e30 318is lambda

Co a jak opravit v E30? Standardní servisní úkony. A podobně.
Uživatelský avatar
Gerchan
Příspěvky: 278
Registrován: 01. 07. 2004 14:18
Bydliště: ČR

e30 318is lambda

Příspěvek od Gerchan » 06. 04. 2008 10:10

Uz mi delsi dobu iso zere 10 litru, tak jsem se konecne odhodlal, koupil voltmetr a zmeril lambdu a vysledek je, ze je v panu... Vyhrivani funguje, ale zadny hodnoty uz nedava... :?
Na ETK jsem zjistil, ze nova v BMW stoji 4 061,2 bez DPH. Jedna se o 4-kabelovou lambdu s vyhrevem.

Toho, kdo uz resil stejny problem prosim o radu - je k mani levnejsi varianta nez origo lambda BMW?

Dikec

Venca
Příspěvky: 3497
Registrován: 04. 04. 2004 08:09

Re: e30 318is lambda

Příspěvek od Venca » 06. 04. 2008 10:20

Gerchan píše:Uz mi delsi dobu iso zere 10 litru, tak jsem se konecne odhodlal, koupil voltmetr a zmeril lambdu a vysledek je, ze je v panu... Vyhrivani funguje, ale zadny hodnoty uz nedava... :?
Jak jsi to měřil?
A co ukazovala za hodnoty?

euromen
Příspěvky: 2050
Registrován: 13. 06. 2005 10:39
Bydliště: Děčín

Příspěvek od euromen » 06. 04. 2008 10:51

lambáda se měři osciloskopem!!!!!!
dočasný konec BMW :-(

Uživatelský avatar
aula
člen E30.cz
Příspěvky: 1924
Registrován: 26. 11. 2005 13:44
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od aula » 06. 04. 2008 11:10

Určitě? Heines píše, že při přidávání by měla bejt voltáž 0,5V až 1V a při ubírání 0 - 0,4V. A dokonce to taky měří V-metrem, protože tyhle hodnoty na ocs moc nevodměříš, protože osc je spíš na ukázku průběhu než odečítání hodnot napětí.

Spíš pokud má člověk digi V metr (multimetr) s autorangem, tak mu tam můžou začít skákat rozsahy a nic nenaměří, proto to chce zapnout funci R-H (range hold), pokud tím disponuje, na rozumném rozsahu, pak už se měří v pohodě.
325iC: LSD, StarTec, semi M-Technic I, Smoked Hella

Uživatelský avatar
Gerchan
Příspěvky: 278
Registrován: 01. 07. 2004 14:18
Bydliště: ČR

Příspěvek od Gerchan » 06. 04. 2008 11:13

Meril jsem to voltmetrem podle navodu v
http://www.scribd.com/full/413516?acces ... li6txl3zhf
strana 6-2 a 6-3.
Nastaroval jsem auto, ohral motor, rozpojil konektor od lamdby, pripojil jeden kontakt na vystup z konektoru lambdy (c.2) druhej dal na kostru. Melo by to davat mezi 0.1-1 Volt v zavislosti na otackach. Na voltmetru jsem meril poprve...tam muze byt chyba :) Kdyz jsem nastavil voltmetr na rozsah 200mV tak tam nejaky hodnoty byly a se zvysujicimi otackami se zvysovali (od cca 20 do 60). Pak jsem ale prosel znova navod na voltmetr...ja vim amater, ale nejak se to musim ve svych 28ti naucit :) a zjistil - snad spravne, ze mam nastavit rozsah 200V, kdery prave ukazuje presnost na 0,1Voltu. A na tento rozsah to ukazovalo cistou nulu i pri zvysenych otackach.
Pak jsem jeste zmeril na druhem konektoru (na tom do lambdy) napeti na ten vyhrev a ten pri pustenem motoru ukazoval 13.7V - takze ten funfuje.
Jeste bych dodal, ze mi tu lambdu meril kamos mechanik asi pred tydnem a rekl, ze je hotova. A prave na zaklade toho, ze jsem videl, jak je to jednoduchy zmerit , jsem si jeste radsi koupil ten voltmetr a premeril si to sam...

