Klapou ventily
Klapou ventily
Zdravím,
chtěl jsem se zeptat, mám nový bmw 318i 1988, měl by tam být měněnej motor v roce 2006, nevím kolik má najeto, vypadá fakt hezky... ale má zvuk jak dieslák... Prostě to tak "hezky" klape:) kamarád co se trochu vyzná, tak to slyšel a říkal že tam klapou ventily... Prý 3. a 4. válec. (podle sluchu s otevřenou kapotou) já tomu vůbec nerozumím. Poradili byste mi někdo co můžu očekávat? Vadí to moc? Motor jede normálně... Auto jezdí hezky...
Díky za rady...
chtěl jsem se zeptat, mám nový bmw 318i 1988, měl by tam být měněnej motor v roce 2006, nevím kolik má najeto, vypadá fakt hezky... ale má zvuk jak dieslák... Prostě to tak "hezky" klape:) kamarád co se trochu vyzná, tak to slyšel a říkal že tam klapou ventily... Prý 3. a 4. válec. (podle sluchu s otevřenou kapotou) já tomu vůbec nerozumím. Poradili byste mi někdo co můžu očekávat? Vadí to moc? Motor jede normálně... Auto jezdí hezky...
Díky za rady...
Vacka je soucastka ktera zajistuje casovani ventilu a pomoci vahadel tim i rizeni jejich otevirani. Je pohanena (u M40) ozubenym remenem od klikove hridele. U motoru M40 (coz je Tvuj pripad) je mazani vacky ne prilis dobre navrzeno a tim padem dochazi k jejimu nadmernemu opotrebeni (vydiraji se kontaktni kluzne plochy mezi telem vacky a vahadly) a od urciteho stupne opotrebeni to jiz vymezovace ventilove vule (hydrostely) nezvladnou a nasledne motor zacne mit zvuk ktery popisujes. Pokud s tim nic neudelas (vymena vacky, vahadel, olejove sprchy, pripadne hydrostelu) tak se to bude zhorsovat a casem motor nepujde vytocit do vyssich otacek a muze se i zhorsit chod na volnobeh. Opravna sada se pohybuje od cca 8000 do 12000tis + prace. Jinou hlavu nekupuj (pokud jiste nevis, ze byla delana), protoze jsou na tom vsechny stejne. Situace okolo vacky u M40 by se dala nazvat temer konstrukcni vadou vyrobce.
pro predstavu:
c1. vackova hridel (vacka)
c2. vahadlo
c3. hydrostel (vymezuje ventilovou vuli)
c4,5. ventily

pro predstavu:
c1. vackova hridel (vacka)
c2. vahadlo
c3. hydrostel (vymezuje ventilovou vuli)
c4,5. ventily

90' 318iT M40 410tkm / 87' 325i M20 96tkm / 86' 316 M10 BaurTC 80tkm / 85' 325e M50 284tkm / 83' 318i M10 129tkm / 85' 325e M20 226tkm
je možnost jak to udělat na dýl.. rolny z M43
viz
viewtopic,p,395487.html#395487 + http://wp1016621.wp027.webpack.hosteuro ... f01418.htm
viz
viewtopic,p,395487.html#395487 + http://wp1016621.wp027.webpack.hosteuro ... f01418.htm
dočasný konec BMW 

