Nova elektrika.

Co a jak opravit v E30? Standardní servisní úkony. A podobně.
Uživatelský avatar
marlin
Příspěvky: 2059
Registrován: 17. 02. 2007 22:37
Bydliště: Nový Bor/Okrouhlá
Kontaktovat uživatele:

Nova elektrika.

Příspěvek od marlin » 13. 04. 2008 10:39

Jsem se ted hrabla v aute a koukal jsem na konektor ve dverich u spoljezdce. Je uplne cely z oxidovany. Proto mam sto chuti natahat uplne novou elektriku, aspon v interieru. Nevite o nekom kdo to dela na ceskolipsku? Nebo jak moc velky problem by to byl pro uplneho amatera?
BMW E30 318iS - Musta Kissa,
BMW E3O 316i touring - mrtvola, rozpordej na díly
BMW E34 525i - Bělásek - již není
Subaru Impreza - kvalita z japonska

euromen
Příspěvky: 2050
Registrován: 13. 06. 2005 10:39
Bydliště: Děčín

Příspěvek od euromen » 13. 04. 2008 11:31

nechceš spíš ho očistit??? natahat komplet elektriku neni legrace
dočasný konec BMW :-(

Uživatelský avatar
marlin
Příspěvky: 2059
Registrován: 17. 02. 2007 22:37
Bydliště: Nový Bor/Okrouhlá
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od marlin » 13. 04. 2008 13:07

tak me to je jasne, ale ja jsem radsi pro tu novou elektriku...

takhle, kdyby s emi podarilos ehbnat komplet kabelove svazky bylo by to nejlepsi, nebo holt natahat drat po dratku....
BMW E30 318iS - Musta Kissa,
BMW E3O 316i touring - mrtvola, rozpordej na díly
BMW E34 525i - Bělásek - již není
Subaru Impreza - kvalita z japonska

Uživatelský avatar
Maranelo
Bublik a Ondrášek
Příspěvky: 3777
Registrován: 24. 02. 2003 00:52
Bydliště: někde v CZ... možná
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Maranelo » 13. 04. 2008 13:22

musis rozkopat komplet auto kabelaz jde ven i s pojistkovou skrini
Mam shnilou 325i s KO motorem :-(
Obrázek
325>kundolap/ 320>pracant/ 318>sekačka/ 316>nemám slov
Obrázek

Uživatelský avatar
marlin
Příspěvky: 2059
Registrován: 17. 02. 2007 22:37
Bydliště: Nový Bor/Okrouhlá
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od marlin » 13. 04. 2008 13:45

to je mi jasne...
BMW E30 318iS - Musta Kissa,
BMW E3O 316i touring - mrtvola, rozpordej na díly
BMW E34 525i - Bělásek - již není
Subaru Impreza - kvalita z japonska

euromen
Příspěvky: 2050
Registrován: 13. 06. 2005 10:39
Bydliště: Děčín

Příspěvek od euromen » 13. 04. 2008 21:16

hele vlastní praxe pokud nejsi kamarád s multimetrem, nikdy si nic pokobnýho nedělal tak ti říkám nepouštěj se do toho..nezapomeň...jedna prkotina ti může způsobit nefunkčnost auta a v nejhorším POŽÁR!!!
dočasný konec BMW :-(

Uživatelský avatar
marlin
Příspěvky: 2059
Registrován: 17. 02. 2007 22:37
Bydliště: Nový Bor/Okrouhlá
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od marlin » 13. 04. 2008 22:43

proto to nechci delat sam a dat nekomu kdo tomu rozumi. Me by momentalne stacilo natahnat elektriku jenom v interieru. Proste co jsou v konektory ve dverich apod...
BMW E30 318iS - Musta Kissa,
BMW E3O 316i touring - mrtvola, rozpordej na díly
BMW E34 525i - Bělásek - již není
Subaru Impreza - kvalita z japonska

Uživatelský avatar
Max-Max
Moderátor e30.cz
Příspěvky: 8452
Registrován: 04. 10. 2003 02:25
Bydliště: Košice, +421948901915

Příspěvek od Max-Max » 13. 04. 2008 22:49

kdyby ode mne nekdo chtel natahat novou kabelaz v e30 jako zakazku, tak mu zazpivam 20.... dyt je to desnej vomrd
325i, 635CSiA, FJR 1300A, W638 V220

Uživatelský avatar
Iwan
Příspěvky: 4111
Registrován: 01. 02. 2004 20:36
Bydliště: Praha

Příspěvek od Iwan » 14. 04. 2008 04:46

jestli neni v hajzlu celej drat, tak bych vymenil akorat konektor..
snazil sem se vyndat komplet el. bez poruseni a je to pakarna :?
B ílo M odrá W rtule
To sem zvedavej, jak dlouho to vydrzi tentokrat..14372km
Opravy, upravy, G.O... :arrow: nepotrebujete-pomoc-plati-stale-t53547.html

Uživatelský avatar
Macek
Příspěvky: 4100
Registrován: 12. 02. 2003 06:11
Bydliště: Psáry
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Macek » 14. 04. 2008 06:25

