Volnoběh 320i
Volnoběh 320i
PAnove, poradte, co ridi volnoběh na 320i chrom motor? Nikde jsem nenasel volnobezny ventil, jako u plastaka.
A dale, ma cvakat i u tohoto motoru spinac, kdyz se zavre skrtici klapka v sani? A je tam ten spinac vubec? Me totiz necvaka a i pri jizde s kopce bez plynu mi nespadne ekonomer uplne na nulu, drzi se tak na 2-4 litrech.
A dale, ma cvakat i u tohoto motoru spinac, kdyz se zavre skrtici klapka v sani? A je tam ten spinac vubec? Me totiz necvaka a i pri jizde s kopce bez plynu mi nespadne ekonomer uplne na nulu, drzi se tak na 2-4 litrech.
------------------------
e39 530d
e39 525TDS touring
KTM EXC 520
e39 530d
e39 525TDS touring
KTM EXC 520
Spínač poloh klapky tam je - jak u L-Jetronic, tak Motronic.
Skutečně tam volnoběžný ventil není..?
Jestli dobře koukám, vstup vzduchu bere z hadice mezi váhou a klapkou...
http://bmwfans.info/original/E30/2-T/32 ... l-13_0597/
Skutečně tam volnoběžný ventil není..?
Jestli dobře koukám, vstup vzduchu bere z hadice mezi váhou a klapkou...
http://bmwfans.info/original/E30/2-T/32 ... l-13_0597/
Naposledy upravil(a) Venca dne 09. 05. 2008 08:30, celkem upraveno 1 x.
Pod klapkou je ta cerna krabicky, to si myslim, ze je snimac polohy klapky, ale zajimalo by mne, jestli to cvaknuti pri volnobezne poloze klapky, ma vychazet prave z te krabicky. Me totiz necvaka, tak at vim, jestli ji mam shanet.Venca píše:Spínač poloh klapky tam je - jak u L-Jetronic, tak Motronic.
Skutečně tam volnoběžný ventil není..?
Volnobezny venti tam fakt asi neni, ani ten do L ani ten do T. Mam tam nejakej podtlakovej bezmek, kterej mi tlaci na tahlo klapky a pridava plyn ...

------------------------
e39 530d
e39 525TDS touring
KTM EXC 520
e39 530d
e39 525TDS touring
KTM EXC 520
Super, to jsem potreboval vedet, odkud to ma cvakat.Venca píše:Cvaknutí dělá mikrospínač v tý černý krabičce.
Že necvaká, ještě neznamená, že je spínač vadný - možná je jen špatně nastavenej.
S tim nastavenim je to jasny, jsou tam ovalne diry .....
Venco, diky moc

