M10 skube,nestartuje

Co a jak opravit v E30? Standardní servisní úkony. A podobně.
Odpovědět
sentinel
Příspěvky: 75
Registrován: 05. 04. 2005 21:56
Bydliště: Kosice

M10 skube,nestartuje

Příspěvek od sentinel » 23. 04. 2008 16:56

Tak M10 ma zase nechala v stichu.poslednych par dni sa mi stavalo ze ked som pridal plyn otacky stupali velmi nerovnomerne casto sa to v urcitych otackach zacalo klepat a prestalo zrychlovat,dalo by sa povedat ze vynechaval motor ale tym si niesom isty. Dnes to vyvrcholilo tym ze mi na jednej krizovatke zdochol motor a opakovene nestartoval, niezeby len nechcel chytnut ale 1. pumpa tlacila vkuse, nie tak ako obvykle ze po dosiahnuti dostatocneho tlaku stichla ale stale a nepretrzite tlacila
2. starter sa mi startovani ani nepohol,dokonca ani pastorok nevyskocil proste absolutne nic

odtiahol som domov auto,nejake 3 hodky som sa venoval niecomu inemu a potom zrazu naskocilo,pumpa tlacila ako ma a starter tocil.
chod motora bol ale velmi nerovnomerny od cca 500ot - 1500ot po chvili to ale prestalo a vsetko slo krasne,motor siel poslusne do otacok bez skubania,radost trvala tak 30sec pretoze potom to zase zacalo skubat.

Vypol som motor,myslel som ze pricina problemu je vadna vaha vzduchu, pridreta nieje iny sposob kontroly ma nenapadol,trosku som ju precistil kontakty vystriekal kontoxom a skusal startovat. Zopakovala sa situacia z krizovatky, pumpa nepretrzite tlacila a starter ani necekol.

Moze to byt riadiacou jednotkou? na zajtra mam prislubenu druhu na vyskusanie.

Pripadne co ine by to mohlo byt?

dakujem
e30 316 - winter car

Venca
Příspěvky: 3497
Registrován: 04. 04. 2004 08:09

Re: M10 skube,nestartuje

Příspěvek od Venca » 23. 04. 2008 18:54

sentinel píše:....a starter ani necekol....

...Moze to byt riadiacou jednotkou? ...
Ak starter ani necekol, riadiacou jednotkou to byt nemoze.

Hledal bych jako první věc příčinu, proč se startér ani nehne.
Tzn. zjistit, kam až jde napětí při pokusu o start - zda jde až na svorku 50 startéru (přívod od spínací skříňky).

sentinel
Příspěvky: 75
Registrován: 05. 04. 2005 21:56
Bydliště: Kosice

Re: M10 skube,nestartuje

Příspěvek od sentinel » 24. 04. 2008 08:55

Venca píše:
sentinel píše:....a starter ani necekol....

...Moze to byt riadiacou jednotkou? ...
Ak starter ani necekol, riadiacou jednotkou to byt nemoze.

Hledal bych jako první věc příčinu, proč se startér ani nehne.
Tzn. zjistit, kam až jde napětí při pokusu o start - zda jde až na svorku 50 startéru (přívod od spínací skříňky).

neviem je to blba teoria asi ale to ci starter toci je spojene s tym ci vypina palivove cerpadlo a to je spojene s tym ci je motor teply.za studena vsetko OK ked sa zohrje pumpa tlaci stale starer netoci preto som myslel ze to bude nieco s RJ lebo ona ma udaje z teplotneho cidla....
e30 316 - winter car

Venca
Příspěvky: 3497
Registrován: 04. 04. 2004 08:09

Re: M10 skube,nestartuje

Příspěvek od Venca » 24. 04. 2008 14:13

sentinel píše:...neviem je to blba teoria asi ale to ci starter toci je spojene s tym ci vypina palivove cerpadlo a to je spojene s tym ci je motor teply.za studena vsetko OK ked sa zohrje pumpa tlaci stale starer netoci preto som myslel ze to bude nieco s RJ lebo ona ma udaje z teplotneho cidla....
To asi ne...
Palivový čerpadlo a ŘJ spolu nemají co do činění.