Tahat komplet elektriku je nesmysl, těm drátům nic neni. Jestli máš zoxidovaný konektory ve dveřích (u E30 celkem běžná věc, to soudruzi z NSR nevymysleli zrovna dobře) tak sežeň buď komplet svazek výbavy - svazky do dveří +to co je v interiéru a přeházej to. To neni moc složitý, nejhorší na tom je, že je to pod kobercem. Anebo si kup konektory popřípadě i svorkovnice a máš minimálně půl dne co dělat. Jo a je na to dobrý mít i vyndaváček na konektory, jinak se nesmíš ani jednou spléts, bez něj jednou zandaný konektor už bez destrukce nevyndáš :roll:
tel. 777595357
GPS: 49°56'13.208"N, 14°31'2.521"E
Nic neposílám poštou, prosím nežádejte mě o to. Díky

Uživatelský avatar
Gangsta
Příspěvky: 2176
Registrován: 28. 12. 2006 20:38
Bydliště: Blansko

Příspěvek od Gangsta » 14. 04. 2008 06:55

Do teto veci bych se poustel jedine s tim, ze davam do kupy nejakou e3, e12, nebo tak neco. Kdyby sel od kazdyho milimetru kastle, tak si pohraju i s tou el., ale takhle jen tak udelat novou el mi prijde snad i zbytecny...
Obrázek

Uživatelský avatar
soraxcz
Příspěvky: 421
Registrován: 18. 10. 2007 21:55

Příspěvek od soraxcz » 14. 04. 2008 07:14

Do el. bych nesel... je to vmord... a nedoplatil by ses... musel bys sehnat kab svazky a vsechno... bez toho to nema cenu delat.. :/ potreboval bys sehnat vsechny pruchodky... jinak spis uskodis nez pomuzes.. ustrihni konec... je tam rezerva a najapej znova... :lol:
BMW E30 320i 1987 chromáček <= RIP 23.1.2009

Uživatelský avatar
stanco1
Příspěvky: 632
Registrován: 19. 10. 2007 06:13
Bydliště: Žilina

Příspěvek od stanco1 » 14. 04. 2008 09:31

tak-tak nie je to take lahke ako sa zda.
Prehodis a zistis, ze tu a tam ti cosi nepasuje, cosi nefunguje a natrapis sa tak, ze
budes preklinat den ked si sa do toho pustil.
To ze mas zaoxidovane konektory nie je vobec tragedia ja robim autoelektrikara vo volve a okrem fungloviek maju vsetky auta kde-tu oxid a vzdy s tym urobim toto- vytiahnem pin, odcviknem, nalisujem novy, zatlacim ho naspat a
nikdy by si nespoznal ze s tym niekedy nieco bolo
E30 2,5i mit LSD + E36 1,8i mit LPG = :D

Uživatelský avatar
Vasa
Moderátor e30.cz
Příspěvky: 3034
Registrován: 17. 05. 2005 17:30
Bydliště: Plzeň +420775466722

Příspěvek od Vasa » 14. 04. 2008 10:49

uz jsem parkrat neco podobneho delal a resil bych to nasledovne:

1, pokud vse funguje jak ma, tak bych do toho vubec nesahal
2, pokud vse funguje jak ma a presto mas pocit, ze je potrebna nejaka akce tak ty konektory rozeber, vycisti a nakonzervuj pripravkem
3, pokud neco obcas zahapruje (okna, zrcatka, central apd.) tak konektory vycistit, pripadne vadne piny vymenit za nove, nakonzervovat
4, pokud neco nejde vubec mas to o hledani obcasne zavady jednodusi

Kdy se do toho pustit, aby to melo smysl:
- pokud mam znalosti z oboru elektro, umim zachazet s merakem, klestema pripadne pajkou
- pokud mam tzv. BMW special tools, na nedestruktivni rozebirani konektoru a vyndavani "pinu" (lze je obtizne ziskat u ruznych spratelenych zamestnancu dodavatelu svazku pro BMW a i to je dost potiz neb jsou udajne evidovane)
- nakupuji nove "polotovaru" konektoru v BMW
- mam na to cas a nebudu to pocitat tzv."na kseft"

Pokud je clovek tzv. "elektro-lama" tak prichazi do uvahu pouze vymena celeho svazku za jiny funkcni a i to je polo - prace, protoze ty zoxidovane piny jsou vetsinou na konektorech hlavniho svazku. Dle me zkusenosti nejvic odchazeni dverni konektory a motorovy svazek u 324d (tam bych to snad nazval konstrukcni vadou).
90' 318iT M40 410tkm / 87' 325i M20 96tkm / 86' 316 M10 BaurTC 80tkm / 85' 325e M50 284tkm / 83' 318i M10 129tkm / 85' 325e M20 226tkm

Uživatelský avatar
stanco1
Příspěvky: 632
Registrován: 19. 10. 2007 06:13
Bydliště: Žilina