bude se to zhorsovat postupne, na 99% neocekavej ze Te to nekde necha. Tezko tipovat kolik to jeste vydrzi v unosnem stavu kdyz jsme to nikdo krom Tebe neslyseli, ale cca 10tis. km bych rekl s klidem.
90' 318iT M40 410tkm / 87' 325i M20 96tkm / 86' 316 M10 BaurTC 80tkm / 85' 325e M50 284tkm / 83' 318i M10 129tkm / 85' 325e M20 226tkm
Zdravim!
Zajímá mne ta výměna za m43 rolny.
Motor mam M40 318i a asi pred 5 lety se pretrhnul rozvodovy remen.Vse na pikatchu a vymena celyho vnitrku co se v takovym pripade meni.
Jelo to jako pila asi tak 3 mesice a pak pry vicemene znicehonic motor cvaka,nejde vytocit nad 4000,nekdy konci uz na 3500.
Podle popisu jsem to jasne definoval na vacku,zdvihatka a hydrostely.
ALE !
Jak je toto mozne kdyz bylo vse menene ? nova vacka zdvihatka hydrostely proste vse.V te dobe jsem s autem nejezdil ale muj otec a vse info mam od nej.
Motor se uz snad 5 let chova furt stejne.Zadna zmena k horsimu ani k lepsimu.
A jeden poznatek ! : Jednou jsem ho trosku tyral a dost jsem ho tocil behem jedne cesty a dokonce se mi ho povedlo na 1 vytocit na 5.5 a na 2 taky pres 5 tisic .
Prosim o pomoc pri hledani a odstraneni zavady.
V pripade meneni za M43 dily mnwe zajima :
=zdali se z m43 bere i vacka,ty rolny,hydrostely a jediny co se musi sehnat je ta redukce.
http://wp1016621.wp027.webpack.hosteuro ... f01418.htm bohuzel ma technicka nemcina je na urovni bodu mrazu a vsechno hledat ve slovniku je na palici.
Predem moc moc dik za odborne(prosim) prispevky.
S podzravem
Zajímá mne ta výměna za m43 rolny.
Motor mam M40 318i a asi pred 5 lety se pretrhnul rozvodovy remen.Vse na pikatchu a vymena celyho vnitrku co se v takovym pripade meni.
Jelo to jako pila asi tak 3 mesice a pak pry vicemene znicehonic motor cvaka,nejde vytocit nad 4000,nekdy konci uz na 3500.
Podle popisu jsem to jasne definoval na vacku,zdvihatka a hydrostely.
ALE !
Jak je toto mozne kdyz bylo vse menene ? nova vacka zdvihatka hydrostely proste vse.V te dobe jsem s autem nejezdil ale muj otec a vse info mam od nej.
Motor se uz snad 5 let chova furt stejne.Zadna zmena k horsimu ani k lepsimu.
A jeden poznatek ! : Jednou jsem ho trosku tyral a dost jsem ho tocil behem jedne cesty a dokonce se mi ho povedlo na 1 vytocit na 5.5 a na 2 taky pres 5 tisic .
Prosim o pomoc pri hledani a odstraneni zavady.
V pripade meneni za M43 dily mnwe zajima :
=zdali se z m43 bere i vacka,ty rolny,hydrostely a jediny co se musi sehnat je ta redukce.
http://wp1016621.wp027.webpack.hosteuro ... f01418.htm bohuzel ma technicka nemcina je na urovni bodu mrazu a vsechno hledat ve slovniku je na palici.
Predem moc moc dik za odborne(prosim) prispevky.
S podzravem
A co ocekavas od te vymeny?
imho je nesmysl do toho investovat tyhle penize, pokud s tim motorem neplanujes najet dalsich 150 000, za ktere by se vacka vyjela tak jako predtim. Navic kvalita oleju je dnes taky jinde, takze bych rekl, ze druha vacka uz motor prezije.
Pises, ze bylo menene vsechno - tj. vacka, hydraulicke zdvihatka - byly meneny i vahadla?
imho je nesmysl do toho investovat tyhle penize, pokud s tim motorem neplanujes najet dalsich 150 000, za ktere by se vacka vyjela tak jako predtim. Navic kvalita oleju je dnes taky jinde, takze bych rekl, ze druha vacka uz motor prezije.
Pises, ze bylo menene vsechno - tj. vacka, hydraulicke zdvihatka - byly meneny i vahadla?
Vymeny za ty dily z m43 ?
Tak ze by se nejebala ta vacka.
Dotaz : vahadla jsou ta vrchni cast..ta ktera se dotyka vacky ze ?
No nejlepsi asi bude rozdelat viko a omrknout to .
Kazdopadne oprava v te dobe stala pres 20 litru !
Ja to nedelal .
Otec mi tvrdi ze tam menili vsechno pac sem se ho na to taky ptal.
Ale asi se teda nezmeni chod motoru kdyz se to zameni za ty m43 dily ze teda. ?
Tak ze by se nejebala ta vacka.
Dotaz : vahadla jsou ta vrchni cast..ta ktera se dotyka vacky ze ?
