čerpadlo e30 324td

Co a jak opravit v E30? Standardní servisní úkony. A podobně.
Uživatelský avatar
Záchvat
Příspěvky: 2553
Registrován: 12. 02. 2003 08:40
Bydliště: Jindř. Hradec

Příspěvek od Záchvat » 06. 04. 2010 19:17

Pokud ti toci hodne malo, tak nechytne, zvlast kdyz je jeste zavzdusnenej okruh nafty. Napred se postarej, at ten starter s tim motorem hýbe normalne a pak resit neco dal. Koukni treba na kostru motoru, pripadne na starter samotnej.
------------------------
e39 530d
e39 525TDS touring
KTM EXC 520

Uživatelský avatar
ICO TD
Příspěvky: 138
Registrován: 12. 06. 2004 23:18
Bydliště: Komárno Slovensko

Příspěvek od ICO TD » 16. 09. 2011 19:47

Vedel by voľakto pomenovať tento zrejme el.dielec na čerpadle?
http://icosom.rajce.idnes.cz/BMW#img5050mi0.jpg
Snažil som sa ho identifikovať aj tu ale nevidím ho:
http://www.realoem.com/bmw/showparts.do ... 15&lang=cs
Aj pokazené hodiny ukazujú dvakrát denne správny čas

Uživatelský avatar
Iwan
Příspěvky: 4111
Registrován: 01. 02. 2004 20:36
Bydliště: Praha

Příspěvek od Iwan » 18. 09. 2011 16:19

mas tam napsano:
Kabelové spojení
nelze dodat jako jednotlivou část
Sestava
Vstřikovací čerpadlo
B ílo M odrá W rtule
To sem zvedavej, jak dlouho to vydrzi tentokrat..14372km
Opravy, upravy, G.O... :arrow: nepotrebujete-pomoc-plati-stale-t53547.html

Uživatelský avatar
ICO TD
Příspěvky: 138
Registrován: 12. 06. 2004 23:18
Bydliště: Komárno Slovensko

Příspěvek od ICO TD » 18. 09. 2011 16:44

Hm,tak som už pomaly v koncoch,myslel som si že je problém z dodávaním paliva,vyčistil som nádrž,vymenil filter,pretesnil veci okolo naftového filtra a dosiahol že systém už nie je zavzdušnený a predsa sa mi stáva že motor skape za jazdy alebo väčšinou za tepla nenaštartujem.Mám dojem že to bude niečo s elektronikou okolo čerpadla.Minule sa mi to stalo na križovatke keď som na to dupol aby som stíhal semafórproste som pridal plyn na doraz a hop motor zhasol.Počkal som asi 2-3 minutky potom bez problému naštartoval .
Aj pokazené hodiny ukazujú dvakrát denne správny čas

Uživatelský avatar
Iwan
Příspěvky: 4111
Registrován: 01. 02. 2004 20:36
Bydliště: Praha

Příspěvek od Iwan » 18. 09. 2011 16:48

nejspis kostka na cerpadle nebo cely cerpadlo k.o.
B ílo M odrá W rtule
To sem zvedavej, jak dlouho to vydrzi tentokrat..14372km
Opravy, upravy, G.O... :arrow: nepotrebujete-pomoc-plati-stale-t53547.html

Uživatelský avatar
Caltky
Příspěvky: 156
Registrován: 19. 12. 2006 17:25
Bydliště: Cesky Krumlov

Příspěvek od Caltky » 18. 09. 2011 18:39

kdyžtak čerpadlo mam :wink:
na co ženskou?když mam BMW.....e34 520i 24v,e46 320i 24v,e61 525d......

88lala
Příspěvky: 37
Registrován: 01. 06. 2011 14:50

Příspěvek od 88lala » 20. 10. 2011 17:52

zeptam se jestli jde zamenit cerpadlo 575 misto 515 a kdyz ne tak v cem se lisi predem moc dekuji

Uživatelský avatar
Apple324D
Sponzor e30.cz
Příspěvky: 2181
Registrován: 06. 02. 2008 20:14
Bydliště: Čáslav/ Praha

Příspěvek od Apple324D » 27. 09. 2013 23:52

vytáhnu kostlivce, jedu pro 324td, je tam napáchaný mech čerpadlo, ale není zapojený turbo, udajně proto že u el čerpadla má jinak ovládání tlaku, jak to je? můžu ho v klidu zapojit, popř jak si reguluje tlak, nebo co s čim zaměnit aby to netlačilo pořád full tlak? díky za rady
E30...a sny se plní


koroze na voze? opravíme, nalakujeme
renovace-karoserii-veteranu-a-youngtimeru-t94960.html

Uživatelský avatar
Míšánek
Příspěvky: 3495
Registrován: 12. 09. 2005 13:33
Bydliště: Uherský Brod

Příspěvek od Míšánek » 28. 09. 2013 04:52

Co tak nějak tuším, tak u E30 je vedení regulace k wastegate přes nějaký el. mag. ventil (podobně jako u vW koncernu tuším podtlaková regulace) ale dle mého se klidně může klasicky hadička vedoucí k aktuatoru wastegate připojit na tlakovou větev a regulace by měla fungovat :wink: Ale samotného by mě zajímalo, na co je u e30 ten el.mag. ventil, ví někdo?? Protože u tds už zase nic takového neni.

