Klapou ventily

Co a jak opravit v E30? Standardní servisní úkony. A podobně.
Uživatelský avatar
Jakub318i
člen E30.cz
Příspěvky: 476
Registrován: 12. 03. 2008 00:19
Bydliště: Brno

Klapou ventily

Příspěvek od Jakub318i » 23. 03. 2008 00:54

Zdravím,
chtěl jsem se zeptat, mám nový bmw 318i 1988, měl by tam být měněnej motor v roce 2006, nevím kolik má najeto, vypadá fakt hezky... ale má zvuk jak dieslák... Prostě to tak "hezky" klape:) kamarád co se trochu vyzná, tak to slyšel a říkal že tam klapou ventily... Prý 3. a 4. válec. (podle sluchu s otevřenou kapotou) já tomu vůbec nerozumím. Poradili byste mi někdo co můžu očekávat? Vadí to moc? Motor jede normálně... Auto jezdí hezky...

Díky za rady...

Uživatelský avatar
Max-Max
Moderátor e30.cz
Příspěvky: 8452
Registrován: 04. 10. 2003 02:25
Bydliště: Košice, +421948901915

Příspěvek od Max-Max » 23. 03. 2008 01:10

pokud je tam M40, tak hlava rika pa pa
325i, 635CSiA, FJR 1300A, W638 V220

Uživatelský avatar
Jakub318i
člen E30.cz
Příspěvky: 476
Registrován: 12. 03. 2008 00:19
Bydliště: Brno

Příspěvek od Jakub318i » 23. 03. 2008 01:52

Až tak zle? Co s tím mám dělat? A neříkej prosím měnit motor :shock:

Uživatelský avatar
nugget
Příspěvky: 655
Registrován: 11. 07. 2007 21:51
Bydliště: Hoštejn

Příspěvek od nugget » 23. 03. 2008 09:20

to nebudou ventily ale hydra+vacka atd...

Uživatelský avatar
Jakub318i
člen E30.cz
Příspěvky: 476
Registrován: 12. 03. 2008 00:19
Bydliště: Brno

Příspěvek od Jakub318i » 23. 03. 2008 10:26

A co tak může stát a obnášet oprava? A co se stane když tak budu jezdit dál?

Vůbec tomu nerozumím. Ani nevím co to je ta vacka, jestli je to něčeho zkratka nebo jak...

Jsem zoufalec, můžu poprosit o stručnější lekci pro zelenáče? :oops:

Uživatelský avatar
Vasa
Moderátor e30.cz
Příspěvky: 3034
Registrován: 17. 05. 2005 17:30
Bydliště: Plzeň +420775466722

Příspěvek od Vasa » 23. 03. 2008 12:43

Vacka je soucastka ktera zajistuje casovani ventilu a pomoci vahadel tim i rizeni jejich otevirani. Je pohanena (u M40) ozubenym remenem od klikove hridele. U motoru M40 (coz je Tvuj pripad) je mazani vacky ne prilis dobre navrzeno a tim padem dochazi k jejimu nadmernemu opotrebeni (vydiraji se kontaktni kluzne plochy mezi telem vacky a vahadly) a od urciteho stupne opotrebeni to jiz vymezovace ventilove vule (hydrostely) nezvladnou a nasledne motor zacne mit zvuk ktery popisujes. Pokud s tim nic neudelas (vymena vacky, vahadel, olejove sprchy, pripadne hydrostelu) tak se to bude zhorsovat a casem motor nepujde vytocit do vyssich otacek a muze se i zhorsit chod na volnobeh. Opravna sada se pohybuje od cca 8000 do 12000tis + prace. Jinou hlavu nekupuj (pokud jiste nevis, ze byla delana), protoze jsou na tom vsechny stejne. Situace okolo vacky u M40 by se dala nazvat temer konstrukcni vadou vyrobce.

pro predstavu:
c1. vackova hridel (vacka)
c2. vahadlo
c3. hydrostel (vymezuje ventilovou vuli)
c4,5. ventily

Obrázek
90' 318iT M40 410tkm / 87' 325i M20 96tkm / 86' 316 M10 BaurTC 80tkm / 85' 325e M50 284tkm / 83' 318i M10 129tkm / 85' 325e M20 226tkm

Uživatelský avatar
Jakub318i
člen E30.cz
Příspěvky: 476
Registrován: 12. 03. 2008 00:19
Bydliště: Brno

Příspěvek od Jakub318i » 23. 03. 2008 13:25

Dík za popis a vysvětlení:) Těch 8-12 tisíc mě sice moc nepotěšilo, ale aspoň vím, na čem jsem...