sentinel
Příspěvky: 75
Registrován: 05. 04. 2005 21:56
Bydliště: Kosice

Re: M10 skube,nestartuje

Příspěvek od sentinel » 24. 04. 2008 17:45

Venca píše: To asi ne...
Palivový čerpadlo a ŘJ spolu nemají co do činění.

hmm tak aky moze byt suvis medzi nejakym snimacom tlaku paliva, starterom a teplotou motora? ako som pisal cerpadlo vypne a starter startuje LEN ked je motor chladny
e30 316 - winter car

Venca
Příspěvky: 3497
Registrován: 04. 04. 2004 08:09

Re: M10 skube,nestartuje

Příspěvek od Venca » 24. 04. 2008 17:56

sentinel píše:
hmm tak aky moze byt suvis medzi nejakym snimacom tlaku paliva, starterom a teplotou motora? ako som pisal cerpadlo vypne a starter startuje LEN ked je motor chladny
Snímač tlaku paliva neexistuje.
Pouze regulátor, udržující tlak v liště vstřiků.
Se startérem a teplotou motoru nemá nic společného.

Asi bych se zajímal i o samotný přepínač ve spínací skříňce...
*************************************************************************************

sentinel
Příspěvky: 75
Registrován: 05. 04. 2005 21:56
Bydliště: Kosice

Příspěvek od sentinel » 24. 04. 2008 18:25

jj jasne viem ze tam je FPR ale myslel som ze existuje nieco co da prikaz cerpadlu aby uz netlacilo kym nieje nastartovane....

ano aj ja som rozmyslal nad problemov so spinackou.

v kazdom pripade idem o chvilu pre druhu RJ a vyskusam to vymenit a

uvidim ako to dopadne.
e30 316 - winter car

Venca
Příspěvky: 3497
Registrován: 04. 04. 2004 08:09

Příspěvek od Venca » 24. 04. 2008 19:14

sentinel píše: ... myslel som ze existuje nieco co da prikaz cerpadlu aby uz netlacilo kym nieje nastartovane....

..v kazdom pripade idem o chvilu pre druhu RJ a vyskusam to...
Běh čerpadla řídí pouze jeho relé.

ŘJ měnit nemusíš, nemá s tím co do činění, zbytečná práce....

***

sentinel
Příspěvky: 75
Registrován: 05. 04. 2005 21:56
Bydliště: Kosice

Příspěvek od sentinel » 24. 04. 2008 21:12

ach jaj...zial si mal pravdu tu RJ som len tak vyskusal na vylucenie chyb / pred tyznom som skusal nulovat oil inspection preto som trosku podozrieval ju/ ale bezo zmeny.

Spinacka premerana a podla multimetra je vsetko OK.

na starteri som meral...neviem ktory kontakt je ktory v manuale som to akosi nenasiel ale jeden je stalych 12V a dva su minus ked dam kluc do start. polohy tak sa zmenia tie zvysne dva na plus cize predpokladam ok ale niesom si isty.

je nejaky suvis menzi nefunkcnym starterom a chodom motora?
spominam si ze raz mal otec na 735i E23 problem s tym ze mu odisiel starter a aj ked som ho roztiahol vravel ze to auto vobec nevladalo a slo divne.

totiz pokusam sa najst jednu pricinu toho vsetkeho lebo nechcem si pripusit ze by sa naraz odsral starter,vaha a este neviem co.....
e30 316 - winter car

Venca
Příspěvky: 3497
Registrován: 04. 04. 2004 08:09

Příspěvek od Venca » 25. 04. 2008 12:07

sentinel píše:ach jaj...zial si mal pravdu tu RJ som len tak vyskusal na vylucenie chyb / pred tyznom som skusal nulovat oil inspection preto som trosku podozrieval ju/ ale bezo zmeny......
ŘJ nijak nesouvisí se servisním indikátorem - INSPECTION a OILSERVICE hlídá servisní indikátor.

Chod motoru a startér - tam taky není vazba.

+ na startéru od spínací skříńky jde na to těleso s cívkami, které zasouvají a přidržují pastorek.

Odpovědět