
Na ETK jsem zjistil, ze nova v BMW stoji 4 061,2 bez DPH. Jedna se o 4-kabelovou lambdu s vyhrevem.
Toho, kdo uz resil stejny problem prosim o radu - je k mani levnejsi varianta nez origo lambda BMW?
Dikec
Jak jsi to měřil?Gerchan píše:Uz mi delsi dobu iso zere 10 litru, tak jsem se konecne odhodlal, koupil voltmetr a zmeril lambdu a vysledek je, ze je v panu... Vyhrivani funguje, ale zadny hodnoty uz nedava...![]()
Závislost na otáčkách - to je zcela zavádějící.Gerchan píše:Meril jsem to voltmetrem podle navodu v
http://www.scribd.com/full/413516?acces ... li6txl3zhf
strana 6-2 a 6-3.
Nastaroval jsem auto, ohral motor, rozpojil konektor od lamdby, pripojil jeden kontakt na vystup z konektoru lambdy (c.2) druhej dal na kostru. Melo by to davat mezi 0.1-1 Volt v zavislosti na otackach. Na voltmetru jsem meril poprve...tam muze byt chybaKdyz jsem nastavil voltmetr na rozsah 200mV tak tam nejaky hodnoty byly a se zvysujicimi otackami se zvysovali (od cca 20 do 60). Pak jsem ale prosel znova navod na voltmetr...ja vim amater, ale nejak se to musim ve svych 28ti naucit
a zjistil - snad spravne, ze mam nastavit rozsah 200V, kdery prave ukazuje presnost na 0,1Voltu. A na tento rozsah to ukazovalo cistou nulu i pri zvysenych otackach.
Pak jsem jeste zmeril na druhem konektoru (na tom do lambdy) napeti na ten vyhrev a ten pri pustenem motoru ukazoval 13.7V - takze ten funfuje.
Jeste bych dodal, ze mi tu lambdu meril kamos mechanik asi pred tydnem a rekl, ze je hotova. A prave na zaklade toho, ze jsem videl, jak je to jednoduchy zmerit , jsem si jeste radsi koupil ten voltmetr a premeril si to sam...
Jestli to měřil dobře a nešlo z ní opravdu žádný napětí, pak asi dobrá nebude.Gerchan píše:Takze? Myslis, ze je jeste sance, ze je OK? Ted jsem si uvedomil, ze kamarad automechanik, ktereho jsem zminoval, to meril taky tim zpusobem, ze ji nechal zapojenou a jen napichnul dratek pred konektorem. Nebylo to sice za jizdy, ale slapal jsem na plyn a taky nula V....
Tím voltmetrem ale funkci ověřím i za jízdy, osciloskopem (pokud ho budu mít) asi hůř, leda bych ho napájel přes měnič.samiq píše: Mereni Vmetrem je jen nahrazka.
...
Jen by mne zajimalo, jestli se vam dari tu lambda sondu vysroubovat?
Proc bych to nemel namerit na rozsahu 200V, kdyz to ukazuje rozliseni 0.1V?? A mel bych namerit 0 az 1Volt... Na rozsahu 20V jsem to samozdrejme taky zkousel a taky cista nula. Az nekde na rozsahu 200mV tam neco behalo - hodnoty 20-60, coz je 0.02-0.06V a to je podle me hodne malo, kdyz to ma byt az 1V...?samiq píše:Merit lambda signal na osciloskopu je nejlepsi (jak psal kolega Euromen).
Mereni Vmetrem je jen nahrazka.
Kdyz motor bezi a lambda sonda je zahrata, tak je videt PWM signal (pusne sirkova modulace). Na osciloskopu se da poznat jak Lambda sonda reaguje a jestli je: dobra, nacnuta, nebo uz spatna. Pomoci Vmetru je to spis jen funguje/ nefunguje.
Na rozsahu 200V to nezmeris, mer na 20V, nebo 2V.
Na jedne E30/ M40, najeto 330k km, mam stale funkcni lambda sondu, sice uz dava nejaky zkresleny prubeh, ale porad to reguluje.
Jen by mne zajimalo, jestli se vam dari tu lambda sondu vysroubovat?