euromen
Příspěvky: 2050
Registrován: 13. 06. 2005 10:39
Bydliště: Děčín

Příspěvek od euromen » 06. 04. 2008 11:15

vidite...a já měl za to abych přesně proměřil lambádu tak musim na osciloskopu...
dočasný konec BMW :-(

Venca
Příspěvky: 3497
Registrován: 04. 04. 2004 08:09

Příspěvek od Venca » 06. 04. 2008 11:29

Gerchan píše:Meril jsem to voltmetrem podle navodu v
http://www.scribd.com/full/413516?acces ... li6txl3zhf
strana 6-2 a 6-3.
Nastaroval jsem auto, ohral motor, rozpojil konektor od lamdby, pripojil jeden kontakt na vystup z konektoru lambdy (c.2) druhej dal na kostru. Melo by to davat mezi 0.1-1 Volt v zavislosti na otackach. Na voltmetru jsem meril poprve...tam muze byt chyba :) Kdyz jsem nastavil voltmetr na rozsah 200mV tak tam nejaky hodnoty byly a se zvysujicimi otackami se zvysovali (od cca 20 do 60). Pak jsem ale prosel znova navod na voltmetr...ja vim amater, ale nejak se to musim ve svych 28ti naucit :) a zjistil - snad spravne, ze mam nastavit rozsah 200V, kdery prave ukazuje presnost na 0,1Voltu. A na tento rozsah to ukazovalo cistou nulu i pri zvysenych otackach.
Pak jsem jeste zmeril na druhem konektoru (na tom do lambdy) napeti na ten vyhrev a ten pri pustenem motoru ukazoval 13.7V - takze ten funfuje.
Jeste bych dodal, ze mi tu lambdu meril kamos mechanik asi pred tydnem a rekl, ze je hotova. A prave na zaklade toho, ze jsem videl, jak je to jednoduchy zmerit , jsem si jeste radsi koupil ten voltmetr a premeril si to sam...
Závislost na otáčkách - to je zcela zavádějící.
Jde o obsah kyslíku ve spalinách.

Já nechávám okruh lambda - ŘJ propojený, voltmetr mám paralelně k lambda sondě.
Měření provádím za jízdy - sleduju, kolik dává při různých režimech.
Naposledy upravil(a) Venca dne 06. 04. 2008 11:33, celkem upraveno 1 x.

Venca
Příspěvky: 3497
Registrován: 04. 04. 2004 08:09

Příspěvek od Venca » 06. 04. 2008 11:33

euromen píše:vidite...a já měl za to abych přesně proměřil lambádu tak musim na osciloskopu...
Na osciloskopu vidíš průběh změn - to má určitý výhody.
Při měření voltmetrem vidíš napětí taky.
Pokud víš, jak se má lambda chovat, ověříš její funkci stejně.

Uživatelský avatar
Gerchan
Příspěvky: 278
Registrován: 01. 07. 2004 14:18
Bydliště: ČR

Příspěvek od Gerchan » 06. 04. 2008 11:52

Takze? Myslis, ze je jeste sance, ze je OK? Ted jsem si uvedomil, ze kamarad automechanik, ktereho jsem zminoval, to meril taky tim zpusobem, ze ji nechal zapojenou a jen napichnul dratek pred konektorem. Nebylo to sice za jizdy, ale slapal jsem na plyn a taky nula V....

Vzhledem ke spotrebe - proste se tezko dostavam na mene nez 9.5 litru i pri opatrne jizde, bych si tipnul, ze je KO. Jiny problem s motorem nemam.

Co ta jina varianta, nez origo lambdu z BMW?