------------------------
e39 530d
e39 525TDS touring
KTM EXC 520
e39 530d
e39 525TDS touring
KTM EXC 520
změř to multimetrem a máš jistotu
EX e30 1,8 m40 TURBO EVO II http://www.youtube.com/watch?v=YUUkI4YJC-U
EX e30 1,8 m42 Touring
EX e36 2,5 m52 BEZVANOS Saloon
e39 3,0 m57 Touring
e46 3,0 m54 compost
EX e30 1,8 m42 Touring
EX e36 2,5 m52 BEZVANOS Saloon
e39 3,0 m57 Touring
e46 3,0 m54 compost
Ano Ljetronic nema zadnej ventyl volnobehu na principu korkovyho mtorku jako plastacky motor a 2,5i
obrazek co sem dal Venca je spatnej...to je motronic
Zachvat ma pravdu v tom co vydedukoval...ten podtlakovej predsuvnik se o ten volnobeh opravdu stara na principu odtlaceni klapky...je to pakarna a mnohdy je chyba v nem...ze se zadre nebo pod.
jinak k tomu snimaci polohy klapky...taky jsem si myslel ze musi bejt slyset jak cvakne ale opak je pravdou,..nemusi, nekdy to slyset je nekdy ne, funkci to nevylucuje
obrazek co sem dal Venca je spatnej...to je motronic
Zachvat ma pravdu v tom co vydedukoval...ten podtlakovej predsuvnik se o ten volnobeh opravdu stara na principu odtlaceni klapky...je to pakarna a mnohdy je chyba v nem...ze se zadre nebo pod.
jinak k tomu snimaci polohy klapky...taky jsem si myslel ze musi bejt slyset jak cvakne ale opak je pravdou,..nemusi, nekdy to slyset je nekdy ne, funkci to nevylucuje
smyk prekvapi pouze toho kdo v nem neni
Diky, o spinaci uz mam tedy jasno, promerim a bude ....adam320 píše:Ano Ljetronic nema zadnej ventyl volnobehu na principu korkovyho mtorku jako plastacky motor a 2,5i
obrazek co sem dal Venca je spatnej...to je motronic
Zachvat ma pravdu v tom co vydedukoval...ten podtlakovej predsuvnik se o ten volnobeh opravdu stara na principu odtlaceni klapky...je to pakarna a mnohdy je chyba v nem...ze se zadre nebo pod.
jinak k tomu snimaci polohy klapky...taky jsem si myslel ze musi bejt slyset jak cvakne ale opak je pravdou,..nemusi, nekdy to slyset je nekdy ne, funkci to nevylucuje
Ale .... drzi mi to velice spatne volnobeh za studena. Kdyz je motor zastaven, tak ten bazmek na tu paku tlaci. Nastartuju chytne na vysoky otacky, ale jak vznikne v sani podtlak , tak se hned automaticky ten bazmek vrati a uz na paku netlaci a motor skoro zdechne ( nekdy uplne ). Dle mne by to melo fungovat i neco jako mezi, ne jen zaply/vyply ...
------------------------
e39 530d
e39 525TDS touring
KTM EXC 520
e39 530d
e39 525TDS touring
KTM EXC 520
On je L-Jetronic hodně citlivý na falešný vzduch. Taky jsem měl s tímto problémy a u mně to nakonec vyřešila koupě všech nových hadic co se sání týče (samozřejmě druhovýroba se nedělá a prasit tam nějakou zahradní hadici jsem opravdu nechtěl, takže origo - a to bylo docela drahé), takže to může byt i tím.Záchvat píše:Diky, o spinaci uz mam tedy jasno, promerim a bude ....adam320 píše:Ano Ljetronic nema zadnej ventyl volnobehu na principu korkovyho mtorku jako plastacky motor a 2,5i
obrazek co sem dal Venca je spatnej...to je motronic
Zachvat ma pravdu v tom co vydedukoval...ten podtlakovej predsuvnik se o ten volnobeh opravdu stara na principu odtlaceni klapky...je to pakarna a mnohdy je chyba v nem...ze se zadre nebo pod.
jinak k tomu snimaci polohy klapky...taky jsem si myslel ze musi bejt slyset jak cvakne ale opak je pravdou,..nemusi, nekdy to slyset je nekdy ne, funkci to nevylucuje
Ale .... drzi mi to velice spatne volnobeh za studena. Kdyz je motor zastaven, tak ten bazmek na tu paku tlaci. Nastartuju chytne na vysoky otacky, ale jak vznikne v sani podtlak , tak se hned automaticky ten bazmek vrati a uz na paku netlaci a motor skoro zdechne ( nekdy uplne ). Dle mne by to melo fungovat i neco jako mezi, ne jen zaply/vyply ...
Jinak volnoběh za studeného chodu motoru se seřizuje na dílu č.5 šroubkem č.19
http://bmwfans.info/original/E28/Lim/52 ... l-11_0857/
Do kterého vede hadice č.12 z kolena mezi váhou a klapkou a hadice č.13 se šoupátka, které vlastně řídí volnoběh, resp. délku "sytiče" v závislosti na teplotě vody.
http://bmwfans.info/original/E28/Lim/52 ... l-11_0849/
L-Jetro vážně volnoběžný ventil nemá, místo tohoto ventilu je tam výše zmíněný šroubek na nastavování volnoběžných otáček za studena a za tepla se podle mně nastavuje volnoběh na tom posuvném dorazu, který se zasunuje po nastartování motoru.
Jinak ten posuvný doraz podle mně je tam z toho důvodu, že se nemusí při startování šlapat na plyn, což by se u L-Jetroniců normálně mělo (aspoň pokud vím, tak třeba u Mercedesů se to píše i v příručkách - ty staré mají taky L-Jetronic zapalování), takže si to ze začátku přidá samo a po naskočení hned ubere...
Možná se v něčem mýlím, ale vím o tom svoje, tyto problémy jsem na svojem dvoulitru řešil. Nikomu názor nevnucuju a pokud se v něčem pletu, tak mně opravte

Jo a ten spínač na klapce je tam myslím kvůli tomu, aby to při volnoběhu přeplo řj do volnoběžného režimu, ne? Funkci bych taky vyzkoušel multimetrem, jak už tu někdo psal
No smoke, no fun...


jo a jeste jedna vec me napdal...vliv na volnobeznej chod muze mit i rozstelovanej predstih(u tohohle motoru se stavi pomoci otaceni rozdelovace)...ale do nej bych nesahal dokud neproveris zbytek...nech ho na konec az budes mit jasno o tom ze vse ostatni je OK
jak tak koukam tak se za Tebou vydam a navzajem si prohlidmen auta co
jak tak koukam tak se za Tebou vydam a navzajem si prohlidmen auta co

smyk prekvapi pouze toho kdo v nem neni
Klidne, rad te uvidimadam320 píše:jo a jeste jedna vec me napdal...vliv na volnobeznej chod muze mit i rozstelovanej predstih(u tohohle motoru se stavi pomoci otaceni rozdelovace)...ale do nej bych nesahal dokud neproveris zbytek...nech ho na konec az budes mit jasno o tom ze vse ostatni je OK
jak tak koukam tak se za Tebou vydam a navzajem si prohlidmen auta co

