EXC 520

Uživatelský avatar
Míšánek
Příspěvky: 3495
Registrován: 12. 09. 2005 13:33
Bydliště: Uherský Brod

Příspěvek od Míšánek » 10. 05. 2008 20:17

Tož pak dejte vědět, jak ste dopadli :wink:
No smoke, no fun...
Obrázek

Ladron
Příspěvky: 444
Registrován: 23. 03. 2005 16:14
Bydliště: Brno

Příspěvek od Ladron » 12. 06. 2008 15:02

Snad nebude vadit když tohle téma obnovím.. Mám problém s třícou 320i chromák.. myslel jsem že to bude pakárna, ale zjevně toho bude víc a není to jen tak .. Zkoušel jsem nastavit volnoběh pomocí volnoběžného šroubku, ten už se momentálně ani ničeho nedotýká.. a plyn se vrací jako kdyby na maximum, ale volnoběh je stále na 1100-1200 otáčkách.. né že by se hýbal ale by voko asi takhle.. když už jsem to tu pročítal a zjistil že to může mít i následky s teplotou vody.. tak jsem se mrknul na to.. no zjistil jsem že teploměr ve vodě byl ucvaklej.. :roll: poté jsem zjistil že dráty jsou spojené takže teploměr poletuje a cuká u modré.. když jsem ho chtěl znova připojit a připojil, tak efekt stejný ručička teploměru zase jen poběhuje.. větrák na chlazení se točí asi stylem že ho zastavím rukou aniž by to nějak bolelo prostě se točí jen tak na oko... nevím jestli jsou to dva problémy, nebo teplota způsobuje i zbytek.. jinak auto se dost hřeje.. voda bych řekl že po chvíli stání pomalu vře.. Díky za pomoc a kdyžtak jak na debila.. snesu to :)

Venca
Příspěvky: 3497
Registrován: 04. 04. 2004 08:09

Příspěvek od Venca » 12. 06. 2008 15:28

Ladron píše:Snad nebude vadit když tohle téma obnovím.. Mám problém s třícou 320i chromák.. myslel jsem že to bude pakárna, ale zjevně toho bude víc a není to jen tak .. Zkoušel jsem nastavit volnoběh pomocí volnoběžného šroubku, ten už se momentálně ani ničeho nedotýká.. a plyn se vrací jako kdyby na maximum, ale volnoběh je stále na 1100-1200 otáčkách.. né že by se hýbal ale by voko asi takhle.. když už jsem to tu pročítal a zjistil že to může mít i následky s teplotou vody.. tak jsem se mrknul na to.. no zjistil jsem že teploměr ve vodě byl ucvaklej.. :roll: poté jsem zjistil že dráty jsou spojené takže teploměr poletuje a cuká u modré.. když jsem ho chtěl znova připojit a připojil, tak efekt stejný ručička teploměru zase jen poběhuje.. větrák na chlazení se točí asi stylem že ho zastavím rukou aniž by to nějak bolelo prostě se točí jen tak na oko... nevím jestli jsou to dva problémy, nebo teplota způsobuje i zbytek.. jinak auto se dost hřeje.. voda bych řekl že po chvíli stání pomalu vře.. Díky za pomoc a kdyžtak jak na debila.. snesu to :)
Auto asi dost zanedbaný, navíc jsi toho ani z fóra moc nepřečetl.

Hledej "visco" - funkce je tu popsaná.

Teplota motoru - najdi si schéma zapojení, odkazy na manuály se taky dají najít, např. Maranelo má odkaz v profilu na schémata elektriky.
Hodnoty čidla pro teploměr jsem tu uváděl jako tabulku.
Naposledy upravil(a) Venca dne 12. 06. 2008 15:35, celkem upraveno 1 x.

Ladron
Příspěvky: 444
Registrován: 23. 03. 2005 16:14
Bydliště: Brno

Příspěvek od Ladron » 12. 06. 2008 15:29

visco už jsem hledal.. spíš bych potřeboval zjistit jak zjistim jestli funguje nebo ne.. ale jdu hledat a pak vyzkouším,.... díky za tip ostatní račte vstoupit a radit :)

Ladron
Příspěvky: 444
Registrován: 23. 03. 2005 16:14
Bydliště: Brno

Příspěvek od Ladron » 12. 06. 2008 18:23

tak jsem zkoumal a zkoumal.. a jestli se teda visco že je špatná pozná tak že při vypnutém motoru se dá točit vrtulí.. tak jí vcelku bez problému pootočím... jinak jsem zjistil že při tom jak se mě to hřeje.. tak je uplně horká expanzka na vodu.. ale chladič je uplně studený, jakoby se ho teplá voda ani nedotkla.. a hadice co jdou zespod od chladiče jsou taky studenné.. až u parohů sou zahřáté že na nich neudržím skoro ruku.. teploměr je asi K.O. nebo nevím, prostě nefunguej..

Uživatelský avatar
KuaJa
Příspěvky: 1596
Registrován: 31. 08. 2004 11:34
Bydliště: J. Čechy

Příspěvek od KuaJa » 12. 06. 2008 18:38

přečti si to ještě jednou .. když je motor chladný, tak visco nemusí foukat - tj. jen se volně protáčí na hřídeli .. když se motor ohřeje a tím i visco spojka, tak zabere natvrdo a žene vzduch .. když do ní strčíš noviny, tak jí nezastavíš..

jinak to, co popisuješ na mě působí možná trochu jako nedostatek vody a zavzdušněný okruh .. tj. dolít celé dobře odvzdušnit - včetně topení - a uvidíš, jestli to bude fungovat.

a hlavně hledej tady na foru - podobný problém jsem měl a je to tu dobře popsaný.
Hey dude, where is my car? :-)
M52B28 e39 Obrázek a spagheti storyObrázek

Odpovědět