Venca
Příspěvky: 3497
Registrován: 04. 04. 2004 08:09

Příspěvek od Venca » 06. 04. 2008 11:56

Gerchan píše:Takze? Myslis, ze je jeste sance, ze je OK? Ted jsem si uvedomil, ze kamarad automechanik, ktereho jsem zminoval, to meril taky tim zpusobem, ze ji nechal zapojenou a jen napichnul dratek pred konektorem. Nebylo to sice za jizdy, ale slapal jsem na plyn a taky nula V....
Jestli to měřil dobře a nešlo z ní opravdu žádný napětí, pak asi dobrá nebude.

Já dělám měření za jízdy, pak je 100% jistota, protože jsou vidět reakce na změny.

Uživatelský avatar
Gerchan
Příspěvky: 278
Registrován: 01. 07. 2004 14:18
Bydliště: ČR

Příspěvek od Gerchan » 06. 04. 2008 12:07

[/quote]
Jestli to měřil dobře a nešlo z ní opravdu žádný napětí, pak asi dobrá nebude.

Já dělám měření za jízdy, pak je 100% jistota, protože jsou vidět reakce na změny.[/quote]

A co ta levnejsi varianta? Je tady nejaka cesta nebo musim objednat origo pres BMW? Nelze ji treba objednat pres nekoho jineho za lip? Myslim, jestli je to treba standart BOSH nebo neco jineho a davala se i do jinych aut...?
Matne se mi vybavuje, ze tady snad nekdo kdysi psal, ze tam jde z favorita...? Ale ten prispevek jsem nenasel...

Uživatelský avatar
M40TURBO
sponzor E30.cz
Příspěvky: 1630
Registrován: 26. 06. 2007 21:49
Bydliště: Prdel na kopci

Příspěvek od M40TURBO » 06. 04. 2008 15:26

bylo tu psane že tam pasuje s felicie ale musíš přepajet konektor
EX e30 1,8 m40 TURBO EVO II http://www.youtube.com/watch?v=YUUkI4YJC-U
EX e30 1,8 m42 Touring
EX e36 2,5 m52 BEZVANOS Saloon
e39 3,0 m57 Touring
e46 3,0 m54 compost

Uživatelský avatar
Lopatta
člen E30.cz
Příspěvky: 355
Registrován: 15. 08. 2006 23:21
Bydliště: Praha

Příspěvek od Lopatta » 06. 04. 2008 21:33

Bosch dělá řadu univerzálních lambda sond. Na ISo na Elitu vychází maloobchod necelou dvojku. Uměl bych jí za +- 1500,-.

Uživatelský avatar
samiq
Akademik
Příspěvky: 500
Registrován: 27. 02. 2003 20:31
Bydliště: obcas Praha

Příspěvek od samiq » 08. 04. 2008 18:06

Merit lambda signal na osciloskopu je nejlepsi (jak psal kolega Euromen).
Mereni Vmetrem je jen nahrazka.

Kdyz motor bezi a lambda sonda je zahrata, tak je videt PWM signal (pusne sirkova modulace). Na osciloskopu se da poznat jak Lambda sonda reaguje a jestli je: dobra, nacnuta, nebo uz spatna. Pomoci Vmetru je to spis jen funguje/ nefunguje.

Na rozsahu 200V to nezmeris, mer na 20V, nebo 2V.

Na jedne E30/ M40, najeto 330k km, mam stale funkcni lambda sondu, sice uz dava nejaky zkresleny prubeh, ale porad to reguluje.

Jen by mne zajimalo, jestli se vam dari tu lambda sondu vysroubovat? :twisted:

Venca
Příspěvky: 3497
Registrován: 04. 04. 2004 08:09

Příspěvek od Venca » 08. 04. 2008 18:15

samiq píše: Mereni Vmetrem je jen nahrazka.
...
Jen by mne zajimalo, jestli se vam dari tu lambda sondu vysroubovat?
Tím voltmetrem ale funkci ověřím i za jízdy, osciloskopem (pokud ho budu mít) asi hůř, leda bych ho napájel přes měnič.
Dle mýho - pro prvotní ověření v domácích podmínkách vyhovující.