------------------------
e39 530d
e39 525TDS touring
KTM EXC 520
e39 530d
e39 525TDS touring
KTM EXC 520
Snad nebude vadit když tohle téma obnovím.. Mám problém s třícou 320i chromák.. myslel jsem že to bude pakárna, ale zjevně toho bude víc a není to jen tak .. Zkoušel jsem nastavit volnoběh pomocí volnoběžného šroubku, ten už se momentálně ani ničeho nedotýká.. a plyn se vrací jako kdyby na maximum, ale volnoběh je stále na 1100-1200 otáčkách.. né že by se hýbal ale by voko asi takhle.. když už jsem to tu pročítal a zjistil že to může mít i následky s teplotou vody.. tak jsem se mrknul na to.. no zjistil jsem že teploměr ve vodě byl ucvaklej..
poté jsem zjistil že dráty jsou spojené takže teploměr poletuje a cuká u modré.. když jsem ho chtěl znova připojit a připojil, tak efekt stejný ručička teploměru zase jen poběhuje.. větrák na chlazení se točí asi stylem že ho zastavím rukou aniž by to nějak bolelo prostě se točí jen tak na oko... nevím jestli jsou to dva problémy, nebo teplota způsobuje i zbytek.. jinak auto se dost hřeje.. voda bych řekl že po chvíli stání pomalu vře.. Díky za pomoc a kdyžtak jak na debila.. snesu to 


Auto asi dost zanedbaný, navíc jsi toho ani z fóra moc nepřečetl.Ladron píše:Snad nebude vadit když tohle téma obnovím.. Mám problém s třícou 320i chromák.. myslel jsem že to bude pakárna, ale zjevně toho bude víc a není to jen tak .. Zkoušel jsem nastavit volnoběh pomocí volnoběžného šroubku, ten už se momentálně ani ničeho nedotýká.. a plyn se vrací jako kdyby na maximum, ale volnoběh je stále na 1100-1200 otáčkách.. né že by se hýbal ale by voko asi takhle.. když už jsem to tu pročítal a zjistil že to může mít i následky s teplotou vody.. tak jsem se mrknul na to.. no zjistil jsem že teploměr ve vodě byl ucvaklej..poté jsem zjistil že dráty jsou spojené takže teploměr poletuje a cuká u modré.. když jsem ho chtěl znova připojit a připojil, tak efekt stejný ručička teploměru zase jen poběhuje.. větrák na chlazení se točí asi stylem že ho zastavím rukou aniž by to nějak bolelo prostě se točí jen tak na oko... nevím jestli jsou to dva problémy, nebo teplota způsobuje i zbytek.. jinak auto se dost hřeje.. voda bych řekl že po chvíli stání pomalu vře.. Díky za pomoc a kdyžtak jak na debila.. snesu to
Hledej "visco" - funkce je tu popsaná.
Teplota motoru - najdi si schéma zapojení, odkazy na manuály se taky dají najít, např. Maranelo má odkaz v profilu na schémata elektriky.
Hodnoty čidla pro teploměr jsem tu uváděl jako tabulku.
Naposledy upravil(a) Venca dne 12. 06. 2008 15:35, celkem upraveno 1 x.
tak jsem zkoumal a zkoumal.. a jestli se teda visco že je špatná pozná tak že při vypnutém motoru se dá točit vrtulí.. tak jí vcelku bez problému pootočím... jinak jsem zjistil že při tom jak se mě to hřeje.. tak je uplně horká expanzka na vodu.. ale chladič je uplně studený, jakoby se ho teplá voda ani nedotkla.. a hadice co jdou zespod od chladiče jsou taky studenné.. až u parohů sou zahřáté že na nich neudržím skoro ruku.. teploměr je asi K.O. nebo nevím, prostě nefunguej..
přečti si to ještě jednou .. když je motor chladný, tak visco nemusí foukat - tj. jen se volně protáčí na hřídeli .. když se motor ohřeje a tím i visco spojka, tak zabere natvrdo a žene vzduch .. když do ní strčíš noviny, tak jí nezastavíš..
jinak to, co popisuješ na mě působí možná trochu jako nedostatek vody a zavzdušněný okruh .. tj. dolít celé dobře odvzdušnit - včetně topení - a uvidíš, jestli to bude fungovat.
a hlavně hledej tady na foru - podobný problém jsem měl a je to tu dobře popsaný.
jinak to, co popisuješ na mě působí možná trochu jako nedostatek vody a zavzdušněný okruh .. tj. dolít celé dobře odvzdušnit - včetně topení - a uvidíš, jestli to bude fungovat.
a hlavně hledej tady na foru - podobný problém jsem měl a je to tu dobře popsaný.