Jo a ještě by samozřejmě bylo dobré, aby byl na čerpadle do sání zapojen tlakový korektor množství vstřikovaného paliva, jinak ti to při tlaku nebude prat víc nafty do válců tudíž to nepojede nějak extra dobře :)
No smoke, no fun...
Obrázek

Uživatelský avatar
Apple324D
Sponzor e30.cz
Příspěvky: 2181
Registrován: 06. 02. 2008 20:14
Bydliště: Čáslav/ Praha

Příspěvek od Apple324D » 28. 09. 2013 07:00

super díky, majitel se očividn pustil do něčeho čemu mo nehoví a chytrý kmarádi v servisu mu řekli že mu bude tlačit pořád plnej tlak tak to nedořešil :)
E30...a sny se plní


koroze na voze? opravíme, nalakujeme
renovace-karoserii-veteranu-a-youngtimeru-t94960.html

Uživatelský avatar
Míšánek
Příspěvky: 3495
Registrován: 12. 09. 2005 13:33
Bydliště: Uherský Brod

Příspěvek od Míšánek » 28. 09. 2013 08:16

Furt plný tlak? :lol: taky dobré :D takové znalce chcu taky za kamarády
No smoke, no fun...
Obrázek

Uživatelský avatar
Apple324D
Sponzor e30.cz
Příspěvky: 2181
Registrován: 06. 02. 2008 20:14
Bydliště: Čáslav/ Praha

Příspěvek od Apple324D » 28. 09. 2013 08:53

jj, to mi povidal, taky sem nad tim malinko nechápal, každopádně teda nemusím zítra bez turba jet přez celou republiku, na místě se v tom pohrabu a uvidíme
E30...a sny se plní


koroze na voze? opravíme, nalakujeme
renovace-karoserii-veteranu-a-youngtimeru-t94960.html

Uživatelský avatar
Míšánek
Příspěvky: 3495
Registrován: 12. 09. 2005 13:33
Bydliště: Uherský Brod

Příspěvek od Míšánek » 28. 09. 2013 10:00

Každopádnĕ pokud bys regulaci nezapojil, tak v té chvíli by turbo právĕ tlačilo maximum, co by mohlo, což neni uplnĕ žádoucí, že... :)
No smoke, no fun...
Obrázek

Uživatelský avatar
Apple324D
Sponzor e30.cz
Příspěvky: 2181
Registrován: 06. 02. 2008 20:14
Bydliště: Čáslav/ Praha

Příspěvek od Apple324D » 28. 09. 2013 11:23

to chápu, takže propojit čerpadlo-sání-regulace a musí to fungovat
E30...a sny se plní


koroze na voze? opravíme, nalakujeme
renovace-karoserii-veteranu-a-youngtimeru-t94960.html

Uživatelský avatar
Míšánek
Příspěvky: 3495
Registrován: 12. 09. 2005 13:33
Bydliště: Uherský Brod

Příspěvek od Míšánek » 28. 09. 2013 12:42

Tak tak, mĕlo by. Pokud tam neni rozesraného ještĕ nĕco jinačího :)
No smoke, no fun...
Obrázek

Uživatelský avatar
Apple324D
Sponzor e30.cz
Příspěvky: 2181
Registrován: 06. 02. 2008 20:14
Bydliště: Čáslav/ Praha

Příspěvek od Apple324D » 30. 09. 2013 19:40

tak auto jest doma, a věc se ve finále má takto, veškerá kabeláž atd co má td ve tříce mít je venku(vč čerpadla v krabicích k autu, motor osazen věcma ze žraloka, ale turbo zůstalo tdčkový, takže mám jednu nejasnost, když dám z5 tdčkovej regulační ventil na turbu, bude to ovládat jak má? jo a sání nemá ten přetlakovej odfuk, je tam pouze vyveden podtlak na čerpadlo, jinak auto jede moc pěkně.... ještě jedna věc, jakym směrem otáčení se ubírá na čerpadle? vyšroubovávaním, nebo zašroubováváním?
E30...a sny se plní


koroze na voze? opravíme, nalakujeme
renovace-karoserii-veteranu-a-youngtimeru-t94960.html

Uživatelský avatar
Míšánek
Příspěvky: 3495
Registrován: 12. 09. 2005 13:33
Bydliště: Uherský Brod

Příspěvek od Míšánek » 01. 10. 2013 05:30

Vyšroubováním se dávka snižuje. A do čerpadla jde spiš přetlak než podtlak, ponĕvadž ten u dieselu v sání jaksi moc neexistuje a musí se pro posilovač brzd vyrábĕt "umĕle" :wink:
No smoke, no fun...
Obrázek

Uživatelský avatar
Apple324D
Sponzor e30.cz
Příspěvky: 2181
Registrován: 06. 02. 2008 20:14
Bydliště: Čáslav/ Praha

Příspěvek od Apple324D » 01. 10. 2013 08:03

jasný,blbe sem to napsal. S tim 324kovim ovladanim turba to teda makat bude?
E30...a sny se plní


koroze na voze? opravíme, nalakujeme
renovace-karoserii-veteranu-a-youngtimeru-t94960.html

Uživatelský avatar
Míšánek
Příspěvky: 3495
Registrován: 12. 09. 2005 13:33
Bydliště: Uherský Brod

Příspěvek od Míšánek » 01. 10. 2013 10:09

Tím ovládánìm máš na mysli co konkretnĕ? Ten el.mag. ventil?
No smoke, no fun...
Obrázek

Uživatelský avatar
Apple324D
Sponzor e30.cz
Příspěvky: 2181
Registrován: 06. 02. 2008 20:14
Bydliště: Čáslav/ Praha

Příspěvek od Apple324D » 01. 10. 2013 11:29

nene,všechno co melo třícový tdčko je vykuchany ven. Myslim ten ovladaci bazmek přímo na turbu
E30...a sny se plní


koroze na voze? opravíme, nalakujeme
renovace-karoserii-veteranu-a-youngtimeru-t94960.html

Odpovědět