No nejlepsi asi bude rozdelat viko a omrknout to .
Kazdopadne oprava v te dobe stala pres 20 litru !
Ja to nedelal .
Otec mi tvrdi ze tam menili vsechno pac sem se ho na to taky ptal.
Ale asi se teda nezmeni chod motoru kdyz se to zameni za ty m43 dily ze teda. ?
Ja spis nevidim duvod vymyslet nejake zameny, kdyz ti motor nefunguje jak ma a vlastne ani nevis proc.
Vahadla (koniky) jsou ty dily, ktere prenaseji pohyb vacky na ventil a z druhe strany jsou podeprene hydrozdvihatkem.
Rozdelej ventilove viko a mrkni se, jak ta vacka vypada. Pokud bude OK, zjisti, jestli se menily i ty koniky. Dobra vacka a spatne koniky by totiz delaly presne tohle (nemoznost vytocit).
A jeste popis, co se presne deje, pokud narazis na onen strop otacek. Deje se ti to, ze motor pak jeste nejakou dobu netahne i po prerazeni?
Vahadla (koniky) jsou ty dily, ktere prenaseji pohyb vacky na ventil a z druhe strany jsou podeprene hydrozdvihatkem.
Rozdelej ventilove viko a mrkni se, jak ta vacka vypada. Pokud bude OK, zjisti, jestli se menily i ty koniky. Dobra vacka a spatne koniky by totiz delaly presne tohle (nemoznost vytocit).
A jeste popis, co se presne deje, pokud narazis na onen strop otacek. Deje se ti to, ze motor pak jeste nejakou dobu netahne i po prerazeni?
No v tom pripadne je podle me problem ve vacce a vahadlech.
On totiz tolik nevadi ten chybejici material, ale spis skutecnost, ze vacky a vahadla uz nemaji puvodni tvar. Vahadlo pri vyssich otackach nekopiruje tvar vacky a odskoci a tuhle vuli vytesni hydrozdvihatko. Nasledkem toho se neuzavre ventil, valec ztrati kompresi a motor prestane tahnout. I po prerazeni chvilku trva, nez zdvihatko vymezi spravnou vuli a ventil zase zacne tesnit.
Staci kdyz se tohle deje na jedne vacce/vahadle a je problem. Ja osobne sem mel vacku relativne ok, ale 2 nebo 3 vahadla uz byly spatny. Vzhledem k tomu, ze mas presne tyhle priznaky hledal bych zavadu prave na vacce a vahadlech.
On totiz tolik nevadi ten chybejici material, ale spis skutecnost, ze vacky a vahadla uz nemaji puvodni tvar. Vahadlo pri vyssich otackach nekopiruje tvar vacky a odskoci a tuhle vuli vytesni hydrozdvihatko. Nasledkem toho se neuzavre ventil, valec ztrati kompresi a motor prestane tahnout. I po prerazeni chvilku trva, nez zdvihatko vymezi spravnou vuli a ventil zase zacne tesnit.
Staci kdyz se tohle deje na jedne vacce/vahadle a je problem. Ja osobne sem mel vacku relativne ok, ale 2 nebo 3 vahadla uz byly spatny. Vzhledem k tomu, ze mas presne tyhle priznaky hledal bych zavadu prave na vacce a vahadlech.
ok diky moc !
Rekl bych ze vacka snad opotrebovana byt nemuze pac se na tom zas tolik tisic nenajelo.jestli 50..to jem ozna moc..spis min.takze omrknem ty vahadla.
Hele a co rikas na kup motoru m42 rovnou ?
tady treba konyyy dost nabizi tyhlem otory.
Nebo nekdo jinej.
Tam se jebe co ? na co si dat pozor ? zni to docela lakave tam soupnout rovnou tehle a neresit uz m40
Rekl bych ze vacka snad opotrebovana byt nemuze pac se na tom zas tolik tisic nenajelo.jestli 50..to jem ozna moc..spis min.takze omrknem ty vahadla.
Hele a co rikas na kup motoru m42 rovnou ?
tady treba konyyy dost nabizi tyhlem otory.
Nebo nekdo jinej.
Tam se jebe co ? na co si dat pozor ? zni to docela lakave tam soupnout rovnou tehle a neresit uz m40
- Effa
- Příspěvky: 64
- Registrován: 03. 04. 2003 12:55
- Bydliště: Teplice, Ústecký kraj
- Kontaktovat uživatele:
dotaz
Zdravím členy klubu,
přidám můj podobný problém do téma
:
Po startu mi M40 cca 3 min.cvaká, po té stačí motor vytočit asi na 2000 ot. a přestane .. celý den už je to OK (do vysokých otáček jde dobře)
Odhaduju to na jeden hydro, jde nějak spolehlivě dohledat ?
Ještě jedna laická otázka: Můžu nějak vyjmout vačku abych se nemusel moc trápit s rozvodama ?
Těch kombinací s hydrama bude asi hodně..
Předem díky za Vaše názory
S pozdravem. Pepa
přidám můj podobný problém do téma