euromen
Příspěvky: 2050
Registrován: 13. 06. 2005 10:39
Bydliště: Děčín

Příspěvek od euromen » 23. 03. 2008 13:58

je možnost jak to udělat na dýl.. rolny z M43
viz
viewtopic,p,395487.html#395487 + http://wp1016621.wp027.webpack.hosteuro ... f01418.htm
dočasný konec BMW :-(

Uživatelský avatar
Jakub318i
člen E30.cz
Příspěvky: 476
Registrován: 12. 03. 2008 00:19
Bydliště: Brno

Příspěvek od Jakub318i » 24. 03. 2008 10:07

Hele a když teďka nemám 10 000Kč na opravu a budu s tím nějakou dobu jezdit, odhadem: jak se to bude odvíjet? Můžu očekávat ráz naráz nějakou krizi? nebo se to bude velmi postupně zhoršovat a pak už prostě budu nucen tu opravu udělat?

Uživatelský avatar
Vasa
Moderátor e30.cz
Příspěvky: 3034
Registrován: 17. 05. 2005 17:30
Bydliště: Plzeň +420775466722

Příspěvek od Vasa » 24. 03. 2008 11:41

bude se to zhorsovat postupne, na 99% neocekavej ze Te to nekde necha. Tezko tipovat kolik to jeste vydrzi v unosnem stavu kdyz jsme to nikdo krom Tebe neslyseli, ale cca 10tis. km bych rekl s klidem.
90' 318iT M40 410tkm / 87' 325i M20 96tkm / 86' 316 M10 BaurTC 80tkm / 85' 325e M50 284tkm / 83' 318i M10 129tkm / 85' 325e M20 226tkm

motovsky
Příspěvky: 56
Registrován: 16. 08. 2009 15:07

Příspěvek od motovsky » 28. 08. 2009 13:45

Zdravim!
Zajímá mne ta výměna za m43 rolny.
Motor mam M40 318i a asi pred 5 lety se pretrhnul rozvodovy remen.Vse na pikatchu a vymena celyho vnitrku co se v takovym pripade meni.
Jelo to jako pila asi tak 3 mesice a pak pry vicemene znicehonic motor cvaka,nejde vytocit nad 4000,nekdy konci uz na 3500.
Podle popisu jsem to jasne definoval na vacku,zdvihatka a hydrostely.

ALE !

Jak je toto mozne kdyz bylo vse menene ? nova vacka zdvihatka hydrostely proste vse.V te dobe jsem s autem nejezdil ale muj otec a vse info mam od nej.
Motor se uz snad 5 let chova furt stejne.Zadna zmena k horsimu ani k lepsimu.

A jeden poznatek ! : Jednou jsem ho trosku tyral a dost jsem ho tocil behem jedne cesty a dokonce se mi ho povedlo na 1 vytocit na 5.5 a na 2 taky pres 5 tisic .

Prosim o pomoc pri hledani a odstraneni zavady.

V pripade meneni za M43 dily mnwe zajima :

=zdali se z m43 bere i vacka,ty rolny,hydrostely a jediny co se musi sehnat je ta redukce.

http://wp1016621.wp027.webpack.hosteuro ... f01418.htm bohuzel ma technicka nemcina je na urovni bodu mrazu a vsechno hledat ve slovniku je na palici.

Predem moc moc dik za odborne(prosim) prispevky.

S podzravem

Uživatelský avatar
Caleb
Příspěvky: 191
Registrován: 01. 06. 2008 17:02

Příspěvek od Caleb » 28. 08. 2009 14:39

A co ocekavas od te vymeny?
imho je nesmysl do toho investovat tyhle penize, pokud s tim motorem neplanujes najet dalsich 150 000, za ktere by se vacka vyjela tak jako predtim. Navic kvalita oleju je dnes taky jinde, takze bych rekl, ze druha vacka uz motor prezije.

Pises, ze bylo menene vsechno - tj. vacka, hydraulicke zdvihatka - byly meneny i vahadla?

motovsky
Příspěvky: 56
Registrován: 16. 08. 2009 15:07

Příspěvek od motovsky » 28. 08. 2009 15:27

Vymeny za ty dily z m43 ?
Tak ze by se nejebala ta vacka.

Dotaz : vahadla jsou ta vrchni cast..ta ktera se dotyka vacky ze ?

No nejlepsi asi bude rozdelat viko a omrknout to .
Kazdopadne oprava v te dobe stala pres 20 litru !
Ja to nedelal .
Otec mi tvrdi ze tam menili vsechno pac sem se ho na to taky ptal.

Ale asi se teda nezmeni chod motoru kdyz se to zameni za ty m43 dily ze teda. ?

Uživatelský avatar
Caleb
Příspěvky: 191
Registrován: 01. 06. 2008 17:02

Příspěvek od Caleb » 28. 08. 2009 15:41

Ja spis nevidim duvod vymyslet nejake zameny, kdyz ti motor nefunguje jak ma a vlastne ani nevis proc.