Příspěvek od stanco1 » 14. 04. 2008 11:21

Vasa píše: - pokud mam tzv. BMW special tools, na nedestruktivni rozebirani konektoru a vyndavani "pinu" (lze je obtizne ziskat u ruznych spratelenych zamestnancu dodavatelu svazku pro BMW ).
No v tomto sa mylis, WURT vyraba univerzalnu sadu vytahovakov na piny
E30 2,5i mit LSD + E36 1,8i mit LPG = :D

Uživatelský avatar
Vasa
Moderátor e30.cz
Příspěvky: 3034
Registrován: 17. 05. 2005 17:30
Bydliště: Plzeň +420775466722

Příspěvek od Vasa » 14. 04. 2008 11:46

stanco1 píše:
Vasa píše: - pokud mam tzv. BMW special tools, na nedestruktivni rozebirani konektoru a vyndavani "pinu" (lze je obtizne ziskat u ruznych spratelenych zamestnancu dodavatelu svazku pro BMW ).
No v tomto sa mylis, WURT vyraba univerzalnu sadu vytahovakov na piny
pokud ano tak je to jedine dobre. Diky za info.
90' 318iT M40 410tkm / 87' 325i M20 96tkm / 86' 316 M10 BaurTC 80tkm / 85' 325e M50 284tkm / 83' 318i M10 129tkm / 85' 325e M20 226tkm

Uživatelský avatar
marlin
Příspěvky: 2059
Registrován: 17. 02. 2007 22:37
Bydliště: Nový Bor/Okrouhlá
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od marlin » 14. 04. 2008 14:45

Vasa píše:
4, pokud neco nejde vubec mas to o hledani obcasne zavady jednodusi

.
tak to je presne u me... nefunguje central, prave zrcatko, nekde je spatna kostra....

Mno, premyslim ze jen udelma nove konektroy, proste znova napojit.... Jenom ty konektory bych chtel novy.
popr. komplet cely interoerovy svazek, nekde splasit.
BMW E30 318iS - Musta Kissa,
BMW E3O 316i touring - mrtvola, rozpordej na díly
BMW E34 525i - Bělásek - již není
Subaru Impreza - kvalita z japonska

Uživatelský avatar
Vasa
Moderátor e30.cz
Příspěvky: 3034
Registrován: 17. 05. 2005 17:30
Bydliště: Plzeň +420775466722

Příspěvek od Vasa » 14. 04. 2008 15:32

marlin píše:popr. komplet cely interoerovy svazek, nekde splasit.
pokud se nepletu tak co to nazyvas "interierovym svazkem" samostane neexistuje - to je totiz hlavni el. svazek. Samostatne svazky jsou pouze pro dvere (konektory v A a B sloupku), motor (spojuje se z hlavnim svazkem velkym kulatym konektorem) a pak nektere prvky vybavy ktere na napojuji do SA konektoru a pripadne dalsich komponent (pristrojovka apd.)

Odstranoval jsem temer stejnou zavadu Zahymu a v jeho pripade (ten konektor v A sloupku byl totalne na sracku - ulamane a preklesane draty, totalne rozezrane piny) jsem musel vytahnout svazek ze sloupku ven, amputovat a ze zdrave kabelaze pouzit konektro i s cca 20cm dratu. Moc prijemna prace a hlavne se tam k tomu VELMI dobre muze... :lol:
Pokud to budes delat tak radeji 2x tak dlouho, ale poradne...
PS:mimochodem to neni problem pouze E30, velice zdatne v tomto sekunduje i kamaradova Toyota MR2.
90' 318iT M40 410tkm / 87' 325i M20 96tkm / 86' 316 M10 BaurTC 80tkm / 85' 325e M50 284tkm / 83' 318i M10 129tkm / 85' 325e M20 226tkm

Uživatelský avatar
marlin
Příspěvky: 2059
Registrován: 17. 02. 2007 22:37
Bydliště: Nový Bor/Okrouhlá
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od marlin » 14. 04. 2008 17:30

jo, tak to co popisujes potrebuju presne vymenit :lol:

ale ted me nejvice sere ze mi jde obcas motor jen na tri valce...
BMW E30 318iS - Musta Kissa,
BMW E3O 316i touring - mrtvola, rozpordej na díly
BMW E34 525i - Bělásek - již není
Subaru Impreza - kvalita z japonska

Uživatelský avatar
Macek
Příspěvky: 4100
Registrován: 12. 02. 2003 06:11
Bydliště: Psáry
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Macek » 14. 04. 2008 19:38

Zkus nejdříve rozpojit ten štekr mezi dveřma a kastlí a uvidíš, pokuď se to roapadne nasračku, tak upřímnou soustrast, čeká Tě piplačka, pouď to tam bude jen trochu okyslí, kastříkat kontaktol a párkrát zandat a rozpojit, většinou se to chytne. Popřípadě nejakým pidi dráťáčkem ty piny očistit.
tel. 777595357
GPS: 49°56'13.208"N, 14°31'2.521"E
Nic neposílám poštou, prosím nežádejte mě o to. Díky

Odpovědět