Vyšroubovat sondu se mi ve dvou případech u E30 nepodařilo, v jednom ano, ovšem za použití velkého svěráku...

Salám
Příspěvky: 79
Registrován: 28. 12. 2007 03:47
Bydliště: Rájec-Jestřebí, okr. Blansko

Příspěvek od Salám » 10. 04. 2008 19:36

Vyšroubovat lambádu je sranda :twisted: Sposta vzteku a závit mi stejně zůstal ve vejfuku! :evil: :evil: :evil:
E30 318is

Jede JAXVIŇA!!!

Uživatelský avatar
Gerchan
Příspěvky: 278
Registrován: 01. 07. 2004 14:18
Bydliště: ČR

Příspěvek od Gerchan » 11. 04. 2008 16:46

Zatim jsem zjistil jako nejlevnejsi alternativu 4-dratovou lambdu z felicie za 1200,- s DPH v mistnim K+K autodilech. V Auto Kelly maj lambdu na felicii za 2300 a po sleve (na BMW klub 8) ) asi 1700. Takze asi pujdu do ty za 1200.

Co se tyce dolovani lambady z vyfuku, tak v Haynes manualu pisou, ze je potreba lambadu sroubovat z horkyho vyfuku - kvuli roztaznosti materialu, jinak ze prave hrozi poskozeni lambdy nebo zavitu...
Vy, co jste uz ji sroubovali ven - delali jste to na studenym nebo horkym potrubi?

Uživatelský avatar
Gerchan
Příspěvky: 278
Registrován: 01. 07. 2004 14:18
Bydliště: ČR

Příspěvek od Gerchan » 11. 04. 2008 16:55

samiq píše:Merit lambda signal na osciloskopu je nejlepsi (jak psal kolega Euromen).
Mereni Vmetrem je jen nahrazka.

Kdyz motor bezi a lambda sonda je zahrata, tak je videt PWM signal (pusne sirkova modulace). Na osciloskopu se da poznat jak Lambda sonda reaguje a jestli je: dobra, nacnuta, nebo uz spatna. Pomoci Vmetru je to spis jen funguje/ nefunguje.

Na rozsahu 200V to nezmeris, mer na 20V, nebo 2V.

Na jedne E30/ M40, najeto 330k km, mam stale funkcni lambda sondu, sice uz dava nejaky zkresleny prubeh, ale porad to reguluje.

Jen by mne zajimalo, jestli se vam dari tu lambda sondu vysroubovat? :twisted:
Proc bych to nemel namerit na rozsahu 200V, kdyz to ukazuje rozliseni 0.1V?? A mel bych namerit 0 az 1Volt... Na rozsahu 20V jsem to samozdrejme taky zkousel a taky cista nula. Az nekde na rozsahu 200mV tam neco behalo - hodnoty 20-60, coz je 0.02-0.06V a to je podle me hodne malo, kdyz to ma byt az 1V...? :roll:

Uživatelský avatar
aula
člen E30.cz
Příspěvky: 1924
Registrován: 26. 11. 2005 13:44
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od aula » 11. 04. 2008 16:59

Já jí šroubil už dvakrát. Pokaždý to šlo v poho. Dokonce normál klíčem zastudena. To ohřávání podle Haynese má trvat 1-2 minuty.
325iC: LSD, StarTec, semi M-Technic I, Smoked Hella

Venca
Příspěvky: 3497
Registrován: 04. 04. 2004 08:09

Příspěvek od Venca » 11. 04. 2008 17:24

Gerchan píše: Vy, co jste uz ji sroubovali ven - delali jste to na studenym nebo horkym potrubi?
Zastudena neúspěšně, po ohřevu opalovačkou 2x úspěšně, 1x neúspěšně - tam pak nepomohl ani ohřev autogenem.

Odpovědět