Vahadla (koniky) jsou ty dily, ktere prenaseji pohyb vacky na ventil a z druhe strany jsou podeprene hydrozdvihatkem.

Rozdelej ventilove viko a mrkni se, jak ta vacka vypada. Pokud bude OK, zjisti, jestli se menily i ty koniky. Dobra vacka a spatne koniky by totiz delaly presne tohle (nemoznost vytocit).

A jeste popis, co se presne deje, pokud narazis na onen strop otacek. Deje se ti to, ze motor pak jeste nejakou dobu netahne i po prerazeni?

Uživatelský avatar
Caleb
Příspěvky: 191
Registrován: 01. 06. 2008 17:02

Příspěvek od Caleb » 28. 08. 2009 16:20

No v tom pripadne je podle me problem ve vacce a vahadlech.

On totiz tolik nevadi ten chybejici material, ale spis skutecnost, ze vacky a vahadla uz nemaji puvodni tvar. Vahadlo pri vyssich otackach nekopiruje tvar vacky a odskoci a tuhle vuli vytesni hydrozdvihatko. Nasledkem toho se neuzavre ventil, valec ztrati kompresi a motor prestane tahnout. I po prerazeni chvilku trva, nez zdvihatko vymezi spravnou vuli a ventil zase zacne tesnit.

Staci kdyz se tohle deje na jedne vacce/vahadle a je problem. Ja osobne sem mel vacku relativne ok, ale 2 nebo 3 vahadla uz byly spatny. Vzhledem k tomu, ze mas presne tyhle priznaky hledal bych zavadu prave na vacce a vahadlech.

motovsky
Příspěvky: 56
Registrován: 16. 08. 2009 15:07

Příspěvek od motovsky » 28. 08. 2009 16:49

ok diky moc !
Rekl bych ze vacka snad opotrebovana byt nemuze pac se na tom zas tolik tisic nenajelo.jestli 50..to jem ozna moc..spis min.takze omrknem ty vahadla.

Hele a co rikas na kup motoru m42 rovnou ?
tady treba konyyy dost nabizi tyhlem otory.
Nebo nekdo jinej.
Tam se jebe co ? na co si dat pozor ? zni to docela lakave tam soupnout rovnou tehle a neresit uz m40

Uživatelský avatar
Effa
Příspěvky: 64
Registrován: 03. 04. 2003 12:55
Bydliště: Teplice, Ústecký kraj
Kontaktovat uživatele:

dotaz

Příspěvek od Effa » 27. 09. 2009 22:05

Zdravím členy klubu,
přidám můj podobný problém do téma :D :

Po startu mi M40 cca 3 min.cvaká, po té stačí motor vytočit asi na 2000 ot. a přestane .. celý den už je to OK (do vysokých otáček jde dobře)

Odhaduju to na jeden hydro, jde nějak spolehlivě dohledat ? :cry:

Ještě jedna laická otázka: Můžu nějak vyjmout vačku abych se nemusel moc trápit s rozvodama ? :? Těch kombinací s hydrama bude asi hodně.. :shock:


Předem díky za Vaše názory :wink:

S pozdravem. Pepa
Pepa E30 316 M40

Uživatelský avatar
Caleb
Příspěvky: 191
Registrován: 01. 06. 2008 17:02

Příspěvek od Caleb » 28. 09. 2009 08:00

Nejdrive odchazeji saci hydra (tj. horni rada). Musel by si tedy vymenit aspon 4. Hydra bez sundavani vacky vymenit lze - viz motor-m40-duseni-hydrozdvihatka-a-jejic ... 66769.html

Vacku bez rozvodu nesundas.

Uživatelský avatar
Effa
Příspěvky: 64
Registrován: 03. 04. 2003 12:55
Bydliště: Teplice, Ústecký kraj
Kontaktovat uživatele:

dotaz

Příspěvek od Effa » 28. 09. 2009 12:38

Díky moc za popsání problému..

Nepodařilo se mi na foru dohledat info nebo nákres k nastavení rozvodů M40, nemáte ho někdo k dispozici :?: :?


Předem díky za info.

S pozdravem. Pepa
Pepa E30 316 M40

Uživatelský avatar
Caleb
Příspěvky: 191
Registrován: 01. 06. 2008 17:02

Příspěvek od Caleb » 28. 09. 2009 19:53

K nastaveni rozvodu potrebujes dalsi pripravek.
http://wp1016621.wp027.webpack.hosteuro ... 625/01.jpg
Lze je udelat i bez neho, ale podle me to bude oser. Co se tyce nakresu, neni ani potreba, je to opravdu jednoduche, da se to v pohode udelat podle navodu z "Jak na to". A pochopitelne rozvodak musis dat novej.

Co mas tedy v planu? Menit i vacku?

Odpovědět