Po startu mi M40 cca 3 min.cvaká, po té stačí motor vytočit asi na 2000 ot. a přestane .. celý den už je to OK (do vysokých otáček jde dobře)
Odhaduju to na jeden hydro, jde nějak spolehlivě dohledat ?

Ještě jedna laická otázka: Můžu nějak vyjmout vačku abych se nemusel moc trápit s rozvodama ?


Předem díky za Vaše názory

S pozdravem. Pepa
Pepa E30 316 M40
Nejdrive odchazeji saci hydra (tj. horni rada). Musel by si tedy vymenit aspon 4. Hydra bez sundavani vacky vymenit lze - viz motor-m40-duseni-hydrozdvihatka-a-jejic ... 66769.html
Vacku bez rozvodu nesundas.
Vacku bez rozvodu nesundas.
- Effa
- Příspěvky: 64
- Registrován: 03. 04. 2003 12:55
- Bydliště: Teplice, Ústecký kraj
- Kontaktovat uživatele:
dotaz
Díky moc za popsání problému..
Nepodařilo se mi na foru dohledat info nebo nákres k nastavení rozvodů M40, nemáte ho někdo k dispozici
Předem díky za info.
S pozdravem. Pepa
Nepodařilo se mi na foru dohledat info nebo nákres k nastavení rozvodů M40, nemáte ho někdo k dispozici


Předem díky za info.
S pozdravem. Pepa
Pepa E30 316 M40
K nastaveni rozvodu potrebujes dalsi pripravek.
http://wp1016621.wp027.webpack.hosteuro ... 625/01.jpg
Lze je udelat i bez neho, ale podle me to bude oser. Co se tyce nakresu, neni ani potreba, je to opravdu jednoduche, da se to v pohode udelat podle navodu z "Jak na to". A pochopitelne rozvodak musis dat novej.
Co mas tedy v planu? Menit i vacku?
http://wp1016621.wp027.webpack.hosteuro ... 625/01.jpg
Lze je udelat i bez neho, ale podle me to bude oser. Co se tyce nakresu, neni ani potreba, je to opravdu jednoduche, da se to v pohode udelat podle navodu z "Jak na to". A pochopitelne rozvodak musis dat novej.
Co mas tedy v planu? Menit i vacku?